Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

cafe ypra

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Hotels, restaurants, café's Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
derwisj

BerichtGeplaatst: 05 Mei 2009 16:54    Onderwerp: cafe ypra Reageer met quote

Een nieuwe zaak in de schaduw van de menenpoort...
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GQA29R3AM&PostCode=8900
pascal
Fritz Kempf
Ere WikiMusketier

BerichtGeplaatst: 05 Mei 2009 17:02    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt inderdaad. Ik hoor al direct van "Het zal toch niet draaien, want de Britten hebben hun vaste cafe" enz enz enz. Maar zo is het niet. Het draait prima, mooie service. Gewoon een aanrader. Wink

Ypres Salient on Pictures
Discover the Salient - Meet the men

FHSW Wikia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
derwisj

BerichtGeplaatst: 05 Mei 2009 17:22    Onderwerp: Reageer met quote

Toch een leuke plaats om te wachten als je wat te vroeg bent voor de last post? En eigenlijk als het een taverne is, denk ik dat ze ook wel hun klanten s middags zullen hebben...mensen die de menenpoort bezocht hebben en daar nog iets willen drinken en eventueel iets eten als er eten geserveerd wordt...
pascal
Fritz Kempf
Ere WikiMusketier

BerichtGeplaatst: 05 Mei 2009 17:27    Onderwerp: Reageer met quote

Het ligt zeer goed gelegen. Vergeet niet dat de Vesting route daarlangs passeert. Het is de eerste café die je tegenkomt op de route, terwijl de laatste het Klein Rijsel is. Overigens is het inderdaad zeer gemakkelijk als je te vroeg bent. Maar ook als je aankomt en je moet naar toilet, kan je eventueel ook eens binnen wippen. En! Daarnaast bevind een Bookshop. Zeer goed gelegen. Ver genoeg van de overige cafés.

FHSW Wikia
Naar boven
schiptje

BerichtGeplaatst: 05 Mei 2009 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

Moedige, levenslustige, kranige man!
Waar kun je daarvoor tekenen? Wink
En een mooi artikeltje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paddy

BerichtGeplaatst: 05 Mei 2009 20:01    Onderwerp: Re: cafe ypra Reageer met quote

derwisj @ 05 Mei 2009 17:54 schreef:
Een nieuwe zaak in de schaduw van de menenpoort...
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GQA29R3AM&PostCode=8900
pascal

81-jarige start café
Charles Vermeulen: 'En dit is niet mijn laatste project'

IEPER - Charles Vermeulen uit Ieper is al 81, maar dat houdt hem niet tegen om een café te starten: een Engelse pub bij de Menenpoort. 'Ik had er gewoon nog goesting in.'
Het lijkt misschien een hachelijke onderneming om je eigen zaak te starten, maar voor de eigenaar van de Ypra Inn is het een fluitje van een cent. Niet alleen omdat het concept van de pub even eenvoudig als geniaal is, maar ook omdat hij niet bepaald een gebrek aan ervaring heeft. Met zijn 81 jaar is Charles Vermeulen een van de oudste 'jonge starters' van het land.

'Waarom niet, zolang de gezondheid in orde is?', zegt Charles Vermeulen laconiek. 'Ik had er gewoon nog goesting in. Het is altijd mijn job geweest om cafés te veranderen en rendabel te maken, dus heb ik de Ypra Inn opgestart. We zijn al aan het kijken om er binnenkort nog eentje te beginnen. Maar eerst deze. Eén ding met de keer en niet te veel zagen, zeg ik altijd.'

Zolang de gezondheid in orde is: het is iets wat andere tachtigers zeggen als ze op reis gaan en profiteren van hun oude dag. 'Ja maar, ge doet de twee', zegt Charles. 'We mogen soms rusten, ja. Maar als je zit, ben je dood.'

Een nieuwe zaak opstarten, het brengt wat stress mee. Wat zegt de dokter daarvan? 'De dokter is zelf al meer met pensioen dan ik', zegt Charles lachend. 'Ik mag er nog van profiteren.'

En zijn vrouw? 'Die vindt het zeer goed dat ik dit nog doe. Ze geeft me zelfs geregeld advies. Mijn kinderen vragen ook niet liever, ze zeggen papa, doe maar voort . En zelfs mijn kleinkinderen zijn enthousiast. Het zijn nu jonge twintigers en die vinden het formidabel. Opa is 20 jaar jong en hij heeft 60 jaar ervaring , zeggen ze.'

Het is de ervaring die het verschil kan maken, bijvoorbeeld om het concept te bedenken. Want een Engelse pub in de schaduw van de Menenpoort in Ieper, dat kan alleen maar een succes worden. Het monument voor de onbekende gesneuvelde soldaten van de Eerste Wereldoorlog en de dagelijkse hulde

- de Last Post - trekken nog altijd massa's Britse toeristen.

Voor het geld moet Charles Vermeulen het niet meer doen. 'Zo'n café is een investering. Maar het is nu toch geen goed moment om het geld op de bank te steken. Er zitten daar veel dieven tussen. Ik investeer liever in steen dan in papier.'

Cafés rendabel maken, het is voor Charles - letterlijk - zijn lange leven. 'Ik hou de tel niet bij, maar ik heb er al veel opgestart. De meeste zijn een succes geworden, maar veel hangt af van de mensen die er werken. Als ze willen werken, dan komt het van de grond.'

Zelf zet Charles zich niet meer achter de toog. 'Ge kunt niet alles doen, hé.'

There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
"We're doomed, I tell ye!"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Fritz Kempf
Ere WikiMusketier

BerichtGeplaatst: 05 Aug 2009 23:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ze zoeken een overnemer of een zelfstandige. Wat is er gebeurd? Toch geen goesting meer? Confused
Staat vermeld op zijn voorraam.

FHSW Wikia
Naar boven
canada.ieper

BerichtGeplaatst: 06 Aug 2009 12:04    Onderwerp: Reageer met quote

winstbejag, dat is het antwoord.
Een zaak goedkoop kopen , veranderen in een goed draaiende zaak en dan overlaten voor een woekerprijs.
Zo ken ik er wel meer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2009 20:06    Onderwerp: Reageer met quote

Het schijnt heropend te zijn:

Quote:
The Ypra Inn Has re-opened under new management! it is run by Bea and her son Leroy, who are 2 very welcoming Belgians, I know Bea from before when I used to do a stand at a hotel in Menin.

There is a special price after the last post of 2.50 euro for a pint of Bocker (normally 3.20) from 8-9 pm, also you can have a toasty from 6 euro to bolognese at 10 euro.

http://1914-1918.invisionzone.com/forums/index.php?showtopic=134125

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Hotels, restaurants, café's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: