Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

kleine lotto gewonnen met de magneet

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Techniek, wapens en uitrusting Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
goethals luc

BerichtGeplaatst: 08 Okt 2014 13:57    Onderwerp: kleine lotto gewonnen met de magneet Reageer met quote

jupkes iedereen;

vandaag voor de 2e maal teruggeweest naar plekje aan de vaart ,alles tesamen heb ik nu een 8tal bajonetten,ik denk 2 mausers,paar jachtgeweren en 1 klein pistool uit het water gehaald.
mijn probleem is namelijk,hoe krijg ik de kolven en handvaten droog zonder ze in de vernieling te helpen?ik moet wel zeggen dat het hout ietwat zacht is,alles zit naar mijn gedacht nog geen 20 jaar in het sop.
ik ga nu eens gaan kijken naar de bibliotheek in brugge voor info maar hoop hier een expert te vinden over watervondsten.
moet ik de geweren uit elkaar halen?met het risico dat ik ze niet meer samenkrijg?overal modder en goor in.
nu liggen ze rug in water in bad,vriendin niet happy,loool.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Pinoto

BerichtGeplaatst: 08 Okt 2014 15:02    Onderwerp: Reageer met quote

Waar is dat plekje aan de vaart ? Embarassed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam Yahoo Messenger MSN Messenger
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 08 Okt 2014 15:49    Onderwerp: Reageer met quote

Uw vriendin heeft overschot van gelijk, ik zal ze wel komen ophalen. Embarassed
derwisj

BerichtGeplaatst: 08 Okt 2014 17:49    Onderwerp: Reageer met quote

Er bestaat een chemisch product om hout dat in het water gelegen heeft te conserveren. Het probleem is dat door zo lang in het water te liggen alle kleine porien en holtes in het hout gevuld zijn met water. Als je dat laat drogen "zakt het hout in elkaar"...heb ik ergens gelezen op de site van het museum van het zeilschip wasa...daar werd ook vermeld welke chemische stof ze gebruiken...het doel hiervan is dat de stof het water binnen in het hout gaat vervangen...maar of zoiets financieel haalbaar is voor thuisgebruik...ik zal even die site opzoeken...
pascal
derwisj

BerichtGeplaatst: 08 Okt 2014 17:52    Onderwerp: Reageer met quote

In dit deel staat het over de conservatie van de romp...
http://www.vasamuseet.se/en/Preservation--Research1/Conservation-1962-1979/The-Hull/
pascal
Bupi

BerichtGeplaatst: 08 Okt 2014 18:41    Onderwerp: lotto Reageer met quote

Kleine lotto ?
Groote magneet ?
Groote lotto ? Klik / Klak /Boem ?
En wa doet ge als ge zo'n springtuig beeet hebt !
In wateringe en vooral aan bruggen smijten ze brol weg !
Nu ook met de laatste wapen wetgeving en vroeger (14-18)-(40-45) ook !!!
Dus plakt uwe magneet aan de kast (metalen) en pakt een proper bad !
Al of niet met uw vriendin !
Mvg.Pierre.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Pinoto

BerichtGeplaatst: 08 Okt 2014 20:03    Onderwerp: Re: lotto Reageer met quote

Bupi @ 08 Okt 2014 18:41 schreef:
Kleine lotto ?
Groote magneet ?
Groote lotto ? Klik / Klak /Boem ?
En wa doet ge als ge zo'n springtuig beeet hebt !
In wateringe en vooral aan bruggen smijten ze brol weg !
Nu ook met de laatste wapen wetgeving en vroeger (14-18)-(40-45) ook !!!
Dus plakt uwe magneet aan de kast (metalen) en pakt een proper bad !
Al of niet met uw vriendin !
Mvg.Pierre.

JALOEZIE Embarassed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam Yahoo Messenger MSN Messenger
Branco12

BerichtGeplaatst: 08 Okt 2014 20:04    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb eens gehoord dat ze vonsten uit hout zeer traag laten drogen in een zeer vochtige ruimte zodat het hout niet inzakt. Die dingen liggen dan weken in een speciale ruimte met de juiste temperatuur en luchtvochtigheid maar dat gaat echt om een lange periode en beetje bij beetje laten ze dan de vochtigheid zakken tot het helemaal droog is (zelf heb ik dat ook al gedaan met de middelen die ik heb en had een redelijk goed resultaat, veel beter dan gewoon drogen)
Naar boven
goethals luc

BerichtGeplaatst: 08 Okt 2014 20:08    Onderwerp: Reageer met quote

springtuigen?heb ik niks van gezegd mijn gedacht,bajonetten,sabels,mausers,tweelopen,klein pistool,dus alles met hout.
wel gezien dat de bajonetten die ik vandaag gevonden heb in slechtere staat zijn.
wreed merci aan de serieuze antwoorden,kijkik direct na.
en pierre,ik wil gerust mijn magneet eens aan jouw ijzeren kast komen plakken,kast mag 180 kg wegen. binnenkort 500 kg Embarassed
Naar boven
Branco12

BerichtGeplaatst: 08 Okt 2014 20:16    Onderwerp: Reageer met quote

meer info over houten vonsten http://www.depotwijzer.be/hout-archeologisch
Naar boven
AOK4

BerichtGeplaatst: 08 Okt 2014 20:33    Onderwerp: Re: lotto Reageer met quote

Pinoto @ 08 Okt 2014 20:03 schreef:

JALOEZIE Embarassed

Moest je de man kennen, zou je zoiets niets zeggen. Excuses zijn op zijn plaats.

En het klopt dat zoeken niet zonder gevaar is. Bovendien is het ook gezien de complexe wetgeving niet altijd duidelijk wat wel of niet toegelaten is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Pinoto

BerichtGeplaatst: 08 Okt 2014 20:59    Onderwerp: Re: lotto Reageer met quote

AOK4 @ 08 Okt 2014 20:33 schreef:
Pinoto @ 08 Okt 2014 20:03 schreef:

JALOEZIE Embarassed

Moest je de man kennen, zou je zoiets niets zeggen. Excuses zijn op zijn plaats.

En het klopt dat zoeken niet zonder gevaar is. Bovendien is het ook gezien de complexe wetgeving niet altijd duidelijk wat wel of niet toegelaten is.

Wat neemt men alles zo serieus op , daarvoor had ik er ( Embarassed ) bijgezet .
Naar boven
Ragnar

BerichtGeplaatst: 08 Okt 2014 21:55    Onderwerp: Reageer met quote

Iets gelijkaardigs is met HMS Mary Rose gebeurd. Het vlagschip van Hendrik VIII lag ongeveer 500 jaar onder water toen ie werd opgevist. (Of toch een stuk van de boeg die overschot. Ze hebben het bewerkt met PEG, maar hij ligt al 17 jaar ofzo te drogen en is nog niet droog. Maar zo'n kanjer van een schip tov een Mauser...
Quote:
During passive conservation, the ship structure itself couldn’t be completely sealed for obvious reasons. Instead it was regularly sprayed with filtered, recycled water kept at a low temperature, which stopped it drying out, and prevented microbial activity. Without spraying, the wood would have shrunk by anything up to 50%, warping and cracking as the water evaporated from its cellular structure.

The conservation team then sprayed the hull with polyethylene glycol (PEG) to replace the water in the cellular structure of the wood. There were three distinct phases, with a low molecular weight PEG to begin with, then a higher weight to strengthen the outer layer of wood. Finally the hull will be carefully air dried.

Link klik

Zeker de moeite om eens te bezoeken als je langs de kanten van Southampton bent in Engeland!
Naar boven
goethals luc

BerichtGeplaatst: 09 Okt 2014 15:34    Onderwerp: kleine lotto gewonnen met de magneet Reageer met quote

effe rondgeneusd voor dat produkt,zo te zien een wondermiddel,jammer genoeg niet te krijgen in belgie.ga eens kijken om te bestellen op internet.
zou kruipolie goed zijn na de opkuis of beter wapenolie?
zit hier tot over mijn oren in de kuis Smile
Naar boven
mudra

BerichtGeplaatst: 09 Okt 2014 18:11    Onderwerp: Reageer met quote

Vroeger heb ik nog een stuk hout van een mijngalerij uit WO1, dat altijd min of meer in het water had gelegen, langzaam gedroogd in een iets vochtige bergruimte en het hout om de twee dagen overvloedig ingestreken met geďndustrialiseerde lijnzaadolie (het moet dus wel bewerkte lijnzaadolie zijn, anders werkt het niet goed). Dit ongeveer twee weken aan een stuk. Daarna verder langzaam laten drogen en om de week het hout een beurt met olie gegeven. Het hout is nu terug helemaal gestabiliseerd, droog en rotvrij en bijna "als nieuw". Dergelijke olie heb ik gewoon gekocht bij een groothandel van verven, reinigingsmiddelen en oplosmiddelen.
die nicht mehr sind.
Naar boven
stuka f

BerichtGeplaatst: 09 Okt 2014 19:10    Onderwerp: Re: lotto Reageer met quote

AOK4 @ 08 Okt 2014 20:33 schreef:

Quote:
... Klik / Klak /Boem ? ....

Weinig interesse om zo iemand te leren kennen!
Met dat soort reactie's krijg ik hoe langer hoe minder zin om hier nog verder, aan het forum, deel te nemen!
Vooral omdat ik er laatst ook zo eene langs kreeg!
Heb dan meer interesse in de magneet zoeker. Echt wel!
En dat blijkt hier ook!
Niet aan AOK4 persoonlijk gericht, maar gewoon omdat ik op auteurs van "Klik / Klak /Boem ? " berichten niet meer reageer.
grtjs
|<ris
goethals luc

BerichtGeplaatst: 09 Okt 2014 22:21    Onderwerp: kleine lotto gewonnen met de magneet Reageer met quote

tja stuka,met de jaren heb ik geleerd van zo'n mensen te laten doen,ben al enkele jaren bezig met de detector en met mijne magneet,weet wel genoeg de gevaren (al 2 keer dovo gebeld) en heb echt geen lesjes nodig maar hoe meer je op zo reakties reageerd krijg je toch meer opgestoken vingertjes en lesjes te verwerken,dus reageer ik 1 keer en gedaan.ken die gast niet en kan wel zijn dat hij heel veel weet,respect daarvoor maar voor de rest ben ik al veel te lang schoolverlater,lool.
en excuses????????? waarvoor??????? stond ook zo een emoticon bij die kast.
denk niet dat ik iets miszegd heb?enkel raad gevraagd,wel leuk als ge zo een antwoord krijgt,had ik ook niet om gevraagd maarja .....in real life zijn zo een mensen véél vriendelijker is mijn ervaring.leven en laten leven zeker?
Naar boven
goethals luc

BerichtGeplaatst: 09 Okt 2014 22:34    Onderwerp: kleine lotto gewonnen met de magneet Reageer met quote

ga ze gewoon laten drogen efkes want vooral van die 2 mausers,na voorzichtig te borstelen zien die er gewoon nagelnieuw uit,zelfs het metaal ziet er prachtig uit.is mij nog niet gelukt om foto's te posten,gebrek aan tijd om te kijken hoe maar op mijn facebookpagina(zie url) ben ik beginnen posten. geweren niet wegens wapenwet.zal ze mits documentatie op internet volledig uit elkaar halen en( Embarassed ) testen in de tuin.
heb 1 groot probleem,zit sabel tussen(prachtexemplaar) waar ik het heft wil verwijderen om het lemmet in de electrolyse te bewerken,kan bolletje losdraaien bovenaan maar daar stopt het.er hangt al 1 stuk af en wil geen bijkomende schade.denk dat het een prachtstuk zal zijn als het lukt.
alee,vriendin uit bad ,geweren terug erin loool
Naar boven
Bupi

BerichtGeplaatst: 14 Okt 2014 19:26    Onderwerp: Reageer met quote

Goe bezig ;
...geweren niet wegens wapenwet.
zal ze mits documentatie op internet volledig uit elkaar halen
en (emoti-con * ) testen in de tuin .
Leuk...
Langste dag :
Amerikaan met speeltje =Klik /Klak .
Duitser met Mauser = Klik / Klak /Paf .
Cowboy (Waardamme ) met Mauser =Klik /Klak / Boem .
M.v.g. Pierre
* zie vertaling Fr >Nl
Naar boven
Mirjam
Moderator

BerichtGeplaatst: 14 Okt 2014 19:44    Onderwerp: Reageer met quote

Okee Pierre, hij heeft je eerdere boodschap ook al begrepen, de verantwoording ligt bij hem.
Laten we hier niet ook een ontploffing krijgen Wink

http://hvhwo2.wordpress.com/
Naar boven
MaxHansen

BerichtGeplaatst: 14 Okt 2014 20:34    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Luc,
interessante zaken heb je gevonden. Een foto of twee zou wel aangewezen zijn om de staat van de stukken beter te kunnen beoordelen.

Met vr gr,
Max
goethals luc

BerichtGeplaatst: 15 Okt 2014 8:24    Onderwerp: kleine lotto gewonnen met de magneet Reageer met quote

daar zit het hem juist,krijg de foto's niet gepost hier.
Naar boven
goethals luc

BerichtGeplaatst: 15 Okt 2014 8:52    Onderwerp: kleine lotto gewonnen met de magneet Reageer met quote

op deze link kunnen jullie de bajonetten zien,de geweren zijn na controle niet echt meer bruikbaar,foto's volgen ook daar.
https://www.facebook.com/groups/magneetvissen/
Naar boven
Mirjam
Moderator

BerichtGeplaatst: 15 Okt 2014 11:24    Onderwerp: Reageer met quote

Luc, hier kun je lezen hoe je hier foto's kunt plaatsen: http://forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=26502

http://hvhwo2.wordpress.com/
Naar boven
geertse

BerichtGeplaatst: 15 Okt 2014 16:44    Onderwerp: Hout conserveren Reageer met quote

Hout kun je goed conserveren door overvloedig white spirit aan te brengen.
Hout wordt keihard en water wordt eruit verdrongen door de white spirit.
Mvg
Naar boven
goethals luc

BerichtGeplaatst: 15 Okt 2014 19:04    Onderwerp: kleine lotto gewonnen met de magneet Reageer met quote

mijn grootste probleem is dat de mekaniek binnenin zal vastroesten,heb gevonden hoe ik ze moet demonteren,maar zonder de binnenkant zal het hout volgens mij helemaal kromtrekken,mannekes,das nie alles,loool.
geertse,bedankt voor de tip,voorkomt dat het krimpen van het hout ook?
mirjam,ga direct ne keer kijken.thx
Naar boven
Branco12

BerichtGeplaatst: 15 Okt 2014 20:30    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb onlangs nog een groot stuk hout laten drogen die 100jaar in de grond heeft gezeten. Heb het gewoon enkele weken buiten laten liggen, met het herfstweer is het vochtig buiten en droogt het erg traag waardoor er geen enkele vervorming of scheur te zien was op het hout. meschien kun je het laten drogen en elke dag kijken wat er komt van het ijzer en dan telkens de roest wegkuisen voordat het echt het metaal aantast
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Techniek, wapens en uitrusting Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: