Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Café 't Boerenhol, Ieper

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Musea en tips Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 13 Nov 2015 14:08    Onderwerp: Café 't Boerenhol, Ieper Reageer met quote

Van de week ben ik, in mijn ogen, het meest vreemde WO1 museum in geweest. Het zit achter de Lakenhallen, adres Vandepeereboomplein 21.
De prijs is slechts € 2,-- toen wij er waren.
Bovengronds is het een café en in de kelder een museum met verschillende vertrekken.
Zodra we in een kamer stonden, liep iemand van boven om de rookmachine aan te doen of de tv voor een film in een andere kamer.
Overal lagen spullen van en uit WO1, maar ook hingen en lagen overal plastic ratjes, spinnen en miniatuur schedels. Dat gaf in mij ogen een zeer vreemde aanblik. (nep-)Spinrag overal. Het leek meer op een scene van Halloween dan op een museum met die "extra" opleuking.
Overigens de spullen die hij had waren best leuk om te zien, niks bijzonders maar wel leuk. De eigenaar zal vast een zeer goede bedoeling hebben met het museum, maar van mij mag het wel minder met die kinderlijke plastic items. Zoals ik al schreef, de items zijn leuk om te zien. Sommige nog in heel goede staat en andere items niet wat ik dan ook leuk vind, gewoon laten zien hoe het uit de grond is gekomen en gevonden. Het hoeft niet perfecte staat zijn om te tonen.
Of ik nog een keer naar dit museum ga. Dat betwijfel ik, misschien over aantal jaren weer.

Maar, dit bovenstaande is mijn mening en misschien hebben jullie een andere mening. Dat hoor/lees ik graag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
stuka f

BerichtGeplaatst: 13 Nov 2015 14:53    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
...leek meer op een scene van Halloween dan op een museum...

Dat had de naam van het café al kunnen doen vermoeden...! ;-)
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Musea en tips Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: