Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Bouwplaats Hill 60 verdwijnt?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Ieper en de Westhoek Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sapper D.

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2013 16:01    Onderwerp: Bouwplaats Hill 60 verdwijnt? Reageer met quote

Hieronder een schaamteloze 'knip/plak' van de GWF.
(Ik heb gezocht op deze site maar kon nergens nieuws hierover ontdekken, misschien niet goed gezocht. Als dat zo is, mijn verontschuldigingen.)

Het lijkt er dus op dat het bouwsel tegenover het monument voor de 14de (Light) Division weg moet. Helaas wordt gesuggereerd dat dit nog jaren kan duren, met alle procedures enz. Het lijkt NL wel!

Maar, alles gezegd hebbende, ben ik een blij man. Ik denk namelijk dat de locatie steeds minder aantrekkelijk zal worden. Ik zou het jammer vinden dat het direct zicht op Ieper zou verdwijnen en de omgeving wordt dan steeds meer volgebouwd.

Dec 11 13 7:32 PM

News from the court. We've won!

It's taken a few more weeks (3 years) than I expected, The federal court has annulled the Province's decision to pass the building permit for the Hill 60 house. The building erected there now has no legal standing. I regret that this decision did not come early enough to prevent disturbance to the site. It is not clear what the repercussions of this will be, but a concrete decision is mandated within 3 months.

Thank you to everybody who lent their support in this matter, and particularly those who wrote letters.

Last Edited By: Hugh Dec 13 13 10:43 AM. Edited 1 time.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Bert

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2013 17:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben zeer benieuwd wat er nu gaat gebeuren... maar ik veronderstel niets. Moest zoiets in Nederland gebeuren zou het huis misschien worden afgebroken, maar het gaat hier om Vlaanderen... heel andere cultuur wat zulke dingen betreft. Neen, volgens mij gaat dat huis daar netjes blijven staan, de eigenaars zullen wel een manier of achterpoortje vinden - die zijn er hier genoeg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail
derwisj

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2013 21:58    Onderwerp: Reageer met quote

Er zijn al heel wat huizen afgebroken in vlaanderen onder deze wetgeving...wat dikwijls serieuze mizerie opbracht voor de eigenaars...stop je al je centjes in een woning en dan wordt deze afgebroken zonder enige vergoeding. En meestal zijn deze mensen gewoon misleid door de bouwmaatschappijen, architecten of immobilienmaatschappijen...
pascal
Bert

BerichtGeplaatst: 23 Dec 2013 20:15    Onderwerp: Reageer met quote

Eerlijk gezegd moet ik mij hier grotendeels bij aansluiten. Die bouwgrond was waarschijnlijk al decennia in de familie. Die mensen rekenden er m.a.w. op als een soort belegging. Daarenboven kregen ze dan ook nog eens een geldige bouwvergunning... In zo'n geval zou de eigenaar toch minstens de waarde van zijn grond moeten vergoed krijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Ieper en de Westhoek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: