Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Nieuwe stenen Duitse graven op cwgc cemeteries?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Monumenten en begraafplaatsen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Magneet

BerichtGeplaatst: 10 Aug 2015 19:14    Onderwerp: Nieuwe stenen Duitse graven op cwgc cemeteries? Reageer met quote

Ik was zojuist op brandhoek new military cemetery en zag dat 1 van de stenen voor de Duitse gevallenen vervangen was door eentje met een punt. Dus in plaats van de standaard rechthoekige steen stond er een mooie nieuwe met een tot een punt toelopende bovenkant. Gaan alle stenen voor Duitse graven zo vervangen worden? Het is tot nu toe de eerste die ik zo gezien heb. Als ik terug ben van vakantie zal ik een foto posten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Ragnar

BerichtGeplaatst: 10 Aug 2015 19:28    Onderwerp: Reageer met quote

Je komt ze al regelmatig eens tegen hoor! Op Lijssenthoek zijn er ook zo'n paar!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AOK4

BerichtGeplaatst: 11 Aug 2015 4:27    Onderwerp: Reageer met quote

De eenheden verdwijnen meestal ook op de nieuwe stenen. Het lettertype is moderner en is dieper uitgewerkt (minder nood aan hergraveren).
De oude stenen verschilden in Frankrijk en België omdat er een verschillen waren in de overeenkomsten voor het beheerd van de graven. Na de WO2 kreeg de VDK de verantwoordelijkheid over alle Duitse oorlogsgraven en nu proberen zij zo goedkoop mogelijk te werken en verdwijnen deze verschillen tussen Frankrijk en België. De eenheden verdwijnen wellicht omdat dat minder graveerwerk betekent. Een jammerlijke evolutie...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Finnbar
Moderator

BerichtGeplaatst: 11 Aug 2015 6:11    Onderwerp: Reageer met quote

Topics over Brandhoek:

http://forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=15167
http://forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=15168
http://forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=15169
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Magneet

BerichtGeplaatst: 12 Aug 2015 14:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ragnar @ 10 Aug 2015 19:28 schreef:
Je komt ze al regelmatig eens tegen hoor! Op Lijssenthoek zijn er ook zo'n paar!

het was de eerste keer dat het mij opviel, ik geloof direct dat het op andere plaatsen ook al is gedaan Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Monumenten en begraafplaatsen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: