Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

1ste grenadiers, 1ste bataljon in Brielen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het Belgisch Leger 1914/1918 Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
genevia

BerichtGeplaatst: 18 Feb 2014 18:43    Onderwerp: 1ste grenadiers, 1ste bataljon in Brielen Reageer met quote

Mijn grootvader , Joseph Tellier, zat in het 1ste grenadiers. Kan iemand mij meer informatie verschaffen over de raid in de sector van Brielen op 9/9/1918 ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aurel Sercu

BerichtGeplaatst: 24 Feb 2014 12:43    Onderwerp: Reageer met quote

Genevia,

Al gaat mijn interesse vooral uit naar W.O. in Boezinge en omgeving (Brielen ligt op een 5-tal km van Boezinge), ik kan je helaas niet helpen. (1918 is een beetje een blinde vlek, omdat Boezinge vooral in 1915-1917 de eer had de oorlog op zijn gebied te krijgen.)

Maar ook omdat het een beetje zielig is dat niemand anders op dit Forum je blijkbaar kan helpen : de sector Brielen is dus meer dan het dorpje Brielen. Niet makkelijk om in woorden uit te leggen, maar toch dit : de Sector Brielen is een horizontale 'band' van een 3 ŕ 4 km breed. De noordgrens loopt van ongeveer Elverdinge ten zuiden van Boezinge naar (bijna) Sint-Juliaan. De zuidgrens loopt van even ten zuiden van Brielen over ten zuiden van Sint-Jan naar het gehucht Verlorenhoek. De raid waar je het over hebt, moet dus in die strook geweest zijn.

Het frontgebied Belgen / Duitsers was een verticale strook van 'Kitchener Wood in het noorden (even ten westen van Sint-Juliaan) tot meer zuidelijk Verlorenhoek (gehucht tussen Ieper en Zonnebeke.

Ingewikkeld, ik weet het, maar als ik even tijd heb, plaats ik hier later een kaartje, maar ik kan je per e-mail ook wel dit kaartje bezorgen. (Kan je mij per PB je e-mail laten weten ? Of zou dat niet kunnen wegens een te laag aantal postings ?)

Aurel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
shabu
Cheffin

BerichtGeplaatst: 24 Feb 2014 18:07    Onderwerp: Reageer met quote

Aurel Sercu @ 24 Feb 2014 12:43 schreef:
(Kan je mij per PB je e-mail laten weten ? Of zou dat niet kunnen wegens een te laag aantal postings ?)

Volgens mij is dit geen probleem, dit zou bij mijn weten gewoon moeten kunnen.

http://ww1relics.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Aurel Sercu

BerichtGeplaatst: 24 Feb 2014 18:42    Onderwerp: Reageer met quote

Oké, "cheffin". Smile
Het was gewoon omdat ik me dat meende te herinneren. Maar het zal op een ander Forum geweest zijn.

Aurel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
shabu
Cheffin

BerichtGeplaatst: 24 Feb 2014 20:04    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zou inderdaad kunnen, maar hier heb ik er nog niet van gehoord. Maar ik kan er ook naast zitten natuurlijk.

Overigens ben ik niet echt cheffin hier hoor, het is een naam die iemand mij tijdens een FEW meet gaf Wink
Yvonne is de enige echte cheffin poppy Cool

http://ww1relics.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het Belgisch Leger 1914/1918 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: