Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

militaire bakkerij en veldbakkerijen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Specifiek Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Wouter72

BerichtGeplaatst: 28 Jul 2011 18:29    Onderwerp: militaire bakkerij en veldbakkerijen Reageer met quote

Hoi,

Nieuw hier en een eerste vraagje nadat ik de eerst zoekmachine geprobeerd heb...

Ik ben op zoek naar specifieke informatie over de veldbakkerijen en militaire bakkerijen. Op Google vond ik een foto van een Duitse veldbakkerij, maar over de geallieerden is eigenlijk niks te vinden. Uit het dossier van mijn overgrootvader (die 37 maanden brood heeft gebakken aan en achter het front) weet ik dat deze dienst deel uitmaakte van de administratieve dienst en dat de bakkerij (ook) in Bourbourg stond.

Wie kan me op weg zetten?
Alvast bedankt voor de moeite.
Wouter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 04 Okt 2011 20:30    Onderwerp: Reageer met quote

Wouter, alsnog van harte welkom op het forum. Ik heb niet enorm veel kunnen vinden, maar deze site is werkelijk prachtig. Info over echt alles wat in het Amerikaanse leger in WOI met broodbakken te maken had, tot recepten aan toe! Kijk ook even bij de linkjes op de site: http://www.seabeecook.com/cookery/army_bread_1916.htm

Gr P
Wouter72

BerichtGeplaatst: 20 Jan 2012 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad geweldige site, bedankt! Ondertussen vond ik in Brussel een foto van een rijdende keuken. Ik vermoed dat in het middenstuk plaats was om brood te bakken. Ik probeer 'm te posten.
Naar boven
Wouter72

BerichtGeplaatst: 20 Jan 2012 21:56    Onderwerp: foto Reageer met quote

Dit zou moeten lukken

Naar boven
Finnbar
Moderator

BerichtGeplaatst: 21 Jan 2012 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

Vwb vorige foto, zie: http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?p=362770

(eigenlijk had je niet echt een nieuw topic hoeven aan te maken)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Specifiek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: