Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Jouw specialiteiten en interesses !
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen voorsteltopic Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
freesoul

BerichtGeplaatst: 28 Okt 2008 8:45    Onderwerp: Reageer met quote

de eerste wereld oorlog zelf intreseert me wel ik ben opgegroeid en woon nog steeds in de westhoek dus je bent er dagelijks met je neus opgedrukt

eigenlijk mag je niet zeggen dat de 2 wereld oorlogen intresant waren want het is eigenlijk een vrede bedoeling geweest we zien nu enkel de tropheën van de oorlogen
wat me wel eraan intreseert is die in beeld brangen op een eigenzinnige wijze
dus mijn intresses zijn alle monumenten en begraafplaatsen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
the dugout

BerichtGeplaatst: 14 Jan 2009 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

ok ik zag dit subforum pas vanavond,dus hierbij diggy's interesses:alle aspecten van het leven aan het westfront,met name ieper,artois en somme,(in iets mindere mate champagne,verdun,argonne) en vooral 1916,
meest gezien vanuit de persoonlijke belevingshoek(dagboeken,brieven etc)maar ook qua strategie,bewapening,kortom:vaak de gehele invalshoek.
grootste passie:aan de hand van oude gegevens plekken terugvinden en verkennen,zodoende proberend toch (onmogelijk) het gevoel "op te snuiven" van destijds qua plaatsbepaling.
verder is diggy een fanatiek slagveldspeurder,hetzij niet met een detector(vind ik niet gepast om bepaalde redenen),maar met het blote oog.
en hij heeft een heeeeeel scherp oog Wink
ik zal binnenkort eens wat posten in het subforum 'verzameling'(als ik klaar ben met uitpakken pff)...haha
greetzzz,diggy
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 14 Jan 2009 23:08    Onderwerp: Reageer met quote

diggy69 @ 14 Jan 2009 22:33 schreef:
ok ik zag dit subforum pas vanavond,dus hierbij diggy's interesses:alle aspecten van het leven aan het westfront,met name ieper,artois en somme,(in iets mindere mate champagne,verdun,argonne) en vooral 1916,
meest gezien vanuit de persoonlijke belevingshoek(dagboeken,brieven etc)maar ook qua strategie,bewapening,kortom:vaak de gehele invalshoek.
grootste passie:aan de hand van oude gegevens plekken terugvinden en verkennen,zodoende proberend toch (onmogelijk) het gevoel "op te snuiven" van destijds qua plaatsbepaling.
verder is diggy een fanatiek slagveldspeurder,hetzij niet met een detector(vind ik niet gepast om bepaalde redenen),maar met het blote oog.
ik zal binnenkort eens wat posten in het subforum 'verzameling'(als ik klaar ben met uitpakken pff)...haha
greetzzz,diggy

Dat ziet er veelbelovend uit! We wachten rustig af..... Wink

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
alainb

BerichtGeplaatst: 14 Jan 2009 23:32    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn interesse?
Simpel, alles wat te maken heeft met het 1e regiment jagers te voet tijdens '14-'18.
Allé simpel is het niet. Ben bezig met de gesneuvelden aan het opzoeken,
wat niet zo evident is! lijsten raadplegen, begraafplaatsen aflopen, inventariseren enz...
De campagne zoek ik ook uit, is ook niet zo gemakkelijk! Algemeen ja,
maar als men eenmaal dieper graaft!
Maar laat ons het zo zeggen: alles op zijn tijd.
Het Belgisch leger tijdens wo1 is mij serieus beginnen te boeien maar infeite moet ik zeggen dat de rest ook best interessant is
Smile
Naar boven
Peter L

BerichtGeplaatst: 23 Jan 2009 22:44    Onderwerp: Jouw Specialiteiten en Interesses ! Reageer met quote

Vooruit dan maar,

De Tweede Wereldoorlog van het begin in 1939 tot het einde in 1945. Meer bepaald : data ,veldslagen, bewapening en strategie.

De Eerste Wereldoorlog, van het begin in 1914 tot het einde in 1918. Meer bepaald : data ,veldslagen, bewapening en strategie. Bepaalde slagen wekken zeer sterk mijn interesse : Orsmaal-Gussenhoven, Sint-Margriete-Houtem, Grimde ( Geboortestreek van mijn Familie ). Het Westelijkfront, meer bepaald Ieper, Diksmuide, het Ijzerfront, Verdun , De Somme ...

Het topic , Eerste Wereldoorlog, ben ik pas sinds een zestal jaren aan het bestuderen.

Groeten
Schoeters Dirck

BerichtGeplaatst: 23 Jan 2009 23:02    Onderwerp: Reageer met quote

Actueel:
- Alles over "the mass destruction weapon"
- De politiek (Clausewitz) en zijn gevolg
- Genetica, cell cultuur, biotechnologie.
- En nog altijd onder het invloed van Punk music en Nietsch.

Over het verleden:
- Het pruissische geschiedenis;
- De sturmbataillons
- De Ersatz industrie.
- Slachtvelden bezoeken.
KraftfahrerBob1944

BerichtGeplaatst: 25 Jan 2009 19:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had altijd al belangstelling in alles aangaande tweede en eerste wereldoorlog . Door mijn oude vriend Sembau Le-Cock ben ik natuurlijk met name in het Somme front geinteresseerd geraakt . Verder erg geinteresseerd in bodemvondsten , vooral het terugvinden van vermiste en onbekende soldaten raakt mij altijd diep . Daarnaast het vinden van de oude geweren die kennelijk nog met honderduizenden op de slagvelden verspreid liggen . Die hebben de gesneuvelden vaak in hun laatste ogenblik krampachtig vastgehouden daar het hun verdedigingsmiddel was . In de techniek van de dingen ben ik ook erg geinteresseerd . Kanonnen , machinegeweren voorkeur watergekoelde Spandau 08 , geweren bij voorkeur Gew./K.98 ,handvuurwapens ,alle soorten munitie , Vliegtuigen bij voorkeur Boeing B.17 Flying Fortress Cool , en militaire voertuigen 14/18 en 40/45 en in het bijzonder ALLES wat de Duitsche Wermacht in 1944/1945 als Beutekraftfahrzeuge gebruikte . Cool
Finnbar
Moderator

BerichtGeplaatst: 12 Dec 2009 19:35    Onderwerp: Reageer met quote

Zal dit topic nog eens wat leven inblazen Wink

Ik ben geďnteresseerd in 'WW1 algemeen', waarbij de Westhoek en Noord-Frankrijk (Somme, Verdun, ...) licht de bovenhand krijgen.
De techniciteit (wapens, voer-en vliegtuigen, oorlogsstrategie, ...) vind ik hierbij van minder belang, alswel het menselijke aspect (leven in en buiten de loopgraven). Hoe meer ik er over lees (ook via dit geweldige forum + wiki), hoe meer ik besef wat een onwaarschijnlijke hel het moet geweest zijn.
Kan alleen maar mijn diepste respect tonen voor alle betrokkenen van die tijd, zowel vriend- als vijand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
aglooka

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2009 9:20    Onderwerp: Reageer met quote

diggy69 @ 14 Jan 2009 22:33 schreef:
greetzzz,diggy

Oppassen met metaaldedectors: deze zijn nu namelijk per wet verboden, overal ! Ook is het oprapen van stukken aan de oppervlakte tegenwoordig van dubieuze legale toestand, maar ja, we mogen niet overdrijven hé, zeker niet voor zulke recente periodes als de eerste wereldoorlog.

Als ik je echter tegenkom op een Romeinse of Keltische site met een metaaldedector, zal het je beste dag niet wezen .... Smile

Nog een tip voor oppervlaktebewandeling: best na een verse ploegbeurt ! en nog beter na een verse ploegbeurt én regen (die spoelt de modder van artefacten af zodat ze beter zichtbaar zijn. Als je veel artefacten in concentraties vind, is dit het teken dat het ploegen een concentratie materiaal heeft aangesneden die onder de ploeglaag ligt. Ik zou zeggen: opgraven daar ! (maar als je daar alle wetten voor moet volgen, ik zou er niet aan beginnen Smile )

maar dat wisten jullie ongetwijfeld al ! Smile

mvg,

Aglooka
Cobra4

BerichtGeplaatst: 19 Sep 2010 10:40    Onderwerp: Reageer met quote

Flinke schop omhoog. Smile

Mijn interesse gaat uit naar de omgeving van Ieper. Dit door de Battlefield Tours die ik met Defensie heb kunnen maken.

Mijn specialiteit: CBRN; Chemisch Biologisch Radiologisch en Nucleair.

Het is mijn werk, dus als jullie vragen hebben zal ik die zo goed mogelijk beantwoorden.
Naar boven
maxmadmartin

BerichtGeplaatst: 19 Sep 2010 20:36    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Oppassen met metaaldedectors: deze zijn nu namelijk per wet verboden, overal!.

Nou,minder werk voor DOVO Very Happy
Hoewel, enkele firma's niet blij gaan zijn met dit nieuws Surprised Mad
Grtz,MMM Evil Wink
People always have been the foolish victims of deception and self-deception in politics, and they always will be, until they have learned to seek out the interests of some class or other behind all moral, religious, political and social phrases, declarations and promises.
Naar boven
L.A.L

BerichtGeplaatst: 04 Okt 2010 20:05    Onderwerp: Specialiteit interesses Reageer met quote

Hallo,
Mijn interesse gaat vooral uit naar 1e en 21e linie in de eerste werldoorlog hier is nog maar weinig over verschenen buiten wat algemeenheden. Mijn grootvader was oudstrijder hierbij . zelf vertelde hij er weinig over, het lag nogal zwaar voor hem. Wat hij vertelde aan zijn zoon dat ze op een gegeven moment waarschijnlijk tijdens de ijzerslag zodanig veel aanvallen te verduren hadden dat ze in groep zeiden tegen hun overste dat als de Duitsers nog één keer komen dat zij zich zouden overgeven.
Dit zegt veel over hoe zwaar dit wel was wat zij meemaakten, onmenselijk.
Naar boven
geluveld

BerichtGeplaatst: 05 Okt 2010 15:42    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Oppassen met metaaldedectors: deze zijn nu namelijk per wet verboden, overal ! Ook is het oprapen van stukken aan de oppervlakte tegenwoordig van dubieuze legale toestand, maar ja, we mogen niet overdrijven hé, zeker niet voor zulke recente periodes als de eerste wereldoorlog.

Als ik je echter tegenkom op een Romeinse of Keltische site met een metaaldedector, zal het je beste dag niet wezen ....

Nog een tip voor oppervlaktebewandeling: best na een verse ploegbeurt ! en nog beter na een verse ploegbeurt én regen (die spoelt de modder van artefacten af zodat ze beter zichtbaar zijn. Als je veel artefacten in concentraties vind, is dit het teken dat het ploegen een concentratie materiaal heeft aangesneden die onder de ploeglaag ligt. Ik zou zeggen: opgraven daar ! (maar als je daar alle wetten voor moet volgen, ik zou er niet aan beginnen )

maar dat wisten jullie ongetwijfeld al !

DIEPE zucht...
schudt het hoofd bij het lezen van bovenstaande en beslist om er niet meer op te reageren omdat hij brakende moe is om iedere keer over dezelfde zever, hetzelfde te moeten lezen.... Rolling Eyes
Highlander

BerichtGeplaatst: 08 Okt 2010 12:05    Onderwerp: Reageer met quote

geluveld @ 05 Okt 2010 16:42 schreef:
Quote:

Als ik je echter tegenkom op een Romeinse of Keltische site met een metaaldedector, zal het je beste dag niet wezen ....

Nog een tip voor oppervlaktebewandeling: best na een verse ploegbeurt ! en nog beter na een verse ploegbeurt én regen (die spoelt de modder van artefacten af zodat ze beter zichtbaar zijn. Als je veel artefacten in concentraties vind, is dit het teken dat het ploegen een concentratie materiaal heeft aangesneden die onder de ploeglaag ligt. Ik zou zeggen: opgraven daar ! (maar als je daar alle wetten voor moet volgen, ik zou er niet aan beginnen )

maar dat wisten jullie ongetwijfeld al !

DIEPE zucht...
schudt het hoofd bij het lezen van bovenstaande en beslist om er niet meer op te reageren omdat hij brakende moe is om iedere keer over dezelfde zever, hetzelfde te moeten lezen.... Rolling Eyes

* bulderlach ten huize Highlander * Laughing
The_Belgian_lieutenant

BerichtGeplaatst: 20 Nov 2010 12:30    Onderwerp: Reageer met quote

-Belgisch Leger in WOI
-Belgische Cyclisten in WOII
-Het Ijzer Front
-marine schepen WOII

maar dus algemeen WOI en WOII
Rambo8210

BerichtGeplaatst: 19 Jan 2011 8:24    Onderwerp: Reageer met quote

Algemeen de Militaria, WO1 en WO2
vooral de materiele zaken ben ik nu mee bezig, maar van verloop en en meer ''theoretische toestanden" leer ik ook graag bij

Specialiteit (wat wil zeggen dat ik hierover gewoon het meest weet) is het Selbstladepistole Parabellum '' de Luger" en al zijn prachtige varianten. Zijn geschiedenis en kalibers en munitie maken het echt een prachtig verzamelstuk. Ik zou eventueel in het kort wat willen bijvoegen bij de Luger Wikipagina.
Florejan

BerichtGeplaatst: 22 Sep 2011 20:12    Onderwerp: Reageer met quote

Heb mezelf ook nog niet voorgesteld.
Ik ben Florejan, 17j woonachtig in Watou, Poperinge.

Er zijn weinig dingen die mij niet interesseren over de eerste wereldoorlog, maar mijn interesse gaat vooral uit naar:

* Pruisische eenheden
* Rusland voor 1917
* de ANZAC
* Verhaal van John Condon (boek : Age 14)
* De mijnenslag
* Passendale
* Verhalen over hoe burgers uit de westhoek de oorlogsjaren overleefdn.
* Kustbatterijen

Maar meest van al naar de Canadese troepen
Naar boven
Red Roses

BerichtGeplaatst: 07 Dec 2011 9:21    Onderwerp: Reageer met quote

Sjoerd
Lang geleden geplaatst, jouw post. Zelf heb ik ook zo'n sympathie voor die no-nonsense, eigengereide mentaliteit die ze aan de Aussies toeschrijven. Kortgeleden, op Hill 60, nog een heerlijke babbel gehad met een paar die per motor zowat de hele wereld 'afrotsten', en die onderweg waren van Scandinavię naar vrienden in Parijs en daarna in Duitsland en dan in Polen en... die verder via Gallipoli en Singapore finaal via Tokio terug naar Njoo Saath Weels terug zouden keren.
Heerlijke lui gewoon. En diep ontroerd, de hobbels op Hill 60, de stukgeschoten bunkers daar, en vervolgens Tyne Cot en de Australische memorials te zien (ook naar Fromelles geweest, trouwens).
Ben jij ooit het sterke boek van Joe Maxwell Hell's Bells and Mademoiselles op je weg tegengekomen? Onlangs werd het boek via eBay aangeboden, maar zover reikt mijn arme portemonnee lang niet. Het gerucht van een herdruk of heruitgave van dat boek heeft geruime tijd de ronde gedaan, maar daar is volgens mij intussen nog helemaal niks van in gekomen. Confused
Sjoerd @ 07 Jan 2007 19:59 schreef:
Mijn interesses liggen in de inzet van de ANZAC´s en in het bijzonder de Aussies.
Wat ik ook leuk vind om te weten zijn welke medailles de militairen konden verdienen. Kortom, van VC tot Ijzeren Kruis.

Dragonder

BerichtGeplaatst: 09 Dec 2011 9:31    Onderwerp: Reageer met quote

mijn intresses gaan vooral naar de koopvaardij tijdens WW1 - de gebruikmaking van Koopvaardij bij de Marine - gebruik van Qships- bewap op de koopvaardij - convooien - jacht op de Uboten -conversie en reconversie van passagierschepen -gebruik van zeilschepen -gebruik van visserboten - beschildering -dwz al het mindergekende van de scheepvaart juist voor -tijdens en iets na WW1, daarna gaat er nog een beetje tijd naar research op het terrein van de 5Lansiers (waar hebben zij gezeten) een Rgt waar ik toch bijna 10 jaar heb gediend.
eredrager van overwinningsmedaille en herinneringsmedaille 14-18,Mercantile Marine War Medal,France-Germany Star 1945,the 1939-1945 British Star and British War Medal
Naar boven
Peter H

BerichtGeplaatst: 09 Dec 2011 11:55    Onderwerp: Reageer met quote

Het restaureren van een klassieke Zundapp, enige link met WW1 is dat deze fabriek ooit in 1917 is opgericht als de Zundungs und Apparaten Bau AG te Nurnberg. Smile
Naar boven
malley

BerichtGeplaatst: 07 Mrt 2012 20:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben voornamelijk geintereseerd in West Vlaanderen en de Somme streek. En dan niet zozeer waarom, waar en door wie de veldslagen georganiseerd werden, maar meer de oorlog in de soldaat of de soldaat in de oorlog. En verder de dieren in de oorlog
Naar boven
Paul van de Weg

BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2012 21:49    Onderwerp: Reageer met quote

Mij interesseert boven alles de oorzaken van de oorlogen: WO I, Nazi's en WO II.

Wat ging er fout? Waarom? Waardoor? Wie waren de drijvende krachten? En natuurlijk in de eerste plaats het "cui bono", wie denkt ervan te profiteren.

Waarom was er niemand, die op een bepaald moment zei "Ho, stop"?

Kortom, een interesse die niet door velen gedeeld zal worden.
Naar boven
walter101954

BerichtGeplaatst: 13 Mei 2012 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben geďnteresseerd in alles wat met de 8 gemeenten van het huidige Erpe-Mere en WOI te maken heeft.
Naar boven
jaap43

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2014 14:09    Onderwerp: Reageer met quote

Algemene hobby: genealogie + demografie van een paar plaatsen

Motorhobbies: petflessenjacht en dit jaar (2014) landmark "poppies"

Petflessenjacht: er wordt een petfles verborgen en aan de hand van foto's van de route uitvissen waar hij verstopt is, ophalen en opnieuw verstoppen met weer foto's van de route

landmark "poppies": met een paar motorrijders naar objecten gaan die een relatie hebben met WO1 en daar een foto van maken. Dan in het betreffende topic de foto's plaatsen. Hier zijn punten mee te verdienen.

Jaap, eigenaar en berijder van een BMW R65 van 1985.
Naar boven
georges-cdl

BerichtGeplaatst: 05 Feb 2014 23:04    Onderwerp: Reageer met quote

Tussen het Ijzerfront en de franse grens, het spoornetwerk (normale + metrieke en 0.60m smalsporen) en alle eraan verbonden depots, hospitalen, etc...
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen voorsteltopic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

Ga naar: