Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

opzoekingen militaire gegevens Jubelpark Brussel nu BETALEND

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Specifiek Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
coltroep

BerichtGeplaatst: 25 Mrt 2015 13:07    Onderwerp: opzoekingen militaire gegevens Jubelpark Brussel nu BETALEND Reageer met quote

Hallo iedereen,

Gisteren ging ik naar het archief (ministerie van Defensie, Jubelpark, Brussel) en de gratis raadpleging is nu 2015 GEDAAN.

Is het niet schandalig dat dit archief niet meer GRATIS consulteerbaar is.

Moet er geen actie ondernomen worden via petitie of andere vormen van collectief protest of heeft iemand een goede relatie met politiekers ???

Confused
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
AOK4

BerichtGeplaatst: 25 Mrt 2015 13:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb snel eens de website bekeken naar aanleiding van uw post en stel dat ook vast...

30 euro per jaar valt nu nog wel mee, zeker als je dan ook verder gratis digitale afbeeldingen mag maken van documenten. Mijn rekeningen in buitenlandse archieven aan kopies en scans zijn per dag meestal al hoger dan dit bedrag voor een jaar.

Enkel voor niets gaat de zon op en als dit geld ten goede komt aan een betere bewaring en ontsluiting, heb ik daar niets op tegen.

Jan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Bekijk de homepage
coltroep

BerichtGeplaatst: 25 Mrt 2015 19:40    Onderwerp: Reageer met quote

toch vind ik het niet democratisch in vergelijking met de meeste archieven die gratis zijn.

Als men maar 1 opzoeking te doen heeft is het wel veel geld Confused
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
AOK4

BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2015 6:29    Onderwerp: Reageer met quote

coltroep @ 25 Mrt 2015 19:40 schreef:
toch vind ik het niet democratisch in vergelijking met de meeste archieven die gratis zijn.

Als men maar 1 opzoeking te doen heeft is het wel veel geld Confused

Het Rijksarchief vraagt toch ook een jaarlijkse bijdrage? En zoals gezegd: als je wat kopies of scans besteld, loopt de rekening heel snel op en ben je beter af in het KLM. Een voorbeeld: ik was recent in Stuttgart voor 2 dagen en heb daar voor meer dan 90 euro scans gemaakt (die dan nog gelukkig relatief goedkoop zijn met 20 cent per stuk).

Als je maar 1 opzoeking moet doen, kan je toch ook een kaart voor 7 dagen nemen (8 euro met recht om foto's te nemen, 4 euro zonder)?

Zolang je daar vrij foto's mag nemen van de documenten, is een dergelijke bijdrage in mijn ogen niet overdreven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Specifiek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: