Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Stemtopic oktbober al gesloten?

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemene feedback Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Richard

BerichtGeplaatst: 31 Okt 2007 23:16    Onderwerp: Stemtopic oktbober al gesloten? Reageer met quote

Het is nu 23.17 en het stemtopic is al een kwartier gesloten. De winnaar is al bekend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Annie

BerichtGeplaatst: 31 Okt 2007 23:19    Onderwerp: Reageer met quote

oh, heb ik hier iets gemist?
Waarvoor kon er dan gestemt worden?
Naar boven
Merlijn

BerichtGeplaatst: 31 Okt 2007 23:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ja goed gezien.

Het is de hele avond erg rustig op het forum en dus gebeurde dat Het topic eerder dicht ging omdat de meeste mods waaronder ik zo weg zijn naar bed.
En aangezien Arjan lebee dermaten veel stemmen heeft zal dat een uurtje niet veel meer uitmaken denk ik.

Ik heb wel eens een poll iets te vroeg gesloten en wel eens een poll te laat gesloten kan gebeuren.
Naar boven
Fritz Kempf
Ere WikiMusketier

BerichtGeplaatst: 31 Okt 2007 23:27    Onderwerp: Reageer met quote

Annie @ 31 Okt 2007 23:19 schreef:
oh, heb ik hier iets gemist?
Waarvoor kon er dan gestemt worden?

Beste Annie, mss is het u nog niet opgevallen dat iedere user. Jong of oud, nieuw of niet nieuw. Kan foto's inleveren in gewone topic's net zoals Documentatie. Toen kwam er iemand op het idee om een topic te openen om zo de beste foto's uit te kunnen halen. Iedere user mag per maand 1 foto plaatsen door hem zelf genomen. 24st wordt topic gesloten en kan iedereen stemmen op zijn favoriet en ook hier 1 stem per user. De meeste stemmen is de winnaar en staat in topic "De Galerie der Grootsten!". De topic staan in De mooiste WO1-foto's van nu.

Om in te leveren maand november.
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=11206

Topic met de winnaars (De Galerie der Grootsten!)
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=180 Wink

Ypres Salient on Pictures
Discover the Salient - Meet the men

FHSW Wikia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Annie

BerichtGeplaatst: 31 Okt 2007 23:38    Onderwerp: Reageer met quote

sniper snoop bedankt voor het vlugge antwoord . Misschien doe ik dan volgende maand ook wel mée?
maar hoe kan men hier fotos plaatsen?
Ik denk dat ik nog veel zal moeten leren.
Naar boven
Michel
Gast

BerichtGeplaatst: 31 Okt 2007 23:43    Onderwerp: Reageer met quote

Annie @ 31 Okt 2007 23:38 schreef:
sniper snoop bedankt voor het vlugge antwoord . Misschien doe ik dan volgende maand ook wel mée?

Eventjes de richtlijnen hier volgen Annie en jou foto's komen netjes in het topic te staan.

http://forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=6219
Naar boven
Fritz Kempf
Ere WikiMusketier

BerichtGeplaatst: 01 Nov 2007 0:00    Onderwerp: Reageer met quote

Annie @ 31 Okt 2007 23:38 schreef:

Voor mensen die niet echt iets van internet kennen heb ik een uitstekende website gevonden waar je moet registreren.

http://s57.photobucket.com/

Upload uw foto in de computer. Volg de stappen op de screenshots.
1 Klik op "Bladeren"
2 Er open een scherm en dan moet je zoeken naar uw bestand wat iedereen zou wel kunnen, klik het aan en daarna op openen
3 Dan zie je links van balkje een vinje, zoniet is uw bestand ongeldig. In balkje staat er "Click to add title". Voorbeeld staat er "Hier kan je een titel plaatsen"
4 Klik op Upload
Dan is uw afbeelding geupload en die kan je onderaan vinden. Je ziet uw afbeelding met 4 code's. Effe uitleg
5 Is gewoon voor emails enz enz
6 Is gewoon linkje van afbeelding
7 Is een HTML code die sommige forums gebruiken. FEW werkt alleen met BB code
8 Hier staat de code die je nodig hebt voor het plaatsen van afbeeldingen. Je hoef enkel te klikken op code en die is gekopieerd.

Ypres Salient on Pictures
Discover the Salient - Meet the men

FHSW Wikia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Annie

BerichtGeplaatst: 01 Nov 2007 0:05    Onderwerp: Reageer met quote

Hartelijk dank voor jullie antwoorden.
Mischien ga ik volgende week wel aan de slag Laughing
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 01 Nov 2007 0:37    Onderwerp: Reageer met quote

Merlijn @ 31 Okt 2007 23:26 schreef:
Ja goed gezien.

Het is de hele avond erg rustig op het forum en dus gebeurde dat Het topic eerder dicht ging omdat de meeste mods waaronder ik zo weg zijn naar bed.
En aangezien Arjan lebee dermaten veel stemmen heeft zal dat een uurtje niet veel meer uitmaken denk ik.

Ik heb wel eens een poll iets te vroeg gesloten en wel eens een poll te laat gesloten kan gebeuren.

Jammer dat alle mods zo vroeg onder de veren moesten, het fototopic is ongekend populair aan het worden en misschien waren er nog users die hun stem nog hadden willen uitbrengen.

Die populariteit uit zich zelfs in cijfertjes! Ik ben eens gaan kijken in het archief waar 26 stemtopics bewaard zijn gebleven. Inclusief de laatste het ik dus de beschikking over 27 stemtopics.

Beetje technisch verhaal, maar misschien de moeite waard om te lezen.
Eerst even wat cijfertjes betreffende de 27 stemtopics:

In totaal uitgebrachte stemmen: 932. Deel je dat aantal door 27 dan kom je op een gemiddeld aantal uitgebrachte stemmen van 34.5

In totaal op de winnaars uitgebrachte stemmen: 286. Deel je dat aantal door 27 dan kom je op een gemiddeld aantal uitgebrachte stemmen van 10.6

Tot op vandaag was Gvdbor als winnaar van september 2005 recordhouder met 19 op hem uitgebrachte stemmen. Hij behaalde toen 44% van de stemmen.

Bij de zojuist afgesloten poll werden 76 stemmen uitgebracht op 39 inzendingen. Het aantal ingezonden foto’s van de net afgesloten poll, 39, was het grootste aantal tot nu toe, dus daarom zou je een grote spreiding van stemmen verwachten.
De winnaar Arjen Labee echter kreeg een record aantal stemmen van maar liefst 28 stuks, 36%! Ter vergelijking: het aantal inzendingen voor september 2007 was iets minder, 35, en de winnaar won met 8 stemmen, 17% . Nog een vergelijking: voor de wedstrijd van september werden 45 stemmen uitgebracht, voor die van oktober 76. Eenentwintig meer dus.

Kortom: de winnende foto moet welhaast een ongekende kwaliteit hebben die ik graag onderschrijf, omdat bijna vijftig procent meer users dan gemiddeld hun stem uitbrachten. Ze hadden de keuze uit meer inzendingen dan voorheen en de winnaar wint desondanks met meer dan tweeënhalf keer het gemiddelde aantal stemmen waarmee de winnende doorgaans foto gekozen wordt. Sterker nog: er werden deze keer 2.2 keer zoveel stemmen uitgebracht als gemiddeld!

Grote klasse. Wat een weelde! Dergelijke prachtfoto’s en de fotowedstrijd an sich hebben misschien zelfs een uitstraling op de groei van het forum, iets dat we allemaal toejuichen. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar sinds het openen van het stemtopic op 24 oktober mochten we ons verheugen op een toestroom van maar liefst 36(!) nieuwe users, waarvan helaas 29 (= 80.5%) nog geen enkele post hebben gedaan. Ter vergelijking: in de andere (meer dan) drie weken van de maand oktober melden zich 33 nieuwe users aan waarvan 14 (=42.4%) nog niet gepost hebben.

Ik constateer record op record: de winnaar wint met maar liefst 264% van het gemiddeld aantal uitgebrachte stemmen per wedstrijd terwijl nota bene het aantal inzendingen nog nooit zo groot is geweest. Bovendien is het aantal uitgebrachte stemmen maar liefst 220% van het gemiddelde. Dit kan geen toeval meer zijn, zeker gezien de groei van het aantal users de laatste week. De prachtfoto leent zich uitstekend om in gestyleerde vorm in een logo te worden omgezet. Misschien iets voor FEW?
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 01 Nov 2007 0:51    Onderwerp: Reageer met quote

Merlijn @ 31 Okt 2007 23:26 schreef:

Emiel is zelfs nu nog aanwezig.
Naar boven
Reiné

BerichtGeplaatst: 01 Nov 2007 6:57    Onderwerp: Reageer met quote

In ieder geval gefeliciteerd Arjan. Weer één van jouw prachtige foto's, zie eerdere inzendingen. Al met al hebben wij hier op het forum toch al een puike club fotografen. Cool
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Hauptmann

BerichtGeplaatst: 01 Nov 2007 7:36    Onderwerp: Reageer met quote

Van harte gefeliciteerd Arjan!
Merlijn

BerichtGeplaatst: 01 Nov 2007 8:48    Onderwerp: Reageer met quote

We gaan het vanaf de volgende maand ook anders doen we gaan geen poll meer maken maar we gaan even uitzoeken op welke manier dan.
Het zal wel iets worden in de vorm van een stem via een post in het stem topic.
Naar boven
Hauptmann

BerichtGeplaatst: 01 Nov 2007 8:58    Onderwerp: Reageer met quote

Jammer, hopelijk wordt het niet minder overzichtelijk.
Richard

BerichtGeplaatst: 01 Nov 2007 9:34    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij wordt het dan juist overzichtelijker. Gisteren om twaalf uur stond de winnaar nog op 18 stemmen, elf uur later op maar liefst 28. Dan weet je bijvoorbeeld wie er op het laatste moment nog stemden. Ik vind het vanuit belangstelling voor statistieken wel leuk om te weten waarom users, als er zeven dagen ter beschikking staan, juist zo graag op het laatste moment stemmen. Wie weet wat er gebeurd zou zijn als het stemtopic wél op tijd was gesloten. Trouwens: als het voorstel van Merlijn doorgaat hoef je niet eens meer te sluiten. Stemmen die te laat zijn tellen dan eenvoudigweg niet meer mee.
Naar boven
Merlijn

BerichtGeplaatst: 01 Nov 2007 9:38    Onderwerp: Reageer met quote

Het is geen voorstel maar een idee waar ik mee speel.
Naar boven
Reiné

BerichtGeplaatst: 01 Nov 2007 9:45    Onderwerp: Reageer met quote

Whatever, als er maar gestemd kan worden........ Wink
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Richard

BerichtGeplaatst: 01 Nov 2007 9:53    Onderwerp: Reageer met quote

Richard @ 01 Nov 2007 0:37 schreef:
Kortom: de winnende foto moet welhaast een ongekende kwaliteit hebben die ik graag onderschrijf, omdat bijna vijftig procent meer users dan gemiddeld hun stem uitbrachten.

Kleine correctie, het was laat op de avond: in vergelijking tot het gemiddelde werd meer dan 220% aan stemmen uitgebracht.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemene feedback Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: