Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Tijdschrift: Levende Talen Magazine

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Boeken en recensies Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 10 Mei 2014 11:53    Onderwerp: Tijdschrift: Levende Talen Magazine Reageer met quote

In Levende Talen Magazine(jaargang 101, nummer 4, mei 2014) een artikel over "Schrijvers en dichters over de Eerste Wereldoorlog" van de hand van Jacob Moerman.

Inleiding: "Dit jaar is het 100 jaar geleden dat de Eerste Wereldoorlog uitbarstte. Welke sporen heeft WO I achtergelaten in het literaire landschap? Een zoektocht door de verschillende Europese taalgebieden leidde tot uiteenlopende resultaten."

Helaas staat nergens dat losse nummers te bestellen zijn, zo iemand dat al zou willen. Het artikel lijkt me gericht op (voortgezet) onderwijsmensen die hier eventueel iets mee willen doen in een les Nederlands en heeft derhalve (in mijn ogen) niet heel veel diepgang. Ga anders even langs bij www.levendetalen.nl om te zien of een exemplaar los te verkrijgen is.

Van de auteur, Jacob Moerman, wordt trouwens gezegd dat "dit voorjaar" van hem het boek "De Grote Oorlog in herinnering: Een zoektocht naar sporen en verhalen in de Vlaamse Westhoek" verscheen. Deze is hier te vinden: http://www.uitgeverijpassage.nl/content/view/405/56/ .

"Omdat ik alles beter weet is het mijn plicht om betweters te minachten."
Marcel Wauters, Vlaams schrijver en kunstenaar 1921-2005
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Boeken en recensies Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: