Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Ghost hunters international

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Mystiek en religie Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Stretcher B.

BerichtGeplaatst: 28 Jul 2012 13:24    Onderwerp: Ghost hunters international Reageer met quote

NU op Ghost hunters op SyFy:

Een fort in Antwerpen waar een soldaat nog spookt!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Stretcher B.

BerichtGeplaatst: 28 Jul 2012 14:12    Onderwerp: Reageer met quote

Welk fort hebben ze niet gezegd maar er zouden nog steeds een 75 man begraven liggen onder een gebombardeerde koepel!

Het zou gaan om Alfons Bogaert die er nog steeds begraven ligt.

Ze hebben een aantal waarnemingen gedaan van schaduwfiguren en geluiden.

Gevonden op YouTube:

http://youtu.be/xN8qJuwKcKM
Naar boven
Fort 2

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2012 17:18    Onderwerp: Reageer met quote

Fort van Walem.
Voor de rest: alles bullshit.
mvg
Willy
Naar boven
nikkel

BerichtGeplaatst: 30 Jul 2012 15:33    Onderwerp: Reageer met quote

Wat een onzin ,
Wij gingen er altijd spelen en ik heb nog nooit iemand tegen ge komen .
Die mannen hebben een goed spul gesnoven,

Groeten Mike
Naar boven
bas timmers

BerichtGeplaatst: 31 Jul 2012 22:19    Onderwerp: Reageer met quote

ik geloof nergens in maar wat ik heb meegemaakt op fort wommelgem ............... daar gaat je nekhaar recht overeind staan

midden in de nacht horen we duitse liederen zingen van onderuit het fort , we lagen daar boven op te slapen .

echter waren er niet zoveel meer wakker , geschat aantal 24 a 30 stemmen die duitse liederen zongen ,

onder het fort was niemand , dat was afgesloten .

Ik was zeker niet dronken .

Horen we veel later dat jaar dat het duitse afrikakorps hun manschappen op fort wommelgem in carratene lieten , ivm tropische ziektes enzo

heel raar maar waar ..................

nogmaals ik geloof nergens in , en ben zeker niet gek ,hoor ook geen stemmen Wink

mvg Bas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Fort 2

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2012 0:13    Onderwerp: Reageer met quote

bas timmers @ 31 Jul 2012 22:19 schreef:
ik geloof nergens in maar wat ik heb meegemaakt op fort wommelgem ............... daar gaat je nekhaar recht overeind staan

midden in de nacht horen we duitse liederen zingen van onderuit het fort , we lagen daar boven op te slapen .

echter waren er niet zoveel meer wakker , geschat aantal 24 a 30 stemmen die duitse liederen zongen ,

onder het fort was niemand , dat was afgesloten .

Ik was zeker niet dronken .

Horen we veel later dat jaar dat het duitse afrikakorps hun manschappen op fort wommelgem in carratene lieten , ivm tropische ziektes enzo

heel raar maar waar ..................

nogmaals ik geloof nergens in , en ben zeker niet gek ,hoor ook geen stemmen ;)

mvg Bas

Bas,
1) Kan je de datum terugvinden van uw verblijf op Fort Wommelgem?
2) Kan je ook de plaats beschrijven waar jullie toen sliepen?
3) Er zijn verschillende mondelinge bronnen over de aanwezigheid van het Afrikakorps op Fort Wommelgem. Dat dit om quarantaine-redenen was ivm tropische ziekten is een nieuwe invalshoek. Kan je de bron herinneren, of de omstandigheden waarin je dit verhaal gehoord hebt?
Dank bij voorbaat
Willy.
http://www.shopmybook.com/nl/Willy-Jacobs/Fort-2-te-Wommelgem.-Een-Antwerps-Brialmontfort
Naar boven
Tandorini

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2012 6:33    Onderwerp: Reageer met quote

Als je 's nachts buiten slaapt in een tentje hoor je allerlei rare geluiden.....
http://nl.escertico.wikia.com/wiki/Militaria_Wiki
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Dragonder

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2012 8:04    Onderwerp: zoals? Reageer met quote

uilen, zatten mensen, everzwijnen, hijgers enz enz Evil Smile Wink
eredrager van overwinningsmedaille en herinneringsmedaille 14-18,Mercantile Marine War Medal,France-Germany Star 1945,the 1939-1945 British Star and British War Medal
Naar boven
bas timmers

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2012 10:13    Onderwerp: Reageer met quote

het jaar was 2006 meen ik , tijdens het evenement van wheels .

we lagen boven een bunker die uitkwam in de binnen plaats ,

Verder kan ik je vertellen dat het stil was , dus geen geluiden van dronklappen , of mensen die wakker waren , anders had ik he wel kunnen verklaren .

Ik ben zelf een heel nuchter mens , en geloof niet in spoken of wat .

Maar dit was echt , geen trukage , verzonnen .

ben er jaren geweest op fort wommelgem , daarvoor en ook daar na , heb dit ook maar 1 x meegemaakt

Mvg Bas
Naar boven
Fort 2

BerichtGeplaatst: 05 Aug 2012 16:22    Onderwerp: Reageer met quote

bas timmers @ 01 Aug 2012 10:13 schreef:
het jaar was 2006 meen ik , tijdens het evenement van wheels .

we lagen boven een bunker die uitkwam in de binnen plaats ,

Verder kan ik je vertellen dat het stil was , dus geen geluiden van dronklappen , of mensen die wakker waren , anders had ik he wel kunnen verklaren .

Ik ben zelf een heel nuchter mens , en geloof niet in spoken of wat .

Maar dit was echt , geen trukage , verzonnen .

ben er jaren geweest op fort wommelgem , daarvoor en ook daar na , heb dit ook maar 1 x meegemaakt

Mvg Bas

Bas,
Dank voor uw reaktie.
Het evenement van Historical War Wheels gaat door op het buitenfort van Fort 2 meestal tijdens het 1ste weekend van augustus. De editie van dit jaar loopt trouwens op het ogenblik op zijn einde. Ik leid daaruit af dat jullie op de wallen van het buitenfort gekampeerd hebben.
Fort 2, zoals alle Brialmontforten bestaat echter uit twee delen, een buitenfort en een binnenfort of reduit. In dat binnenfort zitten ontelbare verenigingen. Er zijn verenigingen van allerlei pluimage, er is een zang en dansgroep, een harmonie, een toneelvereniging, jeugdverenigingen etc. Zelfs als het buitenfort is afgesloten gaan de aktiviteiten van deze verenigignen onbeperkt verder. Het is dus niet uitgesloten dat wat jullie gehoord hebben daar vandaan kwam, waarbij ik als meest plausibele een repetitie of uitvoering van de zanggroep poneer. Ook liggen deze wallen niet veraf van enkele omliggende woonwijken. Augustus is het seizoen van wijkfeesten en of van individuele tuinfeesten, waarvan het geluid, vooral bij mooi weer, ver kan dragen. Zelf ben ik als gids van Fort 2 herhaalde malen s'nachts in het fort geweest op alle mogelijke plaatsen, en heb nog nooit iets meegemaakt.
Waar ik wel geïnteresseerd in ben is om de bron te kennen die U over het Afrikakorps van Rommel gebriefd heeft. Wij hebben in de grote caponnière muurschilderingen met woestijntaferelen die door de overlevering hardnekkig aan dit Afrikakorps gekoppeld worden. We hebben geen enkel bewijs maar de stroom aanwijzingen wordt groter en groter. Recent vernamen we zelfs dat dergelijke schilderingen ook in Fort Ertbrand (nu privébezit) zouden te vinden zijn, waar ook leden van het Afrikakorps zouden verbleven hebben. Voor zover deze aanwijzingen op feiten berusten gingen we er tot hiertoe van uit dat het hier flarden betrof van het verslagen korps, dat eerst in het najaar van 1943, begin 1944 dus na het débâcle in Afrika naar hier werd gemuteerd, eventueel in het kielzog van Rommel die de verdediging van de Atlantikwall kreeg opgedragen. Uw bron zou dus wel eens een nieuw feit kunnen aandragen wanneer zij spreekt over quarantaine, al lijkt dit ons in eerste instantie wat vergezocht. Wel treffen we nu nog, in een verbouwd deel van deze caponnière enkele zaaltjes aan waar duidelijk zitbanken tegen de muren stonden, met een grote capaciteit, als waren het wachtkamers voor een dokterskabinet. Moest je je bron dus nog kunnen herinneren zou ons dat een heel eind verder helpen.
mvg
Willy
http://www.shopmybook.com/nl/Willy-Jacobs/Fort-2-te-Wommelgem.-Een-Antwerps-Brialmontfort
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 06 Aug 2012 9:15    Onderwerp: Reageer met quote

Fort2, dank u voor de uitgebreide voorlichting.

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
bas timmers

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2012 23:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal mijn bronnen nog eens na vragen .

maar we hoorden wat we hoorden , en dat was niet van een zang club of iets anders ,dat er een woonwijk omheen ligt weet ik , kan met een GMC er net langs , toen dan .

zodra ik meer weet mail ik je

Mvg Bas
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Mystiek en religie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: