Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

7de linie yper

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het Belgisch Leger 1914/1918 Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vdm

BerichtGeplaatst: 06 Aug 2014 17:50    Onderwerp: 7de linie yper Reageer met quote

VAN DER MEERSCH, Charles, soldaat, 7delinie, geboren te Mechelen, gesneuveld op 24 oktober 1914 te Sint-Joris en er tevens begraven (56999)

het is de broer van mijn overgrootvader,
mijn overgrootvader zat in de 5de linie

kan iemand meer vertellen wat ze hebben gedaan in de 7de linie, en is er info van de gesneuvelde dag??
alvast bedankt

zijn echte naam is wel van der meirsch.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail
Niko

BerichtGeplaatst: 07 Aug 2014 7:57    Onderwerp: Reageer met quote

Boekje 'Les Carnets d'un fantassin 1914' van Maurice Mareels zien aan te schaffen.

dat beschrijft perfect de door jou vermelde periode vanaf het begin van de oorlog tot aan de IJzerslag, vanuit het zichtpunt van een soldaat bij het 7e/27e Linie.

Ter herinnering aan mijn overgrootvader, Frans Van Kerckhoven, Vesting Jager te Voet tijdens het Beleg van Namur, augustus 1914

http://chasseurgraves.weebly.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het Belgisch Leger 1914/1918 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: