Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

No respect for the fallen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> WO1 in het nieuws Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tandorini

BerichtGeplaatst: 26 Nov 2016 11:14    Onderwerp: No respect for the fallen Reageer met quote

No respect for the fallen: Woman sparks fury by throwing Remembrance poppy wreaths off war memorial
She moves along, systematically clearing the floral tributes to the war dead in Watts Park, Southampton, as park-goers look on in horror

A woman has sparked fury after being filmed throwing Remembrance poppy wreaths from the steps of a park war memorial.

She moves along, systematically clearing the floral tributes to the war dead in Watts Park, Southampton, as park-goers look on in horror.

At first it looks like the suspect maybe a man, but when zoomed in it looks more like a woman.

Wearing a coat, shorts and trainers, the woman quickly goes about removing the emotive symbols, placed there lovingly earlier this month for Remembrance Day .

She also appears to kick and stand on the floral tributes to those who gave their lives in battle.

Georgie Smith, who posted the shocking footage on Facebook but thought the vandal was a man, said she has reported the incident to police.

She commented on the post: "Was walking through the park this afternoon and saw this man (sic) trashing the memorial in the park.

"Not sure who he is but it's disgusting and I hope he gets caught!"

Following a stream of angry responses, she later added: "UPDATE: I didn't expect this post to be shared so much! a lot of comments are saying that I should have said something, or should have called the police instead of using my phone.

"The police were informed at the scene and someone did intervene. I personally did not feel safe enough to intervene as I didn't know what his reaction would be.

"This video is purely to raise awareness. The more it is shared the more chance of finding who this man is."

Others took to the social website to vent their anger over the shocking images.

Bernadine Priest wrote: "Disrespectful little t**t - all colour n race fought n sum lots n lots lost there lives fighting for there country wtf idiot."

Rusty Russell added: "Wot a Evil B*****d."

A Hampshire Police spokeswoman confirmed the force is investigating criminal damage to the poppy wreaths.

voor het filmpje:
http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/no-respect-fallen-woman-sparks-9337605
http://nl.escertico.wikia.com/wiki/Militaria_Wiki
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 30 Nov 2016 8:46    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn broek aftrekken en zijn billen bewerken met verroeste prikkeldraad uit de oorlog.
Crapuul, niets zo dapper als iets onteren dat toch niks terug kan doen. Yvonne blik
Sapper D.

BerichtGeplaatst: 30 Nov 2016 9:52    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt mij meer een gevalletje 'politieke daad', en dan mag men maar eenmaal raden uit welke politieke hoek deze daad komt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 30 Nov 2016 10:09    Onderwerp: Reageer met quote

Binske, HAAR billen, het was namelijk een vrouw Wink Je idee is goed.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
éclatant

BerichtGeplaatst: 30 Nov 2016 13:31    Onderwerp: Reageer met quote

Niet om het goed te praten, absoluut niet....! maar lijkt mij eerder een gevalletje "heeft psychiatrische hulp nodig" of "heeft medicatie niet genomen". Mensen die psychisch in de war zijn handelen vaak zonder gewetensbesef of besef van impact voor de omgeving.
derwisj

BerichtGeplaatst: 30 Nov 2016 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry, maar dat is een serieuze veralgemening...ik sta al 20 jaar op invaliditeit wegens depressiviteit, en heb nog nooit zoiets gedaan, terwijl ik mensen weet die goed bij hun verstand zijn wel zulke zaken doen...kijk maar eens naar het geweld bij betogingen, of zijn dat ook allemaal mensen met een of andere psychische ziekte?
pascal
éclatant

BerichtGeplaatst: 30 Nov 2016 20:25    Onderwerp: Reageer met quote

Zaken zijn niet altijd één op één vergelijkbaar. Wat ik probeer duidelijk te maken: wanneer iemand zoiets doet, op klaar lichte dag, in het openbaar, kan je er min of meer vanuit gaan dat er iets met die persoon aan de hand is, anders kom je niet tot zo´n daad. Op basis van een filmpje van 19 seconden is niet te beoordelen of deze persoon psychisch stabiel is, en of hij/zij het expliciete doel had die kransen te vernielen om andere mensen te kwetsen. Iemand die midden in een psychose zit (bijvoorbeeld) kan een totaal andere werkelijkheidsbeleving hebben. Dat is wat ik duidelijk probeerde te maken.

De combinatie winterjas met korte broek/onderbroek… eind november.. doet mij al een belletje rinkelen feitelijk…. Is vrij merkwaardig. Ik heb enige jaren in de eerstelijns hulpverlening gewerkt en weet zodoende dat er in onze maatschappij, hoe triest ook, dagelijks honderden psychisch verwarde mensen op straat rond lopen. Ook mensen die zich onttrekken aan de geestelijke gezondheidszorg, mensen die uitbehandeld zijn, mensen met stemmen in hun hoofd die opdrachten geven, mensen met impulscontrolestoornissen, mensen die nadat ze uit een psychose zijn gekomen en je ze vertelt wat ze hebben gedaan zich diep schamen… maar zich er niets van herinneren. Die nuance, daar gaat het mij om, dat wil ik duidelijk maken. Tegenwoordig wordt overal gefilmd met smartphones, worden beelden op youtube gekwakt en hebben mensen soms heel snel een oordeel. Maar niet altijd even gegrond als je het mij vraagt. Uiteraard moet deze persoon opgespoord worden en zijn/haar straf krijgen, zeker als het "gewoon" vandalisme betreft, dat is de discussie niet.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> WO1 in het nieuws Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: