Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Iedereen wil Tyne Cot bezoeken.

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Ieper en de Westhoek Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marnik

BerichtGeplaatst: 20 Jun 2014 19:06    Onderwerp: Iedereen wil Tyne Cot bezoeken. Reageer met quote

Tyne Cot is "hot" tegenwoordig. Iedereen wil de begraafplaats bezoeken, de vraag is of de infrastructuur of de weg ernaartoe, het verkeer aankan. Voorlopig wel. De lokale overheid neemt stappen om de parkeergelegenheid voor autocars en wagens uit te breiden.
Deze foto werd genomen op een doordeweekse vrijdag.

Met de excellente uitleg van A.Depage.voor het plaatsen van de foto.

Marnik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Sapper D.

BerichtGeplaatst: 21 Jun 2014 9:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik snap donders goed dat men in grote getale daar heen gaat. Ik spreek (jonge) mensen die vertellen dat ze ooit eens in Ieper geweest zijn en 3 zaken weten ze zich altijd te onthouden: the cloth hall, Last Post en die 'onwijs grote begraafplaats'....

Het is ook een enorm indrukwekkende locatie.

Maar mijn voorkeur zal altijd en dan ook echt altijd uit gaan naar die kleine, fijne en ietwat verscholen CWGC begraafplaatsen die je , wandelend of fietsend, aan treft. Om daar even je rust te pakken tussen de gesneuvelden, ze de eer van een groet te bewijzen en even na te denken over van alles en nog wat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blastmaster1972

BerichtGeplaatst: 21 Jun 2014 9:34    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn voorkeur gaat ook naar de kleinere begraafplaatsen, dikwijls met een interessant verhaal er aan verbonden.

Maar ik kom ook vaak (wel, toch ieder jaar wel een keer...) op Tyne Cot, en het blijft indrukwekkend! Kan me soms wel ergeren aan de ongeinteresseerde schoolkinderen die er altijd rondhangen, maar het doet me dan wel deugd dat er van die bussen schoolkinderen meestal wel een groot deel toch geinteresseerd naar de gids/leraar luisterd!

Mvg,

Jos
Naar boven
A. Depage

BerichtGeplaatst: 21 Jun 2014 11:59    Onderwerp: Reageer met quote

Op begraafplaatsen zoek ik rust en stilte, op TCC vind je die niet snel natuurlijk. De kleintjes hebben hun charmes, maar de locatie doet ook veel. Zo ben ik nog steeds onder de indruk van bvb Polygoon Wood Cemetery, dat uitzicht vanop dat heuveltje, mooi!
Naar boven
derwisj

BerichtGeplaatst: 21 Jun 2014 17:48    Onderwerp: Reageer met quote

A.depage, de begraafplaats in polygon wood met die heuvel is buttes new cemetrey...polygon wood cemetery is dat kleintje aan de overkant van de straat aan de ingang van het grote...
pascal
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 21 Jun 2014 18:12    Onderwerp: Reageer met quote

Het wordt tijd dat ze daar een treintje laten rijden!

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
gael4ce

BerichtGeplaatst: 21 Jun 2014 18:51    Onderwerp: Reageer met quote

Tijdens m'n jeugdjaren, er op de woensdagnamiddagen er nogal veel heen gefietst. De toegangswegen zijn idd flink wat veranderd. En die wegversmalling aan de ingang is niet echt goed te noemen.
Momenteel werk ik een 'self-guide daytour' uit, langsheen begraafplaatsen waar Ieren rusten. m'n voorkeur gaat uit naar de rustig landelijk gelegen plaatsen. (met uitzondering van het 40/10 monument te Ledegem en de grote New Irish Farm te St. Jan Ieper)
Naar boven
Fixbayonetbunny

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2014 12:54    Onderwerp: Reageer met quote

Voor mij gaat er nog steeds niets boven Bedford House...
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2014 14:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ook ik prefereer kleine begraafplaatsen. Maar om de intensiteit te laten zien wat slachtoffers betreft neem ik nieuwelingen altijd mee naar Tyne Cot. Dat overdonderd iedereen. Om daarna de rust te laten zien op een kleinere begraafplaats.
Soldat Binet

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2014 15:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, het wordt een beetje drukjes he (om eens een ferm eufemisme te gebruiken).

Mijn voorkeur is ook Bedford House Cemetery, maar vooral de afgelegen kerkhofjes in het Heuvelland, het eerste wat in me opkomt is bijvoorbeeld dat kerkhofje tegenover de Pool of Peace (naam ontsnapt me effe). Al wordt dat vrees ik misschien ook wel een toeristische hotspot..

Maar een echte (rustige) topper is nog altijd het Duits Kerkhof in Hooglede, ach! Maar daar gaan de Engelse bussen waarschijnlijk niet vlug passeren.
Naar boven
A. Depage

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2014 19:09    Onderwerp: Reageer met quote

Soldat Binet @ 22 Jun 2014 16:56 schreef:
Ja, het wordt een beetje drukjes he (om eens een ferm eufemisme te gebruiken).

Mijn voorkeur is ook Bedford House Cemetery, maar vooral de afgelegen kerkhofjes in het Heuvelland, het eerste wat in me opkomt is bijvoorbeeld dat kerkhofje tegenover de Pool of Peace (naam ontsnapt me effe). Al wordt dat vrees ik misschien ook wel een toeristische hotspot..

Maar een echte (rustige) topper is nog altijd het Duits Kerkhof in Hooglede, ach! Maar daar gaan de Engelse bussen waarschijnlijk niet vlug passeren.

In Vladslo laatst ook geen kat tegengekomen. Ik hoop dat Hooglede intussen wat opgeknapt is, vorig jaar lag dat er vrij schriel bij ...
Naar boven
Soldat Binet

BerichtGeplaatst: 07 Aug 2014 18:45    Onderwerp: Reageer met quote

Het is wat opgelapt ja, overvloedig veel kruid heeft men weggedaan, scheefgezakte graven weer goed gezet, sommige grafzerkjes die onleesbaar geworden waren heeft men eens goed onder handen genomen..

Misschien dat ik er eens binnenkort nog eens met een fototoestel naar toe zou moeten gaan.

Grt
Binet
Naar boven
Soldat Binet

BerichtGeplaatst: 08 Aug 2014 11:53    Onderwerp: Reageer met quote

Van de cartoonist ZAK van De Morgen:

Wink
Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 08 Aug 2014 11:57    Onderwerp: Reageer met quote

Soldat Binet, als het kon deed ik het volgende "LIKE" thumbs up
Sapper D.

BerichtGeplaatst: 08 Aug 2014 18:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ook.
Naar boven
A. Depage

BerichtGeplaatst: 08 Aug 2014 20:09    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals een cartoon moet zijn, lekker cynisch al is de werkelijkheid iets minder leuk (al is dit ook karikaturaal voorgesteld).
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Ieper en de Westhoek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: