Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Interview met Rampantbunny

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> FEW user interview Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mirjam
Moderator

BerichtGeplaatst: 29 Okt 2013 20:11    Onderwerp: Interview met Rampantbunny Reageer met quote

Personalia:

Usernaam:
rampantbunny

Leeftijd:
44

Beroep:
Klantenservice manager

WO1 algemeen:

Waar komt je interesse voor wereldoorlog 1 vandaan?
Vanuit mijn interesse in de Hollandse waterlinie kwam ik natuurlijk ook vaak informatie tegen over franse en Belgische forten uit dezelfde bouwperiode. In tegenstelling tot de Nederlandse forten hebben deze natuurlijk wel actie gezien en pure nieuwsgierigheid heeft uiteindelijk geleid tot mijn eerste bezoek aan het WW1 front rond Ieper, en toen was ik verkocht.

Wat vind je het meest fascinerende aan WO1?
Dat wat ik noem de “vergeten sporen in het landschap”, zoals restanten van kampementen, loopgraven, voormalige begraafplaatsen, totaal vergeten monumentjes etc. Ik houd mij minder bezig met specifieke regimenten of onderdelen, het gaat me eigenlijk over de mens en de omgeving waarin hij/zij was tijdens 14-18 aan het front.

Verzamel je ook rond WO1 (militaria, boeken etc.), speel je games, doe je aan modelbouw?
Niets specifieks, maar ik probeer altijd bij mijn reizen wel iets op te pikken, dat kan zijn een kogelhuls, een gesp of knoop. Mijn mooiste eigen vondst is een duitse mok, platgetrapt en redelijk verroest, maar het jaartal 1915 nog steeds leesbaar bij het hengsel. Bij de laatse forummeet heb ik nog een duitse draadkniptang van een forumlid overgenomen.

Welke gebeurtenis uit WO1 spreekt jou het meeste aan en waarom?
Ik kan zo niets specifieks bedenken, mijn interesse is breed alhoewel deze de laatste jaren richting de Duitse kant begint te neigen, maar dat heeft waarschijnlijk ook te maken met het gebied waar ik het meeste kom.

Heb je een aardig verhaal dat met WO1 te maken heeft en dat je zelf hebt meegemaakt?
Niet echt een verhaal, meer een emotie: Mijn eerste bezoek aan Tyne Cot: Ik vond dat zeer indrukwekkend en als Nederlander realiseer je je dan pas wat er op zo’n korte afstand van de grens is gebeurd. 2: Heuvel 304, een bijzonder fascinerende maar ook naargeestige plek. Ik voel me normaliter uitstekend thuis in een bos, maar daar kreeg ik toch wel de kriebels …en toch wil ik er heel snel weer eens verder gaan kijken.

Zijn er WO1-onderwerpen waar je meer dan gewoon in geďnteresseerd bent?
Niet specifiek

Bezoek je wel eens het voormalige front? En zo ja wat is je favoriete deel ervan?
Absoluut, ik ben het liefst in de Argonne (en een stukje vanaf daar richting Verdun, alhoewel ik rond verdun zelf nog nooit ben geweest)

Ben je nog op andere manieren actief binnen het WOI wereldje?
Neen

Welk personage bewonder/fascineert je het meest tijdens WOI?
Niemand specifiek

Mocht je als jongeman/vrouw geleefd hebben tijdens WOI: Welke taak zie je voor jezelf weggelegd? (medische sector, marine, luchtvaart, loopgraven, cavalerie, ...)
De medische sector lijkt me wel wat, maar mezelf kennende zou ik ook in de loopgraven hebben kunnen zitten

Hoeveel tijd spendeer je per week ongeveer aan deze hobby?
Dat varieert, de laatste tijd slechts weinig ivm omstandigheden, maar in de aanloop naar weer een reisje (ik hoop eind september, begin oktober weer) dan loopt dat al snel op naar vele uren ter voorbereiding.

Over FEW:

Hoe ben je op dit forum terecht gekomen?
Ik zocht informatie over de eerste wereldoorlog en via google al snel hier uit gekomen.

Wat zijn je favoriete onderwerpen/ is je favoriete topic?
Over de gebieden Argonne en Verdun en de reisverslagen. De diverse quizzen zijn ook leuk, maar daar bak ik meestal niet veel van 

Wat vind je van de manier waarop het forum wordt geleid?
uitstekend

Bezoek je wel eens forum-meetings en zo ja, wat vind je ervan?
Ja fantastisch , altijd gezellig, het mogen er wat mij betreft veel meer zijn, maar ik begrijp dat het praktisch niet haalbaar is, want zoiets organiseren is een stevige klus.

Zijn er dingen/activiteiten die FEW volgens jou zou moeten doen maar nog niet doet? En wat doet FEW wel wat niet moet?
Ik zou zo niets kunnen verzinnen

Mis je dingen of onderwerpen?
neen

Welke inhoud kan je gestolen worden?
geen

Hoe zie je eigen rol bij het forum en zijn er nog dingen die je bijv. op het gebied van Wiki, voor het forum wilt betekenen? Ik ben voornamelijk een lezer en plaats soms foto’s van een uitstapje. Ik hoop in de toekomst wat nuttiger te kunnen zijn voor bijvoorbeeld de wiki, maar daar is mijn kennis nu niet diep genoeg voor.

Wat is het beste topic dat je zelf hebt geopend?
Ik zou het niet durven zeggen, dat is aan anderen om te bepalen 

Met welke FEW-er zou je een dag op pad willen?
Mudra en Tommy zijn de eerste twee namen die te binnen schieten: die weten vast nog plekjes in de Argonne waar ik het bestaan niet van af weet. Ik heb ze ook nog nooit in het echt ontmoet.

Hoe moet volgens jou het forum er over vijf jaar uit zien?
Zoals nu

Buiten FEW:

Andere hobby’s buiten WO1:
Ik doe aan bushcraft, dit is uitstekend te combineren met de trips in de bossen van de Argonne, niets zaliger dan een hele dag lekker door een bos struinen, kopje koffie zetten/maaltijdje maken, onder een boom in de middel of nowhere.

Wat is de laatste cd/DVD of boek die je hebt gekocht?
Ray Mears: outdoor survival handbook (Nee ik ben geen waanzige prepper oid’s), het gaat over planten, sporen, de seizoenen, uitrusting etc.

Wat was je allerleukste vakantie?
Er zijn er zoveel geweest.

Wat vind je de beste plek om te wonen?
Apeldoorn met een voormalig jachthutje in de Argonne voor de vrijetijd (wie weet op dacht komt het er van…)

http://hvhwo2.wordpress.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Finnbar
Moderator

BerichtGeplaatst: 30 Okt 2013 12:16    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk interview alweer!
Hoe kom je trouwens aan je bizarre nickname? Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 30 Okt 2013 12:22    Onderwerp: Reageer met quote

Jammer dat er niet een vraag bij zit in de trant van 'Waarom die username" Lijkt mij soms wel verrassend en geinig.

Verder altijd leuk om iets te lezen van een forumwarrior.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
hsmeets

BerichtGeplaatst: 30 Okt 2013 13:18    Onderwerp: Reageer met quote

Dank dat ik aan dit interview mocht deelnemen Smile

...Die username is al een heel erg oude en dateert uit de tijd dat ik met online gaming begon (90-er jaren).

In het spel Unreal tournament (UT99) kon je heel makkelijk je eigen modellen importeren en ik had ooit in een melige bui een Bugsbunny genomen. Heb je in UT99 meerdere kills op een rij dan krijg je op een gegeven moment te horen van de announcer "speler xyz is on a rampage!!" En vandaar Rampaging bunny werd rampantbunny Cool ..en die naam is blijven hangen...

Er zijn zelfs in het echte leven een aantal van mijn vrienden die me geen Hans noemen, maar Ramps of Rampy , het is een echte nickname geworden dus schater

grts
Hans
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 30 Okt 2013 21:16    Onderwerp: Reageer met quote

Nou "Ramps", leuk om je wat beter te leren kennen! Wink Ik ga komend weekend naar je favoriete gebied, de Argonne. Is inderdaad smullen. puh

Gr P
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 31 Okt 2013 9:35    Onderwerp: Reageer met quote

Weer een knap interview. Laughing
Magneet

BerichtGeplaatst: 31 Okt 2013 9:39    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk interview!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
shabu
Cheffin

BerichtGeplaatst: 31 Okt 2013 17:51    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk je zo wat beter te leren kennen Rampy puh Wink

http://ww1relics.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 31 Okt 2013 18:04    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk interview Rampart, je leert altikjd weer nieuwe kanten van iemand kennen.. Laughing

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Karijn

BerichtGeplaatst: 05 Nov 2013 11:57    Onderwerp: Reageer met quote

leuk interview!

groet Karijn
Naar boven
mrs Stan

BerichtGeplaatst: 05 Nov 2013 12:13    Onderwerp: Reageer met quote

Weer een leuk interview en nadere kennismaking! Ook leuk te lezen hoe je aan je naam bent gekomen (die van mij komt ook uit het online gamen).

Greetz, Margreet Cool poppy
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> FEW user interview Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: