Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Informatie gevraagd over, waarschijnlijk, Belgische granaat.

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Techniek, wapens en uitrusting Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
coert65

BerichtGeplaatst: 03 Aug 2019 7:45    Onderwerp: Informatie gevraagd over, waarschijnlijk, Belgische granaat. Reageer met quote

Beste leden,
Voor iemand uit een ander forum ben ik op zoek naar info over een lege granaat die al jaren in bezit is. Volgens mij gaat het over een Belgische, gezien de ontsteker die er op zit, maar, aangezien ik weinig tot geen kennis heb over granaten, stel ik de vraag hier.
Omdat ik weet dat er hier veel info te vinden is, en kenners zoals bv MadMaxMartin.
Hij is 20cm hoog en de diameter is 7cm.
Hier een paar foto's.

image upload link

Alle info hierover is zeer welkom!
Op het onderste deel van de ontsteker staat het getal 87, volgens sommige betekent dat 1887. Dus waarschijnlijk is ie pre WO1.

Groeten, Coert poppy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Techniek, wapens en uitrusting Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: