Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

De Lijn langs oorlogssites

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> 2014-2018 Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 15 Apr 2014 17:26    Onderwerp: De Lijn langs oorlogssites Reageer met quote

Dit vind ik een goed initiatief. Openbaar vervoer goed gecombineerd met het slagveld. Niet te duur. Okay misschien concurrent voor de Battlefield Tours zal iemand denken. Ik denk van niet. Als je zo'n tour doet wil je een gids en bij De Lijn niet.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20140415_01069011

IEPER / NIEUWPOORT - Toeristen kunnen vanaf juli een bus van De Lijn nemen die aan verschillende oorlogssites tussen Ieper en Nieuwpoort stopt. Voor Buslijn 14 heb je een speciale Poppypas nodig. De Kattestad zal fungeren als draaischijf van de mobiliteit in de Westhoek.

Minister van Mobiliteit Hilde Crevits (CD&V) stelde gisteren bij een werkbezoek aan Ieper de Poppypas voor. ‘De belangstelling voor de herdenking van de Eerste Wereldoorlog is nu al groot en zal nog toenemen. Met de lancering van de Wereldoorlog I-buslijn en de Poppypas zorgen we ervoor dat belangrijke bezoekerscentra, sites en musea langs de frontlijn bereikbaar zijn met het openbaar vervoer.’

De dagpas is vanaf juli te verkrijgen en kost in voorverkoop 6 euro voor volwassenen en 4 euro voor kinderen. Op de bus is de pas 2 euro duurder. In juli en augustus zijn er dagelijks vijf ritten heen en terug, van september tot november vier ritten. ‘Achteraf zullen we de lijn evalueren, maar het is de bedoeling dat die blijft bestaan.’
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
shabu
Cheffin

BerichtGeplaatst: 15 Apr 2014 19:56    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is een leuk initiatief thumbs up

http://ww1relics.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 16 Apr 2014 7:03    Onderwerp: Reageer met quote

En het eerste relletje om De Lijn is een feit.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140415_01069965
hsmeets

BerichtGeplaatst: 16 Apr 2014 7:13    Onderwerp: Reageer met quote

Goed initiatief lijkt me en niet te duur, ideaal voor mensen die zelf op stap willen en niet perse met een gids.

grts
Hans
Soldat Binet

BerichtGeplaatst: 18 Apr 2014 10:06    Onderwerp: Reageer met quote

Eric '14-'18 @ 16 Apr 2014 7:03 schreef:
En het eerste relletje om De Lijn is een feit.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140415_01069965

Het wordt wat belachelijk en naar verloop van tijd zelfs oneerbiedig, die aandachtszoekerij van de verschillende frontgemeenten. Het zelfde van die hetze rond Ieperiet die Nieuwpooriet zou moeten heten, wat een onzin...

Ieper zal altijd de 'hoofdstad' van de frontstreek zijn, is het best bekend bij de mensen. Het is voor de modale mens met weinig tot geen WO1-kennis de meest logische stop. Wie meer tijd heeft en meer wil ontdekken geraakt vanzelf op de andere frontsites.

Al heeft hij natuurlijk wel een punt dat maar de helft van het front bediend wordt: een buslijn van Rijsel tot Nieuwpoort zou logischer zijn. Enfin, ik vind het in ieder geval al een mooi begin, wie weet wordt het nog uitgebreid. Officieel is de oorlog 100 jaar geleden nog altijd niet uitgebroken hè Wink

Grt
Binet
Naar boven
Patrick @ IFF

BerichtGeplaatst: 01 Dec 2014 15:00    Onderwerp: Reageer met quote

't Is ermee gedaan blijkbaar.
Een flop.
Een floppoppybus Cool

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-ieper/poppylijn-wordt-afgeschaft-a2136099/
Naar boven
AOK4

BerichtGeplaatst: 01 Dec 2014 19:15    Onderwerp: Reageer met quote

Patrick @ IFF @ 01 Dec 2014 15:00 schreef:
't Is ermee gedaan blijkbaar.
Een flop.
Een floppoppybus Cool

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-ieper/poppylijn-wordt-afgeschaft-a2136099/

Ik vind dit echt jammer (beschik zelf niet over een auto en vind het dus erg belangrijk dat er voldoende openbaar vervoer is). Ik vind dit dus niet om mee te lachen.

Ik denk dat een en ander te maken heeft met een ondermaatse bekendmaking bij toeristen en een totale onbekwaamheid in dit land om openbaar vervoer als volwaardig alternatief te zien. Bovendien is er ook een totaal gebrek aan klantvriendelijkheid en totaal geen informatie naar de reiziger toe, die niet vertrouwd is met de streek (automatische aanduiding van de haltes in de bus bijvoorbeeld).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
A. Depage

BerichtGeplaatst: 01 Dec 2014 19:33    Onderwerp: Reageer met quote

Nochtans is er wel redelijk wat geld in geïnvesteerd, alleen blijkbaar onvoldoende over nagedacht om dit zo goed mogelijk tot uiting te laten komen. Om mensen te motiveren om het openbaar vervoer te laten gebruiken, is heus wat meer nodig dan louter een lancering van een buslijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 01 Dec 2014 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

Idee was goed, daar ligt het niet aan.
Alleen vraag ik me inderdaad af hoe zichtbaar ze waren voor de klanten. In Ieper kon ik afgelopen zomer en november er niks terug van zien.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> 2014-2018 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: