Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Frontkaarten Ieper, Nieuwpoort, Diksmuide,...

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Je nieuwste aankoop Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tom Oliviers

BerichtGeplaatst: 30 Jan 2022 16:04    Onderwerp: Frontkaarten Ieper, Nieuwpoort, Diksmuide,... Reageer met quote

Vandaag weer een mooie dag (allezja, na een klein stressmomentje), met een kameraad heb ik een origineel album uit wo2 van enkele Antwerpse forten kunnen ruilen met een map vol met loopgravenkaarten van de ecole militaire. De kaarten zijn van de jaren '20 en laten ons het front zien van 1917 en 1918. Zowel Duitse als geallieerde stellingen staan daarop.

De Flandernstellungen staan er ook op!

20220130_120904 by Tom Oliviers, on Flickr

20220130_120923 by Tom Oliviers, on Flickr

20220130_120948 by Tom Oliviers, on Flickr

20220130_120955 by Tom Oliviers, on Flickr

20220130_121014 by Tom Oliviers, on Flickr

20220130_121216 by Tom Oliviers, on Flickr

Merci Kameraad Jorn, ik ben zo blij als een klein kind met kerst!

Voor wie even wil lachen met mijn stressmomentje... Ik begin mijn dag met een heerlijk kopje koffie, zet me aan men laptop, zet google earth open en begin verder te werken aan de Flandernstellungen, springt één van mijn katinnen op men buro, met haar twee poten in mijn koffie, paniek op z'n kat's, dus koffie over men laptop, total system error, nen hoop gepiep en gekraak... laptop openvijzen, moederbord er snel uit, alle koppelingen snel los maken, terwijl je met uw handen vol vijzen staat gaat de bel, de Jorn met z'n loopgravenkaarten, shit effe nog meer stressen, alles tegelijkertijd... uiteindelijk laptop weer in elkaar gestoken, opgezet en OEF, die werkt terug.

Eén voordeel van deze stress is dat de laptop nu wel weer helemaal uitgekuisd is (stof uit de koeling etc)...

Wat een dag! zou ik seffens mijn bier durven drinken aan de laptop? eerst die loopgravenkaarten goed wegsteken en mssn niet meer drinken boven men keyboard...

Very Happy

Grtjes
Tom
egbert

BerichtGeplaatst: 31 Jan 2022 9:28    Onderwerp: Reageer met quote

Sad Smile
Obusje

BerichtGeplaatst: 31 Jan 2022 10:09    Onderwerp: Reageer met quote

Amai Tom, gewaardeerd actief lid van het forum, je kattenverhaal maakt (komt zelden voor) heftige emoties bij mij los.
Heb in een ver verleden een soortgelijke ervaring gehad met mijn bulldog Rupprecht. Veertig pagina's tekst bestemd voor
een publicatie-in-wording verdwenen. Tijdelijk, gelukkig, want ik had nog een laptop en actuele back-up in reserve.
Vanaf dat moment is mijn werkkamer verboden terrein voor alle vier- en tweevoeters wanneer ik daar een poging doe een
bijdrage aan de geschiedschrijving te leveren.

Courage en groet !
Obusje
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Je nieuwste aankoop Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: