Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
wsegers1
|
Geplaatst: 17 Okt 2011 8:34 Onderwerp: Adinkerke Hospitaal Cabour |
|
|
In een lijst van gesneuvelden vond ik verschillende benamingen van het hospitaal Cabour in Adinkerke
Adinkerke (BeMH "Cabour")
Adinkerke (H.E.A.= hôpital d' évacuation en arrière)
Adinkerke (veldhospitaal "Cabour")
Zijn de deze benamingen voor het zelfde complex of stonden er verschillende door mekaar of veranderde de naam gedurende de oorlog?
Mvg Willem |
|
Naar boven |
|
 |
schiptje

|
Geplaatst: 17 Okt 2011 10:29 Onderwerp: |
|
|
Als ik mij niet vergis, was er soms een andere locatie dan Adinkerke voor delen (veldhospitaal) van het BElgisch Militair Hospitaal Cabour te Adinkerke. En dan dichter bij het front. En heeft dit te maken waarschijnlijk met de verschillende afkortingen/benamingen die je hebt.
Groetje van ergens te velde. ;-) _________________ Mijn grootvader Sergeant-Majoor Ryckeboer Richard (1895-1981).
3de Linie, 2de Linie en het 22ste Linie Regiment (27 mei 1913 - 11 november 1919)
http://blog.seniorennet.be/bmb_oeren/ |
|
Naar boven |
|
 |
Cabour

|
Geplaatst: 21 Sep 2014 15:59 Onderwerp: Re: Adinkerke Hospitaal Cabour |
|
|
wsegers1 @ 17 Okt 2011 8:34 schreef: | In een lijst van gesneuvelden vond ik verschillende benamingen van het hospitaal Cabour in Adinkerke
Adinkerke (BeMH "Cabour")
Adinkerke (H.E.A.= hôpital d' évacuation en arrière)
Adinkerke (veldhospitaal "Cabour")
Zijn de deze benamingen voor het zelfde complex of stonden er verschillende door mekaar of veranderde de naam gedurende de oorlog?
Mvg Willem |
BeMH = 1917-1920 in het huidige domein Cabour.
H.E.A = Evacuatie hospitaal bij en in het spoorwegstation Adinkerke.
Veldhospitaal Cabour = 1915-1917 in het huidige domein Cabour, verhuisde in 1917 naar Beveren Yzer.
Hopelijk voldoet dit antwoord.
Guido |
|
Naar boven |
|
 |
|