Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Een overleden vliegtuigmonteur

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Mystiek en religie Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hauptmann

BerichtGeplaatst: 24 Sep 2005 12:33    Onderwerp: Een overleden vliegtuigmonteur Reageer met quote

Kijk maar eens naar het korte verhaal op deze site.
http://www.anomalies-unlimited.com/Ghosts/WW1Ghost.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 24 Sep 2005 13:14    Onderwerp: Reageer met quote

Huh?
Trucage?

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Mario

BerichtGeplaatst: 24 Sep 2005 13:24    Onderwerp: Reageer met quote

Als is het trucage. Ik zie niet wat de schrijver onder de foto vermeld. Of is dat ook weer een ghoststory?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Hauptmann

BerichtGeplaatst: 24 Sep 2005 13:36    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Taken in 1919, this ghost photo of a RAF squadron from World War One has an extra ghostly face in the picture. It is believed to be Freddy Jackson, an air mechanic who had been accidentally killed by an airplane propellor two days before the pic was taken.
His funeral took place on the day the photograph was shot. Members of his air squadron recognized his face with ease and believe he must have showed up for the haunted picture, unaware he had passed. Freddy's ghostly apparition appears behind the airman in the top row, fourth from the left.

http://www.tracone.com/unexplained_articles/ux_photos/article28-ghost-picture-from-ww1.htm
Naar boven
Mario

BerichtGeplaatst: 24 Sep 2005 14:23    Onderwerp: Reageer met quote

Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie niks.
Ik ga van de week wel even bij de opticien langs.
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 24 Sep 2005 19:50    Onderwerp: Reageer met quote

Merlijn schreef:
volgens mij is dit niet echt

En waarom niet?
Naar boven
Hauptmann

BerichtGeplaatst: 24 Sep 2005 19:55    Onderwerp: Reageer met quote

Staan hier nog wel wat voorbeelden.
http://www.ghostresearch.org/ghostpics/
Naar boven
Henri

BerichtGeplaatst: 24 Sep 2005 20:28    Onderwerp: Reageer met quote

Merlijn schreef:
in die Docu over Hurly hadden ze het inderdaad over platen

ja en hurley maakte composities van meer dan 4 originelen.
maar niet met van die kleine details die langs een gezicht lopen.
Naar boven
EvonTraunitz

BerichtGeplaatst: 25 Sep 2005 11:42    Onderwerp: Reageer met quote

Hauptmann schreef:
Waarom niet? De foto laat een duidelijk gezicht zien. Totdat iemand aangeeft hoe je dit in die tijd makkelijk kunt aanpassen met die kwaliteit en het feit dat de fotograaf dan ook de overledene kende is het voor mij echt.

In die tijd betekende 'een foto maken' daadwerkelijk 'een foto maken'. Ik heb zelf ook een dunkelkammer (excuses, ik ken het nederlandse woord er niet voor), en weet wat er bij komt kijken. Uit interesse heb ik eens foto's afgedrukt via het procedé en de chemicalien-concentraties zoals die toen gebruikelijk waren. Belichtingstijden van een half uur vanaf het negatief op het papier waren heel gewoon. Vaak waren dat grote negatieven, al dan niet op glas, en bestond het afdrukken van een foto er uit dat je het negatief gewoon op de foto legde, en daarna een half uur of langer in daglicht hield.
Materialen waren duur en zeldzaam.
Het kan dus goed zijn dat de fotograaf een foto wou maken, en al aan de belichting begonnen was maar ineens zag dat het het verkeerde negatief betrof. Snel weer terugnemen in de dunkelkammer en het juiste negatief erop zetten! Zo kun je heel vage resten te zien krijgen. En zo kun je ook manipuleren.

Dit betekent niet dat ik geloof dat dit bedrog is. Dat weet ik niet en kan ik niet beoordelen. Wel weet ik dat het voor mogelijk houden van dergelijke fenomenen deuren opent tot meerdere scenario's.

In die tijd was er in Japan een medium, dat in staat zou zijn om onbelicht fotopapier te belichten met iets waar hij aan dacht, terwijl dat papier gecontroleerd lichtdicht verpakt was. Daar is veel ophef over geweest. Ik heb er een buchlein uit die tijd over, al kan ik daar nu alleen niet bij.

En inderdaad, als je de mogelijkheid open laat dat een geest van een overledene een foto kan beinvloeden, waarom zou de geest van een levende dat dan ook niet kunnen? Dat kan dan de fotograaf zijn, één of meer mensen uit het publiek, of degene die in de dunkelkammer de foto heeft afgedrukt.

'Geesten' worden meestal gezien als daadwerkelijke spirituele 'resten' van de overledene, maar als je dat voor mogelijk houdt, waarom zouden levende mensen dan óók niet van alles kunnen doen op dat vlak?
Henri

BerichtGeplaatst: 25 Sep 2005 15:10    Onderwerp: Reageer met quote

elena,

wat betreft je uitzetting over de foto's, ik heb zelf ook een donkere kamer en je theorie is heel goed mogelijk.

wat betreft je commentaar op merlijn, kijk eens in het voosteltopic wat hij daar over zichzelf schreef.

groet
henri
Naar boven
Regulus 1

Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I

BerichtGeplaatst: 25 Sep 2005 16:05    Onderwerp: Reageer met quote

Nog wat spookjes waar ik toevallig op liep deze namiddag...

http://www.kontraband.com/show/show.asp?ID=1299
EvonTraunitz

BerichtGeplaatst: 25 Sep 2005 16:32    Onderwerp: Reageer met quote

Henri schreef:
elena,
wat betreft je commentaar op merlijn, kijk eens in het voosteltopic wat hij daar over zichzelf schreef.

groet
henri

Henri,
ik heb het gelezen.
En dat onderstreept mijn woorden des te meer. Dingen als hoofdletters en punten zijn een kwestie van discipline, daarmee kun je jezelf enorm overwinnen.
En je voelt je daarna écht goed.

En die spelling, je hebt spellingcheckers, je kunt het zo enorm makkelijk maken voor jezelf.

Dyslexy kun je licht hebben, of zwaar. Ik zie hem ook regelmatig vrijwel foutloze zinnen neerzetten. Dus heel zwaar heeft hij het niet (meer?). Ik kan me heel goed voorstellen dat hij er doodziek van wordt, en op een gegeven moment uit pure frustratie het liefst al die letters door elkaar zou slaan.

Hij is hier moderator, werkt mee aan dit forum, weet op zijn gebied best veel, en is zeer bereidwillig om anderen te helpen. Hij lijkt me een fijn mens. Een aanwinst voor een forumleiding.

Maar ik weet ook hoe deze wereld in elkaar zit. Er zullen altijd anderen zijn die zich willen profileren, en hem belachelijk maken. Internetclubjes zijn daar met name berucht om. Is het niet voor, dan wel achter de schermen.

Hij kan zich daartegen wapenen. Ik zeg het openlijk, ik post dit. Maar er zijn er genoeg die openlijk heel vriendelijk zijn, en misschien per mail of msn gaan klagen bij de leiding.

Ik wil hem hiermee een dienst bewijzen, aansporen er iets aan te doen. En niet op te geven en er in te berusten. Ik meen het uit de grond van mijn hart, ik zie hem als een fijne vent. En zou hem graag heel lang als moderator hier willen zien.
Henri

BerichtGeplaatst: 25 Sep 2005 17:10    Onderwerp: Reageer met quote

EvonTraunitz schreef:
Henri schreef:
elena,

groet
henri

Henri,
ik heb het gelezen.
En dat onderstreept mijn woorden des te meer. Dingen als hoofdletters en punten zijn een kwestie van discipline, daarmee kun je jezelf enorm overwinnen.
En je voelt je daarna écht goed.

En die spelling, je hebt spellingcheckers, je kunt het zo enorm makkelijk maken voor jezelf.

Dyslexy kun je licht hebben, of zwaar. Ik zie hem ook regelmatig vrijwel foutloze zinnen neerzetten. Dus heel zwaar heeft hij het niet (meer?). Ik kan me heel goed voorstellen dat hij er doodziek van wordt, en op een gegeven moment uit pure frustratie het liefst al die letters door elkaar zou slaan.

Hij is hier moderator, werkt mee aan dit forum, weet op zijn gebied best veel, en is zeer bereidwillig om anderen te helpen. Hij lijkt me een fijn mens. Een aanwinst voor een forumleiding.

Maar ik weet ook hoe deze wereld in elkaar zit. Er zullen altijd anderen zijn die zich willen profileren, en hem belachelijk maken. Internetclubjes zijn daar met name berucht om. Is het niet voor, dan wel achter de schermen.

Hij kan zich daartegen wapenen. Ik zeg het openlijk, ik post dit. Maar er zijn er genoeg die openlijk heel vriendelijk zijn, en misschien per mail of msn gaan klagen bij de leiding.

Ik wil hem hiermee een dienst bewijzen, aansporen er iets aan te doen. En niet op te geven en er in te berusten. Ik meen het uit de grond van mijn hart, ik zie hem als een fijne vent. En zou hem graag heel lang als moderator hier willen zien.

elena,

ik begrijp je betoog helemaal, alleen denk ik niet dat wij hier op het forum
(nog) mensen hebben die iemand kwaadwillend zullen neersabelen.
veel reacties op dit forum zijn snel en direct en er is geen spellingscontrole op het forum voorhanden.
het is mooi dat je hier zo openbaar over durft uit te spreken, misschien denken er meer mensen net zo over maar die blijven zwijgen en..... .
op dit forum zijn we met een groot aantal totaal verschillende mensen die allemaal hun eigen opleidings/denk nivo hebben, een ding hebben we gemeen de interesse voor de grote oorlog.
merlijn is hier gevraagd als moderator op te treden, ik denk vanwege zijn kennis over diverse onderwerpen, de tijd die hij er aan kan en wil besteden, hij heeft dit met veel enthousiasme aangepakt en doet het zoals, je zelf in andere woorden al aangaf, uitstekend.
dus laten we hem zijn tikfoutjes af en toe maar maken, en blij zijn met een moderator die zijn kennis spontaan met ons wil delen.

verder geloof ik niet dat we er goed aan zullen doen hier een uitgebreide discussie over te gaan houden, en ik zou graag dit onderwerp hiermee willen afsluiten.

groet
henri
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 26 Sep 2005 15:48    Onderwerp: Reageer met quote

Regulus 1 schreef:
Nog wat spookjes waar ik toevallig op liep deze namiddag...

http://www.kontraband.com/show/show.asp?ID=1299

Hier waren we gebleven Smile

Naar boven
Regulus 1

Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I

BerichtGeplaatst: 26 Sep 2005 18:34    Onderwerp: Reageer met quote

En dan is er nog zoiets als de geest van Mons... ook een boeiend WO I verhaal !
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 26 Sep 2005 18:36    Onderwerp: Reageer met quote

Engelen van Mons toch?
Zijn in ieder geval heel veel boeken over verschenen.

Naar boven
derwisj

BerichtGeplaatst: 26 Sep 2005 18:44    Onderwerp: Reageer met quote

Er is zelfs een boekje verschenen in het Nederlands over spookjes...wie was die schrijver ook alweer; ik dacht ene richard of zo... Laughing Laughing
pascal
Naar boven
eagle

BerichtGeplaatst: 29 Sep 2005 12:58    Onderwerp: Reageer met quote

engelen van Mons met fotoos:

http://www.forteantimes.com/articles/170_angelofmons.shtml
Naar boven
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 19 Feb 2006 23:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben vrij visueel ingesteld en heb de neiging om bijzondere foto's of afbeeldingen die ik tegenkom met mensen te willen delen. Zo ook de volgende. Een beetje vreemde eend in de bijt op dit topic, maar ik wilde hem toch ergens kwijt. Het is een gruwelijke foto, maar het bizarre is dat je zowel links (rondom de opvallende zwart-met-witte vlek) als rechts (lijkt een negroide man) naast de schedel een gezicht in de aarde kunt zien als je goed kijkt. Het lijkt bijna mystiek... hoewel dit gewoon de neiging tot gruwelen is hoor. Komt 'ie:

Gr P
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Mystiek en religie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: