Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Interview met Pegoud

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> FEW user interview Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Adriaan van Kammen

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2008 18:30    Onderwerp: Interview met Pegoud Reageer met quote

Personalia:

User naam:
Pegoud (spreek uit Pékoe)

Echte naam:
Maarten

Leeftijd:
35 jaar

Beroep:
Callcenter-manager

Hobby’s:
WOI, geschiedenis, sport (voetbal, golf), lezen, koken.

WO1 algemeen:

Wat is je interesse voor wereldoorlog 1 en waarom?
Dat is heel breed. Het is de waterscheiding tussen de Victoriaanse en de moderne tijd. Het is staatkundig en cultureel van zo’n gigantische invloed geweest en dan de manier waarop het is gegaan. Ik vind het daarbij wonderlijk dat een gebeurtenis op wereldformaat in Nederland steeds zo onderbelicht is gebleven terwijl het feitelijk met de nasleep erbij nog ingrijpender is geweest dan de Tweede Wereldoorlog. Nu is dat wel langzaam aan het veranderen trouwens.

Hoelang ben je al geďnteresseerd in wo1?
Sinds eind jaren ’80.

Hoe ben je aan WO1 gekomen?
Ik was altijd al in WOII geďnteresseerd, dat heb ik van mijn vader en grootvader meegekregen. Ik las altijd veel boeken daarover maar uit balorigheid ook wel eens een WOI-titel. Op zeker moment zag ik tijdens geschiedenisles een documentaire waarin een toen al stokoude Belgische veteraan tekst en uitleg gaf over het frontleven en de kijker rondleidde door de Dodengang en overwoekerde loopgraven. Ik heb mijn ouders net zo lang aan hun hoofd gezeurd tot we eens naar Ieper gingen en de fascinatie was geboren en is niet meer verdwenen.

Wat vind je het meest fascinerende aan WO1?
Het unieke en onbevattelijke ervan. Het is voor het eerst en waarschijnlijk ook voor het laatst geweest dat maar liefst vier jaar lang zoveel gevochten is op dezelfde strook grond, als ik het westelijk front er tenminste uitpik. Daarbij de verandering van oorlog voeren met alle technologische vooruitgang en het feit dat echt op de hele aardbol strijd is geleverd, het is zo verschrikkelijk uit de hand gelopen en zo alomvattend geweest. Tot slot vind ik het erg interessant om op nauwelijks bezochte sites rond te struinen, zoals het Croonaartbos vroeger met dat half ingestorte museumpje en plekken in de Vogezen waar bijna geen toerist zich waagt. Je hebt dan altijd de hoop op iets te stuiten dat al decennia lang onaangeroerd is gebleven.

Verzamel je ook rond WO1 (militaria, boeken etc.), speel je games, modelbouw?
Spullen niet echt, ik heb een helm, een handjevol medailles, wat bidprentjes en dat is het wel zo’n beetje. Boeken wel, ik heb inmiddels meer dan honderd WOI-titels en nog wat aanverwant leesvoer en dat aantal groeit nog steeds hard. Modelbouw deed ik vroeger fanatiek maar daar heb ik de tijd en het geduld niet meer voor dus ik heb het hele zooitje de deur uit gedaan.

Welke gebeurtenis uit WO1 spreekt jou het meeste aan en waarom?
Ook dat is niet één topic. Ik ben wel altijd erg geďnteresseerd in de “periferie” van de oorlog. Daar bedoel ik mee de zaken die altijd wat onderbelicht blijven, zoals de strijd in de koloniën, het Oostfront en de Alpen. Verder de begindagen van de oorlog, vergeten personen, schepen en slagvelden en de luchtoorlog, het is leuk om dat soort zaken uit te pluizen en erover te lezen.

Heb je een mooi verhaal/anekdote o.i.d. die je zelf hebt meegemaakt m.b.t. WO1?
Wat me het meest bijgebleven is, is de eerste keer dat we mijn opa hadden meegenomen naar de Westhoek een jaar of acht geleden, ik heb het verhaal wel eens eerder verteld. Opa kwam van oorsprong uit Oost-Groningen en had een Duitse moeder en dus ook Duitse familie, waarvan hij wist dat er bijwaren die in WOI in dienst hadden gezeten. Toen we naar de Westhoek togen was hij negentig jaar oud en ik heb hem nog nooit zo vitaal gezien, hoewel hij dat sowieso al was tot zijn dood. Het was maart en beenkoud. De Dodengang was gesloten maar als een kwajongen klauterde opa tussen het prikkeldraad door want hij wilde dat toch wel eens zien na alle verhalen die we hem erover verteld hadden. Uiteraard hebben we toen met zijn allen een illegale trip door de Dodengang gemaakt en dat was zeer bijzonder. Ook Tyne Cot vond hij indrukwekkend en de volgende halte Langemark was werkelijk monumentaal. Zoals ik zei had opa Duitse familie dus hij sprong als een soort hoogbejaarde emoe tussen de grafstenen door op zoek naar familienamen. Niet gevonden dus we konden gerustgesteld concluderen dat de hele familie de oorlog overleefd had… Toen een paar lekkere streekbieren gedronken in het knusse Ovenhuis in Watou en een onvergetelijk lekker hopscheutenmenu (door opa terstond in onvervalst Gronings verbasterd tot hupskeet’n) genuttigd aan de overkant in het Hommelhof, wederom begeleid door uitgelezen streekbieren. Uiteindelijk ietwat rozig in de auto gestapt waar opa terstond op de bijrijderstoel in slaap sukkelde. Degenen die de streek kennen weten dat je vanuit Watou weer terug op Ieper moet rijden om op de snelweg richting Kortrijk en Gent te komen. Nou is de bewegwijzering rond Ieper niet helemaal je dat en al helemaal niet in het donker dus op zekere rotonde aangekomen hadden we al een rondje gereden en wisten eigenlijk niet meer zo goed welke kant we op moesten. Opa opende onverwacht één oog en bromde N37, Zonnebeke, om vervolgens tot grote hilariteit van de rest weer in te dommelen. Dat hebben we maar gevolgd en prompt zaten we op de weg naar huis. Onvergetelijke dag en een geweldige combinatie van drie generaties, guur weer, druilerige, verlaten slagvelden en monumenten en heerlijk eten en drinken.

Over welke WO1 onderwerp wil je (het komende jaar) meer te weten komen?
De strijd in de Vogezen en Alpen en zee- en luchtoorlog in het algemeen.

Bezoek je wel eens het front en zo ja waar dan en wat is je favoriete deel van het voormalig front?
Ja, vrij regelmatig. Ik ben geweest in de hele Westhoek van Nieuwpoort tot aan Kemmel, het Sommegebied, Verdun, de Vogezen, Ardennen, Mons en de Tonalepas in Italië. Favoriet is toch wel de Vogezen omdat het landschap fenomenaal mooi is en de sporen goed bewaard zijn gebleven. Daarbij is het minder toeristisch en gecultiveerd.

Over FEW:

Hoe ben je op FEW terecht gekomen?
Via het SSEW, waar het FEW toen aan gelinkt was. De SSEW-site liep een keer vast en toen ben ik eens op wat linkjes gaan klikken. Dat was in maart 2005 en ik heb me vrijwel direct aangemeld.

Wat is je favoriete stukje van FEW?
Ik heb niet één favoriet topic. Ik kijk regelmatig op Luchtoorlog en Zeeoorlog en ook Raad een plaatje is wel aan mij besteed. Verder de perifere fronten, zoals Italië en het Oostfront en Afrika.

Hoe bevallen de crewleden je?
In één woord uitstekend, zowel de huidige als de vorige. Het is niet altijd even dankbaar werk maar vaak ook weer wel stel ik me voor en ik ben echt heel blij dat er een stel “lunatics” bereid is om zoveel tijd en energie te steken om anderen zoveel plezier te bezorgen. Hats off!

Hoe zie je het forum?
Secundair als een bron van informatie maar primair als een virtuele huiskamer waar je met iedereen kunt discussieren of alleen lekker lezen. Leuk is dat je op een gegeven moment steeds meer users leert kennen, ook door de meetings.

Wat vind je van de forum-meetings?
Hartstikke leuk. Ik pak ze lang niet allemaal mee maar als ik er ben is het altijd weer een leuk weerzien met bekenden. Meestal kom je ook ergens waar je anders niet zo gauw komt en leer je ook weer wat. Er zit zo enorm veel kennis op dit forum, werkelijk uniek.

Zijn er dingen/activiteiten die FEW volgens jou zou moeten doen maar nog niet doet? En wat doen FEW wel wat niet moet?
Prijsvragen zijn ontzettend leuk, dat mag van mij wel vaker en niet eens vanwege de prijzen, puur het opzoeken is al big fun. Verlotingen zijn ook altijd een succes, alleen moet je vaak zo lang wachten voordat je weet wie de gelukkige is.

Welke inhoud mis je?
Ik zou meer willen lezen over de strijd in het Nabije en Verre Oosten, daar is weinig over te vinden.
Welke inhoud kan je gestolen worden?
Scholieren en leerkrachten en Oproepen. Dat is overigens geen diskwalificatie van die topics maar ik heb er gewoon niet veel mee.

Zijn er dingen die verbeterd kunnen worden?
Hmm, niet zo gek veel. Soms zoek ik een topic dat dan verwijderd blijkt te zijn, dat is niet altijd even duidelijk aangegeven. Verder is het best overzichtelijk en gebruiksvriendelijk.

Hoe zie je eigen rol bij het forum en zijn er nog dingen die je Bijv. op het gebied van Wiki, voor het forum betekenen?
Ik beschouw mezelf als een geďnteresseerde user. Nu en dan gooi ik er zelf een stukje op, meestal een fotoreportage of een onderwerp waar ik iets over gehoord of gelezen heb en wat ik graag wil delen. Ik beschouw het ook een beetje als een verantwoordelijkheid dat je als user enige activiteit laat zien en je steentje bijdraagt, anders zijn het steeds dezelfden die de kar trekken, hoewel je niemand kunt of moet dwingen uiteraard. Ook op de Wiki heb ik een paar stukjes gezet, vooral over azen. Het is trouwens een mooie spin-off van het forum geworden.

Wat is het beste topic dat je zelf hebt geopend?
Zonder twijfel de Poilu. Nooit verwacht dat daar zo waanzinnig veel respons op zou komen, het is echt een hele mooie verzameling monumenten geworden met dank aan alle users.

Wat is jouw favoriete topic in het algemeen?
Luchtoorlog en dan vooral de azen.

Met welke FEW-er zou je een dag op pad willen?
Rozemarijn. O nee, dan krijg ik thuis ruzie, haha. Ik zou wel eens een dag willen optrekken met Frans van de Diggers, lijkt me heel boeiend.

Hoe moet volgens jou het forum er over vijf jaar uit zien?
Hoeft voor mij niet veel anders, ik vind het goed. Wat vooral zo moet blijven is dat het forum ontzettend divers is en Nederlanders en Vlamingen (en ook anderen uiteraard) er in broederlijke samenwerking zoiets moois van maken.

Buiten FEW:

Wat is de laatste cd/DVD of boek die je hebt gekocht?
CD: Skin and Bones van de Foo Fighters. Boek: Krieg van Richard Heijster, net binnen!

Wat was je allertofste vakantie?
Da’s moeilijk kiezen want ik heb er een hoop gehad. Vorig jaar dan maar, toen zijn we naar Normandië geweest. Hoop cultuur, natuur en strand gezien en natuurlijk nog wat oorlogsmusea bezocht. Was super.

Wat doe jij aan een beter milieu?
Ik zamel afval gescheiden in, met mijn linkerhand gooi ik de oude batterijen in de vuilnisbak, met mijn rechterhand de afgewerkte frituurolie. Daarnaast rijd ik in een Max Havelaar-auto. Deze heeft de vorm van een reusachtige koffieboon. Dat is best lastig want er zitten geen ramen in, waardoor ik tijdens het rijden mijn hoofd uit het dak moet steken om iets te kunnen zien. Het voordeel is wel dat je door de koude wind minder kunt ademhalen, wat weer CO2-uitstoot scheelt.Nee, ik doe heus zuinig met energie, laat geen lampen of verwarming onnodig branden, zet elektrische apparatuur helemaal uit na gebruik en gooi mijn afval netjes weg en nooit zomaar op straat. Ik zit echter absoluut niet te wachten op een overheid die mij vertelt dat ik energiezuiniger moet leven, terwijl rijksambtenaren per jaar 16.000(!) vluchten maken, er geen alternatieven worden gecreëerd voor ander woon-werkverkeer, bewindslieden nog steeds niet in brandstofbesparende hybride-auto’s rijden en de hele Europese santenkraam elke twee maanden van Brussel naar Straatsburg verhuist en dan weer terug. Onlangs is ontdekt dat spaarlampen kwik bevatten, terwijl er net een campagne is gelanceerd dat iedereen die dingen in huis moet halen! Ik begin wel bij mezelf, nou de overheid nog, stelletje plannetjesmakers.

Wat is je grootste ondeugd?
Ik heb een schoolmeesterachtig trekje dat ik niet altijd kan onderdrukken, is wel eens vervelend.

Wat is de beste plek om te wonen?
Ierland. Prachtig, schoon, onbedorven land. Onstuimig klimaat, aardige mensen, lekker eten en drinken, live muziek in de pubs en een ontspannen levensritme.

Tenslotte: wat wil je de wereld nog vertellen? Dit is je kans.
Als je respect wilt zul je moeten je beginnen met jezelf te respecteren. Daarna anderen en dan zul je eens gerespecteerd worden. Zoals met vrijwel alles bereik je pas iets als je er zelf werk van maakt.

Old soldiers never die
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fritz Kempf
Ere WikiMusketier

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2008 19:15    Onderwerp: Reageer met quote

Zo, alweer eentje leren kennen. Zeer mooie intervieuw Pegoud. Bedankt voor de moeite Adriaan. Wink

Ypres Salient on Pictures
Discover the Salient - Meet the men

FHSW Wikia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2008 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk en interessant interview weer! Waar zit je trouwens op die laatste foto?

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Emiel

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2008 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk zo om te lezen! Smile
Naar boven
Reiné

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2008 19:23    Onderwerp: Reageer met quote

Aangenaam zo kennis te maken Pegoud! Tot binnenkort ergens.......... Cool
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2008 20:19    Onderwerp: Reageer met quote

Lingekopf schreef:
Quote:
Waar zit je trouwens op die laatste foto?

Da's in Normandië, op de Roches d'Oëtre. Foto gemaakt door mijn duifke.

Gr P
maxmadmartin

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2008 20:30    Onderwerp: Reageer met quote

een gelukkig mens dus Very Happy
carry on yummie
grts,MMM
People always have been the foolish victims of deception and self-deception in politics, and they always will be, until they have learned to seek out the interests of some class or other behind all moral, religious, political and social phrases, declarations and promises.
Naar boven
David V

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2008 20:34    Onderwerp: benieuwd Reageer met quote

Hoi Maarten,

heel mooi interview (dank ook aan Adriaan). Blijft me toch een vraagje, waarom Pegoud ? Ik ken het flamboyant personage wel maar waar is de link met jou, of is er gewoon geen ?

David
Naar boven
iuvenis ferox

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2008 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

Een leuk interview, zo te zien heeft u al vele mooie reisjes mogen meemaken! Smile
mrs Stan

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2008 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

Aaah weer een nadere kennigmaking!! Leuk interview weer!!!

Greetz, Margreet Cool
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2008 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt allemaal voor de sympathieke reacties! En hoi David, waarom Pegoud? Nou, ik moest uiteraard een usernaam hebben en had geen zin in een bekend persoon. Aangezien ik veel lees over luchtoorlog en azen lag de keus daarvoor voor mij voor de hand. Toevallig had ik toen net een stuk over deze vrij onbezongen figuur gelezen dus heb ik die maar gekozen. Kwestie van interesse gecombineerd met toeval dus. Smile

Gr P
jurggie

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2008 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

leuk interview, en vooral een gave anekdote over de iepertrip met je grootvader puh

een beetje offtopic, maar ik vroeg me af om de hoeveel tijd er zulke userinterviews online komen, want soms is er een tijd geen en dan een boel op een korte tijd.
Naar boven
puck

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2008 22:04    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi interview met inhoud.
Maar waarom zo,n naar beroep Evil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Adriaan van Kammen

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2008 23:29    Onderwerp: Reageer met quote

jurggie @ 14 Feb 2008 21:41 schreef:

een beetje offtopic, maar ik vroeg me af om de hoeveel tijd er zulke userinterviews online komen, want soms is er een tijd geen en dan een boel op een korte tijd.

Er is niet echt een vaste verschijnings datum.
Hangt er oa een beetje van af of uitgenodigde users vlot reageren en hun interview 'op tijd' terug sturen.
Hoewel daar absoluut geen druk op staat hoor. Smile
Verder kijken we een beetje hoe het past binnen het 'tijdsgewricht'.
Bijvoorbeeld: als het rustig is kan het handig zijn om een interview wat eerder te plaatsen.
Soms is er zo veel interessant leesvoer dat een interview onder kan sneeuwen, dan wachten we even.
Zelf probeer ik om ongeveer 1x per 2 weken een interview te plaatsen.
Maar dat is geen echte regel, meer een leidraad. Smile

Old soldiers never die
Naar boven
Adriaan van Kammen

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2008 23:30    Onderwerp: Reageer met quote

puck @ 14 Feb 2008 22:04 schreef:

Maar waarom zo,n naar beroep Evil

Ha ha ha, dat dacht ik ook! Toch niet voor KPN hoop ik? speechless

Old soldiers never die
Naar boven
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2008 23:48    Onderwerp: Reageer met quote

Relax Puck en Adriaan, business-to-business, van mij dus niks te vrezen... tenminste, totdat ik weet waar je werkt Evil

Gr P
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2008 23:55    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi interview Pegoud, bedankt!

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Adriaan van Kammen

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2008 23:55    Onderwerp: Reageer met quote

Pegoud @ 14 Feb 2008 23:48 schreef:
Relax Puck en Adriaan, business-to-business, van mij dus niks te vrezen... tenminste, totdat ik weet waar je werkt Evil

Gr P

Bwahaa, ik werk bij KPN! puh

Old soldiers never die
Naar boven
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2008 11:11    Onderwerp: Reageer met quote

Oh, dan ben jij degene waar we zoveel klanten bij weghalen! Laughing

Gr P
puck

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2008 18:39    Onderwerp: Reageer met quote

Nou,mij mag je altijd bellen hoor, 0906-5007500 Wink
Naar boven
Henk-Willem

BerichtGeplaatst: 23 Feb 2008 20:31    Onderwerp: Reageer met quote

Weer een leuk interview!
BDOS #3009
OMSA M#8014
GMIC #5812

Live easy, PARTY HARD
Naar boven
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 16 Aug 2009 22:49    Onderwerp: Reageer met quote

En.... sinds medio juni jl. zijn wij verblijd met een kleine Pegoud jr. Hij heet Jonas en met hem en zijn moeder gaat het uitstekend. Hier is 'ie:

Gr P
Richard

BerichtGeplaatst: 16 Aug 2009 22:51    Onderwerp: Reageer met quote

Goed gedaan Maarten. Gefeliciteerd!!!
Naar boven
Fritz Kempf
Ere WikiMusketier

BerichtGeplaatst: 16 Aug 2009 22:54    Onderwerp: Reageer met quote

Van harte!

Ypres Salient on Pictures
Discover the Salient - Meet the men

FHSW Wikia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Erich

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2009 8:24    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi verhaal VADER Pegoud (van harte gefeliciteerd)
Verhaal van het uitstapje met je Opa was zeker mooi !

Maar wat is een Max Havelaar auto ?

Groeten Erich

Too long a soldier/Pat Benatar
Naar boven
petain

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2009 10:39    Onderwerp: Reageer met quote

Van harte gefeliciteerd! Heel veel plezier en geluk met de kleine Jonas!
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2009 16:32    Onderwerp: Reageer met quote

Heel erg gefeliciteerd, Pegoud! helmpompom helmpompom helmpompom
Ook aan mevrouw Pegoud natuurlijk.

"Omdat ik alles beter weet is het mijn plicht om betweters te minachten."
Marcel Wauters, Vlaams schrijver en kunstenaar 1921-2005
Naar boven
Price of Glory

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2009 16:35    Onderwerp: Reageer met quote

Gefeliciteerd met de gezins uitbreiding !!! Laughing Laughing Laughing Laughing

http://www.ahwk.fr
Naar boven
Matthijs

BerichtGeplaatst: 17 Aug 2009 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

Gefeliciteerd! Veel geluk gewenst! Laughing
Naar boven
Benny Vinke

BerichtGeplaatst: 18 Aug 2009 6:25    Onderwerp: Reageer met quote

Van harte!!!
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 18 Aug 2009 7:14    Onderwerp: Reageer met quote

Wat een mooitje!

Nog van harte gefeliciteerd met je gezin kiss

Naar boven
mrs Stan

BerichtGeplaatst: 18 Aug 2009 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

Van harte gefeliciteerd Pegoud!!! Fantastisch goed nieuws!!!

Greetz, Margreet Smile
A. de Koster

BerichtGeplaatst: 18 Aug 2009 21:23    Onderwerp: Reageer met quote

Namens mijn vrouw en mij. Van harte gefeliciteerd met je zeer mooie zoon!!! Knap manneke en een leuke naam.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
kiwii_17

BerichtGeplaatst: 18 Aug 2009 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

Gefeliciteerd hé!
Naar boven
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 19 Aug 2009 12:00    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt allemaal! Enne Erich, vergeet de Max Havelaar auto maar.... Wink

Gr P
JFB Lancé

BerichtGeplaatst: 20 Aug 2009 17:00    Onderwerp: Reageer met quote

gefeliciteerd helmpompom wat een mooi kereltje!!!!!
Europas Grenzen zu korrigieren.
Der Diplomat brummt verächtlich: Ach!
Die Menschen? Die wachsen rasch wieder nach.
Naar boven
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2011 23:22    Onderwerp: Reageer met quote

Aangezien de foto van destijds verdwenen is, hier maar eens twee nieuwe plaatjes van de kleine man, ingegeven door een trots vaderhart natuurlijk... Laughing

Gr P
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 19 Nov 2012 0:04    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi manneke!

Naar boven
marc v megroot

BerichtGeplaatst: 19 Nov 2012 14:29    Onderwerp: Reageer met quote

een heel mooi manneku, en leuk om dit intervieuw is te lezen.
Had het nog niet gezien.

marc
Finnbar
Moderator

BerichtGeplaatst: 19 Nov 2012 21:50    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk kereltje, Maarten Smile
Hier loopt er ook zo ene rond (niet nu he, ligt al lang in zijn bed Wink )
Jaartje jonger ongeveer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Mirjam
Moderator

BerichtGeplaatst: 19 Nov 2012 23:05    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk, die foto's! Interview ook Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mrs Stan

BerichtGeplaatst: 20 Nov 2012 8:38    Onderwerp: Reageer met quote

Leuke foto's!
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 20 Nov 2012 22:46    Onderwerp: Reageer met quote

Dank jullie wel, we vinden het zelf eigenlijk ook een heel mooi manneke en hij krijgt al flink wat praats. Dat wordt nog wat..... Wink

Gr P
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> FEW user interview Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: