Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Uniform Belgisch leger

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het Belgisch Leger 1914/1918 Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Peter_L

BerichtGeplaatst: 22 Apr 2016 15:22    Onderwerp: Uniform Belgisch leger Reageer met quote

Hallo allemaal,

In de doos familiefoto' s heb ik er ook aantal uit de eerste wereldoorlog zitten. M' n grootvader en z' n broer hebben die oorlog ook helemaal meegemaakt aan het front, vandaar.
Eťn van die foto' s ben ik momenteel aan het restaureren en vroeg me af wanneer die genomen werd. Ik gok op 1915, maar ben dus zeker geen kenner van al die uniformen. Is dit het grijze, zogenoemde Yzeruniform en van wanneer tot wanneer werd dit gedragen ?

De man rechts is m' n grootnonkel. Hij stierf in 1923 nog aan de gevolgen van de verwondingen die hij opliep tijdens de oorlog - o.a. ook door de gevolgen van gas...

Peter

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
etappe gent

BerichtGeplaatst: 22 Apr 2016 19:05    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Zijn franse capote poiret . De gehele evolutie van het uniform (waaronder het gebruik van deze) is te zien in het museum aan de ijzer te diksmuide.

http://www.museumaandeijzer.be/ijzertoren/nl/tentoonstelling_de_belgische_soldaat

Mvg

Frankie van rossem
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het Belgisch Leger 1914/1918 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: