Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Barbusse

|
|
Naar boven |
|
 |
Mirjam Moderator

Geregistreerd op: 5-1-2006 Berichten: 3294 Woonplaats: Hoek van Holland
|
Geplaatst: 01 Mrt 2015 12:22 Onderwerp: |
|
|
Allemachtig zeg....
Ik ben er in 2013 geweest. We mochten een piepklein stukje tunnel in, ik had gehoopt dat men er in de toekomst verder in mocht.
Jammer jammer. _________________ Beware of half truths--yours may be the wrong half
Don't lose your temper--no one else wants it
the reverend Tubby Clayton
http://hvhwo2.wordpress.com/ |
|
Naar boven |
|
 |
hsmeets
|
|
Naar boven |
|
 |
egbert

|
|
Naar boven |
|
 |
Yvonne Admin

|
Geplaatst: 05 Mrt 2015 10:47 Onderwerp: |
|
|
Dat had ik niet verwacht. _________________ Met hart en ziel
De enige echte
https://twitter.com/ForumWO1 |
|
Naar boven |
|
 |
renny

|
Geplaatst: 16 Mrt 2015 21:23 Onderwerp: |
|
|
Afgelopen zomer was ik zelf ook op deze locatie samen met vrouw en zoon .
Net toen we langs reden zag ik 2 keurige Franse jongemannen het hek openmaken waarmee het terrein is afgesloten.
Ik raakte met hun in gesprek en ze boden aan om ons een rondleiding te geven. we hebben zeker 2 uur rond gelopen en gepraat (moesten ook nog even schuilen in de kleine keet welke ook dient als ontvangst ruimte.
Zij waren zelf ook als archeologen betrokken bij de opgravingen . naarmate het gesprek vorderde werd wel duidelijk dat ze weinig onder de indruk waren van ene P.B. hij gedroeg zich als een filmster , was kleinerend en onbeschoft naar de Franse vrijwilligers , ging graven op plekken waar geen toestemming voor was gegeven door eigenaresse en gebruikte zwaar materieel waar dat archeologisch niet verantwoord was , tevens was het voornamelijk een Engels 'feestje; met de Franse resten van La Boisselle werd geen rekening gehouden.
Naar mijn mening zal tijd en geld een grote rol hebben gespeeld maar ik heb geen enkele reden om aan hun woorden te twijfelen.
Zonder te willen generaliseren moet ik zeggen dat Fransen heel erg beleefd en correct zijn in de omgangsvormen, cultuurverschil ...?
Verder een fantastische middag gehad met dank aan de 2 Franse heren.
Zal nog even wat foto's zoeken. |
|
Naar boven |
|
 |
Zandhaas

|
Geplaatst: 17 Mrt 2015 12:07 Onderwerp: |
|
|
Zo iets als bovenstaand had ik vorige zomer ook gehoord toen ik daar was. Ik wa op bezoek bij Avril en zij had ook geen goed woord over voor P.B _________________ Dulce et decorum est Pro patria mori |
|
Naar boven |
|
 |
Binkske007 Moderator

Geregistreerd op: 8-4-2008 Berichten: 3756 Woonplaats: Turnhout (België)
|
Geplaatst: 17 Mrt 2015 15:28 Onderwerp: |
|
|
De Fransen zijn steeds beleefd en goed gezind, als je er ene tegenkomt als je op slagveldtoerisme of een begraafplaats bent zal die haast altijd een goeiedag zeggen.
De Britten zijn iets gereserveerder, maar eens je er een goed gesprek mee hebt, verandert dat wel en 'komen ze los'.
Het is wel zo da ze dat stukske Frankrijk wel beschouwen als een soort "Baarle Britain"
Dat is mijn ervaring.  _________________ "They shall grow not old, as we that are left grow old"  |
|
Naar boven |
|
 |
egbert

|
|
Naar boven |
|
 |
shabu Cheffin

Geregistreerd op: 7-2-2006 Berichten: 3073 Woonplaats: Hoek van Holland
|
Geplaatst: 19 Okt 2016 12:07 Onderwerp: British soldiers to be laid to rest after century of wrongly |
|
|
Quote: | British soldiers to be laid to rest after century of wrongly marked grave.
Two first world war soldiers wrongly marked as buried in a Somme cemetery to be laid to rest with full military honours.
Two British first world war soldiers whose graves were wrongly marked in a Somme cemetery for more than a century are to be laid to rest with full military honours.
Privates William Marmon, 21, and Harry Carter, 20, lost their lives along with six other soldiers when a 15-ton German underground mine exploded on 22 November, 1915.
Hundreds of tons of earth engulfed the dugout where Ptes Marmon and Carter, of the 10th Battalion the Essex Regiment, were most likely on sentry duty.
Their deaths were marked around the time they perished with named graves and headstones at the Commonwealth War Graves Commission’s Albert Communal Cemetery Extension in France.
But thanks to dogged detective work by experts, it emerged a century later that rather than being recovered and buried, the men had lain underground where they fell in the village of La Boisselle.
A clerical error by the then War Office some 100 years ago is believed to have led to the collective grave being wrongly marked with their names, the archaeological evidence suggests. |
Lees verder:
https://www.theguardian.com/world/2016/oct/18/british-soldiers-to-be-laid-to-rest-after-century-of-wrongly-marked-grave _________________ If any question why we died
Tell them, because our fathers lied
-Rudyard Kipling-
http://ww1relics.com/ |
|
Naar boven |
|
 |
egbert

|
Geplaatst: 20 Okt 2016 8:46 Onderwerp: |
|
|
It's great that the British could manage to decently bury the found British dead.
Unfortunately they did not handle the found German dead. He was left in situ and re-covered with earth. The VdK was unfortunately never informed and thus never had a chance to recover the German dead soldier found by the CWGC which indeed had contracted the "study work" to LBSG. _________________ In Gedenken an Grossvater OffzStellv. Gottfried S., IR 49, 4.Kompanie, gefallen 1.5.1918 bei Merville/Bois de Nieppe: "Lest was am Wald n/westlich Merville vorgeht - dort bin ich..." |
|
Naar boven |
|
 |
|