Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Zie jij het ook? Tunnel fort Douaumont

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Mystiek en religie Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kristov

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 9:39    Onderwerp: Zie jij het ook? Tunnel fort Douaumont Reageer met quote

Tijdens 1 van mijn bezoeken aan Douaumont nam ik veel foto's. Waaronder even later op de camping mijn aandacht uitging naar deze.

Na wat bewerken met kleuren, kwam ik op een beeld dat mijn mond deed openvallen, bij een bepaalde kleurencombinatie zie je de ogen, mond die wagewijd openstaat met gebalde vuisten... De foto is spijtig genoeg weg, maar de originele heb ik nog, misschien dat jullie hetzelfde beeld kunnen krijgen?

Wat zien jullie op de foto?

[/url]

Uploaded with ImageShack.us[url][/url]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Branco12

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 9:46    Onderwerp: Reageer met quote

ik zie een gang en een verlichtingskabel, wat moeten we zien ???
Naar boven
kristov

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 10:04    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk in het midden van de tunnel.. Hoofd, schouders, armen, benen...
Naar boven
kristov

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 10:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet u het nu beter na aanpassing van de contrasten?

[url]

Uploaded with ImageShack.us[/url]
Naar boven
Branco12

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 10:23    Onderwerp: Reageer met quote

ik zie wel wat je bedoeld maar volgens mij is dat gewoon door dat licht in die tunnel dat je dit effect krijgt, was dat een gang waar je in kan ?
Naar boven
Finnbar
Moderator

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 10:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ooit van de Rorschach test gehoord? Embarassed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
kristov

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 10:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ja dit was een doodlopende gang, op het einde waren tralies die de weg versperden. Achter de tralies zag je een trap die de diepte in ging...

Neen dat ken ik niet, wat is dat juist?
Naar boven
Mirjam
Moderator

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 10:49    Onderwerp: Reageer met quote

Finn toch! Wink

Maar nee, ik zie het niet.

http://hvhwo2.wordpress.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Branco12

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 11:10    Onderwerp: Reageer met quote

het is me gelukt om tamelijk duidelijk een gezicht te vormen met deze foto, eerst de foto donkerblauw maken dan helderheid rond de +70 zetten en dan contrast rond de +90 en dan zie je inderdaad iets die op een gezicht lijkt met een petje op aan het einde van de gang
Naar boven
Mirjam
Moderator

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 11:23    Onderwerp: Reageer met quote

Als je zoveel moeite moet doen om iets te zien, kun je overal wel wat van maken...

Naar boven
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 11:46    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
het is me gelukt om tamelijk duidelijk een gezicht te vormen met deze foto, eerst de foto donkerblauw maken dan helderheid rond de +70 zetten en dan contrast rond de +90 en dan zie je inderdaad iets die op een gezicht lijkt met een petje op aan het einde van de gang

Is dat niet de portier?

Gr P
kristov

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 11:50    Onderwerp: Reageer met quote

Ik sta ook zeer sceptisch tegenover het paranormale hoor. Maar je kan niet ontkennen dat er hier wel degelijk "iets" te zien is..

Vrij normaal op een plek zoals fort Douaumont dat er iets blijft hangen denk ik.. Een schijn van een lichtbron of een vlek op de camera of condensatie ziet er toch niet uit als een menselijke vorm Rolling Eyes
Naar boven
kristov

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 11:54    Onderwerp: Reageer met quote

inderdaad Branco, dat is wat ik ook denk. Mij was het gelukt, na uren proberen, om hem compleet op foto te hebben... Akelig wel om te zien.. Natuurlijk, als het zo iets zou zijn, kyk je er natuurlijk met enorm veel respect naar.
Naar boven
Mirjam
Moderator

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 11:57    Onderwerp: Reageer met quote

kristov @ 22 Aug 2013 11:50 schreef:
Ik sta ook zeer sceptisch tegenover het paranormale hoor. Maar je kan niet ontkennen dat er hier wel degelijk "iets" te zien is..

Ik sta niet geheel sceptisch tegenover het paranormale. Ik heb zelf ook wel eens iets gezien dat eigenlijk niet kon.

Maar hier zie ik toch echt...niets.

Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 12:05    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie het (helaas) niet. Vanavond nog eens bekijken op andere locatie. Misschien verkeerde lichtval.

Mensen zien weleens wat vaker tekens in foto's. Bekende is bijvoorbeeld de duivel in de wolk boven de Twin Towers. Of een filmpje in het huis van Michael Jackson, dat er ineens een vaag iets door het beeld "loopt"

kristov

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 12:18    Onderwerp: Reageer met quote

Natuurlijk bij zo'n zaken is er veel fotoshop in het spel.. Dat M.J. ineens rondzweeft door zijn huis geloof ik niet, dat zijn publicatiestunts. Inderdaad, als je u focust op iets, zal je het zien ook..

Maar in der tijd heb ik de volledige fotoreeks aan mensen laten zien van Verdun, en bij deze zeggen ze allemaal hetzelfde "daar staat precies iets in die gang" Wink

Er is iets, het is gewoon moelijk om het in beter in beeld te krijgen.. Je moet wat spelen met de contrasten, en op een bepaald punt zie je een mens staan zoals hierboven is vermeld met een kepie... Je ziet de armen, hoofd, handen, benen en de romp..

iedereen maakt wel zo iets mee Wink of droomde als klein kindje over gevechten in loopgrachten... Dat is iets wat ons petje te boven gaat.
Ik probeer het al jaren beter te begrijpen, maar het is nog steeds een mysterie Wink
Naar boven
A. Depage

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie voorlopig ook niet veel Wink

Van mystiek gesproken: het boek (Mysterie 14/18) van Richard Heijster over het paranormale. Iemand al gelezen? Hoor er veel gemengde reacties van ...
Naar boven
kristov

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 12:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het een jaar geleden ongeveer gelezen.. Sommigen kunnen er natuurlijk ook antwoorden in vinden Smile
Naar boven
Branco12

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 12:56    Onderwerp: Reageer met quote

volgens mij is het gewoon toevallig dat je iets ziet die op een persoon lijkt maar, en als je genoeg aanpast aan de foto (bv contrast,helderheid,...) en je wilt iets zien dan zie je het ook, ik zag wat je bedoelde omdat ik het probeer te zien en dan gaan je hersens ook figuren linken aan wat je wilt zien
Naar boven
kristov

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 13:16    Onderwerp: Reageer met quote

[url]

Laatste poging om het duidelijk te maken Confused als het nu niet zichtbaar is Laughing
Naar boven
kristov

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 13:20    Onderwerp: Reageer met quote

natuurlijk moest er niets zijn, dan zou je door het aanpassen van het contrast niets meer zien dan muren en een lamp Smile tuurlijk het is hoe je het persoonlijk aanvoelt Smile
Naar boven
Branco12

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 13:34    Onderwerp: Reageer met quote

hier wat ik er van gemaakt heb Smile

Naar boven
Branco12

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 13:45    Onderwerp: Reageer met quote

als je kijkt juist onder die witte lijn aan het einde van die gang kan je iets zien wat op een gezicht lijkt, maar armen en benen krijg ik er niet in te zien
Naar boven
Fixbayonetbunny

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 14:36    Onderwerp: Reageer met quote

A. Depage @ 22 Aug 2013 12:24 schreef:
Ik zie voorlopig ook niet veel Wink

Van mystiek gesproken: het boek (Mysterie 14/18) van Richard Heijster over het paranormale. Iemand al gelezen? Hoor er veel gemengde reacties van ...

Ja, ik!

Een aantal jaren geleden en eerlijk gezegd had ik er spijt van het gekocht te hebben voor die paar euro bij De Slegte.
Dacht een min of meer historisch werkje gekocht te hebben doch het ging over de Engelen van Mons en andere "onverklaarbare zaken".
Als verstokt atheistische zuurpruim moest ik er nogal om lachen en dat was geen compliment voor een schrijver die andere scrhijvers zo graag de maat nam.
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 18:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie toch heel duidelijk de Heilige Maagd in een lichtblauw kleed, die haar armen naar ons uitstrekt....

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Emiel

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 18:56    Onderwerp: Reageer met quote

Geef eens de lijnen in paint aan? Ik zie namelijk ook niks... wel een vorm... maar een pet, open mond en gebalde vuisten? Nee,, die niet....

Was jaren geleden ook eens topic over...
http://forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=5818
Naar boven
A. Depage

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 19:11    Onderwerp: Reageer met quote

@ Kristov: nu zie ik het al wat duidelijker, wel enkel hoofd en romp. En je hebt het niet zelf wat gefixet? Wink

@ Branco: haha, precies Darth Vader puh
Naar boven
Branco12

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2013 20:09    Onderwerp: Reageer met quote

( die foto van ik is dezelfde als van kristov, alleen hogere belichting en meer contrast en donkerblauw gemaakt )
Naar boven
kristov

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2013 7:00    Onderwerp: Reageer met quote

[url]

Ik heb geprobeerd om het wat duidelijker te maken, maar ik ben slecht in tekenen yummie

Maar ik heb de goede contrast combinatie nog niet terug gevonden. Inderdaad de benen zijn moeilijker te onderscheiden, maar je ziet ze hoor.

Wel, van het boek "mysterie 14-18" had ik ook meer verwacht, maar als je over het boek praat met andere gepassionneerden dan kom je vaak wel te weten dat je niet de enige bent die dingen voelt en ziet Wink er zijn er vele. Natuurlijk door mensen die het niet hebben, die bestempelen je snel als gek Wink

Btw: in Fort de Vaux heb ik een gelijkaardige foto van vorig jaar, maar dan op het toilet waar de franse soldaten verkoold zijn geweest door de vlammenwerpers puke
Naar boven
Branco12

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2013 8:58    Onderwerp: Reageer met quote

toen ik in vaux foto's nam van de wc's viel het op dat het er erg donker was en vochtig waardooor je snel slechte foto's krijgt en foto's met vlekjes op gewoon doordat het zo donker was
Naar boven
kristov

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2013 9:04    Onderwerp: Reageer met quote

inderdaad, het is er erg vochtig net zoals Douaumont. De Vaux is wel interessant met die ingerichte kamers. Dat mankeer ik soms wel als ik Douaumont bezoek dat alles daar leeg is.

Nu zijn ze beneden bezig in Douaumont om verschillende tunnels te verkennen en het ondergronds hospitaal. Spijtig genoeg is dat niet toegankelijk voor publiek.

In de streek van Douaumont heb ik toen ik in de ochtend ging joggen een Lebel bajonet & munitietas zien liggen in het bos (half boven de grond).. Spijtig genoeg mag je daar niets oprapen, en een jogger met een relic in zen handen zou nogal opvallen denk ik Sad
Naar boven
Fixbayonetbunny

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2013 9:12    Onderwerp: Reageer met quote

Branco12 @ 23 Aug 2013 8:58 schreef:
toen ik in vaux foto's nam van de wc's viel het op dat het er erg donker was en vochtig waardooor je snel slechte foto's krijgt en foto's met vlekjes op gewoon doordat het zo donker was

Volgens mij sla jij daar den spijker op de kop.

Het is wat je wilt zien. Met een beetje fantasie zie je in de schaduw op de muur aan de linkerkant ook een spookachtig menselijke gedaante.
Plaatsen als dat gaan snel met je fantasie op de loop en dan is een vage schaduw in een donkere kamer al gauw een menselijke gedaante.
Net zoals men vroeger dacht dat mistflarden in de avond geesten ('witte wieven') waren maar toch echt mistfarden zijn etc etc.

Niks bovennatuurlijks aan die foto, gewoon een "trick of the light' zoals zovele foto's
kristov

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2013 9:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat ieder deze foto op zijn eigen manier opvat..
De ene bekijkt het op een meer wetenschappelijke manier, en kijkt naar de feiten zoals vochtigheid, locatie, sfeer e.d.
De andere bekijkt het meer in een diepere zin maar toch met onzekerheid..

Ik heb zelf ook 100en foto's van die 2 forten, op vele foto's zie je bollen door de condensatie of witte mist strepen.. Maar condensatie met een menselijke vorm.. Ik heb dit zelf ook aan men collega's laten zien (Wetenschappers op het Koninklijk Meteorologisch Instituut) en de ene zegt condensatie waarop de andere tegenin gaat dat dit nooit een vorm van condensatie kan zijn omdat de contouren enkel bleker zijn en bij condensatie + lichtinval zou het een witte massa zijn (zoals een bol of mist) , hier zij hij, is er iets waar het licht op reflecteerd waardoor er contouren ontstaan.

Daarom is het ook een mysterie, iets denk ik wat niemand met zekerheid zal kunnen zeggen Smile
Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2013 10:40    Onderwerp: Reageer met quote

Kristov, nu je de lijnen erom had gezet, zie ik het inderdaad.
Daarvoor zag ik het niet.
Op je allereerste foto kan ik het nog steeds niet zien, ondanks dat ik weet waar ik nu naar moet kijken.
Wie weet is het een schim uit het verleden of het is toch schaduw/vocht en dergelijke.

kristov

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2013 11:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ja blijkbaar is de eerste foto niet de originele.. Die is veel te donker.. Het is wss 1 van mijn aangepaste foto's die ik hier op men pc op het werk heb staan. Als ik eens tijd heb zal ik men "meer spirituele" foto's eens plaatsen. Sommige zijn genomen, volledig met een witte waas, dan direct opnieuw een foto genomen en er was niets van witte waas meer op te zien.

Mij boeit het wel enorm, wat het juist allemaal is..

Daarmee ook dat ik dit post, omdat ik graag andere mensen hun ervaringen had geweten.
Verklaar mij nu niet meteen "zot", maar vroeger als klein kind had ik zelf dromen over wo1.. zonder zelfs te weten wat wo1 was rond de leeftijd van 5jaar... Bijna 20jaar later, toen ik zelf op verkenning ging op sommige plekken, waaronder de wastafel van fort Douaumont, had ik flashbacks uit die dromen. Dingen die ik toen zag, waarvan ik wist wat ze waren zonder ooit erover gelezen te hebben.. Plekken waar ik men weg wist, zonder er ooit geweest te zijn.. Allemaal uit de dromen die ik vroeger als klein kind had.. Hoe je zoiets kan verklaren weet ik niet.. zijn het herinneringen, I don't have a clew...
Naar boven
shabu
Cheffin

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2013 14:57    Onderwerp: Reageer met quote

kristov @ 23 Aug 2013 12:11 schreef:
Sommige zijn genomen, volledig met een witte waas, dan direct opnieuw een foto genomen en er was niets van witte waas meer op te zien.

Is dat niet gewoon je adem?
Ik heb daar in forten ook wel eens last van dat je je adem op de foto's ziet, omdat het daar zo koud is.

http://ww1relics.com/
Naar boven
kristov

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2013 16:46    Onderwerp: Reageer met quote

Nee die foto's zijn buiten genomen met die witte mist in de zomer Wink dat is waarom het raar is omdat er niets van condensatie kan zijn Smile
Naar boven
Branco12

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2013 20:47    Onderwerp: Reageer met quote

binnen in Abri-Caverne des Quatre Cheminées bij verdun kun je ook makkelijk zulke foto's krijgen, ook door het vocht en de donkerheid
Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2013 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

Het "probleem" is dat wij mensen heel gemakkelijk menselijke figuren herkennen in onduidelijke omstandigheden. Niet voor niets verschijnen heiligen in donkere grotten..... Evil

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
A. Depage

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2013 21:54    Onderwerp: Reageer met quote

Lingekopf @ 23 Aug 2013 21:36 schreef:
Het "probleem" is dat wij mensen heel gemakkelijk menselijke figuren herkennen in onduidelijke omstandigheden. Niet voor niets verschijnen heiligen in donkere grotten..... Evil

Zeer juist! Mensen willen ook altijd een verklaring geven aan een fenomeen of willen op iets abnormaals een normale stempel kleven. Dat geeft hen zekerheid en houvast.
Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2013 21:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, bovendien houden mensen niet van toeval...

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
kristov

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2013 6:21    Onderwerp: Reageer met quote

haha ik denk dat ik veel sneller een soldaat ga zien dan de geest van een heilige hoor met een kommetje rijstepap! Laughing

1 ding staat vast, het moment dat we het allemaal zullen weten of het echt kan of niet, dat is wanneer onze tijd ook is gekomen Wink dat is waarom er geen bewijs kan van zijn, omdat alle getuigen het niet meer kunnen verklaren ook Wink

zoals ik al eerder zei, ik sta redelijk sceptisch tegenover het paranormale. Maar ik heb ook heel wat meegemaakt wat mij doet twijfelen..

Zo hebben we op een avond met een ouia bord experimenten gedaan in de tuin. Kort nadien kregen ik, men broer en men ouders pesterijen.. Voetstappen horen, tv's die aanspringen, kaders die van de muur vallen, kastjes die uit de muur vallen, glazen die op tafel ineens schuiven, deuren die opengaan als ze in slot zijn, speelgoedvis zonder batterijen dat ineens begint te zingen,enz enz ... 2 weken lang duurde dat Smile
Mijn ouders zijn zeer down to earth en vooral heel objectief en sceptisch op die vlakken. Maar toen fronsten ze toch ook hun wenkbrauwen. Men vader zijn accordeon stond omgedraaid als hij wakker werd en de foto van zen vader die naast de accordeon stond waarop zen papa met de accordeon speelde in zen band, die lag beneden op de zetel... En ik mag doodvallen als ik de waarheid niet spreek, er zijn getuigen genoeg die het gezien hebben van vrienden en familie.. Hoe verklaar je dit? Confused
Naar boven
Branco12

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2013 8:46    Onderwerp: Reageer met quote

een kat in huis ?
Naar boven
kristov

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2013 10:10    Onderwerp: Reageer met quote

nee, pas jaren daarna Wink waarom?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Mystiek en religie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: