Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

alternatief voor butte de vauquois

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het front Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gvdbor

BerichtGeplaatst: 11 Sep 2008 12:00    Onderwerp: alternatief voor butte de vauquois Reageer met quote

Op zondag 19 oktober heb ik een bezoek aan la Butte gereserveerd.
Nu heb ik inmiddels de ervaring met Fransen dat men het niet altijd even nauw neemt met afspraken.
Zo heb ik al eens voor een dichte jeugdherberg gestaan, terwijl we toch
heel duidelijk een afspraak per fax bevestigd hadden gekregen.

Ik ga in totaal met een groep van acht man en ik zou het heel sneu vinden als een tocht door het gangenstelsel niet door zou kunnen gaan. Natuurlijk is er bovengronds ook wel een en ander te bekijken. Wie weet nog goede alternatieven daar in de buurt als een gids niet op komt dagen. Graag met een goede aanduiding van de locatie.
Ik ben in dat geval ook nog op zoek naar de juiste locatie van de Abri de Kronprinz.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Emiel

BerichtGeplaatst: 11 Sep 2008 12:18    Onderwerp: Reageer met quote

Kaisertunnel...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
cossee

BerichtGeplaatst: 11 Sep 2008 13:53    Onderwerp: Reageer met quote

Abri du Kronprinz Deze onderkomens of bunkers werden gebouwd in opdracht van Generaal Francke van de 2e Wuertenbergse Landwehr Divisie, welke op 3 september 1917 het Argonnenfront overnam en verdedigde tot aan de Amerikaanse opmars op 25 september 1918 hem naar achteren dwong. Francke had op deze plaats zijn artilleriestaf ondergebracht.
Tussen eind 1914 en september 1918 hielden de Duitsers het gebied van de Bolante en de Haute Chevauchee in bezit. De eigenlijke Duitse weerstandslinie lag ver naar achteren.... ten hoogte van de Duitse uitvalslinies van 1914. Dit verklaard ook de positie van deze groepering bunkers.

http://www.tandartspraktijkvoorhof.nl/Verslag%202006/verslag%202006%20dag%201.htm

Naar boven
gvdbor

BerichtGeplaatst: 11 Sep 2008 14:16    Onderwerp: Reageer met quote

foto's gezien, waarvoor dank.

Kaisertunnel zal geen optie zijn want die is dan gesloten.

Abri kronprinz lijkt me wel een goede optie, maar ik zoek nog de juiste locatie, langs welke weg of, zoals u wenst tussen welke dorpen.
Naar boven
derwisj

BerichtGeplaatst: 11 Sep 2008 17:01    Onderwerp: Reageer met quote

Gijs, rijd in de richting van varennes vanaf de butte...dan is het juist voor varennes links af...juist voorbij de gendarmerie ( aan de linkerkant van de weg) zo kom je richting haute chevauchee, en dan zal er aan de rechterkant ergens een bordje staan met abri du kronprinz...en als je vanaf dat bordje verder rijdt kom je aan de haute chevauchee, met nog heel wat loopgraafstelsels, mijnkraters, een monument...
pascal

Laatst aangepast door derwisj op 11 Sep 2008 17:06, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
derwisj

BerichtGeplaatst: 11 Sep 2008 17:02    Onderwerp: Reageer met quote

Even vergeten : in varennes zit ook een klein museum...misschien ook een goed alternatief bij slecht weer...
Ik zal volgende week eens de nummers van de wegen opschrijven voor de abri du kronprinz...ga ook even daarheen...
pascal
gvdbor

BerichtGeplaatst: 11 Sep 2008 19:12    Onderwerp: Reageer met quote

derwisj @ 11 Sep 2008 18:02 schreef:
Even vergeten : in varennes zit ook een klein museum...misschien ook een goed alternatief bij slecht weer...
Ik zal volgende week eens de nummers van de wegen opschrijven voor de abri du kronprinz...ga ook even daarheen...
pascal

dat museum ben ik al eens geweest en vond ik eerlijk gezegd nogal een tegenvaller. Een beetje verstoft geheel.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het front Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: