Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Onze 1e verjaardag!!

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemene feedback Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 17 Feb 2006 8:43    Onderwerp: Onze 1e verjaardag!! Reageer met quote

19 Februari

1 Jaar bestaan we vandaag.
Wie had dat gedacht...

Ja, gehoopt had ik het, maar deze groei had ik niet verwacht. Dat er een hoop WO1-belangstellenden waren daar had ik wel een vermoeden van, dat ze de weg naar een forum zouden vinden kon ik alleen maar hopen.
Want wat Mario ook al zegt, het is een "eenzame hobbie", een ongewone in andermans ogen.
En als vrouw zo'n hobbie hebben al helemaal! Gelukkig druppelen er langzaam maar zeker ook vrouwen binnen en dat doet me goed.
Een eenzame hobbie is het allang niet meer, al zoveel leuke mensen via het forum ontmoet!

Een jaar verder zijn we nu, de nodige kinderziektes achter de rug, maar we hebben alles overleefd.
En we zijn alleen maar aan het groeien, dagelijks komen er wel users bij.
We hebben een fijne ploeg om mee te werken en leuke users die hun kennis en verhalen delen.
Voor alles en iedereen plek, precies zoals we het voor ogen hadden.

Dank jullie allemaal!

https://twitter.com/ForumWO1

Laatst aangepast door Yvonne op 18 Feb 2006 23:35, in toaal 3 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Hauptmann

BerichtGeplaatst: 17 Feb 2006 9:39    Onderwerp: Reageer met quote

Nou daar gaan we.

Begin 2005 ontving ik een bericht van Yvonne dat er een WOI forum in de maak was en wel Nederlandstalig. Dat vond ik een bijzonder goed plan. Toen ik dat bericht ontving was ik reeds met forumlid Mario enkele malen in Ieper geweest. Tevens was ik al een keer in Verdun geweest en in Slovenië aan de Isonzo. Voorafgaande aan de start van het forum was ik al over geheel internet interessante links en boeken tegengekomen en wilde die graag delen. Ik verwachtte toch in Nederland te blijven steken bij ongeveer 50 leden die ook geinteresseerd waren in WOI. Nu zitten we met uiteraard veel Vlaamse leden erbij toch op een flink aantal meer.

Zelf vind ik het de laatste tijd leuk om dingen uit te pluizen. Daar mijn interesse niet zozeer uitgaat naar het westfront maar toch meer naar de Isonzo ben ik samen met Mario ook in het Christallnigg verhaal gedoken. En wat schiet ik ermee op indien ik de waarheid voor zover nog mogelijk boven water haal? Niets waarschijnlijk, helemaal niet. Maar ik wil het gewoon weten. Net zoals ik dat wil weten willen andere leden weer andere zaken weten. Welke kleur had die helm? Waar vocht mijn overgrootvader? Wat deed Japan in WOI? Je kunt het zo gek niet bedenken of de vragen zijn gesteld. En het verassende is dat op het meerdendeel ook een antwoord komt, of in ieder geval ontstaat er een discussie over.

Ik denk dat het leuke van dit forum is dat iedereen wel iets bijdraagt en ook iets leert. Er zijn denk ik geen leden die nog niets nieuws te weten zijn gekomen door dit forum. En dat is juist de kracht, het bundelen van onze gezamelijk kennis. Dit eerste jaar was leuk en leerzaam met als hoogtepunten toch wel de bijeenkomstem met forumleden. Laten we daar vooral nog jaren mee doorgaan in een prettige sfeer!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Richard

BerichtGeplaatst: 17 Feb 2006 12:16    Onderwerp: Reageer met quote

Toen Hans Andriessen, Yvonne, Tom en ik de eerste gesprekken aangingen omtrent de oprichting van een forum met als thema de Eerste Wereldoorlog dachten we dat we slechts zouden kunnen putten uit een betrekkelijk klein publiek en dat het forum zich in de marge van internet zou gaan voortbewegen. We rekenden op uiteindelijk hooguit enkele honderden users en een langzame ontwikkeling van topics.

We zijn nu een jaar verder en deze gedachten zijn behoorlijk achterhaald. Nu al hebben we meer dat twee keer het verwachte aantal users en de groei zit er nog steeds flink in. De informatie die op het forum staat is nu al enorm en zou in boekvorm een flinke boekenkast vullen. De interactie tussen de users onderling overtreft zelfs de stoutste verwachting.
Tijdens de oprichtingsvergaderingen werd veel tijd besteed aan hoe we om zouden moeten gaan met het bijsturen, het modereren. Deze inspanningen blijken achteraf bijna zonde van de tijd. We zien dat users, ondanks soms felle meningsverschillen, over het algemeen respectvol met elkaars meningen omgaan en dat het forum is uitgegroeid tot een hechte community. Velen voelen zich bij ons thuis en velen zijn bereid hun kennis te delen. We kunnen dus stellen dat het forum zijn bestaansrecht ondertussen zonder meer heeft bewezen.

Wat betreft de crew zijn er enkele wijzigingen geweest. Hans Andriessen besloot zich terug te trekken en zich exclusief op zijn SSEW te richten. Merlijn en Haupt werden moderator. Tom en Haupt besloten na enige tijd stuivertje te wisselden en we werden versterkt door Mario en Frans. Samen vormen we een team dat de toekomst met vertrouwen tegemoet ziet. Zonder de gebruikers van het forum zouden we echter niets zijn. Daarom wil ik iedereen van harte feliciteren met de eerste verjaardag, maar vooral ook bedanken. Samen zetten we iets moois neer!

Het forum in de gloria!

Laatst aangepast door Richard op 17 Feb 2006 22:44, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Mario

BerichtGeplaatst: 17 Feb 2006 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

De eerste wereldoorlog is een eenzame hobbie. Althans, dat heb ik een lange tijd gedacht. Ik was dan ook erg blij toen er een Nederlandstalig forum op het internet verscheen. Maar omdat een beginnend forum vaak kinderziektes kent, heb ik eerst de kat uit de boom gekeken. Lurkend heb ik dan ook de eerste periode doorgebracht.
Nadat mijn frontmaatje Hauptmann mij uitdaagde door enkele fronttripjes te publiceren die we samen gemaakt hadden, kon ik ook niet achterblijven en begon ik actiever op het forum te worden.

In de beginperiode zag ik inderdaad dat het forum nog een beetje aan het zoeken was naar "de juiste setting", maar het viel me op dat er eigenlijk al heel snel leden en bezoekers naar het forum trokken en bleven terugkomen. Daardoor verschenen er al heel snel interessante stukken op het forum en deze betroffen ook nog eens hele diverse onderwerpen.
Dat stimuleert enorm je kennishonger. Opeens worden er onderwerpen besproken waarvan je een dag eerder nog niet veel wist. Leden van het forum stellen vragen, gaan op zoek naar antwoorden, laten beelden zien en zijn soms kritisch, maar steeds op een leuke manier.

En door het forum heb ik het afgelopen jaar "in real life" een hoop mensen leren kennen met dezelfde interesse. Het is dus echt geen eenzame hobbie.

Ik denk dat alle forumleden erg trots mogen zijn op wat we het afgelopen jaar hebben laten onstaan! Hulde !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 18 Feb 2006 21:11    Onderwerp: Reageer met quote

Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 19 Feb 2006 0:01    Onderwerp: Reageer met quote

Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 19 Feb 2006 9:14    Onderwerp: Reageer met quote

Goedemorgen, koffie en taart voor iedereen Smile

Ik ben weleens benieuwd hoe jullie het afgelopen jaar ervaren hebben.

Naar boven
Patrick Mestdag
Moderator

BerichtGeplaatst: 19 Feb 2006 9:24    Onderwerp: Reageer met quote

Goede morgend

Proficiat lang leve het Forum !
En hartelijk bedankt om dit mogelijk te maken in de Nederlandse Taal
en voor jullie intense inzet in het dagelijkse gebeuren hier .
Chapeau!

@+
Patrick
Naar boven
Henri

BerichtGeplaatst: 19 Feb 2006 10:40    Onderwerp: Reageer met quote

gefeliciteerd !!!

het is voor mij in dit eerste jaar een genoegen geweest om op dit forum aanwezig te zijn.

iedere dag weer bedolven worden onder informatie, die mensen met dezelfde interesse met iedereen willen delen !

elke dag weer even kijken of er iets 'bij' is dat je boeit (volgens mijn huisgenoten een verslaving)

ook fantastische dingen buiten het forum, het forumuitje naar ieper
met prachtige rondleidingen onder leiding van andere forumusers.

even naar de premiere van merry christmas met yvonne, haupt, mario en rob (hoewel die bioscoopstoel er minder goed vanaf kwam Smile )

boeken waar je nog nooit van gehoord had die ik op aanraden van andere users kocht en met veel plezier gelezen heb.

al met al een fantastisch jaar, gewoon zo blijven doorgaan

henri
Ieperiet

BerichtGeplaatst: 19 Feb 2006 11:37    Onderwerp: Reageer met quote

Van harte gefeliciteerd,
In het begin was ik een beetje sceptisch een vrouw met een Forum Eerste Wereldoorlog!!!!! Alras was het het voor mij duidelijk die vrouw is gedreven en thuis in deze materie,dat moet zeker lukken en met enkele goede medewerkers (zonder namen te noemen om niemand te vergeten) is Het gelukt. Met meer dan 400 forumleden zou ik zeggen nogmaals proficiat en op naar de 500. Laughing
Naar boven
EvonTraunitz

BerichtGeplaatst: 19 Feb 2006 11:45    Onderwerp: Reageer met quote

Proficiat!

Dit jaar is een jaar geweest waarin jeugd, puberteit en volwassenheid van dit forum elkaar in deze volgorde de revue passeerden.

Nog steeds is er groei en ontwikkeling. Gestaag komen er nieuwe forumonderdelen bij en nieuwe forumfunctionaliteiten.

Nu al is het een enorme bron van informatie. Mijn advies in deze is, zorg dat die informatie overzichtelijk en snel terug te zoeken is.
De Wiki zou zich hier goed voor lenen.
Dat is immers een tussenvorm tussen het snelle en vluchtige van een forum, en het iedere verdere groei en aanvulling blokkerende van een statische site.

Als dit zo door gaat zal dit forum ongetwijfeld één van de meest vooraanstaande en complete informatiebronnen aangaande WO1 worden.

Proficiat dus met het voorgaande jaar, en nogmaals proficiat met de uitstekende vooruitzichten voor het komende jaar. Al zal daar ongetwijfeld hard voor gewerkt en soms hard voor gevochten moeten worden.
Paul

BerichtGeplaatst: 19 Feb 2006 11:53    Onderwerp: Gefeliciteerd. Reageer met quote

Beste Forumbestuur.

Ik wil hiermede jullie feliciteren en vooral bedanken voor de moeite
die jullie willen opbrengen om deze site te maken zoals hij nu is:
GEWELDIG!.

Ik lees vaak dat het een eenzame hobby is. Voor mij niet.
Ik ben wel een wat oudere, maar vind het geweldig om telkens
even naar de site te gaan.
Ik kan rustig zeggen dat ik me op het gebied van de WW 1
ook me echt wel is eenzaam heb gevoeld. Mijn beroep was
40 jaar bloemenman en kan wel zeggen dat ik vele mensen
ontmoet heb. Als mijn hobby te sprake kwam en vertelde
wat die was, keek men wel is vreemd op. En telkens wordt
hij dan verward met de 2e WW. Wij zeggen dan::
de verkeerde oorlog.
Nogmaals, ga zo door jullie doen er veel mensen er een plezier
mee en dan zijn we niet meer zo eenzaam!.
Paul.
Jackie Platteeuw
Gast

BerichtGeplaatst: 19 Feb 2006 12:20    Onderwerp: Reageer met quote

Aan de initiatiefnemers en bestuursleden.
Hartelijk gefeliciteerd met de 1ste verjaardag. Dit forum is uitgegroeid tot een zeer gedegen en uiterst informatief geheel. Niet altijd rozegeur en maneschijn maar in de beste huishoudens is het ook soms hommeles.

Jackie
Naar boven
Emiel

BerichtGeplaatst: 19 Feb 2006 12:23    Onderwerp: Reageer met quote

Zo kom je van de zomer voor je derde keer in Verdun terwijl je er helemaal niet zo erg ermee bezig bent maar je het wel interessant vind, je koopt wat souveniers bij een verzamelaar en zo ga je door naar Ieper en de Somme ook daar koop je wat souvenirs.
Thuis ontdekt papa een forum en ik wordt ook maar lid van, en deel mijn souvenirs waar veel leuke reacties opkomen, en zo ga je dan met een moderator mee naar ieper en somme enzo en krijg je van alle kanten spulletjes toegeschoven en dat vind je heel leuk en dan ontdek je dat je verzamelaar bent, en zo zit je elke dag op het forum te kijken

oftewel: een TOP-FORUM!!!!

Proficiat!!!
Naar boven
cossee

BerichtGeplaatst: 19 Feb 2006 13:41    Onderwerp: Reageer met quote

Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!

Naar boven
Mark

BerichtGeplaatst: 19 Feb 2006 14:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ook namens mij een felicitatie aan iedereen. Aan de oprichters voor het initiatief, aan de moderators voor hun goede werk om alles 'in goede banen te leiden' én aan alle users die er voor zorgen dat ik toch wel heel vaak terug moet komen om de nieuwe info te lezen. Ga zo door!
derwisj

BerichtGeplaatst: 19 Feb 2006 16:28    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, een zeer gelukkige verjaardag...is het alweer een jaar...maar een goed jaar; het is hier leuk geweest, en ik heb er heel wat van opgestoken...
pascal
Marticel

BerichtGeplaatst: 19 Feb 2006 16:59    Onderwerp: Reageer met quote

Proficiat

Felicitaties aan de initiatiefnemers.
Het forum is op weg om een van de meest complete informatiebronnen van WO I te worden,waardoor onze hobby zeker niet meer eenzaam is.
Mogen door dit forum nog meer personen geinteresseerd geraken in de geschiedenis van de grote oorlog.
Verder nog veel succes toegewenst voor de toekomst.
Naar boven
kliedermans

BerichtGeplaatst: 19 Feb 2006 21:32    Onderwerp: Reageer met quote

Hartelijk gefeliciteerd met de eerste verjaardag van dit forum.
Een zeer interessant jaar geweest, veel geleerd en ik hoop nog veel te leren en te lezen op dit Forum.
Met dank aan het bestuur en alle users
http://kliedermans.warcemetery.eu/
Mijn Blog
http://monumenten.warcemetery.eu/
"Two Years In The Making.
Ten Minutes In The Destroying."
J.Harris
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 19 Feb 2006 21:59    Onderwerp: Reageer met quote

Hoep hoep hiezee! We zijn één! Iedereen gefeliciteerd met ons haha. En iedereen bedankt die heeft bijgedragen aan een jaar leuke berichten, mooie verhalen, verhitte discussies, goede feedback, nieuwe inzichten, ontroerende stukjes, leuke uitstapjes, slapeloze nachten, een hoop uitzoekerij en vooral anderen enthousiasmeren en laten delen in je hobby. Dus ook namens mij iedereen bedankt maar vooral Yvonne, Richard, Haupt, Merlijn, Tom, Mario, Frans en zeker niet te vergeten Hans Andriessen voor al jullie werk en enthousiasme. Cheers! Laughing
En nu genoeg geslijmd, er staat bij "Raad een scheepje" al meer dan een week een prachtige kruiser met mooi verhaal klaar om geraden te worden. Waar blijven de marinefreaks? Haha.

Gr P
barthas

BerichtGeplaatst: 19 Feb 2006 22:23    Onderwerp: Reageer met quote

jullie zijn een fijn forum. gefeliciteerd met het ontstijgen van de nulstatus en dat er nog vele interessante onderwerpen langs mogen komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Roma

BerichtGeplaatst: 20 Feb 2006 10:49    Onderwerp: Reageer met quote

Begin februari 2005 ontving ik een e-mail (weet niet meer van wie, was het Yvonne of Richard of?…) met de vraag om deel te nemen aan een nieuw op te richten forum over Wereldoorlog I.
Goed als ik ben Embarassed stemde ik onmiddellijk toe.
Mijn verwachtingen waren echter, eerlijk gezegd, niet zeer hoog gespannen. Immers, een forum opgestart door mijn noorderburen die “geen band” hadden met WOI, wat kon ik daarvan verwachten?
Nu, één jaar later, moet ik bekennen dat mijn toenmalige bedenkingen absoluut geen steek hielden.
Door mijn registratie trad ik toe tot een steeds groter wordende groep van mensen met dezelfde interesse.
Het forum groeide uit tot een gemeenschap die naam waardig. Ondertussen is het, mede door de Wiki, een uitdeinende bron van informatie geworden.
De meeste (postende) leden ken ik “virtueel”, maar dank zij twee meetings heb ik ook in werkelijkheid een hele boel sympathieke en interessante mensen leren kennen.
Ik wil besluiten met een welgemeende proficiat aan de stichters, de beheerders, de moderatoren en last but not least alle deelnemende forumleden.
Op naar onze volgende verjaardag!
Naar boven
~Bismarck~

BerichtGeplaatst: 20 Feb 2006 15:49    Onderwerp: Reageer met quote

Haha, Yay ! Ik ontdek deze site precies op het goede moment.

proficiat van een nieuweling Smile
Naar boven
Michel
Gast

BerichtGeplaatst: 20 Feb 2006 20:49    Onderwerp: Reageer met quote

Van harte gefeliciteerd met dit prachtig forum. Ook bedankt aan iedereen die dit heeft mogelijk gemaakt.
Ik was al een heel tijdje "lezer" vooralleer ik mij aangemeld heb als lid in juli 2005.
De rede hiervoor was de eerte forummeeting. Eindelijk samen met mensen die zich niet uit de voeten maken wanneer je over de Eerste Wereldoorlog begint en die je niet argwanend bekijken wanneer je het onderwerp aanhaalt. Uren kan je met mekaar over de interessanste onderwerpen gesprekken voeren en steeds maar weer leer je enorm veel bij.
Ondertussen ben ik er al een paar keren bijgeweest. Dat ik de nieuwjaarsborrel heb moeten missen is nog altijd een leegte in mijn leven. Smile
Door onvoorziene omstandigheden kon dat echter niet.
Dat we met zijn alleen op deze fijne, aangename en professionele manier jaaaaaaaaren mogen doorgaan. Nergens vind je in het nederlandstalige taalgebied zoveel uiteenlopende informatie over die Groote Oorlog.
Een heel dikke proficiat en een enorm woord van dank aan allen die zich zo enorm inspannen om dit unicum in goede banen te leiden.

Michel
Naar boven
schoapke

BerichtGeplaatst: 21 Feb 2006 9:35    Onderwerp: Reageer met quote

ik wist dat ik wat te vieren had,

op naar het volgende jaar yummie
Naar boven
Erik T

BerichtGeplaatst: 21 Feb 2006 10:00    Onderwerp: Reageer met quote

Iedereen gefeliciteerd met de 1e verjaardag, dat er nog vele mogen volgen!!!!!!!!!!

Alleen, ik heb nog geen taart gezien Laughing, dus........

Erik T
david

BerichtGeplaatst: 21 Feb 2006 11:50    Onderwerp: Reageer met quote

Jaja, alsnog gefeliciteerd!
Naar boven
Geudens

BerichtGeplaatst: 21 Feb 2006 15:33    Onderwerp: Reageer met quote

(hoe komt het dat deze topic mij nu pas is opgevallen?)

Alles is al gezegd, maar ook vanwege mij: vanharte!

Rudi
A Duck

BerichtGeplaatst: 22 Feb 2006 17:10    Onderwerp: Reageer met quote

Op z'n fries: Fan Herte Lokwinske!

Is het een vliegtuig? Is het superman?
Nee, het is A Duck.
"In oorlog wordt geschiedenis geschreven, in vrede wordt deze slechts opgetekend."
Naar boven
seborik

BerichtGeplaatst: 24 Feb 2006 11:33    Onderwerp: Reageer met quote

Gefeliciteerd
erik

BerichtGeplaatst: 24 Feb 2006 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

Goed zo en verder zo,
Vast gegeven voor mij,alle dagen FORUMPTJE kijken!
Naar boven
Len

BerichtGeplaatst: 25 Feb 2006 16:47    Onderwerp: Reageer met quote

Van harte gefeliciteerd, ook door een door allerlei oorzaken niet al te grote bezoeker van dit geweldige forum.

Len
Naar boven
Rozemarijn

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2006 16:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ook ik heb me een paar maanden geleden uit nieuwsgierigheid op dit forum aangemeld. Her en der een topicje gelezen en wat vragen gesteld. Verbazend hoe snel er op je gereageerd wordt, hoe snel iedereen voor je klaar staat om een antwoord op je vraag te verzinnen. Al heel snel was ik dus ook 'geïnfecteerd' met een wat fijnere variant op de Spaanse Griep, tegenwoordig geheten: Forum WOI infectie. Ook ik moet eigenlijk elke dag wel snel even aankloppen hier. De WOI interesseert mij meer dan ooit en via deze weg kan ik meer en meer kennis op doen!

Dus bij deze: allemaal heel hartelijk gefeliciteerd, en vooral:

ga zo door!!!
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 22 Feb 2010 11:41    Onderwerp: Reageer met quote

Hahaha, nostalgie, nu bestaan we 5 jaar Smile

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemene feedback Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: