Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Ben ik juist? Folkestone-Calais-Fécamp (+foto)

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Oproepen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
RobDef

BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015 1:44    Onderwerp: Ben ik juist? Folkestone-Calais-Fécamp (+foto) Reageer met quote

Hallo iedereen,

Ik doe onderzoek naar een gesneuvelde uit mijn gemeente en wou even weten of ik a.d.h.v. zijn documenten uit zijn militair dossier het bij het rechte eind heb.

Deze persoon schreef zich als oorlogsvrijwilliger in Folkestone in, en 1 dag later in Calais. Volgens zijn militair dossier gaat hij daarna 3 maanden naar Fécamp en wordt hij erna in het 7de (17de) ingedeeld bij de mitrailleurs.

Maar klopt dit wel? Want de info die ik al vond zegt me dat Fécamp géén opleidingskamp was voor mitrailleurs maar voor grenadiers.

Bedankt voor de opheldering Smile

PS: de tekst met info over Fécamp is niet totaal betrouwbaar, gezien hij hier op18/10/1918 sneuvelt maar de rest van het militair dossier 9/10/1918 vermeldt.

[img][/img]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
AOK4

BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015 6:07    Onderwerp: Reageer met quote

Dit is dan ook geen officieel document, maar wel de aanvraag tot aansluiting bij de oudstrijdersbond. Bekijk best eens de officiële documenten in zijn militair dossier.
Naar boven
RobDef

BerichtGeplaatst: 30 Nov 2015 20:46    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je antwoord AOK4.

Dit is echter het enige document dat iets zegt over zijn trainingskamp. Ik vermoed dat zijn familie die dit dossier invulde wel wist dat hij bij de mitrailleurs was ingedeeld en dat dat dus klopt. Maar waarschijnlijk is dan Fécamp fout, meen ik.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Oproepen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: