Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Bijbel houdt kogel tegen.

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Mystiek en religie Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
erik

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2006 18:36    Onderwerp: Bijbel houdt kogel tegen. Reageer met quote

Bij een recent bezoek aan het BATTERIE TODT museum,jawel WO2,werd mijn cameralens naar een iets getrokken wat op een schilderij leek.Bij nadere aanschouwing bleek het om WO1 te gaan.Er zijn allerlei artefacten op geplaatst.Zelfs een niet onaardige,volgens mij echte,medaillegroep hangt erop.Zelfs de duimspijkers en vijsjes trekken de andacht,lekker knullig.
Heb mijn best gedaan om het zo goed mogelijk in beeld te krijgen.Veel kijkgenot:

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2006 18:52    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is zeker een gelukstreffer!

Leuk kijkmateriaal.

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Adrian

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2006 19:23    Onderwerp: Reageer met quote

Yvonne @ 23 Jul 2006 19:52 schreef:

Tegen een "projectiel aanlopen" noem ik nou niet bepaald een gelukstreffer.
Al snap ik wel wat je bedoelt. Embarassed

Maar het is inderdaad zeer interessant om dit alles te zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
derwisj

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2006 20:02    Onderwerp: Reageer met quote

Wow, die kerle heeft wel geluk gehad...die kogel zo blijven steken in je horloge; ik denk dat je dan nog niet eens kwaad bent dat je horloge kapot is...die kerel heeft daar in boulogne de koop van zijn leven gedaan...
pascal
Ieperiet

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2006 20:04    Onderwerp: Reageer met quote

Wel goed gekocht van Silvester zou ik zeggen,bij sommige ligt het geluk op een klein plaatsje.... Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
A Duck

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2006 21:02    Onderwerp: Reageer met quote

Laat ik nu net morgen in alle vroegte naar Normandië gaan... waar ik waarschijnlijk dat museum ook bezoek.

Geweldige timing!

Bedankt voor de tip, ik zal er op letten!

Is het een vliegtuig? Is het superman?
Nee, het is A Duck.
"In oorlog wordt geschiedenis geschreven, in vrede wordt deze slechts opgetekend."
Naar boven
derwisj

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2006 23:05    Onderwerp: Reageer met quote

A duck, dat batterie todt museum is niet in normandie, maar in de buurt van calais...is misschien wel mooi als je afkomt langs daar...de snelweg verlaten in boulogne, is een erg mooie kustweg, richting calais; en dan kom je in een bepaald dorpje met aan de rechterzijde juist buiten het dorpje een museum; je komt ook door etaples, met de WOI begraafplaats,en aan cap gris nez heb je dan die grote bunker met het batterie todt museum en dan verder in calais nog een museum in een grote bunker in het park rechtover het stadhuis...
pascal
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 24 Jul 2006 14:56    Onderwerp: Reageer met quote

Adrian @ 23 Jul 2006 20:23 schreef:
Yvonne @ 23 Jul 2006 19:52 schreef:

Tegen een "projectiel aanlopen" noem ik nou niet bepaald een gelukstreffer.
Al snap ik wel wat je bedoelt. Embarassed

Maar het is inderdaad zeer interessant om dit alles te zien.

Surprised

Naar boven
A Duck

BerichtGeplaatst: 28 Jul 2006 21:12    Onderwerp: Reageer met quote

derwisj @ 24 Jul 2006 0:05 schreef:
A duck, dat batterie todt museum is niet in normandie, maar in de buurt van calais...is misschien wel mooi als je afkomt langs daar...de snelweg verlaten in boulogne, is een erg mooie kustweg, richting calais; en dan kom je in een bepaald dorpje met aan de rechterzijde juist buiten het dorpje een museum; je komt ook door etaples, met de WOI begraafplaats,en aan cap gris nez heb je dan die grote bunker met het batterie todt museum en dan verder in calais nog een museum in een grote bunker in het park rechtover het stadhuis...
pascal

Bedankt! Bij het bestuderen van de kaart ik de auto kwam ik daar ook daarachter. Ik ben er niet aan toe gekomen het museum te bezoeken, maar ben wel even op de begraafplaats geweest. Na Normandië nog even een dag in Ieper doorgebracht, daar ook weer veel bekeken.

Is het een vliegtuig? Is het superman?
Nee, het is A Duck.
"In oorlog wordt geschiedenis geschreven, in vrede wordt deze slechts opgetekend."
Naar boven
erik

BerichtGeplaatst: 11 Aug 2006 23:13    Onderwerp: Reageer met quote

De sigarettendoos van Pte Shuter F.C. die op 10 juli 1916 aan de Somme met een Duitse kogel doorboord werd.Te zien in het ROYAL FUSILIERS MUSEUM ,LONDON.
Naar boven
erik

BerichtGeplaatst: 11 Aug 2006 23:28    Onderwerp: Reageer met quote

Nog gelukstreffers, te zien in het IWM.

Naar boven
erik

BerichtGeplaatst: 03 Sep 2006 2:41    Onderwerp: Reageer met quote

"NOT SO LUCKY"
Een bijbel waar door de kracht van de explosie er een stuk beton is in terechtgekomen.Gevonden nabij Loos door Lt. Garrard C.F. van het 11th HUSSARS op het lichaam van een dode PIPER van de BLACK WATCH.
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 22 Nov 2012 11:49    Onderwerp: Reageer met quote

Bijbel houdt dodelijke kogel tegen:

Devout Christian Kurt Geiler never went anywhere without his Bible – and that faith paid off in 1917 when the precious leather-bound book saved his life.

In the never-ending trench warfare in North-East France, the German infantryman was sleeping as usual with his Bible underneath his head. Without warning, a direct hit destroyed his dug-out almost completely, wounding and killing many of his comrades. Geiler was not harmed and managed to get out of the rubble. It was only later when he retrieved his Bible he discovered to his astonishment that the holy book had saved him. His son, Professor Gottfried Geiler, from Leipzig, said: “A 4cm large piece of shrapnel tore the Bible under his head. It broke through, but not completely, so my father was unharmed and still alive. “It’s true to say that the Bible, which has been kept ever since as a precious memento in the family, really was his salvation.” Geiler’s grandson Markus Geiler said it had also been treated as a ‘family anti-war memorial’. “I can remember my father leading me to his bookcase, opening it and taking out the Bible which was wrapped in thick paper,” he recalled. He said: ‘Look, this is what saved your grandfather’s life.’ It was always something very special when this book was unpacked.”

Images – CC-BY-SA
Source : Europeana 1914-1918

http://www.retronaut.com/2012/11/life-saving-bible/

Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 22 Nov 2012 11:52    Onderwerp: Reageer met quote

Op 12 mei 2012

Quote:
The history project, developed from an original scheme at Oxford University, is funded by the European Union and is collecting material in a number of European countries.

As well as in Britain and Germany, there have been roadshow events in Ireland, Luxembourg, Slovenia and Denmark, with people invited to bring in their memorabilia and personal stories.

This has included items which illustrate personal stories of survival in war.

A Bible carried by a German soldier, Kurt Geiler, was brought in by his grandson. It still carried the shrapnel which had been embedded in its pages - from a grenade which had killed soldiers who slept beside him.

"I am here to show how a family story can actually become part of the collective memory of Europe," said the grandson, Markus Geiler.

http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=27268&highlight=kurt+geiler

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Mystiek en religie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: