Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Militaire kaarten 1916 1917 omgeving Celles-sur-Plaine

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het taxatiebureau Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jv1981

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2020 14:14    Onderwerp: Militaire kaarten 1916 1917 omgeving Celles-sur-Plaine Reageer met quote

Hallo, een vriendin van mij in Frankrijk is in het bezit van militaire kaarten van o.a. WO1. Het gaat om kaarten van het VII armée. Ik heb op wikipedia gevonden dat het misschien kan gaan om het 115de 'batallion de chasseurs Alpins' van de 47ste 'division d'infanterie'? De kaarten concentreren zich vooral rond de sector Celles-sur-Plaine en de Col de Chapelotte.

Er zijn 5 kaarten:

- Plan directeur de tir : Senones - mis à jour 31 mai 1916
- Front de la Haute Meuse - geen datum - dessiné pour le capitaine Gard
- Plan directeur de tir: Celles - mis à jour 31 mai 1916
- Plan directeur de tir: Celles - mis à jour 5 décembre 1916 - Lt. Ducouret
- Plans Directeurs: Sergent d'infanterie Willems, maréchal des logis du train Bernard, sergent d'infanterie Ballacey, sergent d'infanterie Beaufrère, sergent d'infanterie Piétri.

Er zijn dus met de hand aangebrachte stellingen aangeduid, frontlijnen etc..

Ze had graag geweten of dit interessante kaarten zijn voor de verzamelaar of museum. Ze zijn eventueel te koop. Maar ik noch zij hebben een idee van wat deze kaarten waard zijn.

Ik ben nieuw op dit forum dus vergeef me als ik de werking niet snel onder de knie heb. Ik heb foto's via een Flickr link (hopelijk werkt dit)en anders kan ik ze ook persoonlijk via mail sturen natuurlijk.

https://www.flickr.com/photos/188537661@N07/with/49919378771/

Alvast bedankt voor jullie reacties. Met vriendelijke groeten, Jan.[/url]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jv1981

BerichtGeplaatst: 01 Jun 2020 13:47    Onderwerp: Reageer met quote

500 views maar niemand die me kan helpen? Jammer..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het taxatiebureau Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: