Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Wat is er aan de hand?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Ieper en de Westhoek Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sapper D.

BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2014 11:57    Onderwerp: Wat is er aan de hand? Reageer met quote

..... met Ieper?

Ik lees de laatste tijd (op dit forum, op GWF en in andere media) steeds vaker dat Ieper verandert, en dan NIET in positieve zin!
Nu net dat Patrick van Shell Hole ermee stopt, iemand roept dan dat zijn winkel wel een chocoladewinkel (de zoveelste) zal worden, even later een foto van de 'nieuwe' winkel (jawel, een chocoladewinkel Laughing en Patrick die roept dat Ieper niet meer de zijne is.

Lees ook dat veel wordt gedaan (te veel?) m.b.t. het 100jarig gebeuren en dat dat weer veel weerstand oproept. Dus dat niet alleen Ieper commercieel helemaal 'los' gaat, maar de gehele omgeving.

Ik ben dit jaar (nog) niet daar geweest, dus dit is mijn vraag, dus..

Iemand?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2014 12:38    Onderwerp: Reageer met quote

Even voor mijn beeld. Shell Hole was dat die winkel die propvol zat met spullen en boeken over WO1? Als je vanaf Rijsselsepoort kwam moest je linksaf ipv rechtsaf waar de meeste winkels zijn?

Die winkel vond ik erg leuk, mocht er graag snuffelen en kopen.

Sapper D.

BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2014 17:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, eigenlijk aan de rechterzijde net voordat je het plein voor de Lakenhal op liep.
Stond idd vol met allerlei spullen. In al mijn tijd dat ik in Ieper ben geweest, heb ik deze winkel welgeteld eenmaal open meegemaakt Wink
Naar boven
Aurel Sercu

BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2014 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

Sapper,

Ach, ik denk dat die geruchten over Ieper wat opgeblazen worden. Maar natuurlijk, de commercie draait op volle toeren. Of dat negatief is ? Tja, kwestie van perceptie. Maar uitwassen, als ze er zijn, krijgen in buitenlandse media natuurlijk de volle aandacht.
Anderzijds, de commercie heeft ook z'n rechten, als het maar respectvol gebeurt.

Aurel
(Ieper)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Schoeters Dirck

BerichtGeplaatst: 22 Mrt 2014 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

Hello,

Ik moet ook toegeven dat ik deze gevoel ook hebt.
Laaste keer dat ik naar die archiev ging was echt een shock voor mij. Ten eerste het prijs voor kopie is 40Cent geworden (vroeger 15 cent)!
Tijds een wandeling in iepers straten, waren taalozen winkelen toe (falliet).
Ook, het verbood aan reenacting is ook geen goeie teken.

Ik had echt het gevoel van een stad die ondergaan. Arme Ieper.
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 22 Mrt 2014 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

De komende paar jaren zullen bonbon- en souvenirwinkels wel goed gedijen hoor! Ik herinner me Ieper ook voornamelijk als een stadje met veel veel te dure bonbonwinkels (in andere plaatsen betaal je de helft). Maar op den duur komt dat ook wel weer recht. Niets aan doen, het wiedt zichzelf wel weer uit. Ieper is een toeristenstad, geen stad voor WO1-freaks... Wink

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Aurel Sercu

BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2014 10:30    Onderwerp: Reageer met quote

Schoeters Dirck @ 22 Mrt 2014 21:36 schreef:

Tijds een wandeling in iepers straten, waren taalozen winkelen toe (falliet).
Ook, het verbood aan reenacting is ook geen goeie teken.

Ik had echt het gevoel van een stad die ondergaan. Arme Ieper.

Overdrijft men niet een beetje ? Ik woon hier en ik weet niet eens dat ik in een "arm Ieper" woon !

En is een verbod op re-enacting (als dat er is ?) een teken van een "arm Ieper" ?

Failliete winkels ? Ik zie amper het verband ... Zeker niet als er ook elders gesteld wordt dat Ieper en heel de omgeving (Boezinge ook ?) "commercieel helemaal 'los'" gaat.

Dure bonbons ? Niemand is toch verplicht er te kopen ?

Het lijkt zo 'n beetje een trend te worden om te kappen op Ieper !

Arme rest van Vlaanderen ... Smile

Aurel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
derwisj

BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2014 17:54    Onderwerp: Reageer met quote

Failliete winkels is niet typisch voor Ieper..dat hebben we hier ook...dat komt omdat grote ketens grote winkels inrichten op de invalswegen naar steden en gemeenten en zo de winkels in de stadscentra, die dikwijls onrealistische huurprijzen moeten betalen, kapotconcurreren...
pascal
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Ieper en de Westhoek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: