Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

[GEZ] foto's 20ste linieregiment.

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het Belgisch Leger 1914/1918 Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
arneken

BerichtGeplaatst: 16 Aug 2007 12:44    Onderwerp: [GEZ] foto's 20ste linieregiment. Reageer met quote

Naar aanleiding van onderzoek richting het 20ste linieregiment en het zelf hebben van enkele foto's van het 20ste linieregiment ben ik dan ook op zoek naar foto's in die richting.

heel veel interresse is er dan ook voor portretfoto's of groepsfoto's.

gelieve mij dit per pb of in dit topic te melden. mocht u eventueel over info beschikken over volgende personen of foto's hebben gelieve zo vrij te zijn dit mij ook te melden:

Camille Vangheluwe
René Dewanckel
Vanelslander ...
Nieuwskerke ... (voornamen ontbreken)

vriendelijk groet arneken
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
arneken

BerichtGeplaatst: 01 Sep 2007 20:16    Onderwerp: Reageer met quote

effe uppen puh

foto's angaande hochemmerich zijn ook altijd welkom (gedateerd 1919)

groet arneken

ps: ik weet geduld wordt beloont maar men moet het ijzer smeden nu het nog het is en tijdens de schoolperiode voorzie ik weinig opzoekingstijd.
arneken

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2014 18:21    Onderwerp: Reageer met quote

Alrighty! Dankzij de mods (en vooral Yvonne) dit topic even uit het archief laten halen!

Ik werd gecontacteerd door Khillewa of het mogelijk zou zijn om een tijdsdatering te geven over deze foto. Zijn overgrootvader en mijn overgrootvader blijken in dezelfde compagnie gevochten te hebben vanaf eind 1917 en nu denkt hij zijn overgrootvader te herkennen op de achtergrond. Om helemaal zeker te zijn is de tijdsdatering natuurlijk cruciaal (Mijn overgrootvader ging namelijk 6 maand eerder in dienst.)

Alvast bedankt!
Niko

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2014 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

Uniforme de fortune, dateert deze foto eerder zo rond begin 1915.

Ter herinnering aan mijn overgrootvader, Frans Van Kerckhoven, Vesting Jager te Voet tijdens het Beleg van Namur, augustus 1914

http://chasseurgraves.weebly.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
arneken

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2014 20:58    Onderwerp: Reageer met quote

Werden deze uniformen dan ook later nog uitgedeeld aan nieuwe cadetten? Tis maar een hypothese natuurlijk, gezien ik weet dat mijn grootvader pas eind 1916, begin 1917 zich aangemeld heeft voor den dienst.
Niko

BerichtGeplaatst: 09 Jan 2014 8:31    Onderwerp: Reageer met quote

Met het Belgsich leger weet je natuurlijk nooit.....Er staat trouwens een officier bij die al in khaki is.

Ter herinnering aan mijn overgrootvader, Frans Van Kerckhoven, Vesting Jager te Voet tijdens het Beleg van Namur, augustus 1914

http://chasseurgraves.weebly.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
arneken

BerichtGeplaatst: 21 Feb 2014 9:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ik blijf het raar vinden dat er 2 verschillende soorten uniformen tentoon gepsreid staan. Vanaf het moment dat de nieuwe uniformen in gebruik werden genomen door het Belgisch leger zat mijn overgrootvader nog niet in het leger. Tegelijk hoor je overal wel dat Belgische recruten nog trainden met de oude uniformen dus misschien is dit wel genomen eind 1916 - begin 1917? Mijn overgrootvader ging de loopgraven voor het eerst in op 7-2-'17 alvast.

De bomen achter "de troep" zien er allesinds winterig uit.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het Belgisch Leger 1914/1918 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: