Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Re-enactment -een benadering van de realiteit?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Levende geschiedenis en re-enactment Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Richard

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2008 6:49    Onderwerp: Reageer met quote

K'zal het niet meer doen Yvonne Rolling Eyes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
casparvandenberg

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2008 10:57    Onderwerp: Reageer met quote

THE ZODIAC @ 26 Mei 2008 20:23 schreef:
Quote:
Overigens kan re-enacting nooit het naspelen van de realiteit zijn, net zoals een boek nooit de realiteit van bijvoorbeeld een veldslag kan weergeven. Beide zijn representaties van hoe het geweest zou moeten zijn.

Zit hier geen contradictie in deze zinsnede?

Als re-enacting een representatie is van hoe het geweest zou moeten zijn, dan lijkt mij dit toch sterk op een benadering van het naspelen van een realiteit ....

Wat op zich natuurlijk niet fout is !!!

Zo krijgen te omstaanders toch een betere kijk op hoe het in het verleden was .. zo heb je bijvoorbeeld HISTORIA MUNDI waar je letterlijk door de geschiedenis loopt !

Tuurlijk, maar net zoals een boek een benadering van de realiteit is, is re-enacting dat ook. In die zin zijn een evenement las Historia Munid en een boek dat dezelfde hele geschiedenis probeert weer te geven hetzelfde. Waarin ze verschillen is hun manier van presenteren, bij een boek in taal, bij historia mundi in re-enacting. Beide hebben zo hun voor en nadelen.

Zo hiermee hopelijk de discussie weer back on track geholpen te hbben.
"Het eenige wat ik ervan onthouden heb is, dat mosterdgas niet van mosterd wordt gemaakt, maar er meen ik wel naar ruikt en desalniettemin erg ongezond moet zijn". Reserve-kapitein. J. Ronhaar in 1935 over een slechte gasles.
Naar boven
genie79libanon

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2008 11:49    Onderwerp: Reageer met quote

re-enacting als je dit wilt doen om echt het oorlogs gevoel te hebben is dat onmogelijk , als oud libanon veteraan weet ik wat het gevoel min of meer is , de angst de onzekerheid de op elkaar aangewezenheid het bidden ook al was je voor dat je indienst ging een overtuigt ateist
maar het uiterlijke door gezamelijk uniformen uit die tijd voertuigen etc is buiten gewoon leuk , op 5 mij de bevrijdings dag in wageningen waren diverse groepen al om aanwezig met de shermans brencarrier ,bevolking in min of meer oorspronkelijke kleding ,maar ook de kennis die bij deze mensen is weten waar je het over heb ja er zal ongetwijfeld wel een fout in zitten maar je ziet de bevlogenheid gewoon heerlijk om te zien
ik zelf heb het geluk dat ik vlak bij een themapark woon die bezoek ik dan ook met grote regelmaat met mijn heerlijke dochters
ik heb daar soortgelijke groepen bezig gezien , romeinen, napoleontiche tijd, en ook vikingen bij de laatste groep al wetend dat het"nep" is kreeg ik bij de stormaanval toch even rillingen, kreeg meelij met onze voorouders Wink
ik hoop dus dat deze groepen tot lengte van dagen dit blijven doen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Wienne

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2008 14:43    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
en ook vikingen bij de laatste groep al wetend dat het"nep" is kreeg ik bij de stormaanval toch even rillingen

Dan moet je eens LARP'ers bezig zien! Mijn oudste zoon is daar mee bezig.
(LARP: Live Action Role Playing Game, de G laten ze er gemakshalve van af, bekt niet zo lekker Smile)

Het gaat bij die niet zo direct om waarheidsgetrouwe toestanden, meestal speel het zich af in Fantasy toestanden, maar als ze elkaar bestormen en op elkaar beginnen timmeren met hun zwaarden, bijlen en knotsen is het serieus spectaculair. Tussen haakjes, die zwaarden, bijlen, enz zijn allemaal in rubber.

Wienne

Wienne's site
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
THE ZODIAC
Gast

BerichtGeplaatst: 30 Mei 2008 14:31    Onderwerp: Reageer met quote

genie79libanon Geplaatst: 27 Mei 2008 12:49
Quote:
re-enacting als je dit wilt doen om echt het oorlogs gevoel te hebben is dat onmogelijk

Dit zal wel de bedoeling NIET zijn, want anders ben je wel heel ziek in je hoofd.
Volgens mij is het gewoon 'acteren van een periode uit de geschiedenis', daarom kan je best ururwerken en moderne brilletjes missen als romein, ridder, wo1, wo2 of zelfs vietnam ... acteur.... Tenzij het bedoeld is als kolder en dit dan zeer goed aangegeven is ..... dat het een klucht is.

Ik hoop tevens dat deze manier van 'living history' blijft bestaan. Het heeft iets als je 2 ridders elkaar ziet te lijf gaan tijdens een duel, als je de Zuidelijken en Noordelijken ziet in het veld ...
Maar geschiedenis heeft maar een beperking dat we voorlopig nog geen beelden hebben gevonden waar Julius Caesar een rolex draagt, de cyclisten van 14-18 op een Eddy Merckx op sepia foto's, rondrijden ....
Naar boven
Mart

BerichtGeplaatst: 02 Jun 2008 19:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind dat er op een wel heel neerbuigende wijze over reenactment wordt gepost. En waarom? Als je je zo stoort aan de manier waarop reenactment wordt bedreven, waarom kijk je er dan naar of ga je er dan naartoe? Het wordt nu helemaal uit zijn verband getrokken en het wordt door sommige users als een hele ranzige gebeurtenis afgeschilderd. "Oude mannetjes, dikke penzen, wulpse, uitdagende verpleegsters"....Ik vind dat je mensen niet zomaar op hun uiterlijk of leeftijd mag beoordelen. Deze mensen hebben een hobby en genieten van het plezier dat ze daaraan beleven. Ik heb zelf niet veel met reenactment, maar moet dat op een forum als dit belachelijk worden gemaakt? Mogen mensen die niet het 'juiste' gewicht hebben niet meer meedoen aan dergelijke evenementen? Laat iedereen in zijn/haar waarde, ook als ze volgens jou niet het "voorgeschreven" uiterlijk hebben. Dit wilde ik toch even kwijt.
Naar boven
THE ZODIAC
Gast

BerichtGeplaatst: 02 Jun 2008 21:42    Onderwerp: Reageer met quote

Mart Geplaatst: 02 Jun 2008 20:04

Quote:
Deze mensen hebben een hobby en genieten van het plezier dat ze daaraan beleven.

Je hebt gelijk, volkomen gelijk !!! Dit is ook een invalshoek .... maar noem het dan geen 'LIVING HISTORY'.
Lees aub nog eens goed alle opmerkingen door als je wilt, al zal je lezen dat re-anctors die het 'au serieux' nemen, evengoed zich ammuseren, maar daadwerkelijk de toeschouwer een blik pogen te geven met een teletijdsmachine 'ŕ la carte' en dit heeft niks met 'neerbuigend' te maken, want als re-enactor is het 'misschien' een doel op zich om te streven om de geschiedenis uit te beelden.

kolder en karikturaal bezig zijn is op zich zeker evenwaardig, als je dit op je affiches zet ...... kijk maar eens naa 'Allo, allo", "Black Adder"' "Dads Army" ..... eveneens geen perfectie, die juist het doel op zich is .. om er eens goed mee te lachen ...

Neerbuigend is het niet best Mart, want ik maak deel uit van het wereldje en zette reeds diverse personages neer ... en wat het ranzige betreft
Quote:
"Oude mannetjes, dikke penzen, wulpse, uitdagende verpleegsters"....

wees gerust die zijn er ... de kleine para's die nog nooit in een vliegtuig zaten, maar wings dragen als een 'echte' .. die zijn er ..... zelfs met buikje in jumpsuit ... Schotten met oma's, carré rokske aan, ewel die zijn er ... Belgen, waar de knopjes moordadiger kunnen zijn door de druk die uitgaat van de pens, ewel die zijn er .... maar er zijn ook Russen, waar je koude rillingen hebt omdat je plots de Tsaar zo gelijkend ziet, de Engelsman met Corned Beef in perfect nagebootste oude blikken ..... ewel die zijn er ook en ik denk niet dat je het me kwalijk kan nemen dat ik die laatste groep veel educatiever vind .. maar zoals je zegt ...

Ik vind dat je gelijk hebt ... elk zijn hobby ... de wulpse verpleegster, de ouwe mannetjes, de ... en vul maar aan !!!

Listen, I'll say this only once :
"Vrijheid is toch zo schoon in onze maatschappij, soms kleurrijk en het geeft zuurstof aan het leven"
Naar boven
Mart

BerichtGeplaatst: 02 Jun 2008 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

De voorbeelden die je noemt zijn puur humoristische programma's die geen enkel ander doel hebben dan het publiek te laten lachen. Dat is niet de bedoeling van reenactment. Uit jouw verhaal begrijp ik dat mensen die het uniform niet passen, en nu druk ik me nog netjes uit, maar beter met hun hobby kunnen stoppen omdat ze er volgens jou niet uitzien. Dacht je dat ze dat in 1914 ook tegen die jongens zeiden? Jij beoordeeld mensen puur en alleen op hun uiterlijk en daar zit volgens mij de fout. Dat je zelf aan reenactment doet of hebt gedaan is geen excuus voor je bewering. Het gaat ook niet zozeer om wát je zegt, maar de manier waaróp je het zegt. Laat mensen in hun waarde en denk er het jouwe van. Bezoek geen reenactment evenementen en topics daarover als het je zo tegenstaat.
Naar boven
THE ZODIAC
Gast

BerichtGeplaatst: 02 Jun 2008 22:41    Onderwerp: Reageer met quote

Lees het geheel aub !!!

Als je iets hebt tegen stijl, dan zitten we in hetzelfde bootje vrees ik !

samengevat:

Ik re-enact, weeg meer dan 100kg en hou er rekening mee, in het personnage dat ik uitbeeld !
Is dit een probleem ?
Al dat ik stel is ... dat het misschien leuk zou zijn dat ... och laat maar !
Naar boven
Mart

BerichtGeplaatst: 02 Jun 2008 22:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal het wel verkeerd zien dan. Ik geef alleen mijn mening. Jij de jouwe.
Meer niet. Smile
Naar boven
Philippe Vandeweege

BerichtGeplaatst: 03 Jun 2008 9:03    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,
Ik mag me met trots een van de allereerste pioniers van het re-enactment
noemen.Samen met de vriendjes speelden wij reeds in de vroegste jaren vijftig cowboy en indiaan!!
Groeten.Philippe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
casparvandenberg

BerichtGeplaatst: 04 Jun 2008 11:23    Onderwerp: Reageer met quote

Da's geen re-enactment, dat is kinderspel.

Re-enactment is het nacreëren van een historische gebeurtenis.
Levende geschiedenis is het compleet en zo goed mogelijk uitbeelden van iets uit de geschiedenis.
Beide geven, net zoals boeken, films, e.d. op eigen wijze een blik in/van/op de geschidenis.
"Het eenige wat ik ervan onthouden heb is, dat mosterdgas niet van mosterd wordt gemaakt, maar er meen ik wel naar ruikt en desalniettemin erg ongezond moet zijn". Reserve-kapitein. J. Ronhaar in 1935 over een slechte gasles.
Naar boven
jurggie

BerichtGeplaatst: 04 Jun 2008 11:38    Onderwerp: Reageer met quote

Hij zit er toch maar mee te zwanzen Wink
Naar boven
casparvandenberg

BerichtGeplaatst: 05 Jun 2008 10:10    Onderwerp: Reageer met quote

Tuurlijk, maar doe dat dan op de algemene chat en niet in het hoekje waar mensen serieus over levende geschiedenis proberen te discussieren.
Naar boven
Philippe Vandeweege

BerichtGeplaatst: 05 Jun 2008 10:51    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,
Je kan het niet "naspelen".
Maurice Genevoix schreef terecht"nous avons vécu l'incommunicable"...
Groeten.Philippe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
ww_soldier

BerichtGeplaatst: 05 Jun 2008 14:36    Onderwerp: Reageer met quote

Heel veel reenactors die WO1 doen beogen dat 'naspelen' ook niet, maar wel het herdenken en levend houden van een deeltje uit de geschiedenis.
1stLF/SRD
Rumkruik

BerichtGeplaatst: 05 Jun 2008 18:03    Onderwerp: Reageer met quote

Philippe Vandeweege @ 05 Jun 2008 11:51 schreef:
Hallo,
Je kan het niet "naspelen".
Maurice Genevoix schreef terecht"nous avons vécu l'incommunicable"...
Groeten.Philippe

dan mag je er ook geen films van maken of boeken schrijven,...
Naar boven
Paddy

BerichtGeplaatst: 05 Jun 2008 18:38    Onderwerp: Reageer met quote

Onze beeldvorming in verband met geschiedenis is grotendeels gevormd door televisie en Hollywood. Van Indiaantjes tot soldaatjes. Het kan geacteerd worden, wat in principe hetzelfde is als naspelen, maar “beleven” zullen wij het nooit.
Wie het goed wil doen zet de puntjes op de “i” en rookt geen Marlboro of drinkt blikjes Cola tijdens het evenement. (Tenzij het Viet-Nam is natuurlijk)
In Groot-Brittannië gaat men hier veel beter mee om (vind ik) dan hier op het contingent. Laat ieder voor zich uitmaken hoe ver hij wil gaan in deze “beleving” de doorsnee Hollywood-kijker heeft hier geen aandacht meer voor. Waisted Brains.

There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
"We're doomed, I tell ye!"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Schoeters Dirck

BerichtGeplaatst: 05 Jun 2008 20:15    Onderwerp: Reageer met quote

OK,tijd van event;
-Ik rookt niet, ik drink geen cola, maar bier en water (en schnaps).Der is geen plastic, geen aluminium.
-Ik eet zeer weinig en slecht, omdat ik vegetarisch ben, en meestal er is allen maar vlees om te eet.
- Als een loopgraaf is, ziet ik erin bijna de hele week end, en als er geen zijn, graaf ik een.En ik leve er in zonder mij kop er uit te krijg. (tiens, volgede keer zal ik een bunker bouwe met zandzaken).
- Als ik een engels of een frans of een americaan uniform zie, schiet ik tegen.
Wie van U can zo doen een hele week end? Als U dat kunne doen met een heel stricte discipline, dan mag je iets zeggen over re-enactors, niet voor.
Conclusie, Dat is geen spel, dat is een soort van communie met het verleden. Een manier om onze vraag over "bompa" te aantwoorden.
Of ook voor onze patrimonium te herleven. Niet als toerist, als stomme consument, maar als actors ook. Ik heb de gebouw van "Bayernwald" mee gemaakt, en wanneer ik ziet erin met mijn duitse uniform, ik erleft die loopgraven. Ik voel mij in "communie" met die plaats. Dat is iets dat veel mensen hebben nog niet gehad.
THE ZODIAC
Gast

BerichtGeplaatst: 07 Jun 2008 15:43    Onderwerp: Reageer met quote

Philippe Vandeweege
Geplaatst: 03 Jun 2008 10:03

Quote:
Hallo,
Ik mag me met trots een van de allereerste pioniers van het re-enactment
noemen.Samen met de vriendjes speelden wij reeds in de vroegste jaren vijftig cowboy en indiaan!!
Groeten.Philippe

casparvandenberg
Geplaatst: 04 Jun 2008 12:23

Quote:
Da's geen re-enactment, dat is kinderspel.

Ewel, ik vrees dat beiden gelijk hebben en alles in het juiste perspectief hebben geplaatst.
Velen van de 'so called' re-enactors zien het inderdaad als Philippe. Ze verkleden zicht in het weekend als 'grote' kinderen in een of anders uniform... het doet er niet toe .... en spelen krijgertje. Op zich is daar niks verkeerd mee, maar wanneer heb ik het er moeilijk mee, als het gaat over een stuk geschiedenis dat nog ferm geladen is en ............ indien het om 'spelen' gaat, doen ze dit beter in een speeltuin of liever op een privé voorzien stukje land.
Het doet er dan eigenlijk ook weinig toe hoe je eruit ziet, maar veeleer of je boze lusten kan botvieren.

Persoonlijk ken ik er eentje die ooit tijdens een poging om kinderen en volwassen een introductie te geven over een aanval van Engelse soldaten uit de loopgraaf, voor het sein ... eruit sprong om theatraal neer te vallen, weer recht te staan, weer te vallen om dan uiteindelijk 'top over kl...' in de loopgraaf te tonderen en daar nog te liggen janken als een geslacht zwijn .. ik had zin om te deserteren !!!!!! Zelfs over te lopen en hem te verlossen uit zijn ondragelijke pijnen .....
En die persoon loopt nog steeds rond als officier over het slagveld .. marcherend en bevelen roepend als een echt BELGISCH officier, jammergenoeg in Engels 14-18 uniform .... tja ... Philippe ... missschien kunnen we inderdaad beter Indiaan en Cowboy spelen, al zien we diezelfde 'kluchtigaard' dan misschien halfnaakt over de Kemmelberg lopen en 'Tatanka' roepen tegen de 1ste melkkoe die hij tegenkomt, geschilderd in oorlogskleuren op zijn spierwitte bast .... wat dan weer geen referentie is voor dit grote volk van weleer !!!
Naar boven
Regulus 1

Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I

BerichtGeplaatst: 08 Jun 2008 22:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou toch even graag een reactie krijgen van The Zodiac over het feit dat hij aangesproken werd P. Debruyne te zijn.

Het feit van de niet ontkenning lijkt mij eerder tout court op een bevestiging.
Richard

BerichtGeplaatst: 08 Jun 2008 23:09    Onderwerp: Reageer met quote

Regulus 1 @ 08 Jun 2008 23:40 schreef:

Het feit van de niet ontkenning lijkt mij eerder tout court op een bevestiging.

Rusig aan, laten we eerst op een bevestiging of ontkenning wachten.
Naar boven
THE ZODIAC
Gast

BerichtGeplaatst: 09 Jun 2008 7:24    Onderwerp: Reageer met quote

????

Waarover gaat dit, deze vraag, opmerking ?

Als je iets niet begrijpt, de belangrijkheid van 'een' link niet ziet, is het toch al te idioot om een antwoord te geven .. hier kan dit alleen maar voor verwaring zorgen meen ik .. lijkt me geladen ......
Naar boven
Regulus 1

BerichtGeplaatst: 09 Jun 2008 7:36    Onderwerp: Reageer met quote

Het gaat niet om de belangrijkheid, het gaat hier enkel en alleen om een antwoord. En of de initialen SV van u zijn.

Betreffende user verklaarde in 2005 reeds op kruistocht te gaan.

Nu is uw avatar toevallig van een kruisvaarder, en de toonzetting van de berichten identiek aan deze ex user.

En ja het is geladen, want als men denkt dat ik niets weet over wat er in de Westhoek allemaal gebeurde heeft men het wel serieus mis. De berichten die je post zijn ook geladen, ik kan heel goed in die context tussen de regels lezen.
THE ZODIAC
Gast

BerichtGeplaatst: 09 Jun 2008 7:54    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry, maar mijn eerste fotootje lukte niet echt.
Een afbeelding van de filmposter van THE ZODIAC, dus niks met die ridder te maken. Ik wou een galante ridder zijn, maar blijkbaar zit die er te strijdavvardig uit. 1st wou ik die niet doen, want ik dacht zo .. misschien denken ze wel dat een fanatiekeling bne die gaat strijden tegen Goddelozen ... allez volgens de theorie van de Middeleeuwen dan.

Quote:
En ja het is geladen, want als men denkt dat ik niets weet over wat er in de Westhoek allemaal gebeurde heeft men het wel serieus mis. De berichten die je post zijn ook geladen, ik kan heel goed in die context tussen de regels lezen.

Verklaar je nader aub, want zoals ik stelde, blijkbaar geladen met veel puntjes ... of is het alleen een persoonlijk op de rooster leggen van THE ZODIAC en zijn prentje ... hahahahaha ???

Moet ik me voorstellen ?
Naar boven
Regulus 1

BerichtGeplaatst: 09 Jun 2008 8:09    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien zou het inderdaad niet slecht zijn om je eens voor te stellen, kan een hoop discussie in de toekomst vermijden. Want je ontkent nog steeds niet hé ?

Zoals je weet is er nog altijd heel wat aan de hand in de Westhoek. Ook in re-enactment middens. Dit soort kwesties laten we liever uit het forum.
THE ZODIAC
Gast

BerichtGeplaatst: 09 Jun 2008 8:44    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Zoals je weet is er nog altijd heel wat aan de hand in de Westhoek. Ook in re-enactment middens. Dit soort kwesties laten we liever uit het forum.

Dus als ik goed begrijp, mogen topics over re-enactment en visie over dit fenomeen niet op dit forum ?
Laat me toe op te merken dat deze topic opgesplitst werd door de N°1 herself ...
Daarbij werd dit weekend een nieuwe topic over re-enactment gestart ... dus volgens U ... niet kunnen ... of mag je geen visie hebben ???

Beste Regulus 1, omdat je het zo mooi vraagt en zo 'neutraal' !!!!!

Ik ben geboren en getogen in de Westhoek, met de 'klijte' nog aan mijn zolen. Mijn wieg stond in IEPER, the city zelf !!!
Ondertussen zag ik de A19 oprukken en nabij ESSEX , beenderen opgestapeld liggen, omdat in die tijd niemand dit belangrijk achtte.
Ondertussen ben ik een gevestigde veertiger met 4 kleine kinderen.
En voel me verdomme idioot dat ik me hier moet verantwoorden omdat je ergens blijkbaar meent een spook gezien te hebben !
Sommigen noemen mij 'Pierre'

Content ????
Naar boven
Regulus 1

BerichtGeplaatst: 09 Jun 2008 9:13    Onderwerp: Reageer met quote

Content !

Even verduidelijken :

Het is zo dat meerdere leden en crewleden allemaal dezelfde stijl van schrijven herkennen als oud user P. Debruyne. Dus neem ik mijn verantwoordelijkheid op.

Gezien de oud user verklaarde op kruistocht te zijn, was de avatar van een kruisvaarder daar mogelijks een toch wel heel duidelijke verwijzing naar.

Als je twijfelt over mijn neutraliteit, gezien je die tussen aanhalingstekens plaatst, PB me dan gerust even je gegevens en telefoonnummer, ik wil het best eens persoonlijk uitleggen wat ik bedoel. Kan duidelijkheid scheppen en onnodige discussie vermijden.

Ik voel me ook een idioot, gezien men blijkbaar denkt dat ik niet weet wat er allemaal gebeurde in re-enactment middens in de Westhoek en hoe gevoelig dat nog allemaal ligt. En velen denken dat dit forum het terrein is om oude en persoonlijke oorlogjes uit te vechten. Wat we nooit of nimmer zullen toelaten. Vandaar dat we heel goed deze zaken proberen op te volgen en te voorkomen.

Dat ik hier niet over zal uitwijden zal je wel begrijpen, het is niet aan het forum om een uitspraak te doen omtrent het wie wat waarom enz.

Het heeft dus niets te maken met het niet mogen aanmaken van topics over re-enactment of visie, enkel met het rekening houden met elkaar hier op het forum en een minimum aan wederzijds respect en het volgen van de policy.
THE ZODIAC
Gast

BerichtGeplaatst: 09 Jun 2008 9:21    Onderwerp: Reageer met quote

Regulus 1

Nog een van mijn punten .. ik kook vlug .. maar de gerechten zijn even smakelijk ... hahahahaha

Das dus weer een doordenker .....

Ik begrijp je volkomen en kan je op dat punt van oorlogje geen ongelijk geven .. of is het juist dat niet dat men poogt te re-enacten ....

Verdomme, wat ben ik toch ... slecht puh

Groeten en voor mijn part: no problem !
Naar boven
Regulus 1

BerichtGeplaatst: 09 Jun 2008 9:37    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi ! Dan begrijpen we elkaar.
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 26 Jul 2008 18:07    Onderwerp: Reageer met quote

En hoe staat het nu met de A19?

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Levende geschiedenis en re-enactment Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: