Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Niet beveiligd

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemene feedback Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Big Blunder

BerichtGeplaatst: 24 Feb 2020 16:34    Onderwerp: Niet beveiligd Reageer met quote

Heb sinds kort een andere virusscanner, en deze geeft aan als ik de Forum site bezoek, dat deze niet beveiligd is, en bevat verdachte URLs.

En inderdaad kijk ik naar de hoofdregel bovenaan, dan staat daar : Niet beveiligd, kijk ik weer naar andere site, dan staat er meestal een slotje voor.

Dus mijn vraag : hoe safe is eigenlijk de Forumeerstewereldoorlog.nl ?

Groeten Frank.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 24 Feb 2020 17:33    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij heel safe, ik heb nog nooit problemen gehad.
Big Blunder

BerichtGeplaatst: 26 Feb 2020 15:42    Onderwerp: Reageer met quote

Niemand, die weet wat niet beveiligd inhoud ?

hopelijk toch nog wel een computerfreak, die het uit kan leggen !

Groeten Frank.
Naar boven
Magneet

BerichtGeplaatst: 26 Feb 2020 18:39    Onderwerp: Reageer met quote

dat betekend dat dit forum geen gebruik maakt van een ssl certificaat. Oftewel in theorie zou iemand de data van en naar het forum kunnen onderscheppen en het lezen. Tegenwoordig eisen de browser makers dat je een correct certificaat hebt en zo niet geven ze die melding.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Aurel Sercu

BerichtGeplaatst: 26 Feb 2020 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad "Niet beveiligd". Dat had ik nog nooit gezien. Staat dat daar al jaren ?
Hoe dan ook, hier met mijn (gratis) Avast, geen probleem, geen waarschuwing.
Welke virusscanner gebruik je momenteel?

Aurel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Magneet

BerichtGeplaatst: 26 Feb 2020 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

nee dat niet beveiligd is iets wat browsers pas het laatste jaar doen. In het verleden had je een grijs open (of geen) slotje of een groen slotje. Dat grijze of geen slotje is nu vervangen door niet beveiligd
Naar boven
derwisj

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2020 18:00    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mij staat er een slotje met een rode streep door, dat zal dan ook wel niet beveiligd betekenen denk ik?

pascal
Aurel Sercu

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2020 18:08    Onderwerp: Reageer met quote

Juist, bij mij ook. Een slot met streep. En wat lager (onder logo) Niet beveiligd.

En toch voel ik me ... veilig. Als er maar geen c*r*n*beest mee gesmokkeld wordt ... Smile

Aurel
Naar boven
Big Blunder

BerichtGeplaatst: 28 Feb 2020 19:16    Onderwerp: Niet beveiligd ? Reageer met quote

Hebzelf op de Google site gekeken, en dit staat er :

De betekenis van de beveiligingssymbolen
Deze symbolen geven aan hoe veilig het is om een site te bezoeken en te gebruiken. De symbolen laten je weten of een site een beveiligingscertificaat heeft, of Chrome dat certificaat vertrouwt en of Chrome een privéverbinding met de site heeft.

Vergrendelen Beveiligd
Sitegegevens bekijken Info of Niet veilig
Gevaarlijk Niet beveiligd of Gevaarlijk
We raden je aan geen persoonlijke of privé-informatie op deze pagina in te voeren. Gebruik de site zo mogelijk helemaal niet.

Niet veilig: Ga voorzichtig te werk. Er is iets ernstig mis met de privacy van de verbinding van de site. Het is mogelijk dat iemand de informatie die je verzendt of ontvangt via deze site, kan bekijken.

Het bericht 'Inloggen niet veilig' of 'Betalen niet veilig' kan worden weergegeven.

Gevaarlijk: Vermijd deze site. Als je een rood waarschuwingsscherm op volledige paginagrootte ziet, is de site door Safe Browsing gemarkeerd als onveilig. Je brengt je privé-informatie waarschijnlijk in gevaar als je deze site gebruikt.

Vraag mezelf af, of dit Forum wel een beveiligde site kan worden, of moet er dan zoveel aan gesleuteld worden, en wordt de toegang voor sommige mensen dan te veel belemmerd ?
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 22 Apr 2020 12:55    Onderwerp: Reageer met quote

Het staat er idd al jaren.
De techneut gaat er naar kijken.

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Obusje

BerichtGeplaatst: 01 Nov 2021 9:36    Onderwerp: Veiligheid site Reageer met quote

Yvonne @ 22 Apr 2020 12:55 schreef:
Het staat er idd al jaren.
De techneut gaat er naar kijken.

De door Big Blunder op 24 februari 2020 gestelde vraag over de
beveiliging is mijns inziens nog steeds actueel. En nog steeds
onbeantwoord.

Ook mijn virusscan doet moeilijk over de site van FEW. En het door
Yvonne beloofde antwoord van een techneut op de vraag van Big
Blunder blijft ook na anderhalf jaar uit. Heeft blijkbaar geen prioriteit,
leid ik daaruit maar af.

Mijn contact met het forum onderhoud ik daarom al heel geruime
tijd via een hobby-PC waarop verder alleen maar triviale info is
opgeslagen.
Big Blunder

BerichtGeplaatst: 04 Nov 2021 11:21    Onderwerp: niet beveiligd - gevaarlijk Reageer met quote

Iedere keer geeft mijn virusscanner aan (BitDefender) dat de Forum site gevaarlijk is, heb ik het nogmaals opgezocht op het internet,
en daar wordt dringend aangeraden, om niets te plaatsen op deze site en om deze site zelfs ook niet te bezoeken, vanwege het grote gevaar,

Zou het a.u.b. mogelijk zijn dat een van de beheerders dit opneemt met een computer expert om dit probleem op te lossen !!
wil graag nog artikelen plaatsen, of berichten beantwoorden, maar je kan niet voorzichtig genoeg zijn in deze tijd van Hackers en Cyber criminelen.

Alvast bedankt,
Frank.
Naar boven
Magneet

BerichtGeplaatst: 09 Nov 2021 7:26    Onderwerp: Re: niet beveiligd - gevaarlijk Reageer met quote

Big Blunder @ 04 Nov 2021 11:21 schreef:
Iedere keer geeft mijn virusscanner aan (BitDefender) dat de Forum site gevaarlijk is, heb ik het nogmaals opgezocht op het internet,
en daar wordt dringend aangeraden, om niets te plaatsen op deze site en om deze site zelfs ook niet te bezoeken, vanwege het grote gevaar,

Zou het a.u.b. mogelijk zijn dat een van de beheerders dit opneemt met een computer expert om dit probleem op te lossen !!
wil graag nog artikelen plaatsen, of berichten beantwoorden, maar je kan niet voorzichtig genoeg zijn in deze tijd van Hackers en Cyber criminelen.

Alvast bedankt,
Frank.

geloof me de beheerder weet zelf hoe dat te fixen. Probleem is dat alleen een certificaat tegenwoordig niet genoeg meer is.
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 09 Nov 2021 10:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ook dat is een van de redenen dat we moeten gaan stoppen want deze versie van het forum is verouderd, daarom krijg je default deze melding.
Husband is buiten mantelzorger natuurlijk ook nog gewoon werkzaam, dus alles loopt op een hoop.

En nu moeten we echt Op weg naar nieuw leven, zie vorige topic.

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Big Blunder

BerichtGeplaatst: 13 Nov 2021 19:40    Onderwerp: Niet beveiligd Reageer met quote

Heb ondertussen is rond gekeken op het internet voor de beveiliging van de website en kwam daar op het spoor van de site one.com,
misschien kunnen deze mensen ons verder helpen om de website van Forum Eerste Wereldoorlog te beveiligen.

Groeten Frank.
Naar boven
Big Blunder

BerichtGeplaatst: 29 Aug 2022 14:00    Onderwerp: Niet beveiligd Reageer met quote

Een 1/2 jaar geleden hadden we hier op het WO-I forum de discussie of het Forum aangepast zou kunnen worden naar een beveiligde werkomgeving,
er kwamen vele reacties, ook vanuit het WO-I forum team, alleen het is nu al een hele tijd stil, en ben daarom benieuwd hoe de stand van zaken nu is.

Met o.a. de vraag of er een SSL certificaat verkregen kan worden om zo de website te beveiligen, en ook toekomstig bestendig te maken.

Groeten Frank
Naar boven
Obusje

BerichtGeplaatst: 30 Aug 2022 10:42    Onderwerp: Reageer met quote

Big Blunder @ 29 Aug 2022 14:00 schreef:
Een 1/2 jaar geleden hadden we hier op het WO-I forum de discussie of het Forum aangepast zou kunnen worden naar een beveiligde werkomgeving,
er kwamen vele reacties, ook vanuit het WO-I forum team, alleen het is nu al een hele tijd stil, en ben daarom benieuwd hoe de stand van zaken nu is.

Met o.a. de vraag of er een SSL certificaat verkregen kan worden om zo de website te beveiligen, en ook toekomstig bestendig te maken.

Groeten Frank

Met het verstrijken van de maanden heb ik inmiddels niet meer de illusie dat de eigenaren zich iets gelegen laten liggen aan de opinie van individuele forumleden. Zij hanteren hun eigen agenda, voor zover althans aanwezig. Beloften worden gedaan, maar niet nagekomen. En aangekondigde termijnen verstrijken evenzeer zonder merkbaar resultaat. Daar na vandaag nog veel aandacht aan besteden lijkt me negatieve energie.
Wattman

BerichtGeplaatst: 31 Aug 2022 6:44    Onderwerp: Reageer met quote

Toch nog een positief punt. Het forum is niet overgenomen door vage spamaccounts die eindeloos mededelingen gaan posten. Dus kennelijk wordt er achter de schermen nog actief opgetreden.
Naar boven
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 01 Sep 2022 18:35    Onderwerp: Reageer met quote

Obusje @ 30 Aug 2022 10:42 schreef:
Big Blunder @ 29 Aug 2022 14:00 schreef:

Groeten Frank

Met het verstrijken van de maanden heb ik inmiddels niet meer de illusie dat de eigenaren zich iets gelegen laten liggen aan de opinie van individuele forumleden. Zij hanteren hun eigen agenda, voor zover althans aanwezig. Beloften worden gedaan, maar niet nagekomen. En aangekondigde termijnen verstrijken evenzeer zonder merkbaar resultaat. Daar na vandaag nog veel aandacht aan besteden lijkt me negatieve energie.

Makkelijk commentaar te leveren, lees de post van 9 november eens.

Makkelijk om steeds commentaar te leveren op mensen die een aantal mensen bijeen brengen en er voor zorgden dat er onderling leuke contacten tot stand gekomen zijn.

De beheerders hebben ook nog een leven dat niet alleen het forum betreft.

Ik ga volledig akkoord dat het lang duurt voor we iets zien veranderen, maar heb het volste vertrouwen en geduld.

Misschien een goeie tip : als ik het ergens niet naar mijn zin heb blijf ik er weg zonder steeds commentaar te leveren.
Para

BerichtGeplaatst: 02 Sep 2022 8:25    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt het goed verwoord Binkske, ik ben het volledig met je eens.
Big Blunder

BerichtGeplaatst: 02 Sep 2022 13:16    Onderwerp: Niet beveiligd Reageer met quote

Beste allemaal, zie het a.u.b. niet als een aanval op bepaalde mensen, dat is beslist mijn bedoeling niet, want ook ik wil graag doorgaan met dit prachtige Forum !
Ben deze Topic op 24 feb. 2020 begonnen, dus dat is al meer dan 2 jaar geleden, begin dit jaar op 09 jan 2022 heeft manager een toelichting gegeven,
op een ander Topic (Belangrijke Mededelingen), met 3 dingen waar hij tegen aanloopt om het een en ander te veranderen, maar dat dit nogal complex is,
is me toen alwel duidelijk geworden, en een oplossing is niet snel voorhanden, en tijdgebrek en andere problemen spelen dan ook nog mee.
Maar zou toch heel graag horen of er achter de schermen nog iets gaande is, en het liefst natuurlijk dat we het WO1-Forum Future-proof krijgen.

Uiteindelijk wil ik met dit bericht mijn bezorgheid uiten, want veiligheid op het WO1-forum gaat ons natuurlijk allemaal aan.

Vriendelijke groeten
Frank.
Naar boven
Obusje

BerichtGeplaatst: 02 Sep 2022 21:31    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt het goed verwoord Frank, ik ben het volledig met je eens.
Met hoofden in het zand steken, kan beter gewacht worden tot na
de laatste ademtocht.
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 03 Sep 2022 19:56    Onderwerp: Reageer met quote

Goeie post Frank, ik ga volledig akkoord.

Maar af en toe commentaar geven zonder deftige oplossingen aan te bieden zorgt alleen maar voor onrust.
Als iemand een deftige oplossing kan bieden kan hij steeds met manager of Yvonne contact nemen, dit heeft niks met 'kop in het zand steken' of 'wachten tot de laatste ademtocht' te maken.
Deze mensen hebben jaren met hart en ziel dit forum draaiende gehouden, er volgen problemen en de criticasters laten zich zien.
Wees geduldig, er werd beloofd dat ze hun best doen, dus heb ik vertrouwen.
Gaat het al eens iets trager, houd er dan rekening mee dat er andere zaken spelen dan alleen het forum runnen dat ze voorafgaand aan hun problemen met veel inzet gedaan hebben.
Er zijn tal van vaste forumleden die geduldig wachten, die ook wensen dat het in orde komt.
Deze mensen spelen NOOIT op de man.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemene feedback Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: