Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Belgische wapenwet
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Verzamelen en verzamelingen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kaiser slag

BerichtGeplaatst: 19 Dec 2012 13:53    Onderwerp: Reageer met quote

Wink enfin met mijn zal er niets verkeerd meer mee worden gedaan, en een mooi stempeltje (leeuwtje met kroon erboven) krijg je erbij zomaar op je wapen,hihi,hier een foto van de stempel op mijn duitse revolver dreyse[/URL]

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us ,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
vlim

BerichtGeplaatst: 19 Dec 2012 14:18    Onderwerp: Reageer met quote

Als je nu ook nog eens stopt om dat ding een 'revolver' te noemen zou het helemaal mooi zijn.

Dit is, was, blijft, zal altijd zijn: een PISTOOL Wink
Naar boven
kaiser slag

BerichtGeplaatst: 19 Dec 2012 18:49    Onderwerp: Reageer met quote

ja, alle dan pistool ,beter gezegd,
Naar boven
vlim

BerichtGeplaatst: 19 Dec 2012 19:31    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi Wink
Naar boven
kaiser slag

BerichtGeplaatst: 28 Dec 2012 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

voila deze morgen ben ik mijn 4 mausers weer gaan afhalen in luik,ze waren reeds klaar heb ze zodus ingedaan 18 dec en 10 dagen later klaar,ik heb per geweer een attest dat vanaf nu bij het wapen moet blijven waar het ook beland ooit,er staat een kleine stempel in op drie plaatsen,(leeuwtje met kroon,F met kroon en de datum 2012,maar het valt niet echt op je moet al goed kijken,enfin nu zijn ze zodus officieel onklaar gemaakt koste wel wat maar ben nu gerust ,en je mag gerust zijn de wapens worden voorzien van een label met je naam op in mijn geval 4 labels (1 per wapen) het verloopt ordelijk wat ook wel nodig is ,je wapens in de sluis en daarna ga je naar de administratie je attest-attesten afhalen ,simpel,(als je natuurlijk niet te veraf woont begrijpelijk)
Naar boven
geluveld

BerichtGeplaatst: 29 Dec 2012 17:02    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mij zeiden ze dat ik al op 3 weken mag rekenen om ze terug te krijgen.
Is met hartzeer dat ik het zo opgelost heb, maar ik heb geen zin in een administratieve rompslomp voor die oude wapens...
Kost mij ook een fameuze frank, maar daar is het ons Vadertje Staat natuurlijk om te doen:
zowel als je je boel laat regularisen of demilitariseren, betaal je ervoor.
Bij demil betaal je 88euro per beest om kapot te maken,
bij regularisatie betaal je in eerste instantie niks (gratis vergunning intitieël) maar na 5 jaar betaal je (voorlopig nog) 97euro controlekosten. Als dat zoveel zal blijven (want dit is een gemakkelijke weg naar taksverhoging natuurlijk, want géén enkele niet-wapenbezitter zal bezwaren hebben tegen een hogere taks op wapenbezit).
En je moet of een wapenkast of een trekkerslot hebben om ze actief te mogen blijven bezitten. En kijk maar eens wat die dingen kosten...

Dus hoe je het ook draait of keert: betalen zal je...

Vraagje voor kaiserslag: hoe ziet je metaal en hout er uit? Want ik verzorg mijn dingen nogal (zowel metaal als hout) en heb wat vrees dat er schade gaat zijn aan mijn houtwerk. En dat er tijdens het frezen en/of lassen er water gebruikt is voor koeling en dat mijn metaal gaat roesten vooraleer ik er terug om zal kunnen gaan...

Niet te veraf wonen is relatief natuurlijk...
Was 'maar' een tripje van bijna 250km van mij (heen en terug) maar het moest nu eenmaal gebeuren... Crying or Very sad
Fritz Kempf
Ere WikiMusketier

BerichtGeplaatst: 29 Dec 2012 18:43    Onderwerp: Reageer met quote

geluveld @ 29 Dec 2012 17:02 schreef:
Bij mij zeiden ze dat ik al op 3 weken mag rekenen om ze terug te krijgen.
Is met hartzeer dat ik het zo opgelost heb, maar ik heb geen zin in een administratieve rompslomp voor die oude wapens...
Kost mij ook een fameuze frank, maar daar is het ons Vadertje Staat natuurlijk om te doen:
zowel als je je boel laat regularisen of demilitariseren, betaal je ervoor.
Bij demil betaal je 88euro per beest om kapot te maken,
bij regularisatie betaal je in eerste instantie niks (gratis vergunning intitieël) maar na 5 jaar betaal je (voorlopig nog) 97euro controlekosten. Als dat zoveel zal blijven (want dit is een gemakkelijke weg naar taksverhoging natuurlijk, want géén enkele niet-wapenbezitter zal bezwaren hebben tegen een hogere taks op wapenbezit).
En je moet of een wapenkast of een trekkerslot hebben om ze actief te mogen blijven bezitten. En kijk maar eens wat die dingen kosten...

Dus hoe je het ook draait of keert: betalen zal je...

Vraagje voor kaiserslag: hoe ziet je metaal en hout er uit? Want ik verzorg mijn dingen nogal (zowel metaal als hout) en heb wat vrees dat er schade gaat zijn aan mijn houtwerk. En dat er tijdens het frezen en/of lassen er water gebruikt is voor koeling en dat mijn metaal gaat roesten vooraleer ik er terug om zal kunnen gaan...

Niet te veraf wonen is relatief natuurlijk...
Was 'maar' een tripje van bijna 250km van mij (heen en terug) maar het moest nu eenmaal gebeuren... Crying or Very sad

Zit ik iedere keer na te denken hoe ik het zal doen voor het ietsje meer kilometers af te leggen zonder zelfs te kunnen rijden met een auto.... Yvonne blik

Ypres Salient on Pictures
Discover the Salient - Meet the men

FHSW Wikia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Philippe Vandeweege

BerichtGeplaatst: 29 Dec 2012 18:47    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom kan een wapen niet gedemilitariseerd worden in Vlaanderen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
kaiser slag

BerichtGeplaatst: 29 Dec 2012 18:55    Onderwerp: Reageer met quote

hallo,ze zijn zoals ik ze afgegeven heb in dezelfde staat ,trouwens ze blijven zodus echt niet zo lang daar ik heb gebeld na 10 dagen (omdat ik eigenlijk toch niet eerder vrij had,om ze te gaan halen ,maar ze werken zoals het moet zijn geen krassen op het hout of zo,alles prima in orde maar zoals je zelf aanhaalt pak geld kwijt ,,maar inderdaad 60 km tegen 250 dat is genoeg,nu 60 was ook voor mij enkele reis maar al bij al nog te doen ,ik zal wanneer ik de tijd vind eens een foto nemen van de stempels erg storend zijn ze niet tja ze maken per slot deel uit van het wapen nu,
maar stel je voor je hebt er 10 of meer wat ook goed kan dan is het geen lachertje meer dan kost dat grapje ja snel 1000 of meer, puke
allesinds koop ik er toch nog eene bij dan gaat die direkt richting luik en klaar is kees,en het komt toch zo ver,(dat zie je zo aankomen) verkoop je een oorlogswapen,of koop je er een,ofwel heeft die dan een attest ,ofwel een vergunning en anders zit je mis ,simpel,en dan raak je uiteindelijk ene zonder niet meer kwijt,
Naar boven
kaiser slag

BerichtGeplaatst: 29 Dec 2012 18:59    Onderwerp: Reageer met quote

Philippe Vandeweege @ 29 Dec 2012 18:47 schreef:
Waarom kan een wapen niet gedemilitariseerd worden in Vlaanderen?

alleen de proefbank te luik is bevoegd ,zo simpel ligt het,
Naar boven
vetje

BerichtGeplaatst: 29 Dec 2012 23:00    Onderwerp: Reageer met quote

250 was ook enkele reis Wink
Naar boven
kaiser slag

BerichtGeplaatst: 30 Dec 2012 10:17    Onderwerp: Reageer met quote

vetje @ 29 Dec 2012 23:00 schreef:
250 was ook enkele reis Wink

hallo,ja dat had ik bij mezelf ook al gedacht als ik naar zonnebeke of omgeving kom zit ik snel aan 160 km tel daar luik bij en je zit aan zoveel,
wie weet hoe dikwijls ben ik al aan uw deur voorbij gereden met de fiets,want fietsen in zonnebeke is zalig,heb er eens stilgehouden om gewoonweg de stilte te horen !!!
Naar boven
geluveld

BerichtGeplaatst: 30 Dec 2012 16:18    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt om te laten weten.
Toch al een kleine geruststelling...

Tegen ons zeiden ze in het atelier 15dagen wachttijd, dus wachten tot half januari om ze terug af te halen.
Als beroepsmatige wapenmaker doet me dit hartzeer dat ik die dingen moet laten neutraliseren. Maar ik heb geen zin om binnen enkele jaren voor onvoorziene taksen gesteld te staan... En onze regering kennende, zullen die er op een of andere manier wel komen.

Ben trouwens ook van jouw gedacht: van zodra ik nog eens iets op de kop kan tikken, gaat het ook direct naar Luik. Want ik denk dat met de komende amnestieperiode, er veel te koop zal worden aangeboden.
En aangezien ze als actief wapen daarna illegaal worden, zal de prijs van een niet-gedemilitariseerd wapen kelderen...

Als je van tijds door Zonnebeke passeert met de fiets, geef een seintje. Dan zet ik koffie Wink
Fritz Kempf
Ere WikiMusketier

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2013 17:54    Onderwerp: Reageer met quote

Moet er afspraken gemaakt worden? Kga ik het moeten doen met wat ik altijd doe.... Rolling Eyes

Ypres Salient on Pictures
Discover the Salient - Meet the men

FHSW Wikia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
kaiser slag

BerichtGeplaatst: 09 Jan 2013 18:03    Onderwerp: Reageer met quote

tja het zal zo worden dat wanneer je er ene verkoopt er gewoon de attest bij hoort, zoals nu al het geval in frankrijk is ,en uiteindelijk zal die prijs voor demil gewoon er bij worden gerekend bij de verkoop, ben zaterdag op de beurs in waver geweest en daar hoorde je van niets anders,en ja we worden ook dit gewoon ,
Naar boven
Philippe Vandeweege

BerichtGeplaatst: 09 Jan 2013 18:42    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,
En wat te doen met wapens die 20 jaar geleden OFFICIEEL gedemilitariseerd werden in Luik,met officiële stempel maar toen werden er nog geen attesten afgeleverd....
Groeten.Philippe
Naar boven
geluveld

BerichtGeplaatst: 09 Jan 2013 19:05    Onderwerp: Reageer met quote

Philippe
Normaal gezien hebben ze het serienummer van je wapens sowieso in hun registers staan.
Dus je kan met je wapennummer terecht bij de Proefbank, en daar via het nummer kunnen ze het attest opsnorren.
Reken er wel op dat je dat niet gratis zult krijgen....
Philippe Vandeweege

BerichtGeplaatst: 09 Jan 2013 19:44    Onderwerp: Reageer met quote

Dan zal ik dus tweemaal betaald hebben....
Naar boven
vetje

BerichtGeplaatst: 09 Jan 2013 20:12    Onderwerp: Reageer met quote

Proefstempel is aanwezig?
Dus moest het ooit nodig zijn kan je duplicaten alsnog aanvragen.
Naar boven
kaiser slag

BerichtGeplaatst: 10 Jan 2013 17:31    Onderwerp: Reageer met quote

hallo,ik ben met mijn dreyse pistool (waar de proefbank stempel instond )maar waar ik het attest niet van had ,geweest en een kopie van het attest kost 10 euro ,nu blijven die attesten gewoon bij het wapen /pistool,(maar het blijft zodus je moet ook dat wapen laten zien zij vinden het direkt terug,)
Naar boven
vetje

BerichtGeplaatst: 14 Jan 2013 13:02    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/1562099/2013/01/14/Wapenhandelaars-vrijuit-door-fout-bij-telefoontap-in-Gent.dhtml

Goe bezig ...
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Verzamelen en verzamelingen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: