Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Spielberg's 'War Horse'
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Tv en films Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ivo

BerichtGeplaatst: 19 Dec 2009 13:56    Onderwerp: Spielberg's 'War Horse' Reageer met quote

Steven Spielberg is van plan om het boek War Horse van Michael Morpurgo te verfilmen.

http://www.digitalspy.co.uk/movies/news/a191774/steven-spielberg-planning-war-horse.html

http://www.michaelmorpurgo.org/books_war_horse.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Waaslander

BerichtGeplaatst: 19 Dec 2009 14:32    Onderwerp: Reageer met quote

ik hou mijn hart al vast...

Laat me raden: paard ontmoet een merrie vlak achter het front? Ben mss wat cynisch, maar als ik 'film - WO I - VS' in één zin zie staan, dan heb ik daar alle redenen toe. Er blijft tot nu toe maar één moderne film 'overeind' als het over WO I gaat en dat is 'Un long dimache': geen poeha, geen geblaat en veel wol en 'rammelende decoraties' om he tmet de woorden van de Willem te zeggen.
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 20 Dec 2009 9:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ik schat dat het een prachtige feelgood film zal worden, ik kan me er geen andere voorstelling bij maken.
We houden hoop Smile

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
pifilsofimos

BerichtGeplaatst: 20 Dec 2009 13:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vrees voor een melige tearjerker. De hamvraag is hoe ze het zullen aanpakken om een hele film te maken waarbij de innerlijke gedachtengang van een paard moet worden weergegeven.

Je zou overigens een prachtige film kunnen maken van 'Soldier Peaceful' - een heel filmisch boek. Maar dan wel door een Britse filmregisseur zoals Ken Loach of Stephen Frears.

Hoe dan ook, één man zal er wellicht wel bij varen, Michael Morpurgo.
De verkoop van zijn boek kreeg al een enorme boost door de musical in Londen. De film zal de verkoopcijfers van zijn boek nog eens de hoogte in jagen. Het zij hem gegund. De man is een begenadigd schrijver en verteller. En zijn roots liggen in Vlaanderen, in de Kippe bij Merkem, of all places.
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 02 Feb 2010 22:22    Onderwerp: Reageer met quote

Spielberg sees War Horse after buying the film rights
By Louise Jury and Peter Dominiczak, Evening Standard Last updated at 15:31pm on 02.02.10

Steven Spielberg, who has bought the film rights to War Horse, was bowled over by the West End hit last night.
At stake was the possibility that some of the actors could find themselves in a Hollywood production.
Leaving the New London Theatre, where the Queen and Prince Philip have seen the play, Spielberg said: “I loved it. I thought it was great.”
Earlier he joined the cast and crew on stage to congratulate them on the award-winning show which started as a sell-out National Theatre production.
Based on the children's book by Michael Morpurgo, the play uses life-size puppets to bring to life Joey, a horse that is shipped to the battlefields of the First World War.
Company manager Charles Evans said: “For every actor, Steven Spielberg is a very important [potential] employer. He hugely enjoyed it. He was very surprised by the skill of the puppeteers.” Spielberg saw the show with wife Kate Capshaw and Kathleen Kennedy, his producer on films including ET and Jurassic Park.
Company member Toby Olié posted on Twitter: “Holy Moly!! We all just met Steven Spielberg who watched tonight!”. Spielberg has not revealed details about the film version or whether he plans to direct it.

http://www.thisislondon.co.uk/showbiz/article-23801667-spielberg-sees-war-horse-after-buying-the-film-rights.do

Naar boven
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 04 Mei 2010 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

Spielberg to Direct WWI Movie 'War Horse'

Steven Spielberg, never one to turn down a project about a war of yore, has chosen WWI drama War Horse as his next directorial effort.

Spielberg will helm the movie, which is based on the Michael Morpurgo novel of the same name and centers on the sure-to-be-heartstring-tugging relationship between a boy and a horse during the First World War.

Spielberg’s past war-centric outings have included Saving Private Ryan (as a director) and HBO’s miniseries Band of Brothers and The Pacific (as a producer).

War Horse is penciled in for a release on Aug. 10, 2011, just a few months before his 3D Adventures of Tin-Tin opens.

http://www.hollywood.com/news/Spielberg_to_Direct_WWI_Movie_War_Horse/6863585

"Omdat ik alles beter weet is het mijn plicht om betweters te minachten."
Marcel Wauters, Vlaams schrijver en kunstenaar 1921-2005
Naar boven
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 04 Mei 2010 22:16    Onderwerp: Reageer met quote

Spielberg’s Next Film Is About A Horse In WWI

Steven Spielberg has chosen his next directorial effort, an adaptation of a novel War Horse, about the friendship betwen a boy and a horse during WWI.

If you’ve been keeping up on news regarding mega-producer and director, Steven Spielberg, you’ll probably be aware he has a lot on his plate. Focusing specifically on directing duties, Spielberg always has multiple projects lined up, most notably a biopic about Abraham Lincoln, a biopic about George Gershwin and The 39 Clues.

Now Variety reports that of the many films Spielberg has lined up, he has chosen the WWI film War Horse to direct next. And it’s exactly what you’d expect it to be – a movie about a horse in the first World War. We reported on Dreamworks acquiring the rights to the 1982 Michael Murpugo book in December 2009, and Spielberg supposedly wanted the studio to make it as soon as he read the book

Here’s the exciting (sarcasm alert!) plot of War Horse:

Set against the sweeping backdrop of the Great War, storyline charts the extraordinary friendship between a boy and a horse who are separated but whose fates continue to intertwine over the course of WWI.

I’m sure fans of exciting Spielberg films like Jurassic Park and Jaws will be thrilled with that plot…

Spielberg will not only direct the War Horse adaptation but also produce it (no surprise there) along with Frank Marshall (Indiana Jones quadrilogy), Kathleen Kennedy (Schindler’s List) and Revel Guest. Lee Hall (Billy Elliot) and Richard Curtis (Love Actually) will write the script.

Despite this not being the most exciting sounding film Spielberg could have chosen, it actually shouldn’t be that much of a surprise considering the filmmaker’s penchant for war projects. The obvious Schindler’s List and Saving Private Ryan aside, he also produced the award-winning Band of Brothers and the new series The Pacific (both of which he produced alongside Tom Hanks), amongst others.

Spielberg sounds pretty enthused about the adaptation – “Its heart and its message provide a story that can be felt in every country.”

Nevertheless, I’m sure many of our Screen Rant readers won’t be all that enthused about War Horse. I personally want Spielberg to get on with making his much talked-about Lincoln biopic with Liam Neeson. That’s a project I think is suited perfectly to Spielberg and the fact that it’s taken so long to get made doesn’t exactly inspire confidence. Hopefully once he’s done with War Horse he’ll move on to that.

What do you think of Spielberg choosing War Horse as his next directorial effort? Should he have chosen something more exciting/different?

No word yet when we might see War Horse start shooting or when it’ll hit theaters. But you can catch Spielberg’s next film, The Adventures of Tin-Tin: The Secret of the Unicorn, when it hits theaters on December 23rd, 2011.

http://screenrant.com/steven-spielberg-next-film-war-horse-world-war-1-ross-57853/

Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 23 Jun 2010 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

Volledige cast Spielberg's War Horse bekend

Geplaatst door Arman op 18-06-2010 12:04 - Bron: Latino Review
Deze week berichtten we dat de casting voor de nieuwe film van Steven Spielberg, War Horse, in volle gang was, en nu is de zoektocht al tot een einde gekomen. De geruchten over mogelijke hoofdrolspelers die eerder gingen klopten blijkbaar niet, want de hoofdrol in de film zal niet worden gespeeld door Eddie Redmayne, maar door de onbekende, jonge acteur Jeremy Irvine, die vooral ervaring heeft op het toneel.

Irvine zal worden omringd door een sterke cast, met daarin onder andere Niels Arestrup (die filmliefhebbers vast kennen van zijn grootse prestatie in Un Prophete) en David Kross, bekend uit The Reader. Daarnaast hebben ook de grote Britse acteurs Emily Watson en David Thewlis rollen in de film.

War Horse, een boek van Michael Morpurgo uit 1982, speelt zich af in 1914, ten tijde van de eerste wereldoorlog. Het boek gaat over de vriendschap en lotsverbintenis tussen een jongen en zijn paard, die van elkaar gescheiden worden als het paard door soldaten wordt meegenomen naar de frontlinie.

© FilmTotaal 2010

Naar boven
BENZ

BerichtGeplaatst: 23 Jun 2010 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben nieuwsgierig naar eventueel resultaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Ivan Petrus

BerichtGeplaatst: 26 Aug 2010 11:20    Onderwerp: Reageer met quote

Niet vergeten dat we het hier hebben over de maker van Saving Private Ryan. Ik verwacht Le Long Dimanche de Fiancailles kwaliteit (en neem geen genoegen met minder Cool )

En ik wil binnenkort ook dringend naar de theaterversie van War Horse gaan kijken in Londen... Daar blijkt hoe je met heel weinig middelen (theaterdecor) toch een beklemmende WO1 sfeer kan neerzetten.
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 26 Okt 2010 15:12    Onderwerp: Reageer met quote

Nederlandse acteur in film Steven Spielberg

LONDEN - De Nederlandse acteur Robert de Hoog heeft een bijrol bemachtigd in War Horse, de nieuwe film van Steven Spielberg. Dat heeft de acteur vanavond bekendgemaakt.

De 21-jarige acteur speelt een Duitse soldaat in de Eerste Wereldoorlog. War Horse volgt een jongen die zijn paard, dat aan het leger is verkocht, volgt naar de loopgraven in Frankrijk. De rol van De Hoog beslaat drie scènes en enkele zinnen tekst. De acteur heeft zijn bijdrage aan de film het afgelopen weekeinde opgenomen in Londen.

De Hoog had auditie gedaan voor de rol. ''Het is een grote, epische productie met heel veel kleinere rollen die worden ingevuld door niet-Amerikaanse acteurs'', legt hij enthousiast uit. ''Ik ga mijn rol niet groter maken dan hij is. Maar ik heb wél een dag lang samengewerkt met de man die verantwoordelijk was voor meesterwerken als E.T., Schindler's List, Jaws, Jurassic Park en de Indiana Jones-films.'' (ANP)

http://www.ad.nl/ad/nl/1022/Celebs/article/detail/523996/2010/10/25/Nederlandse-acteur-in-film-Steven-Spielberg.dhtml

Naar boven
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 26 Okt 2010 15:23    Onderwerp: Reageer met quote

Was gisteren bij DWDD...

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/Video-detail.628.0.html?&tx_ttnews%5Btt_news%5D=18597&tx_ttnews%5BbackPid%5D=626&tx_ttnews%5Bcat%5D=148&cHash=c8aefcb494dae5f07a34f287d921b4ac

Naar boven
Karijn

BerichtGeplaatst: 27 Okt 2010 12:04    Onderwerp: Reageer met quote

vast zo'n zielige film over een zielig paard........ Crying or Very sad

Wel leuk voor die jongen moet ik zeggen.
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 25 Nov 2010 0:49    Onderwerp: Reageer met quote

I went to London last week to report to you my recommendations on what to see if you’re traveling there for a holiday visit or soon thereafter.

They were commemorating the First World War (1914-18). They have a Remembrance Sunday, and sell poppies as our Vets do. The British spent 4 years in that war rather than the United States’ 8 months of engagement, and the UK lost over a million troops compared to America’s hundred thousand plus, so it’s understandably a bigger deal there. Their leader called it “the war to end war” and our leader called it “the war to make the world safe for democracy,” but there is still confusion about why it was fought.

I bring you this history lesson because it was a most timely occasion to attend the play that has won the Olivier Award (their Tony), and may well win our Tony next year when it comes to Broadway.

Taken from Michael Morpurgo’s children’s novel, The War Horse has a wealth of themes, any one of which could move your heart: hatred between brothers, an Irish boy’s love for a horse, a mother caught between a drunken husband and a rebellious teenager. It is set against the background of a war that was doubly tragic through a mismatch of technologies: cavalry charges against machine guns, barbed wire, and trenches. And for good measure, it gives us the other side’s perspective: our other protagonist is a German Cavalry Officer.

It is a play that inspires the imagination. It is played on a bare stage with a turntable. Corrals for the horse auction are made by actors with long sticks; later, a few strands of barbed wire are flown in, a door of a hut in Ireland and then France appear, followed by the wagons of war. A scrap of torn paper is the enduring image on the backdrop and an enigmatic hint the outcome. A cappella Irish war shanties serve as interludes. Birds atop long sticks waved by the actors flit about, recalling perhaps the poem by the Canadian war doctor Capt. McCrae: “In Flanders Fields the poppies blow/ Between the crosses row on row,/ That mark our place; and in the sky/ The larks, still bravely singing, fly/ Scarce heard amid the guns below.”

In that play that most inspires soldiers to war glory, Shakespeare begins “Henry V” with a longing to move the imagination: “O for a Muse of fire/ that would ascend the brightest heaven of invention… to behold the swelling scene. / Think when we talk of horses, that you see them/ Printing their proud hoofs i' the receiving earth; …can this cockpit hold/ The vasty fields of France?” (N. B. freely edited).

The Hand-Spring Puppet Company delivers the horses. They give us a full size horse—rideable—with every whinny, nicker, and flick of the tail exact so that every equine nuance is captured. (My first wife owned a Morgan, and I’d watch him for hours, so I adjudge me a good judge).

The horses are machines brought to life, each with three handlers who move them as the Japanese move their full-size puppets in the Bunraku theatre. The performers who operate the steeds disappear in plain sight. It is bloody stunning. The actors—well, they are British, and thereby sort of have a leg up on American actors by dint of culture and training.

At the curtain call of this moving, anti-war play, the audience rose as if one organism in the sort of ovation one usually witnesses in Italian Opera houses. And this young lad had tears streaming and wept without being able to speak for twenty minutes thereafter. Luckily, the Hotel Russell bar serves a first-class Gin-and-It.

Now in its third year of production, The War Horse has moved from the National Theatre to the West End. It will soon open at the Vivian Beaumont Theatre in New York City with tickets on sale March 1. It has been also made into a film directed by Steven Spielberg with a release date of a year hence.

But the magic is in the theatrical imagination it provokes. It is a show that will stay in the mind for years as a joyful memory.

The War Horse plays at the New London Theatre, Drury Lane, London

Booking into 2011

http://www.nationaltheatre.org.uk/45205/home/war-horse-official-website.html

Naar boven
malley

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2011 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

klinkt meer als een disney film die altijd goed afloopt ......... puke
Naar boven
jurggie

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2011 20:02    Onderwerp: Reageer met quote

malley @ 03 Jan 2011 19:59 schreef:
klinkt meer als een disney film die altijd goed afloopt ......... puke

Tja, als er één ding is wat oorlog niet is..
Naar boven
malley

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2011 21:07    Onderwerp: Reageer met quote

Jij je hebt gelijk maar als ik alleen d titel en het verhaal al lees.........
Naar boven
Karijn

BerichtGeplaatst: 05 Jan 2011 14:33    Onderwerp: Reageer met quote

nou goed, laten we afwachten totdat we hem gezien hebben, wie weet....
Naar boven
KHUKRI

BerichtGeplaatst: 07 Jan 2011 14:31    Onderwerp: zakdoek Reageer met quote

Ik snotter nu al m'n tweede zakdoek vol gdvrdme.

Laat maar zitten ! Niet voor mij.
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2011 9:48    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Steven Spielberg's latest big screen project is an epic drama "War Horse" which official first pictures have just hit the web. Jeremy Irvine's Albert is seen showing his affection to his horse in one photo and riding it in another shot.

Emily Watson's Rose Narracott and some troops sitting on horses are featured in other photos. A cute scene in which the horse sniffs a girl's feet is also previewed in another shot. Spielberg, meanwhile, is pictured on the set of a green field along with Irvine.

Based on Michael Morpurgo's novel of the same title, "War Horse" is set against a sweeping canvas of rural England and Europe during the First World War. A horse named Joey and a young man called Albert, who tames and trains him, have developed a remarkable friendship when they are forcefully parted.

The film follows the extraordinary journey of the horse as he moves through the war, changing and inspiring the lives of all those he meets-British cavalry, German soldiers, and a French farmer and his granddaughter-before the story reaches its emotional climax in the heart of No Man's Land. It is set to be an adventure movie for audiences of all ages.

Steven Spielberg directs the movie in addition to producing it with Kathleen Kennedy, Frank Marshall and Revel Guest. The script is penned by Lee Hall and Richard Curtis. "War Horse" will arrive in the U.S. on December 28, just in time for Christmas and New Year.

http://www.aceshowbiz.com/news/view/00038986.html

Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2011 0:15    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=21086

Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 17 Apr 2011 13:08    Onderwerp: Reageer met quote

Handspring Puppet Co.: The genius puppetry behind War Horse

Puppets always have to try to be alive," says Adrian Kohler of the Handspring Puppet Company, a gloriously ambitious troupe of human and wooden actors. Beginning with the tale of a hyena's subtle paw, puppeteers Kohler and Basil Jones build to the story of their latest astonishment: the wonderfully life-like Joey, the War Horse, who trots (and gallops) convincingly onto the TED stage.
http://www.ted.com/talks/handpring_puppet_co_the_genius_puppetry_behind_war_horse.html

Naar boven
the beno

BerichtGeplaatst: 17 Apr 2011 16:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb afgelopen krokusvakantie in Londen de toneelversie gezien (met de poppen), en hoewel het verhaal soms wat melig werd, heb ik de zaal toch zwaar onder de indruk verlaten. De acteerprestaties en de bediening van de poppen overstegen de inhoud van het verhaal.
Echt zijn geld waard Wink
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 17 Apr 2011 23:00    Onderwerp: Reageer met quote

How my War Horse won its' spurs with Steven Spielberg
By MICHAEL MORPURGO

Read more: http://www.dailymail.co.uk/femail/article-1358428/How-War-Horse-won-spurs-Steven-Spielberg.html#ixzz1Jov8rikz

Sometimes, if you're lucky, you get lucky.
So many writers, even some of the great writers, struggle to get some recognition, and it just never happens, or it happens after they're dead and gone.
I got lucky. I began writing as a hobby. I was a teacher in a primary school trying to engage my children with stories - I used to try them out orally in the classroom first.
Then one day I wrote one down, and a fellow teacher sent it off to an educational publisher who asked me to write five more and said they'd pay me £75.
I was ecstatic. Roald Dahl, eat your heart out, I thought.

My early stories, written while I was teaching, were centred on children and family, well within the comfort zone of my own experience.
When Clare, my wife, and I decided to move down to Devon in 1975 to set up our charity Farms for City Children, we knew it would hugely widen our horizons as teachers but I had no idea that it might also transform me as a writer.
As we prepared for the first group of city children to come down for their week on the farm, I went out to work alongside our partners in the charity, the Ward family.
Finding out as much as I could about working on the land and the lives of farmers, I wrote a diary and called it All Around The Year.
I turned this into a book, in collaboration with the poet Ted Hughes, who lived nearby and fished in the River Torridge (Tarka the otter's river), which ran through the farm.
Ted's poems and James Ravilious's photographs punctuated the book.
At about this time the first children arrived, 25 of them from Birmingham.
Then it was school after school, about 30 a year, from all over.
We were soon immersed in the project, in this new life, in the life of the village, the first real community we had ever belonged to.
Then War Horse - which will celebrate its millionth theatre-goer later this month - happened, but only by happy accident.
I was up in the pub one day, The Duke of York in Iddesleigh, and chatting over a pint with an old man who was often there.
I had been told he was one of the men of the village who had fought in the First World War.
I happened to ask - I've no idea why - which regiment he had served in.
'The Yeomanry,' he said. 'I was there with horses.'
He took me back to his cottage and showed me one or two things he'd brought back after the war - his trenching tool, a button, some medals - and he talked about living through the war, enduring it.
Back at home I sought out a half-forgotten picture left to Clare by her father (Allen Lane, who had founded Penguin Books) of British cavalry charging into barbed wire, some of the horses already caught up in it.
A dreadful picture. I rang the Imperial War Museum and asked how many horses had been killed in the war.
'About a million,' came the answer, 'and that was only on our side.'
So I extrapolated and worked out probably ten million had died on all sides: about the same number as soldiers that died.
Unable now to get this war, the statistics of it and the images of those horses out of my head, I went down the lane to see another old soldier, Captain Budgett, who I knew had been in the cavalry in that war.
He told me how he used to go up the horse lines at night and talk to the horses, tell them his hopes and fears, and how they seemed to listen.
He lent me books, and talked, and I listened.
Afterwards I went up to the village and spoke to another man who had been just too young to go to war but remembered the Army coming to the village to buy horses.
I think I was aware even then how privileged I was to have this living connection to that war.
I was beginning to realise there was a story to be told but I wasn't at all confident that I could do it.
I did know already I had to write a story of the universal suffering of the First World War.
It had to be somehow the story of the soldiers of all sides.
I read countless histories of the conflict, dipped back into the great war poets, reread All Quiet On The Western Front.
And out of all of this I concluded that there was only one way to tell my story of this war.
It would be the story of a farm horse sold to the British cavalry and taken off to France.
The horse would be captured in the first cavalry charge of the war, and then used by the Germans to pull ambulances and guns, and he would winter on a French farm.
So this horse (I called him Joey after a foal we had on the farm) would witness the war on all sides, get to know Tommy and Fritz, and a French farming family, all of them enduring the horror of it, the pity of it.
It would be the horse's-eye view of the war, and best told by the horse himself.
Here was my greatest anxiety. For this to work, the reader would have to suspend disbelief instantly.
Get it wrong and it simply wouldn't work.
I had to believe not in the notion that horses could talk or write, of course, but that there could be real empathy between horse and man.
I remembered from Captain Budgett how attached the soldiers had become to their horses, how they had confided in them and would talk to them as best friends.
But never having witnessed this myself I couldn't quite believe it. I still thought it might be perhaps just an old soldier's sentimental notion.
Then an extraordinary thing happened, the spur I needed to believe in the story, all I needed to enable me to write it.
We had another school from Birmingham staying on the farm.
When they arrived, the teacher warned me that Billy (I call him that although it wasn't his real name) was a very withdrawn child with a serious speech impediment, a stammer, and that he'd hardly spoken a word in two years.
She warned me that if he was obliged to speak up he might do a runner, so please could I not ask him any questions.
I did as she asked. But I kept my eye on Billy. He didn't speak, but I noticed that as soon as he was with animals his confidence soared.
Billy was the first to put his hand in under a hen to pick up a warm egg, first to volunteer to deliver a lamb with the farmer, first to want to lead Hebe, our Haflinger mare, out to her meadow in the morning.
He loved everything about the farm, the mucking out, the feeding, driving sheep from one field to another. But still he did not speak.
On the last night of their visit, I walked up to Nethercott House, where our charity was based, from my cottage down the lane.
It was a winter's night and dark. As I came into the stable yard behind the house, I saw there was a light on in Hebe's stable.
Then I heard a voice. It was Billy standing at the stable door in his slippers, stroking Hebe's neck and speaking to her, talking nineteen to the dozen.
Unseen in the darkness I listened as he told her about his day on the farm.
The words flowed freely from him. There was no stutter. And Hebe stood there taking it all in.
She may not have understood the words, but she understood, I was sure of it, the tone of his voice, understood in her own way that she had made a friend, and that this friend was in need.
Convinced now there was more than sentimentality to the notion of the men confiding in their horses, I knew I could write my story. I began it the next day.
When the book War Horse came out I had high hopes, as did my publishers, especially when it was shortlisted for the Whitbread Prize.
We went off to London for the award ceremony and the publishers provided the longest limousine Clare and I had ever been in to whisk us from Paddington Station to the City.
Sad to say we didn't win. The chair of the judges told me that children didn't like history.
I made no comment then. I make no comment now. The limousine was not waiting for us afterwards, so we took the Tube and then the sleeper home to Devon.
That was that, I thought. Only it wasn't. Later that morning, after milking the cows with the farmer and a dozen children, I went home for breakfast.

The phone rang. It was our neighbour and friend Ted Hughes.
'Come out for the day,' he said. 'We'll go fishing.'
He never once mentioned the debacle of the night before until we were having tea.
Then he said: 'About last night. It's all stuff and nonsense. Don't worry about it, Michael, you've written a fine book and you'll write a finer one.'
Words I have never forgotten.
Fine book or not, War Horse languished after that on my backlist, selling better in France than in England.
Other books of mine - Why The Whales Came, Private Peaceful, Kensuke's Kingdom, The Butterfly Lion - all outsold War Horse easily.
With Simon Channing Williams, a producer friend of mine who had already made a movie of Why The Whales Came, I worked on a screenplay of War Horse.
Six years we worked on it. Simon did all he could but in the end we had to face the reality that there simply wasn't enough interest. That was that, again.
It was Tom Morris's mother who got War Horse running.
Tom was an associate director at the National Theatre and had been on the hunt for a while for a way to involve the Handspring Puppet Company in a major production.
He'd worked with them before and thought they were wondrous.
He was looking for a story in which an animal might play the central role.
So Tom's mother urged him to read War Horse. He did, and so began a sequence of events that would transform the fortunes of War Horse.
At first, I have to confess, I was sceptical. How on earth could a convincing drama of the First World War be made using life-size puppets of horses?
Pantomime horses came to mind all too easily. But this was the National Theatre. Maybe they knew what they were doing.
For a year or more Tom and codirector-Marianne Elliot workshopped the story with Handspring puppeteers Basil Jones and Adrian Kohler and the rest of the team - designers, musicians, writers - to explore how it could be done.
They came down to Devon to see the landscape of the story, to watch horses working the land.
We went to visit The King's Troop Royal Horse Artillery to discover how soldiers worked with horses and guns.
There were some tense moments during the preview nights when it was obvious that the play was too long, even clumsy in places, but working along with Nick Hytner, the director of the National Theatre, the team got it all together somehow.
Press night was a triumph - five-star reviews almost everywhere.
Two years of packed-out houses at the National followed and then the right venue became available at just the right moment: the New London Theatre, which had just about the only stage and auditorium that could cope with the scale of the production.
So War Horse trotted over Waterloo Bridge into the West End, where it still plays to full houses at every performance.
It is in its second year there now. That is not the end of the story.
The show opens on Broadway on April 14, and then in Toronto, and with a bit of luck might well travel the world.
And now, after all, there is to be War Horse the movie. Not just any old movie, but a movie directed by the great man himself, Steven Spielberg.
That too was simply a matter of luck. Spielberg's producer Kathleen Kennedy happened to be in London, happened to see the play and, like so many, was blown away by it.
She called Spielberg and within weeks he'd seen the play, met the cast, visited the Imperial War Museum and decided this would be his next film.
In the weeks that followed he worked with Lee Hall and Richard Curtis on the script, and within months the film was being made, all of it in England - in Devon, which Spielberg loved, at Stratfield Saye in Berkshire, Wisley in Surrey, and Castle Combe in Wiltshire.
While we were on the set at Castle Combe, a young actress, an extra, came up and introduced herself.
She was Vanessa Budgett, granddaughter of Captain Budgett, who had helped me so much in the writing of the book nearly 30 years before.
Full circle. The film is now being edited in America. It will be out in January.
Simon Channing Williams, who was Mike Leigh's producer and also made The Constant Gardener, would have been as delighted as I am.
Sadly he died, all too young. He thought War Horse was my best book. Clare does too.
I always thought they were wrong. Looks like they were right after all.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/femail/article-1358428/How-War-Horse-won-spurs-Steven-Spielberg.html#ixzz1Jov1koNf

Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 13:08    Onderwerp: Reageer met quote

Special Effects met (paarden-)poppen. Zie het filmpje in de link

http://edition.cnn.com/2011/SHOWBIZ/05/12/war.horse.puppets/index.html?hpt=Sbin

STORY HIGHLIGHTS
Acclaimed play "War Horse" being made into movie by Steven Spielberg
South African company Handspring built life-size horse puppets for stage
The design is minimal to allow the movement to take center stage
Puppeteers spent time with mounted police to learn how horses move
(CNN) -- As they whinny in pleasure, rear up in distress or paw the ground impatiently with their hooves, it's impossible not to feel that the animals on stage before you are living, breathing beings.

Yet the life-size puppets in acclaimed play "War Horse" are fashioned from nothing more than cane, cloth and aluminum to a simple, even crude design.

Produced by the UK's National Theatre, the hit show is now being adapted for the big screen by Steven Spielberg. The play follows a farm boy called Albert and his favorite steed Joey, who are parted at the outbreak of the First World War when Joey is recruited to the battlefields of France.

Its ability to reduce adults and children alike to tears has made it a hit in London's West End and last month a second production opened at the Lincoln Center on Broadway. It has already been announced that it will receive a special Tony award for its puppetry.

South African company Handspring, which has been pioneering large-scale puppetry for adults since 1985, designed and made the horses in an intentionally pared-down style.

"There's a drawn, sketched quality to them," says Handspring's Basil Jones. "In terms of the proportions of the horse it's naturalistic, but the detail is rather abstract -- so that the realism comes entirely from the movement."

It's crucial to get the legs going in the right sequence, so that the sound of the hooves on the stage conjures up a horse even with your eyes closed

--Adrian Kohler, co-founder of Handspring
Performers in New York tasked with manipulating the 8-foot (2.4 meter) puppets -- each of which takes three people to operate -- have had to follow in the footsteps of their London counterparts in learning equine graces.

"We went on trips to visit the mounted police to get a sense of how real horses move," says Adrian Kohler, who founded Handspring with Jones. "It's crucial to get the legs going in the right sequence, so that the sound of the hooves on the stage conjures up a horse even with your eyes closed.

"That takes quite a while -- there's a lot of going round and round the room counting, 'One, two, three, four.' You learn to walk, then trot, then gallop. Cantering is the only thing we can't do -- because it involves having three feet off the ground at once."

Next is learning the physical vocabulary of the animal, in order to express emotions and thoughts without the use of speech.

"The ears and the tail are the most visible emotional indicators to the audience at a distance," says Kohler. "If the ears are pinned back against the head it means fear or anger, and if they're moving around more then the horse is at ease.

"When the tail is raised upwards the horse is excited, and when they're scared they put their tail between their legs like a dog."

The show's directors have given the puppeteers free reign to be unpredictable on stage -- letting the spirit of the animal dictate their precise performance each night and keeping other actors who are playing human characters decidedly on their toes.

The spontaneity of the horses' actions is all the more incredible considering that the puppeteers working each animal -- two inside the body and one operating the head -- can't so much as whisper to each other because they are wearing microphones.

"They talk to one another using intakes of breath," explains Kohler. "A sudden sucking in of air means, 'I'm going to go somewhere now,' and the other two just follow. You might imagine the head makes all the decisions, but in fact they all make different decisions at different times."

Just as the design of the puppets is pared back, the key to making their movement feel real is keeping it simple. "We are minimalists -- the secret of our puppet manipulation is that we do very little," says Jones.

You have to believe that even though someone is sitting right at the back of the auditorium, they can see the puppet breathing.

--Basil Jones, co-founder of Handspring

"Central to our philosophy as puppeteers is breath -- you have to believe that even though someone is sitting right at the back of the auditorium, they can see the puppet breathing. That's about an ability to trust the presence of your puppet on stage and know that you don't need to do too much to make it come alive. Stillness is as indicative of life as movement."

There's only so much control you can have over a puppet, however -- as the puppeteers have discovered when horses' feet and legs come loose during performances. A team of people waits backstage each night to make hasty adjustments and replace broken parts during scene changes.

With the UK production now having run for four years, most of the body parts of the main horses are no longer original.

In New York, the designs have been tweaked somewhat to make them lighter -- to the gratitude of those under the saddle, who also have to carry the weight of human riders.

And with productions due to open in Toronto and on tour in the U.S. next year, Handspring's workshop in Cape Town is doing overtime making new sets of horses.

It seems that mere cane and cloth have the ability to bewitch people all around the world.

"I think the audience empathizes for a creature that is struggling to be like them, for a dead object struggling to live," explains Kohler. "And that very struggle is what allows them to be empathetic towards a puppet in a different way than towards an actor."
pifilsofimos

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2011 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

De musical is inderdaad verbluffend als special effect hoogstandje. Hoewel, alles wordt bediend door mensen en geloof me, wat ze brengen is een krachttoer. Maar, het verhaal is dun, verliest gaandeweg spankracht en wordt zelfs langdradig. En melodramatisch. Ik hou dus mijn hart van voor de Spielbergversie, de 'king of the melodramatic'.

Geen van de twee media zal volgens mij kunnen tippen aan de verhaalkracht van Morpurgo, een man die je vooral zijn eigen werk moet horen voorlezen. Een half jaar geleden hield hij een toespraak voor de BBC omtrent de rechten van het kind in de wereld. Het was één uur genieten van een retorisch heel sterke 'redevoering'. Deze man is een rasverteller en slaag er als geen ander in de luisteraar in de ban te houden, zelfs met een eenvoudig 'christmas truce' story.
Naar boven
the beno

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2011 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

pifilsofimos @ 27 Mei 2011 20:17 schreef:
Maar, het verhaal is dun, verliest gaandeweg spankracht en wordt zelfs langdradig.

Na de pauze werd het inderdaad moeilijk om het geeuwen te onderdrukken. Maar het stuk voor de oorlog vond ik wel ontroerend mooi (met bv ook het prachtig gezongen nummer "only remembered"). Wink
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 29 Jun 2011 9:55    Onderwerp: Reageer met quote

First Trailer for Steven Spielberg’s WAR HORSE
by Brendan Bettinger

A Spanish trailer for Steven Spielberg’s adaptation of War Horse has leaked online. The movie charts the journey of a horse named Joey and his quest to reunite with a farmer’s son named Albert (Jeremy Irvine) against the backdrop of World War I. Disney should release the official trailer soon, but the quality of this version is sufficient for now. If you were hoping for a sweeping epic with a soaring John Williams score, the new clip promises just that.

Tom Hiddleston, Benedict Cumberpatch, Patrick Kennedy, Emily Watson, Toby Kebbell, David Thewlis, Eddie Marsan, and Peter Mullan also star. War Horse opens December 28th. Watch the trailer after the jump.
http://collider.com/war-horse-trailer/87032/

pdate: The official trailer is now live. Check it out below.

Sources indicate that that official trailer will launch at 3am EST (in just a few hours), but we’ve uncovered the Spanish-subtitled trailer for Steven Spielberg‘s War Horse. The blockbuster legend has not one, but two films hitting theaters this December. We’ve seen the trailer from his adventure The Adventures of Tintin: Secret of the Unicorn. That film hits theaters December 23rd, and then five days later we will see his World War I story War Horse, based on the famous play.

This trailer only confirms that the sweeping drama is a clear frontrunner in the awards race. The scope is much broader than what I imagined, full of epic-looking war scenes. As everyone that has seen the play has told me, I’ll know I will be tearing up. Benedict Cumberbatch (Sherlock, The Hobbit), Patrick Kennedy (Atonement), Tom Hiddleston (Thor), Emily Watson, David Thewlis, Niels Arestrup, Eddie Marsan, and Peter Mullan all star. Lee Hall (Billy Elliot) and Richard Curtis (Pirate Radio) adapted Michael Morpurgo‘s novel-turned-stage play

http://thefilmstage.com/2011/06/28/steven-spielbergs-war-horse-trailer/

Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 29 Jun 2011 9:57    Onderwerp: Reageer met quote

War Horse hits theaters December 28th, 2011.

http://www.dailymotion.com/video/xjl4zh_trailer-en-espanol-de-war-horse-de-steven-spielberg_shortfilms#from=embed&start=100

Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 29 Jun 2011 19:47    Onderwerp: Reageer met quote

Artikeltje op Spitsnieuws.nl. Let wel deze gasten zijn altijd erg cynisch in hun commentaar.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/entertainment/2011/06/geen-spoor-van-robert-de-hoog

Tandorini

BerichtGeplaatst: 01 Sep 2011 19:48    Onderwerp: Reageer met quote

Officiële trailer:

http://youtu.be/-YWLI-BwbCQ
http://nl.escertico.wikia.com/wiki/Militaria_Wiki
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 28 Sep 2011 9:11    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Steven Spielberg's World War I story War Horse is creeping steadily closer to release, and here's a new poster to further whet your appetite for this equine epic. Appropriately enough, the poster shows star Jeremy Irvine in uniform as Albert, the main human character, and his horse Joey.

Lees verder:
http://www.empireonline.com/news/story.asp?NID=32091

Naar boven
Tandorini

BerichtGeplaatst: 08 Okt 2011 21:26    Onderwerp: Reageer met quote

War Horse Trailer (No. 2)

http://www.imdb.com/video/imdb/vi3969097241/

Release dates for War Horse (2011)

Canada 25 December 2011
USA 25 December 2011
Hong Kong 29 December 2011
Russia 29 December 2011
Singapore 29 December 2011
Thailand 29 December 2011
Germany 5 January 2012
France 11 January 2012
UK 13 January 2012
Portugal 19 January 2012
Italy 20 January 2012
Lithuania 27 January 2012
Hungary 2 February 2012
Sweden 3 February 2012
Turkey 3 February 2012
Japan March 2012

Also Known As

Боевой конь Russia
Cheval de Guerre France (imdb display title)
Gefährten Germany (dubbed version)
Hadak útján Hungary (imdb display title)
Naar boven
Scorpion

BerichtGeplaatst: 09 Okt 2011 10:22    Onderwerp: Reageer met quote

In afwachting misschien dit CDeetje opleggen? Smile

groeten,
Scorpion
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Tandorini

BerichtGeplaatst: 24 Nov 2011 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.history.co.uk/shows/real-war-horse/about.html
Naar boven
Red Roses

BerichtGeplaatst: 25 Nov 2011 15:39    Onderwerp: Reageer met quote

Knap dat iemand toch even zijn nek uitsteekt. Qua theatrale aanpak was WH in Londen haast adembenemend mooi. De "truc", die ook Morpurgo in zijn adult fiction boek toepast, waarbij dus een dier denkend/voelend op het oorlogsgegeven reageert, wérkt gewoon. De concrete vormgeving in de (toneel)zaal was al evenzeer een krachttoer en steekt een pluim op de hoed van de theatermakers. Bewijzen? De Amazon release "The making of War Horse" (dvd): op zich al een revelatie.
Waarmee je me niet hoort zeggen dat er bij de geplande filmrelease geen addertjes onder het ras meegluren. Het risico op een sentimenteel eindproduct (paard wordt tearjerker) is allerminst denkbeeldig, maar om een kei als Spielberg daarom meteen neer te sabelen, lijkt mij alvast voorbarig.

Kan het intussen overigens toeval zijn dat de laatste tijd nogal wat (Engelstalige, meestal Pen and Sword) boeken verschijnen over de grote waarde die "de mannen" aan het front aan dieren, naast koerierduiven, katten en andere honden o.a. ook aan paarden toedichtten?

Voor wie naast Le Long dimanche op filmgebied recent niets het vermelden waard vindt, hier toch een paar suggesties:
* David Selznick, A farewell to arms (naar boek van hemingway)
Peter Weir, Gallipoli (1981)
* Dalton Trumbo, Johnny got his gun (ook gebruikt in Metallica's clip voor "One")
* Gillies MacKinnon, Regeneration (voor literatuurliefhebbers: over de ontmoeting in de psychiatrische instelling Craiglockhart Hospital, tussen ge jongere soldaat-dichter Wilfred Owen en [zijn latere literaire mentor] Siegfried Sassoon en hun arts-psychiater Dr. William Rivers); schitterend stuk!
* Moira Armstrong/Jonathan Powell, Testament of Youth (over Vera Brittain's tragische leven en de verliesverwerking van haar lief, Roland Leighton, die o.m. in Ploegsteert vocht, haar broer en twee andere vrienden)
Zelf durf ik daar nog Blackadder goes forth (nr. 4, 2001) aan toevoegen. In veel Engelse middelbare scholen staan fragmenten hieruit - ook trouwens uit het m.i. een pak dubieuzere "The Trench" - op het programma.

A penny for your thoughts.

the beno @ 17 Apr 2011 16:44 schreef:
Ik heb afgelopen krokusvakantie in Londen de toneelversie gezien (met de poppen), en hoewel het verhaal soms wat melig werd, heb ik de zaal toch zwaar onder de indruk verlaten. De acteerprestaties en de bediening van de poppen overstegen de inhoud van het verhaal.

Red Roses

BerichtGeplaatst: 25 Nov 2011 15:41    Onderwerp: Reageer met quote

Plus, als het daarover gaat: de CD van Coope, Boyes and Simpson met Morpurgo zelf, van MM's "Private Peaceful". Krachttoer, dus best aangrijpend.

Red Roses @ 25 Nov 2011 15:39 schreef:
Knap dat iemand toch even zijn nek uitsteekt. Qua theatrale aanpak was WH in Londen haast adembenemend mooi. De "truc", die ook Morpurgo in zijn adult fiction boek toepast, waarbij dus een dier denkend/voelend op het oorlogsgegeven reageert, wérkt gewoon. De concrete vormgeving in de (toneel)zaal was al evenzeer een krachttoer en steekt een pluim op de hoed van de theatermakers. Bewijzen? De Amazon release "The making of War Horse" (dvd): op zich al een revelatie.
Waarmee je me niet hoort zeggen dat er bij de geplande filmrelease geen addertjes onder het ras meegluren. Het risico op een sentimenteel eindproduct (paard wordt tearjerker) is allerminst denkbeeldig, maar om een kei als Spielberg daarom meteen neer te sabelen, lijkt mij alvast voorbarig.

Kan het intussen overigens toeval zijn dat de laatste tijd nogal wat (Engelstalige, meestal Pen and Sword) boeken verschijnen over de grote waarde die "de mannen" aan het front aan dieren, naast koerierduiven, katten en andere honden o.a. ook aan paarden toedichtten?

Voor wie naast Le Long dimanche op filmgebied recent niets het vermelden waard vindt, hier toch een paar suggesties:
* David Selznick, A farewell to arms (naar boek van hemingway)
Peter Weir, Gallipoli (1981)
* Dalton Trumbo, Johnny got his gun (ook gebruikt in Metallica's clip voor "One")
* Gillies MacKinnon, Regeneration (voor literatuurliefhebbers: over de ontmoeting in de psychiatrische instelling Craiglockhart Hospital, tussen ge jongere soldaat-dichter Wilfred Owen en [zijn latere literaire mentor] Siegfried Sassoon en hun arts-psychiater Dr. William Rivers); schitterend stuk!
* Moira Armstrong/Jonathan Powell, Testament of Youth (over Vera Brittain's tragische leven en de verliesverwerking van haar lief, Roland Leighton, die o.m. in Ploegsteert vocht, haar broer en twee andere vrienden)
Zelf durf ik daar nog Blackadder goes forth (nr. 4, 2001) aan toevoegen. In veel Engelse middelbare scholen staan fragmenten hieruit - ook trouwens uit het m.i. een pak dubieuzere "The Trench" - op het programma.

A penny for your thoughts.

the beno @ 17 Apr 2011 16:44 schreef:

Tandorini

BerichtGeplaatst: 03 Dec 2011 17:11    Onderwerp: Reageer met quote

War Horse painting turns Morpurgo's 'black lie' into a white one

To please fans, a painting of Joey, Michael Morpurgo's equine hero, has finally been hung in Iddesleigh village hall

For years, fans of the Michael Morpurgo story War Horse have made the pilgrimage to the village hall where – according to the author's note at the start of his book – a "small dusty painting" of his equine hero hung.

They came away disappointed. The hall at Iddesleigh in Devon, not far from the author's home, did exist but there was no picture – until now.

On Wednesdaya painting of Joey the horse, commissioned by Morpurgo to turn what he called a "black lie" into a "little white one", was finally hung almost 30 years after the book was published.

Morpurgo said: "The author's note is an invention – it's how I wanted the story to start. For 30 years people have taken it literally.

"For 25 of those years just a few people turned up at the village hall to see the painting – which didn't exist."

But since the National Theatre's production became a huge hit, the trickle increased. Once Steven Spielberg's film version of the story is released later this year in the US and in the UK soon after, a flood of new enthusiasts are expected to arrive in the village.

Poignantly, Joan Weeks, the daughter-in-law of Albert Weeks, one of the first world war veterans who inspired Morpurgo to write the story, lives next door to the hall.

The author said: "Mrs Weeks got fed up because they'd always knock at her door to ask where they could see the painting. She had to say to them it was a fiction and didn't exist – and she got really fed up of it. And of course the visitors would go away really disappointed. So she complained to me."

During the filming of War Horse, which tells the story of Joey's amazing journey from a Devon farm to the battlefields, Morpurgo met the artist Ali Bannister, who specialises in images of animals, and commissioned her to paint a picture of Joey.

"It occurred to me it gave me a way around the problem if I commissioned her to paint Joey in an old style as he was in the novel.

"Then I could have it put up in the hall and people could go there and see the picture in situ – and believe it was true. People can go to the hall and walk away happy – with their truth."

Joan Weeks is particularly happy. "I shall now be able to tell people that come to see the painting where it is," she said.

"My father-in-law Albert didn't speak about the war much to me. Just from time to time. But I'm glad the painting has now gone up in the village. I expect he'd have been happy about that."

http://www.guardian.co.uk/books/2011/nov/30/war-horse-painting-morpurgo
Naar boven
Tandorini

BerichtGeplaatst: 05 Dec 2011 21:25    Onderwerp: Reageer met quote

Morpurgo: I couldn't have made a better War Horse film

http://news.bbc.co.uk/today/hi/today/newsid_9655000/9655209.stm
Naar boven
Red Roses

BerichtGeplaatst: 06 Dec 2011 9:43    Onderwerp: Reageer met quote

Intussen dus al ge(pre)releast in N.Y., hoewel de officiëele release voorzien was voor kerst.
Nu reeds trailers met hopen op het net, o.m. op Youtube.
Andere, interessante, zijn die op filmtotaal.nl/artikel.plp?id=24079 en de site van (what else did you think?) kinepolis.

Met dit soort initiatieve is het vooral uitkijken naar trailers (& videomateriaal) van het type "the making of". een eerste daarvan is te vinden op hollywoodreporter.com/gallery/war-horse-steven-spielberg.

Ik postte eerder een item over het gelijkaardige Amazon.co.uk-project dat uitgebracht werd n.a.v. de West End theaterproductie van WH: ook een "making of"-dvd dus.

'Wordt (cf. de onderhandelingspalavers) ongetwijfeld vervolgd.'
Tandorini @ 05 Dec 2011 21:25 schreef:

Red Roses

BerichtGeplaatst: 06 Dec 2011 18:13    Onderwerp: Reageer met quote

Een mooi boek over dit onderwerp overigens is Tommy's Ark. Soldiers and their Animals in the Great War (Bloomsbury, London, 2010) van de "incontournabele" Richard Van Emden.

'I don't think there's a living creature under the sun which isn't brought into the war', zegt Pte Christopher Haworth van de 14th Argyll & Sutherland Highlanders.
En Pte Wilfrid Edwards (15th London Regt.) herinnert zich zijn oorlog nog haarscherp, als volgt: 'At stand to an hour before dawn, the darkness of no-man's land would become musical with the songs of skylarks, which continued until sunrise. When the sun was well up, a bevy of swallowtail butterflies would appear, fluttering over the trench.'

Geen wonder of ook E. Blunden, I. Rosenberg, S. Sassoon, Willie Redmond, John McCrae - om er maar een paar te noemen - en zelfs de eerste de beste van onze Vlaamse volksdichters-soldaten (zie de specifieke publicaties uit de oorlogsdagen) besteedden ruime aandacht aan de natuur en aan de dieren, vnl. aan gezelschapsdieren (naast ratten, koerierduiven en kanaries ook honden, katten, geiten, koeien, muildieren enz. enz.). In het beste geval vormen ze een uitlaatklep voor o.m. aan de nood aan affectie, en vaak bieden ze 'doodgewoon' een geestelijk en affectief houvast, omdat ze het bewijs leveren dat de natuur en de natuurlijke cyclus van het leven doorgaat, whatever.

Auteur Van Emden boekte eerder gigantische successen met kwalitatief hoogstaande boeken over Harry Patch: The Last Fighting Tommy, en andere lang overlevende oorlogsveteranen: The Soldier's War.

Red Roses @ 06 Dec 2011 9:43 schreef:
Intussen dus al ge(pre)releast in N.Y., hoewel de officiële release voorzien was voor kerst.
Nu reeds trailers met hopen op het net, o.m. op Youtube.
Andere, interessante, zijn die op filmtotaal.nl/artikel.plp?id=24079 en de site van (what else did you think?) Kinepolis.

Met dit soort initiatieve is het vooral uitkijken naar trailers (& videomateriaal) van het type "the making of". een eerste daarvan is te vinden op hollywoodreporter.com/gallery/war-horse-steven-spielberg.

Ik postte eerder een item over het gelijkaardige Amazon.co.uk-project dat uitgebracht werd n.a.v. de West End theaterproductie van WH: ook een "making of"-dvd dus.

'Wordt (cf. de onderhandelingspalavers) ongetwijfeld vervolgd.'
Tandorini @ 05 Dec 2011 21:25 schreef:

Tandorini

BerichtGeplaatst: 06 Dec 2011 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

Heroic horse power from Spielberg

THERE'S the Steven Spielberg who makes cool fantasy movies - E.T., Close Encounters of the Third Kind and the Indiana Jones series.

And there's the Spielberg who has given us thought-provoking movies about World War II.

His knowledge of World War II is such that if you give him the circumstances, he can tell you what time a GI landed during the June 6, 1944, Normandy invasion.

Yet until now he's never done a movie about World War I.

War Horse, based on the young-adult novel and Tony Award-winning play, is released on Boxing Day, and if Spielberg is true to form it should be up there with his other historical masterpieces.

"My dad fought in World War II, and all of my movies about war had been about that era," Spielberg explains. "Most of my period movies took place in the '30s and '40s - the Indiana Jones series and certainly my TV work on The Pacific and Band of Brothers. Yet World War I was a fascinating time. I wasn't an authority or even probably knew as much about it as the audience who hopefully will come to see War Horse. But I loved a lot about it quickly."

Spielberg decided to make War Horse after reading Michael Morpurgo's book and seeing the play adaptation by Nick Stafford in London's West End. The film tells the story of Joey - a horse raised in the English countryside, taken by the British army and sent into battle - and Albert, Joey's young owner, who struggles to find his beloved horse.

"To introduce a horse and a boy searching for him in this maelstrom was the most compelling journey I took, to try to figure out how to tell both stories," Spielberg says.

The play brings Joey to life by using puppetry with such expertise that it's possible to imagine you're watching a real horse. But that wouldn't work for celluloid. "A movie can automatically do something a stage play can't, and that's use the close-up," Spielberg says. "When you get to see into the eyes of a horse, and when you get to see into the eyes of a soldier, it's a ... different experience."

Hundreds of horses were used to make the film. "We also had a number of horses for Joey. We started out with seven, but as it always turns out, there was just one horse that beamed the essence of Joey."

For War Horse, filmed across England, Spielberg enlisted screenwriters Lee Hall (Billy Elliot) and Richard Curtis (Bridget Jones's Diary) and composer John Williams.

Before filming, Spielberg read books including Barbara Tuchman's The Guns of August, about the prelude to the war, and was granted access to the back rooms of the Imperial War Museum in London. The film All Quiet on the Western Front, which helped him prepare for Saving Private Ryan, was also influential.

"For the most part, the kids who got involved in that war thought it was going to be over by Christmas," Spielberg says. "So they delightfully marched off to war from hamlets and little villages in the countryside and all over Ireland and England and Scotland. That's why there are so many smiles on the faces of the boys as they march off with the band playing and parents happily waving - expecting all of them to come home."

More than 15 million lives were lost and 20 million people were wounded during the four-year war.

According to Morpurgo, more than 10 million horses died before "the war to end all wars" was over in 1918.

World War I changed forever how war was fought and how war would be seen in the eyes of those who went into battle. "World War I was the changing of the guard - horsepower giving way to technology, ugly, angry technology."

Spielberg brings his humanity into play with this film. "I don't really see War Horse as a World War I movie," he says. "It's a story about courage. And I think the theme of courage informs every inch of this experience."

http://www.couriermail.com.au/ipad/heroic-horse-power-from-spielberg/story-fn6ck8la-1226212579025
Naar boven
Tandorini

BerichtGeplaatst: 17 Dec 2011 19:00    Onderwerp: Reageer met quote

War Horse superstar: The Mail tracks down the unsung star of Spielberg's blockbuster - and the Hollywood 'horse whisperer' with whom he has an almost telepathic bond

Those who gathered in New York to watch the stars arriving at the world premiere of the film War Horse last week could have been forgiven for feeling that someone was missing from the glittering event.

Big names aplenty trotted up the red carpet into the Lincoln Center for the Performing Arts, spruced up in their evening attire and posing for photographers.

Among them was director Steven Spielberg along with Midnight In Paris actor Tom Hiddleston and newcomer Jeremy Irvine.

There were further camera flashes for Emily Watson, not to mention War Horse’s British author, Michael Morpurgo.

But the biggest star of the eagerly anticipated World War I saga was nowhere to be seen.

For while the film’s human stars were lapping up the applause of the crowds, Finder, an 11-year-old bay thoroughbred gelding, was thousands of miles away on a Californian ranch, preparing to bed down for the night, unaware of all the adulation his stunning cinematic scenes have attracted.

War Horse, on release in the UK from January 13, tells the story of Joey, a horse sold to the British cavalry and shipped to France during the 1914-1918 war.

He serves in both the British and German armies, while his devoted young owner embarks on a mission to bring him home.

Morpurgo’s original 1982 novel was the result of painstaking historical research and had already been transformed into an award-winning theatre production in Britain in 2007 when Spielberg decided to bring the heart-rending story to the big screen.

Not since Anna Sewell’s Black Beauty was turned into a film has a horse played such a pivotal role in the movies.

Spielberg’s film was shot over more than five months in Devon last year and Finder — a veteran of major film and TV roles — appears as Joey, the war horse of the title, in many of its most dramatic scenes.

He may have been left off the guest list for the premiere, but the Mail tracked Finder down to his spacious stables — not in Hollywood, but by the side of a motorway in Antelope Valley, north of Los Angeles.

Confusingly, Finder’s glossy bay coat is now black, as his trainer has dyed him with harmless organic Japanese hair dye for his latest role in the American TV crime series CSI Miami.

The white socks painted on for War Horse have long since faded. But strutting around his enclosure, Finder is every bit the Hollywood star.

He stands at 15 hands and two inches, and while he may not have had much success previously as a racehorse, he’s built up a formidable reputation as the horse the stars want to work with.

His first major film was the 2003 horseracing drama Seabiscuit, in which he starred alongside Tobey Maguire and Jeff Bridges as the real-life undersized racehorse who became a media sensation towards the end of the Great Depression.

At the time, Finder was only three, but he went on to work on the Legend Of Zorro in 2005 with Antonio Banderas, Did You Hear About The Morgans with Hugh Grant in 2009 and Unstoppable with Denzil Washington in 2010.

There have also been parts in various U.S. TV shows and, since War Horse finished filming, he has been working on the soon-to-be released Snow White movie starring Julia Roberts.

So it is hardly surprising that when War Horse producers were casting around for the perfect Joey, they settled their sights on Finder.

The man behind his success is Hollywood horse whisperer Bobby Lovgren, a trainer who comes from a famous equestrian family in South Africa. Lovgren keeps his techniques close to his chest, but with just the merest of gestures he is able to get Finder to rear up on his hind legs, his hooves flailing as if against some unseen threat.

It is a dramatic routine the spirited horse performed to perfection in one of the signature moments of War Horse, when his character, Joey, is separated from his devoted young master and handed over as a cavalry steed.

But Finder is no one-trick pony. He is equally able to lie down in the mud, as gentle as a lamb, while Lovgren sits by his side. He even stands in as a birthing mare in the film.

And while 14 horses were used to portray Joey as he grows from foal to adult, it is Finder who is seen lying on the ground, apparently tangled up in barbed wire in no-man’s land, in the heartbreaking climax to the film.

Spielberg has admitted that directing his animal actors was an unprecedented challenge for him.

‘The horses didn’t listen to me very often,’ he said recently.

‘Bobby Lovgren, our horse whisperer, was responsible for getting the performance out of Joey.’

The secret to Lovgren’s success is the closeness he shares with Finder.

The pair met on the set of Seabiscuit where Lovgren was working as a trainer. When filming finished, he bought Finder from the producers.
Thanks to years of training, the horse responds to his slightest move.

Lovgren, however, rarely uses his voice — in case it is recorded while the cameras are rolling.

He will not give away the exact secret of his success, but he talks about ‘repetition and confidence’, and adds: ‘It is very subtle. Ninety-nine per cent of the time you don’t even see me doing anything and the horse reacts.

‘The only way I can explain it is that it’s like having a dance partner. He duplicates what I do. If I go to the right, he goes to the right, if I go left, he goes left.’

Lovgren uses his whip as a guide — it never makes contact with the horse, but acts merely as an extension to his arm.

‘I really teach the horse to have confidence in me and his surroundings,’ he explains.

‘Horses are herd animals. In nature, there is one dominant horse that tells the others what to do and where to go. If that horse runs away, they all run away.

‘I am replacing that horse and I tell Finder what to do. The first thing I teach is confidence. I don’t do treats. In nature, horses don’t give each other treats. I need him to focus on me and then when he does his job I leave him alone.’

Lovgren, who oversaw all the animal performances in War Horse, came to the U.S. to work under the mentorship of legendary trainer Glenn Randall, who ‘choreographed’ the famous chariot race in the 1959 Charlton Heston classic Ben-Hur and worked with Roy Rogers’s horse, Trigger.

He says that horses like Finder cannot be made to obey.

‘They are either good students or they are not,’ says Lovgren.

‘Finder had a personality that he brought to the table. He has a good pedigree, but he wasn’t very good at being a racehorse. It wasn’t that he wasn’t fast enough — he just didn’t like it.

'And he’s not a quiet type of horse. He needs an experienced rider.’

In scenes where the horse runs free, Lovgren can send him from one spot in a field to another with just a nod of his head or a flick of his wrist and the horse will hit his mark every time.

Lovgren adds: ‘Steven Spielberg had such a great vision for this movie and he wanted these big, sweeping scenes that showed the beauty of the landscape. So I had to think: “Where should I stand to get out of the shot?” I’d be hiding behind rocks and trees.’

More than anything, however, it is Finder’s charisma that makes him a director’s favourite.

‘He doesn’t behave like a trained horse,’ says Lovgren.

‘He is like a wild child at times. He’s a handful, but he just loves being in front of the camera. Just about the only thing he’s not very good at is standing still. He is Mr Hollywood himself.’

Indeed, on the film sets in London and the village of Meavy on Dartmoor, Finder happily submitted himself to a team of 26 make-up artists who had the task of ensuring all the different Joeys matched up.

He was left his natural bay colour, while the other horses were carefully selected to look the same as him. For some scenes, they had to be transformed into war-weary, ill-fed steeds trudging through the muddy misery of the trenches.

Finder, along with several other horses, was covered in shaving cream to make his hair stick up and look bedraggled. His ribs were outlined with dark make-up to give the impression that his bones were sticking out.

‘That took quite some make-up at times,’ says Lovgren. ‘It was all part of the movie magic. He loves all that. He’s a real ham.’

Quite rightly, those who work with animals on films and teach them to perform on command are subject to stringent animal-welfare checks.

Lovgren refuses to work on any film where the treatment of the animals isn’t carefully monitored independently, and members of the American Humane Society were on the set of War Horse to ensure all the animals were well looked after.

And while for most films, actors make only a token appearance to see their equine ‘co-stars’ before shooting begins, Spielberg insisted that all the stars in War Horse, including Jeremy Irvine, twice-Oscar-nominated Emily Watson and Harry Potter star David Thewlis spent a day at the stables.

‘Jeremy had never ridden, but he did great, and Steven Spielberg was wonderful to work with,’ says Lovgren. ‘He had a very clear vision of what he wanted with the horses and that made it much easier.

‘It was such a wonderful team effort. There were so many touching scenes. It was very emotional.’

There is already talk about Oscars for the film and its stars. Some critics have even described War Horse as Spielberg’s greatest movie yet.

None of this will mean anything to Finder, of course.

Until someone invents an equine acting award, Lovgren insists he’ll be happy enough with an extra portion of grain and a couple of extra carrots.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2075302/War-Horse-superstar-The-Mail-tracks-unsung-star-Spielbergs-blockbuster--Hollywood-horse-whisperer-telepathic-bond.html
Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 18 Dec 2011 12:39    Onderwerp: Reageer met quote

War Horse op Saturday Night Live (comedy).
Geluid en beeld komen niet helemaal overeen, lopen dus niet helemaal gelijk.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=sPPmOlnhqCE#!

Tandorini

BerichtGeplaatst: 29 Dec 2011 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

Can War Horse Beat Clooney For Golden Globe?

Steven Spielberg’s epic drama War Horse opened this week, banking on the raw cinematic power of horses to do what they do so well in their everyday lives: perform brute work for humans and get almost nothing for it.

(Note: Today’s post is by Sally Eckhoff, a writer and visual artist whose work has appeared in The Village Voice, Salon.com and The New York Times).

War Horse does an unusually fair job of dealing with its equine characters while holding them at some distance from the viewer—an uncommon choice on the part of the director, given that this is Spielberg and Spielberg is all about sentiment.

The story is simple: Albert, a Devonshire country boy, meets Joey, a horse. Albert teaches Joey to pull a plow and save the farm. A natural disaster causes the farm to fail anyway; Albert’s father sells Joey to the cavalry to pay his debt to his landlord and the horse goes off to fight in the First World War (that’s two saves for Joey).

Albert swears he’ll find his four-footed friend and bring him home. Both heroes, boy and horse, go forward into a maelstrom of fear and violence that turns out to be far worse than anyone dreamed. Albert hopes for a positive outcome. Joey, of course, has no hope to nurture. But through persistence, bravery and improbable luck, they both gain shelter and (come on, you knew this was coming) a bittersweet end.

This is a remarkably restrained reading of the classic adolescent-meets-animal cliché, and it prepares the audience gently for the wrenching motion of the story. Spielberg’s first elegant move in War Horse is his depiction of an animal that becomes radiantly beautiful simply by being itself: frisking and rearing at his mother’s heels, refusing to come when called, bolting madly at a light snap of Albert’s whip.

The horse’s physicality is a crucial component of the story. Joey, with his burnished hide and enormously liquid eyes, is either going to meet death or crash violently into it. Either way, the scenes are going to be harrowing.

How is War Horse as a movie for children? Let’s start with a basic premise. The compassionate treatment of animals is an open question, if not an urgent one, in many American households. Most kids learn benevolence (if they do) by feel. The touch of warm fur is a powerful inducement toward nonverbal communication. Only by using gentleness can a child earn a response from a cat or dog. War is outside the emotional purview of children. Love is not.

Most of us aren’t capable of embracing the implication of war in all its dimensions. War Horse gets to the issue obliquely by giving viewers an innocent being to follow, one showing no human emotion. Joey can’t anticipate. He can only go forward. We can’t read his face. It’s also comforting to imagine, as the movie progresses, that there could be something occupying Albert’s imagination besides pointless death.

Spielberg’s second elegant touch is his treatment of the fate of two young German deserters, which we glimpse through the spinning blades of a windmill. The film reveals the gory transaction of war only reluctantly, while going a great distance toward restoring faith in a basic human belief: that the impulse to do right by our animal familiars is normal and natural.

Throughout the movie, characters on all sides of the conflict are touched by Joey’s plight and struggle to help them. One terse scene shows Joey, freshly snatched up by the German infantry, being led past pens of dirty, starving horses who’ve seen the worst of the war. “It’s a pity they found you,” an officer says ruefully to his shiny captive. Within days, Joey’s friend Topthorne is dead of exhaustion, but Joey soldiers grimly on, covered with mud and blood.

There seems to be some confusion lately whether it’s appropriate, or even okay, to cherish sentimental feelings for animals when there are other pressing issues to contend with. But it was sentiment that saved Joey, and Joey saved quite a few lives himself. In watching this creature, so dwarfed by the war in which he’s conscripted, a viewer may be moved to contemplate how compassion can ensure survival. And that’s why there’s nothing wrong with wanting to rescue something as lovely and plain as a horse, even if horses can’t be counted on to return the favor (though time after time, they do).

This might be what distinguishes us as a civilization, should we ever fall so far as to lose our dignity. Tellingly, in War Horse’s final battle scene, a German and English soldier meet and conspire to cut Joey free from a lacerating mass of barbed wire. As difficult as this scene is to watch, it’s sweet to recall. We can’t be satisfied with merely being reminded of our own potential for decency. We need to act on it.

So, too, should the Golden Globe Award for Best Picture go to War Horse on January 15. Deeper than Clooney’s The Ides of March and The Descendents, Spielberg’s movie isn’t just a story about Albert and Joey. It’s a story about horses and human brutality. The cameras roll, the horses rear, run, stumble and struggle to their feet. And we—on cue—are moved.

http://www.forbes.com/sites/vickeryeckhoff/2011/12/29/can-war-horse-beat-clooney-for-golden-globe/?utm_source=allactivity&utm_medium=rss&utm_campaign=20111229
Naar boven
Nomansland

BerichtGeplaatst: 11 Jan 2012 18:53    Onderwerp: Reageer met quote

Voor wie actief is op de nieuwsgroepen: War Horse is nu te downloaden. Cool Ik ben benieuwd............... Wink

http://nzbindex.nl/search/?q=GBWARHORSEH3C

[/img]
Or are you ready to go?
Naar boven
viza

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2012 8:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vond het niet mis!
Naar boven
Karijn

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2012 9:00    Onderwerp: Reageer met quote

zeker zo'n hele zielige film?
Naar boven
Glenn_Janssens

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2012 9:39    Onderwerp: Reageer met quote

Verhaal was wat dunnetjes.
Duitsers, Belgen die Engels spreken en dan geven ze die een Duits of Frans accent mee, god weet waarom!
Er waren nog meer zaken die mij stoorden maar dan geef ik teveel van het verhaal prijs en das niet de bedoeling.
Ik had er meer van verwacht!
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2012 10:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga op m'n handen zitten en ga hem nog niet kijken Very Happy Ik wacht op de bioscoop.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Tv en films Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: