Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Hoe lang blijven foto's op het forum staan?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemene feedback Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
froos

BerichtGeplaatst: 07 Jan 2016 11:35    Onderwerp: Hoe lang blijven foto's op het forum staan? Reageer met quote

Laatst bladerde ik door oude items over de "Argonne". Het is dan jammer dat van veel topics de foto's (deels) verdwenen zijn. Ik dacht dat iedereen zijn foto's op een algemene site zette, waardoor ze, onafhankelijk van degene die ze plaatst, lang toegankelijk blijven.
Hoe werkt dit, kan dit hersteld worden en hoe kunnen we er voor zorgen dat we langer van die foto's kunnen genieten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AOK4

BerichtGeplaatst: 07 Jan 2016 16:19    Onderwerp: Reageer met quote

De meeste foto's worden op externe sites geplaatst, want op de server van het forum gaat niet. Dan is het normaal dat die foto's na verloop van tijd verdwijnen omdat er heel veel wijzigingen zijn in die sites of omdat users ze daar verwijderen.
Enige oplossing: hier hosten, maar dat zal wellicht wel heel wat extra ruimte en verkeer betekenen en dus ook extra kosten...

Jan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Tandorini

BerichtGeplaatst: 07 Jan 2016 20:25    Onderwerp: Reageer met quote

je kan je een account aanmaken bij imgur, denk wel dat dit de beste is voor je foto's
http://nl.escertico.wikia.com/wiki/Militaria_Wiki
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
froos

BerichtGeplaatst: 07 Jan 2016 22:53    Onderwerp: Reageer met quote

Het gaat niet om mijn foto's, maar om foto's van nu actieve users. De laatste 6 jaar zouden toch wel zichtbaar moeten zijn.
Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 07 Jan 2016 23:11    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas verdwijnen er telkens foto's van het forum, en veel meer dan wij leuk vinden. Eigenlijk zou alles moeten blijven staan. Om alles te kunnen behouden zouden we het opladen van foto's naar de server van FEW1 mogelijk kunnen maken. Maar dat zou veel te kostbaar zijn. Het enige wat we kunnen doen is de users vragen hun foto's op externe hosts te laten staan! Smile

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Unterhund

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2016 0:26    Onderwerp: Re: Hoe lang blijven foto's op het forum staan? Reageer met quote

froos @ 07 Jan 2016 11:35 schreef:
Laatst bladerde ik door oude items over de "Argonne". Het is dan jammer dat van veel topics de foto's (deels) verdwenen zijn. Ik dacht dat iedereen zijn foto's op een algemene site zette, waardoor ze, onafhankelijk van degene die ze plaatst, lang toegankelijk blijven.
Hoe werkt dit, kan dit hersteld worden en hoe kunnen we er voor zorgen dat we langer van die foto's kunnen genieten?

In feite komt het hier op neer: wie bewaard je foto's waar en hoeveel kost het ...

Op zich zou het je niks kosten, omdat foto's bijna altijd gelinkt worden. Maar ook die ruimte kost geld. Zoals Lingekopf zegt: hier linken is te duur. Dus moet je ze van een externe site gaan linken. Dan is de vraag niet meer hoeveel het kost, omdat je het hier niet meer hoeft te doen ... begrijpelijk.

Dan beperkt de vraag zich tot 'wie' en 'waar'. Dan zijn er tig opties van sites die gratis ruimte bieden. Maar een ander aspect komt dan om de hoek kijken: hoeveel zeggenschap heb je over je uploads en hoe lang blijven die staan?
Vooral die laatste vraag is een issue hier ... je wil die foto's blijvend linken aan je topic.

Feit is dat je afhankelijk bent van het beleid van de sites waar je die foto's van wil linken. Huur je zelf die site, dan zul je de rekening duidelijk zelf moeten betalen. Maar gebruik je een 'gratis' site, dan ben je afhankelijk van hun beleid (=nukken). Niemand kan je dan garanties geven qua tijd of inhoud (sommige foto's worden snel als obsceen beschouwd, ook al zijn ze functioneel).

Ik heb geen ervaring met Imgur, maar Photobucket en Imageshack wel. Imageshack heeft een korte 'levensduur'. Maar Photobucket is beter ... op één ding na: je url onthult ook de map binnen je account. Men kan dan al snel de rest van die map inzien ... en dat is vaak niet wenselijk. Maak dan een aparte map aan en gooi daar je foto's in. Van daar uit kun je je foto's wel linken zonder al te veel gedoe en voor langere tijd ...
Patrick Mestdag
Moderator

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2016 18:53    Onderwerp: Reageer met quote

Het zal Straks bijna een kleine 10 jaar zijn dat ik mijn te delen fotos dump
Op https://www.one.com/nl/
Betaal daar 25€ per jaar voor en gebruik lang niet alle aangeboden mogelijkheden .
Heb een webpage gemaakt en daarachter alle gedumpte foto's
Dit is de enige manier , er zelf voor te betalen .

@+
Patrick
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Memory

BerichtGeplaatst: 14 Jan 2016 16:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ik merk trouwens net ook op dat het complete topic van Jurgens ingescande foto's zo te zien zonder foto's zit...
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemene feedback Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: