Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Archie

|
Geplaatst: 11 Okt 2017 22:27 Onderwerp: Kieselbachstellung |
|
|
Geachte leden,
Recentelijk ben ik nabij Thionville, op de Kieselbachstellung geweest. Daar een hoeveelheid bunkers gevonden. Bijzonder is toch wel de nodige inscripties aan de buitenmuren van een heleboel bunkers.
Nu ben ik op zoek naar een plattegrond waar de bunkers op vermeld staan.
Ik veronderstel dat er leden zijn die mogelijk een plattegrond heeft van dit complex.
Er blijkt een boek te zijn ( The German Fortifications of Metz and Thionville 1871-1918 ) waar mogelijk een plattegrond in vermeld staat. Alleen dit boek heb ik niet.
Is er iemand bereid om een copy te maken voor mij.
groetjes Ron |
|
Naar boven |
|
 |
AOK4

|
Geplaatst: 12 Okt 2017 6:14 Onderwerp: |
|
|
Als dat zo interessant is, waarom het boek niet gewoon kopen? De prijs is 19 euro op ebay.
(als iedereen er maar op los kopieert - wat eigenlijk sowieso niet mag - worden er ook geen goede boeken meer uitgegeven)
Jan |
|
Naar boven |
|
 |
Pegoud Moderator

|
Geplaatst: 12 Okt 2017 11:35 Onderwerp: |
|
|
Daar heeft Jan wel een punt...
Gr P _________________ Wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront. |
|
Naar boven |
|
 |
Archie

|
Geplaatst: 12 Okt 2017 15:25 Onderwerp: |
|
|
Jan,
Je hebt helemaal gelijk. Gaat voor mij ook niet om het hele boek te laten kopiëren. Alleen om een mogelijke plattegrond. De keuze is uiteraard aan die gene die dit wel willen doen om een kopie van een plattegrond te maken. Het boek was of is uitverkocht op verschillende sites. Vandaar mijn reactie op dit forum. Op een Ebay of Marktplaats ben ik nog niet aan het zoeken geweest.
gr |
|
Naar boven |
|
 |
mudra

Geregistreerd op: 16-3-2006 Berichten: 759 Woonplaats: Assebroek (Brugge)
|
Geplaatst: 12 Okt 2017 18:16 Onderwerp: |
|
|
Gewoon even boek kopen zou ik zeggen. Dan heb je meteen ook een hele hoop info erbij. Ook interessant over dit onderwerp, heel gedetailleerd en met veel foto's: "La Grande Ceinture fortifiée de Thionville 1914-1916" van Eric Pierret. Bevat geen kaarten, maar wel schema's van de stellingen/bunkers in dit gebied. _________________ In den Argonnen
weinen im Wind
die toten Seelen,
die nicht mehr sind. |
|
Naar boven |
|
 |
|