Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Soldaat Josef Klimmer, een graf het Argonnerwoud

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Argonnen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
GBL

BerichtGeplaatst: 04 Feb 2020 11:40    Onderwerp: Soldaat Josef Klimmer, een graf het Argonnerwoud Reageer met quote

Hallo iedereen,

Afgelopen week heb ik het graf van Josef Klimmer op het waldfriedhof bij Apremont bezocht.

Josef diende in het 13e infanterie regiment dat in 1916 na dat ze bij Verdun gevochten hadden, overgeplaatst werd naar de Argonnen om bij te kunnen komen van de zware gevechten. Josef is op 2-9-1916 gesneuveld door gas vergiftiging op 21 jarige leeftijd.

In het regiments geschiedenis staat over de 2e van september 1916 het volgende geschreven: De zogenaamde Franse kelder, een schuilplaats, werd kapot geschoten. als gevolg hiervan waren er tal van gewonden als gevolg van vergiftiging door vrijgekomen gassen.

Dank voor het lezen,

Gijs.

DSC03286 by Gijs LŲhe, on Flickr

DSC00556 by Gijs LŲhe, on Flickr
mudra

BerichtGeplaatst: 04 Feb 2020 19:45    Onderwerp: Reageer met quote

Dat treft... Dan bezitten we blijkbaar beiden het Sterbebild van Klimmer. Ik beschreef Klimmer eveneens in de publicatie "Focus Friedhof Borrieswalde". Altijd interessant om wat achtergrond over een persoon of graf te hebben.
die nicht mehr sind.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
GBL

BerichtGeplaatst: 04 Feb 2020 20:25    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is inderdaad toevallig! Ik had net mijn exemplaar er bij gepakt van focus friedhof borrieswalde. Van bidprentjes werden er vaak meerdere gedrukt. Ik zie vaker bidprentjes voorbij komen op het internet die ik bezit.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Argonnen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: