Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Scherp de zwaarden maar ! Toeristen ?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Stelling/discussie van de maand Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Regulus 1

Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I

BerichtGeplaatst: 19 Dec 2006 21:28    Onderwerp: Scherp de zwaarden maar ! Toeristen ? Reageer met quote

Britten hebben geen interesse in WO I maar enkel in hun familiegeschiedenis, dat is dan ook de enige reden waarom ze naar de Westhoek komen...

Duitsers komen zelfs helemaal niet.

En de Belgen ? Die zijn de grooten oorlog al lang vergeten.

Nu is het aan jullie om me te overtuigen van het tegendeel... Embarassed
marcston

BerichtGeplaatst: 19 Dec 2006 22:49    Onderwerp: Re: Scherp de zwaarden maar ! Toeristen ? Reageer met quote

Regulus 1 @ 19 Dec 2006 21:28 schreef:

Mmm....volgens mij ben je ook een Belg, touche, waarom was je ook al hier??? Evil Wink
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Regulus 1

Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I

BerichtGeplaatst: 19 Dec 2006 23:29    Onderwerp: Reageer met quote

Pff, ik ben één van de grote uitzonderingen naar het schijnt... Evil
Henri

BerichtGeplaatst: 19 Dec 2006 23:31    Onderwerp: Reageer met quote

Regulus 1 @ 19 Dec 2006 23:29 schreef:
Pff, ik ben één van de grote uitzonderingen naar het schijnt... Evil

de rest verkoopt chocolade en bier...... Evil Evil speechless
patten

BerichtGeplaatst: 20 Dec 2006 20:16    Onderwerp: Reageer met quote

beste regulus ik ben ook een belg en ik ben de oorlog van 14-18 niet vergeten en k'zal hem nooit vergeten ook want al die kerkhoven ......al die kruisjes en vooral voor wat hebben ze gediend VOOR NIETS want 22 jaar later was er een persoon adolf genoemd die alles herbegon (alleen nog een beetje triester ) dan wo1
nee hoor ik blijf onze helden eren tot mijn laatste snik
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
nick 5

BerichtGeplaatst: 26 Dec 2006 11:51    Onderwerp: Reageer met quote

patten ik ben het volledig met je eens
Naar boven
Roma

BerichtGeplaatst: 26 Dec 2006 12:01    Onderwerp: Reageer met quote

patten @ 20 Dec 2006 20:16 schreef:
... want 22 jaar later was er een persoon adolf genoemd die alles herbegon ...

en zolang de USA quasi aan de lopende band (er zijn een paar uitzonderingen) idiote en krankzinnige presidenten produceert, en zolang gatlikkende meesmuilen als Blair het voor het zeggen hebben, en zolang fanatieke islamverkondigers het plebs kunnen opruien, en zolang het contrast rijdom en armoede blijft bestaan, en zolang .... zal er geen vrede zijn.
Dit klinkt misschien "Off topic", maar al die rotzooi die ik opnoemde, en er is er nog heel veel meer, is een reden om het Eerste Wereldconflict en de daaropvolgende niet te vergeten.
Want enkel door zijn fouten leert men meer.
Ik ben weer aan het dagdromen zeker?
Naar boven
patten

BerichtGeplaatst: 26 Dec 2006 14:23    Onderwerp: Reageer met quote

ik kan je maar een ding zeggen roma
je hebt er gelijk in ik denk in feite ook en spijtig genoeg dat onze helden gevallen zijn voor een in feite verloren zaak
maar blijven eren zal ik doen tot ter ....
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
A Duck

BerichtGeplaatst: 26 Dec 2006 16:45    Onderwerp: Reageer met quote

Och, er komen dacht ik genoeg Nederlanders. Die hebben niet echt een familiegeschiedenis qua WWI. En toch komen ze. Het lijkt mij dan ook sterk als er alleen maar britten komen om de naam van een voorvader te zien.

Is het een vliegtuig? Is het superman?
Nee, het is A Duck.
"In oorlog wordt geschiedenis geschreven, in vrede wordt deze slechts opgetekend."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
marcston

BerichtGeplaatst: 26 Dec 2006 20:49    Onderwerp: Reageer met quote

Roma @ 26 Dec 2006 12:01 schreef:
patten @ 20 Dec 2006 20:16 schreef:
... want 22 jaar later was er een persoon adolf genoemd die alles herbegon ...

en zolang de USA quasi aan de lopende band (er zijn een paar uitzonderingen) idiote en krankzinnige presidenten produceert, en zolang gatlikkende meesmuilen als Blair het voor het zeggen hebben, en zolang fanatieke islamverkondigers het plebs kunnen opruien, en zolang het contrast rijdom en armoede blijft bestaan, en zolang .... zal er geen vrede zijn.
Dit klinkt misschien "Off topic", maar al die rotzooi die ik opnoemde, en er is er nog heel veel meer, is een reden om het Eerste Wereldconflict en de daaropvolgende niet te vergeten.
Want enkel door zijn fouten leert men meer.
Ik ben weer aan het dagdromen zeker?

meer dagnachtmerrie Wink

De vraag is alleen wat leert men?? Een van de redenen om bijvoorbeeld niet in Spanje in te grijpen in 1936 was de vrees om net zoals in 1914 een kruitvat te laten ontploffen. Dat is in ieder geval de mening van de historicus Beevor, goede les??.

Veel pacifisten van "het gebroken geweertje" bleken ook "nuttige idioten" voor Hitler, het leger had niets en de pacifisten keken vreedzaam toe hoe de voorstanders van de holocaust de macht grepen in Europa??

mmmmm..... De eerste wereldoorlog laat zich voor veel karretjes spannen.

Het is altijd makkelijk om "te leren uit de geschiedenis", maar wat dan???
Dat je politieke tegenstanders als"krankzinnige idioten" moet karakteriseren?.

Maar om bij het topic te blijven, veel Nederlanders raken "gefascineerd" door de gigantische aantallen gedenkttekens en kerkhoven. Wat ik al bij veel mensen tegenkom is de vraag : "wat is hier gebeurd?????"

En die laatste vraag zal nog heeeel veel toeristen uit Nederland en mogelijk ook andere landen en andere landen trekken naar de westhoek. Los van hoe deze informatie politiek verwerkt wordt.
marcston

BerichtGeplaatst: 26 Dec 2006 22:01    Onderwerp: Re: Scherp de zwaarden maar ! Toeristen ? Reageer met quote

Regulus 1 @ 19 Dec 2006 21:28 schreef:
Britten hebben geen interesse in WO I maar enkel in hun familiegeschiedenis, dat is dan ook de enige reden waarom ze naar de Westhoek komen...

Duitsers komen zelfs helemaal niet.

Nu is het aan jullie om me te overtuigen van het tegendeel... Embarassed

Tja, ik ben het trouwens hoe langer hoe minder eens:

3 redenen:
- 1 Vliegtickets, prijs van het reizen. Ondanks de milieubewegingen steeds goedkoper geworden. Zelfs "arme studenten" vliegen in steeds groter getallen de wereld rond. Zelfs op de meest exotische plaatsen kom je veel "battlefield" toeristen tegen. Dit geldt voor ons maar ook voor toeristen uit "arme landen" oost-europa, India, Afrika en andere gebieden die naar ons komen. Een gedeelte landt zeker in de westhoek.

- 2 Toegang tot reisinformatie is eenvoudiger (bijv. deze site), Battlefield toeristen kunnen reisinformatie opzoeken en dus eerder op ideeen komen.

- 3 +En natuurlijk de nieuwe stroom boeken/films over WO 1 en WO 2.

Ik kijk even naar mezelf, dit jaar ben ik naar 2 "exotische battlefields" buiten Europa geweest. Gallipoli en Dutch Harbor(WO 2 Aleuten/Midway slag). Van beide weet ik alleen het bestaan via boeken en films. Beide waren een jaar of 30 geleden nog praktisch "onbetaalbaar", nu niet meer.

Als ik de WO 1 nu vergelijk met 5 jaar geleden zijn er nu schijnbaar meer toeristische voorzieningen. Tyne cot wordt verbouwd, een Indiaas monument er bij gekomen, Vimy iets naar het zuiden wordt opgeknapt. Zelfs Montfaucon daar was 5 jaar geleden NIETS, nu een B&B en sinds kort zelfs een pizzabakker (daarvoor moest je naar Verdun). Als de voorzieningen toenemen blijven er ook meer gebruikers komen.

Ik denk dat het WO 1 battlefield toerisme de best tijd nog voor de boeg heeft!! Stuur maar wat folders op naar China en India Wink
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Stelling/discussie van de maand Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: