Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Interview met Yvonne Heslinga
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> FEW user interview Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2009 15:43    Onderwerp: Interview met Yvonne Heslinga Reageer met quote

FEW Admin Interview Yvonne

Dit is een bijzonder interview. Yvonne is niet voor niets de oprichtster van dit forum. We zijn niet gewoon om zulke celebs op het schild te hijsen, maar voor het 4-jarig jubileum leek het me een goed idee om eens een uitzondering te maken. Daarom ook zijn sommige vragen anders dan in andere interviews.

Personalia:

Usernaam: Yvonne

Echte naam: Yvonne Heslinga

Leeftijd: is opgegeven, maar heb ik niet gepubliceerd. LK

Beroep: Ziekenverzorgende, nog een van de oude opleiding, de huidige opleiding is enorm versnipperd geworden, jammer wel.

Andere hobby’s buiten WO1:

Lezen, zal je niet verbazen zeker, ik lees buiten WO1 met graagte de boeken van Terry Pratchett, die lees en herlees ik met een grote grijns. "People whose concept of ancient history is the first series of Star Trek may be treated with patience, because it's usually not their fault they were reduced to getting their education from school".-- (Terry Pratchett)
Muziek, m’n lust en m’n leven, internet, een fascinerend fenomeen, reizen, genieten van het leven en raar maar waar, m’n werk.

Yvonne met Regulus

WO1 algemeen:

Waar komt je interesse voor wereldoorlog 1 vandaan?

Van de week was ik aan het rondkijken bij boekwinkeltjes.nl en vond daar opeens boeken die ik me herinnerde uit mijn jeugd, en jawel, over WO1. Vroeger had je nu eenmaal veel jeugdboeken die een of ander geschiedenisthema hadden, ik was dat echt glad vergeten, maar die titels brachten veel herinneringen terug. Dus daar is de eerste kiem wel gelegd. Door de jaren heen ben ik me voor geschiedenis blijven interesseren en om die hele WO1 blijven draaien zonder het echt op te pikken. Voor m’n schoolexamen had ik zelfs nog een examenstuk voor Geschiedenis gemaakt over de Balkan beginperiode 1900. Daarna jaren het onderwerp min of meer uit het oog verloren totdat er jaren later een aantal zaken samenvielen.
M’n man die met verhalen kwam over bezoeken met zijn vader naar Verdun, en een dame die ik verpleegde uit Ieper en in Nederland terecht kwam, hier trouwde en kinderen kreeg. Ze wist nog steeds over haar periode in Ieper te vertellen en met name over de Eerste Wereldoorlog die blijkbaar in haar leven een grote impact gehad heeft.
Ze was reeds 100 toen ik haar verpleegde en uitermate helder. Door haar verhalen aangestoken liep ik de boekwinkel binnen, zag daar het boek van Richard Heijster liggen Ieper14/18 las het en was al min of meer “vertrokken” Op mijn verjaardag ga ik altijd weg met m’n gezin en ik koos een uitstap naar Ieper. Dat greep me en heeft me nooit meer losgelaten.

Hoelang ben je al geďnteresseerd in wo1?

Ik moet schatten, jaar of 10?

Wat vind je het meest fascinerende aan WO1?

Ik vind dat een moeilijke vraag.
Iemand zei ooit: Hoe meer ik over WO1 leer, hoe minder ik het begrijp/kan bevatten.
Het is een fascinatie; de aanloop er naartoe, de politieke geheime spelletjes, dezelfde politieke spelletjes tíjdens WO1, het politieke en diplomatieke spel in Nederland, de rol van de “grote mannen” de ontberingen, het lijden en sterven, het grote leed, het dagelijkse leven, de verpleging, de achterblijvenden, de moeders… de nasleep.
Knullen zo oud als mijn zonen, nee ik kan niet iets zeggen wat me het meest fascineert, het is het geheel.

Verzamel je ook rond WO1 (militaria, boeken etc.), speel je games, doe je modelbouw?

Boeken! Ik heb niet veel met militaria, sorry. Alhoewel ik de verzamelingen hier schitterend vind is dat niets voor mij. Ik heb wat kleine zaken, flessen, broche, medaille, stukje prikkeldraad, en een zelf gevonden K98 geweer aan de Somme, een boer had het net boven geploegd. Lag zo in het veld, m’n man haalde het van het veld.
Games… nee, iemand die zelfs met iets simpels als mariokart het presteert om constant achteruit te blijven rijden… Modelbouw idem, ik heb daar echt het geduld niet voor.

Welke gebeurtenis uit WO1 spreekt jou het meeste aan en waarom?

De ondergrondse oorlog en de mijnenslag, daar is nog vrij weinig écht over bekend alhoewel er al wat goede standaardwerken over verschenen zijn. Het claustrofobische, een vergeten wereld en met nog steeds gevolgen in het tegenwoordige leven. Ieper III, de Christmas truce en vrouwen in WO1 spreken me ook enorm aan.

Heb je een aardig verhaal/anekdote o.i.d. die je zelf hebt meegemaakt m.b.t. WO1?

Jaren geleden, toen Bayern Wald nog Bayern Wald was en niet het gereconstrueerde geheel van nu, was ik op zoek naar boeken over dit onderwerp en vond op internet het boek van Johan vanderWalle en co over dit onderwerp. Wat rondgebeld voor dit boek en kwam zodoende bij Johan zelf uit, 2 uur later legde ik de telefoon pas weer neer, met tutende oren van alle informatie die hij over me heen stortte. Het weekend daarop naar Zonnebeke gereden om het boek te halen en ook daar pas uuuuuuuuuuuren later weer buiten, met boek, enorm veel informatie in m,n hoofd, een begin van een langdurige vriendschap en een ontluikende liefde voor de Westhoek. Wat een zoektochtje op internet teweeg kan brengen hč. En dat allemaal naar aanleiding van de verhalen van een oude vrouw uit Ieper..

Over welke WO1 onderwerp wil je (het komende jaar) meer te weten komen?

Ik zou graag meer over Turkije en WO1 willen leren. En dan niet alleen over Gallipoli.

Met een van de laatste Britse veteranen in Ieper

Waar en wat is je favoriete deel van het voormalig front?

Hier heb ik echt lang over nagedacht omdat er toch wel een paar gebieden zijn die me nauw aan het hart liggen.
Maar het is toch echt de Westhoek en dan in al haar facetten dat m’n hart gestolen heeft. De Westhoek/Heuvelland heeft plekken die zo adembenemend mooi zijn, en als je dan ook nog het geluk hebt wat meer over dát mooie plek(jes) te weten geeft dat een meerwaarde aan de bezoeken die je daar brengt. Ik kom er graag en vaak en gelukkig is het nog steeds mogelijk de toeristenstroom te ontwijken. Ik ben me ook aan het verdiepen over het wel en wee van de Westhoek voor en na WO1 en dat is uiterst plezierig leeswerk.

Op meet in de Westhoek

Over FEW:

Hoe ben je op het idee gekomen om het forum te beginnen? En wanneer was dat?

Citaat uit Wereld in Oorlog #10 dat op 10 februari in de winkels ligt:
Eind 2004 kwam ik in contact met Richard Heijster, auteur van boeken over WO1, en we vroegen ons af of een internetforum levensvatbaar zou zijn. Richard heeft toen contact opgenomen met collega-auteur en voorzitter van de SSEW Hans Andriessen. Ook Andriessen zag het nut van een dergelijke ontmoetingsplaats in, al kwamen we samen tot de conclusie dat het aantal potentiële users beperkt zou zijn, 250 tot maximaal 500. Hadden wij het even mis!
Op voorspraak van Hans Andriessen kwam Tom van Hooff ons versterken en met zijn vieren gingen we aan de slag. Er moesten een hoop technische zaken worden geregeld en bovendien moest er op het forum van het begin af aan voldoende te lezen zijn, zodat bezoekers meteen al veel van hun gading zouden vinden. Niet minder belangrijk was dat ze zouden terugkomen, een forum moet het vooral hebben van continuďteit, het moet “leven”. Het was echt een pionierstijd en er moest flink hard gewerkt worden.
Op 19 februari 2005 gingen we on-line en eigenlijk werden we prettig verrast door de vele positieve reacties. Er waren direct al volop discussies en het aantal gebruikers groeide meteen fors. Eigenlijk een beetje tot onze eigen verbazing bleek de behoefte aan een mogelijkheid om via internet van gedachten te kunnen wisselen of gewoon een vraag te stellen veel groter dan we hadden ingeschat.

Wat is je favoriete stukje van FEW?

Alle stukjes uiteraard! Nee, ik kan écht niet kiezen, er staat zo enorm veel leuks op.
Met sommige delen heb ik gewoon wat minder maar ook daar verschijnen met regelmaat topics die ik dan toch lees en weer iets van opsteek. En door die topics zijn sommige dingen die me eerst niet boeiden me toch gaan interesseren. Dus door veel te lezen op het forum word je interesse wel degelijk gevoed.

Heb je een aardig verhaal uit het begin van FEW?

Een hoop beginnersfoutjes hoor! Je niet realiseren dat er vanaf het begin al door een enorm aantal mensen meegelezen werd, als je de topics uit de begintijd bekijkt zie je toch wel een enorme slowchat her en der Very Happy En wat rare zaken die me nog steeds blijven verbazen, een WO1-knipselkrantje die een stel vragen kwam stellen, daarop kwam uitgebreid antwoord, maar er werd niet naar het antwoord gekeken, nee er werd nog maar ene vraag gesteld en nog een en nog een.
Tot er users waren die het wel genoeg vonden en niet verder van plan waren tijd en moeite in de antwoorden te steken omdat er toch niet gekeken werd naar de antwoorden.
Dat resulteerde in een enorm aanvallend stuk in dat knipselkrantje waarin m’n users uitgemaakt werden van van alles en nog wat, echt ongelooflijk! En nog heeft dat knipselkrantje bij tijden nog een zure opmerking over het “vermaledeide (sic) forum”
En waarom? Joost mag het weten. Ook in de beginperiode liep ik tegen dingen aan als: mij als vrouw absoluut geen antwoord geven ( ook niet per pb) maar als ik dan een van de mannen dezelfde vraag liet stellen kwam er wel uitgebreid antwoord.
Gebeurt nog weleens hoor, maar daar moet ik dan zo enorm om lachen, wat gaat er dan in zo’n hoofd om?
Ik geef lekker die vrouw geen antwoord? Vrouwen horen hier niet? Geen idee! Maar het werkt wel op m’n lachspieren!

Hoe zie je de ontwikkeling van het forum?

Langzaam maar zeker krijgt het de vorm die we voor ogen hadden. Maar het kan altijd beter natuurlijk. Kijk, we zijn een ontmoetingsplek, en een plek om kennis te delen, en dat delen zou nóg beter kunnen.
Maar daar moet je als user wel toe bereid zijn, jouw zorgvuldig opgebouwde kennis delen, is niet makkelijk hoor!
Maar om alleen maar te zeggen, dat en dat is fout en ik zeg lekker niet wat help je niemand verder mee, erger er blijft jaren en jaren foutieve informatie opstaan en nieuwe geinteresseerden nemen dus foutieve informatie in zich op, dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
Verbeter, vul aan, deel, samen! Zodat anderen die na ons komen nog steeds een schitterend online naslagwerk tot hun beschikking hebben.

Je gaat graag en veel naar forum-meetings. Aan welke meet heb je tot nu toe de beste herinneringen?

Jeetje! Dat is geen eenvoudige! Ik vind het zo enorm leuk om nieuwe users te ontmoeten, bekende users te ontmoeten, de speciale plekjes te ontdekken, de verhalen, de gidsen, de plekken die eigenlijk heel gekend zijn opnieuw te ontdekken door de zeer kundige gidsen die een bekende plek weer volledig nieuw laten zijn. Neem bijvoorbeeld Patrick Mestdag, als hij erbij is heeft hij vrijwel keer op keer een goede aanvulling op de gids of een onbekende anekdote en zulke dingen geven een meerwaarde. En zo hebben we iedere keer users die tijdens een uitstap aanvullingen en anekdotes geven.
En altijd in gemoedelijke sfeer. Halen is ieder jaar een aanrader, de uitstappen die over het vliegwezen gaan zijn een aanrader ( ieder jaar hebben mensen spijt als ze de verslagen lezen en de foto’s zien) nou ja, ik kan nog wel even doorgaan.
Ik moet kiezen hč?
Dan kies ik deze:
http://forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=5771
Onze eerste echt goed georganiseerde meeting: een dag uitstap, een dag lezingen.

Zijn er dingen/activiteiten die FEW volgens jou zou moeten doen maar nog niet doet? En wat doet FEW wel wat niet moet?

Ons nog meer in de kijker zetten, users kunnen daarbij ook helpen, door mond op mond reclame, maar denk bijvoorbeeld ook aan websites die je bezoekt en waar ons linkje nog niet bijstaat, attendeer de webmaster dan op ons bestaan. Voor de rest loopt alles redelijk, alleen zou een dag meer uren moeten hebben.
En wat doen we wel wat niet moet? Niets uiteraard :’)

Waarover zou je meer postings willen?

Ik vind dat we best een evenwichtige inhoud hebben, soms staan er wat onderdelen stil maar dan wordt er weer iemand lid die dat weer gaat aanvullen. Met z’n allen maken we de inhoud. Ik hoor weleens, dat of dat staat er niet op, wij van de crew weten niet alles, kunnen niet alles J
En daarom is het zo enorm tof dat iedereen, crew en users, zo vol enthousiasme het forum vult.

Welke inhoud kan je gestolen worden?

Geen enkele, ieder onderdeel is me dierbaar en dan niet omdat ik er zoveel lees, maar omdat ik zie wat een plezier anderen eraan beleven. Zeker als ik zie met wat voor geduld en liefde topics gemaakt worden die over zaken gaan die me niet zo 1,2,3 boeien heb ik al respect voor de genomen moeite en kennis die overgedragen wordt.

Kun je iets meer vertellen over de plannen voor het nieuwe forum die in ontwikkeling zijn?

Allereerst zullen we vrij spoedig overgaan op een ge-upgrade versie van deze software, dan hebben we al een behoorlijk modern forum waar veel meer mee kan. Onze eigen forumsoftware die in ontwikkeling is heeft gewoon nog wat zaken niet die wij op ons forum echt nodig hebben. En daar wachten we op, ik vind het een mooie gelegenheid om met ons 5-jarig bestaan over te gaan op onze eigen software.

Zijn er nog dingen die je bijv. op het gebied van Wiki, voor het forum kunt betekenen?

Er is een nieuwe versie beschikbaar die er op gezet gaat worden. Alleen de gebruiksvriendelijkheid.. Wiki blijft Wiki, ze hebben hun eigen wereldwijde standaard en daarin kan niets veranderd worden.
Wat wel kan en zal helpen is een gebruikershandleiding die stap voor stap duidelijk uitlegt hoe je een stuk op de Wiki kunt plaatsen. Die komt er aan, alleen wanneer er zijn jammer genoeg maar 24 uur in een dag.

Wat is het beste topic dat je zelf hebt geopend?

http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=506
Vind ik nog steeds een mooi topic zeker toen de vinder van de foto zich op het forum kwam melden!

Wat is jouw favoriete topic in het algemeen?

Ik kan niet kiezen, iedere bijdrage lees ik en ieder aspect brengt me weer iets nieuws. Ik ben nog steeds een spons die alle informatie opzuigt.

Met welke user zou je een dag op pad willen?

Met al die users die in hun userinterview met mij op pad wilden J Wordt een drukke boel.
Ik ben al met heel wat mensen op pad geweest en dat was enorm aangenaam, leerzaam en gezellig. Ik moet zeker nog eens met de knullen van het forum de fietstocht doen in de Westhoek, komt goed, eerst mooier weer.
Verder wil ik met Tony nog weleens 5 kilometer gaan wandelen, m’n conditie is nu stukken beter.

Hoe moet volgens jou het forum er over vijf jaar uit zien?

Ik hoop dat we dan een prachtig forum hebben, met professionele software en een hele nieuwe generatie users waarmee we onze passie kunnen delen.

Buiten FEW:

Wat is de laatste cd/DVD of boek die je hebt gekocht?

Net vandaag in de uitverkoop bak “Reservoir Dogs”gekocht ( DVD)
Early recordings van Frank Sinatra en “Samen met Dré” (Andre Hazes, bite me Very Happy )(cd)
en op moment van tikken:
Kirsten Verdel :Van Rotterdam naar het Witte Huis
In het hart van Obama’s campagne
,De slag aan de marne van P. Bakker en
Erinnerungen Briefe Dokumente- Generaloberst Helmuth von Moltke

Wat was je allerleukste vakantie?

Jeetje, wat een lastige vraag.
Al m’n vakanties zijn leuk J Maar goed, tot nu toe de allerleukste was in 2008 naar Turkije, de eerste vakantie saampjes zonder de kinderen. En niet om m’n kinderen tekort te doen, want al onze vakanties met het gezin zijn altijd enorm leuk geweest, maar de eerste keer weer saampjes op pad had toch wel iets heel speciaals. We doen het in maart nog eens dunnetjes over en dan zal dat wel de allerleukste vakantie worden.

Lekker met vakantie....

Wat doe je aan een beter milieu?

Te weinig, ik doe wat er geacht word te doen, spaarlampen, en afval scheiden.

Wat is je grootste ondeugd?

Oh! Roken! En omdat ik in m’n beroep hard moet praten doe ik dat soms in het dagelijks leven ook, en ik lach te hard en ben veel te uitbundig! Bij tijden. En ik praat véél teveel! Ik kan me best voorstellen dat mensen van me schrikken hoor, ha ha. En dan te bedenken dat ik van nature enorm verlegen en stil ben.

Wat vind je de beste plek om te wonen?

Ik heb in m’n leven al in half Nederland gewoond, ik ben verschrikkelijk veel verhuisd en eigenlijk kan ik overal wel aarden. Ik ben niet echt aan Dordrecht gehecht, het ligt wel lekker centraal voor allerlei uitstappen. Wel ben ik enorm aan dit huis en de ligging verknocht, zou ik dat mee kunnen nemen maakt de woonplaats me niet zoveel uit.
Dus, wat vind ik de beste plek om te wonen?
Dít huis.

Tenslotte: wat wil je de wereld nog vertellen? Dit is je kans.

Hallo wereld… welnee, die zit niet te wachten op ene Yvonne uit Dordt hoor Wink

Onafscheidelijk: Yvonne en Manager

Ik zou je enorm willen danken voor dit openhartige interview. Met veel genoegen gedaan! LK

Met toestemming geplaatst

Otto von Bismarck, 1869

Laatst aangepast door Lingekopf op 15 Feb 2009 21:54, in toaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Reiné

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2009 15:51    Onderwerp: Reageer met quote

Dit en het interview in Wereld in Oorlog 10 : prachtig! Cool
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Paddy

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2009 15:53    Onderwerp: Reageer met quote

te bedenken dat ik van nature enorm verlegen en stil ben.

Zo kennen we je het best Wink Evil Very Happy

Prachtig interview.

There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
"We're doomed, I tell ye!"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
kiwii_17

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2009 15:53    Onderwerp: Reageer met quote

Tof interview.
Naar boven
Price of Glory

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2009 16:25    Onderwerp: Reageer met quote

Erg leuk dit interview een leuke aanvulling op het stuk in Wereld in Oorlog #10 .

http://www.ahwk.fr
Naar boven
shabu
Cheffin

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2009 16:25    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk interview Smile

Toevallig lag gisteren in het museum waar ik vrijwilliger ben De Wereld in Oorlog en heb met plezier jou interview daarin gelezen.

Leuk om je zo wat beter te leren kennen Smile

Annelies
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
schiptje

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2009 16:36    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk interview!
Ik heb het met plezier gelezen en herlezen.
Groeten!
Naar boven
Regulus 1

Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2009 17:06    Onderwerp: Reageer met quote

Schitterend interview beste collega ! Cool
mrs Stan

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2009 17:43    Onderwerp: Reageer met quote

Heel leuk interview Yvonne! Leuk ook jou zo wat beter te leren kennen!

Greetz, Margreet Cool
arneken

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2009 17:49    Onderwerp: Reageer met quote

Zo kennen we ons Yvonne!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
barthas

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2009 18:38    Onderwerp: Reageer met quote

hulde aan yvonne
marc v megroot

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2009 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

Zeer leuk intervieuw.

Marc
Wienne

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2009 19:45    Onderwerp: Reageer met quote

Aha! Nog een Pratchett-fan!

De meets gaan er alleen nog leuker op worden!

Wienne

Wienne's site
Naar boven
A. de Koster

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2009 20:03    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk Yvonne!!!
Naar boven
Philippe Vandeweege

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2009 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,
Vrouwen als jij hebben we veel en veel te weinig!
Chapeau bien bas!
Philippe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Henk-Willem

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2009 20:49    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi interview! Nu weet ik ook wie er achter het hele idee zit.
BDOS #3009
OMSA M#8014
GMIC #5812

Live easy, PARTY HARD
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 16 Feb 2009 7:31    Onderwerp: Reageer met quote

Paddy @ 15 Feb 2009 15:53 schreef:
te bedenken dat ik van nature enorm verlegen en stil ben.

Zo kennen we je het best Wink Evil Very Happy

Prachtig interview.

En toch is het zo, ik ben van nature enorm verlegen Very Happy

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
mercatus

BerichtGeplaatst: 16 Feb 2009 8:09    Onderwerp: Reageer met quote

Knap interview !

mvg. mercatus Wink
Tandorini

BerichtGeplaatst: 16 Feb 2009 19:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ist mij gepermiteerd om te zeggen:

Mooi interview Very Happy
http://nl.escertico.wikia.com/wiki/Militaria_Wiki
Naar boven
puck

BerichtGeplaatst: 16 Feb 2009 19:47    Onderwerp: Reageer met quote

Heel leuk om zo weer eens wat over jou te lezen Yvonne!

enne........van die verlegenheid snap ik best hoor,ik ben eigenlijk ook heeeeeel verlegen. Wink
Naar boven
Matthijs

BerichtGeplaatst: 16 Feb 2009 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ook al ben ik de zoveelste die het zegt: erg leuk interview! De passie voor het forum en de Eerste Wereldoorlog spat bijna van mijn scherm af.

Gaaf om je zo weer wat beter te leren kennen!

Laughing
Naar boven
Erich

BerichtGeplaatst: 17 Feb 2009 16:00    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Yvonne

Ik heb beide interviews met plezier gelezen.
Naast dat je een stuwende kracht bent achter dit forum ben je ook nog een mooi mens! Cool

Groeten uit Heenvliet
Erich

Toch ben ik benieuwd naar je leeftijd Confused

Too long a soldier/Pat Benatar
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 17 Feb 2009 17:44    Onderwerp: Reageer met quote

In het interview met Wereld in Oorlog staat het met grote dikke letters gedrukt hoor Wink

Maar je mag het gerust weten, ik schaam ne er niks voor.
Ik ben 53.

Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 17 Feb 2009 18:11    Onderwerp: Reageer met quote

Nu zegt ze het zelf.... Wink Wink

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 17 Feb 2009 18:12    Onderwerp: Reageer met quote

Very Happy

Ah ja, eeuwig 38 gelooft toch niemand meer Wink

Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 17 Feb 2009 18:19    Onderwerp: Reageer met quote

<slowchat>
Je had netjes je leeftijd ingevuld, maar ik vond het beter dat je dat zelf zou melden Wink </slowchat>

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
vetje

BerichtGeplaatst: 17 Feb 2009 18:37    Onderwerp: Reageer met quote

kiss
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 17 Feb 2009 18:50    Onderwerp: Reageer met quote

Yvonne @ 17 Feb 2009 17:44 schreef:
In het interview met Wereld in Oorlog staat het met grote dikke letters gedrukt hoor Wink

Het was belangwekkende informatie, omdat door de fotografie van Marco Magielse een andere indruk gewekt werd.
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 17 Feb 2009 18:53    Onderwerp: Reageer met quote

Een foto jokt niet cute
Ik zie er gewoon zo uit! puh

Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 17 Feb 2009 18:55    Onderwerp: Reageer met quote

Hihihi......

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 17 Feb 2009 18:55    Onderwerp: Reageer met quote

Marco is een magiër.
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 17 Feb 2009 19:15    Onderwerp: Reageer met quote

Dat sowieso!

Naar boven
maxmadmartin

BerichtGeplaatst: 17 Feb 2009 19:51    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt voor de inspanningen om dit forum op te werken tot wat het nu geworden is !! kiss
grtz,MMM
People always have been the foolish victims of deception and self-deception in politics, and they always will be, until they have learned to seek out the interests of some class or other behind all moral, religious, political and social phrases, declarations and promises.
Naar boven
genie79libanon

BerichtGeplaatst: 18 Feb 2009 2:35    Onderwerp: Reageer met quote

pracht intervieuw , mooie meid. moet mijn vooroordeel over blondjes wel drastisch herzien Evil Evil
we kennen elkaar van de msn
en van dit forum pracht mens , een zeer waardevolle vrouw
hoop ooit de tijd en kans te krijgen op een ontmoeting tijden een forum meeting

hans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Ieperiet

BerichtGeplaatst: 18 Feb 2009 5:58    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi intervieuw van een grote Madam!!! Smile

Per ignem vincimus.
Moderator

BerichtGeplaatst: 18 Feb 2009 13:13    Onderwerp: Reageer met quote

Puur goud, die blonde! Laughing

Gr P
marty

BerichtGeplaatst: 18 Feb 2009 14:45    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Ook in de beginperiode liep ik tegen dingen aan als: mij als vrouw absoluut geen antwoord geven ( ook niet per pb) maar als ik dan een van de mannen dezelfde vraag liet stellen kwam er wel uitgebreid antwoord.
Gebeurt nog weleens hoor, maar daar moet ik dan zo enorm om lachen, wat gaat er dan in zo’n hoofd om?
Ik geef lekker die vrouw geen antwoord? Vrouwen horen hier niet?

Vind ik wel een 'goeie', het heeft iets van een suffragette-gehalte.
Inmiddels ben je de 'CEO' van het FEW,... wat gaat er nu in hun hoofd om.
Naar boven
Fritz Kempf
Ere WikiMusketier

BerichtGeplaatst: 19 Feb 2009 17:13    Onderwerp: Reageer met quote

Zondag breng uw veloke mee, we gaan rijden! Evil
Smreer uw benen maar in. Afzien ga je. Gnagnagnnaaaaaa

Mooie vieuw.

Ypres Salient on Pictures
Discover the Salient - Meet the men

FHSW Wikia
Naar boven
Stretcher B.

BerichtGeplaatst: 20 Feb 2009 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, het is eens leuk nog ietsiepietse meer te weten te komen van ons "moeder".

puh yummie

Tot de volgende lekkere belgische pint met een plank met ribbekes.. Embarassed
Naar boven
Stuka

BerichtGeplaatst: 20 Feb 2009 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi ! Nieuwe users leren kennen, dat zal er dit jaar toch eens moeten
van komen. Wink
Dordrecht-Ieper, die Nederlanders kijken op geen 200 km om hun
hobby uit te oefenen hé. Surprised
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 20 Feb 2009 22:55    Onderwerp: Reageer met quote

.... en alle reaguurders hartelijk dank voor de complimenten over het interview! Laughing

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 26 Feb 2009 15:15    Onderwerp: Reageer met quote

"Reaguurders" Wink

Maar leuke reacties, dank jullie wel.
En Linge bedankt voor de leuke vragen.

Naar boven
hermie

BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2009 13:21    Onderwerp: Reageer met quote

Al vier jaar een hoop werk verzet. Chapeau! Een mooi interview om meer te weten over jouw interesses en bezigheden buiten het forum!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
iuvenis ferox

BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2009 19:36    Onderwerp: Reageer met quote

Gaaf interview hoor! Cool
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 11 Aug 2009 9:56    Onderwerp: Reageer met quote

Oh! Roken! En omdat ik in m’n beroep hard moet praten doe ik dat soms in het dagelijks leven ook, en ik lach te hard en ben veel te uitbundig! Bij tijden. En ik praat véél teveel! Ik kan me best voorstellen dat mensen van me schrikken hoor, ha ha. En dan te bedenken dat ik van nature enorm verlegen en stil ben.

Oh! Ik rook niet meer, dat te harde lachen en het vele praten en het uitbundige nog wel!
Er schrikken iig nog steeds mensen van me Wink

Naar boven
Fritz Kempf
Ere WikiMusketier

BerichtGeplaatst: 11 Aug 2009 10:10    Onderwerp: Reageer met quote

Meer praten? Neutral Neutral Neutral Neutral Oei oei oei, ik ga zeker mijn aspirines moeten verdubbelen. Evil

Ypres Salient on Pictures
Discover the Salient - Meet the men

FHSW Wikia
Naar boven
patrick vc

BerichtGeplaatst: 11 Aug 2009 18:54    Onderwerp: Reageer met quote

een heel mooi en geslaagd interview met een hele grote en toffe dame
je bent zoals wij allen al lang wisten ...MAAR jij verlegen komaan yvonne
p.s bedankt om steeds te vragen hoe het met ons thuis gaat en je laatste woorden tegen mij deden heel erg deugd hoor ........je ziet er veel beter uit dan laatst leden
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Yahoo Messenger MSN Messenger
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 12 Aug 2009 14:35    Onderwerp: Reageer met quote

Heel graag gedaan Patrick Smile

Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 16 Okt 2009 9:23    Onderwerp: Reageer met quote

Wat leuk dat we op dit geweldige forum vermeld worden!
http://forum.archieven.org/index.php?board=1.0

Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 22 Feb 2010 11:32    Onderwerp: Reageer met quote

Yvonne @ 11 Aug 2009 9:56 schreef:

Oh! Ik rook niet meer, dat te harde lachen en het vele praten en het uitbundige nog wel!
Er schrikken iig nog steeds mensen van me Wink

Nog even en ik rook een jaar niet meer!

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> FEW user interview Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: