Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Wallens Belgische Genie

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het Belgisch Leger 1914/1918 Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hovius

BerichtGeplaatst: 26 Dec 2013 9:37    Onderwerp: Wallens Belgische Genie Reageer met quote

M.b.t. historische studie rond veldhospitaalbarakken kom ik de figuur tegen van Kolonel Wallens van de Belgische Genie.

Een andere (op vlak van naam en rang minder betrouwbare) bron heeft het over majoor Walens (sic) directeur van de Genie.

Heeft iemand meer info over deze Wallens ? o.m. voornaam, rang en functie ?
Archieffondsen m.b.t. de werking van de Genie tijdens WOI?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tombe

BerichtGeplaatst: 26 Dec 2013 14:32    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij is het

WALENS Edmond P J
20/05/1865 Bruxelles
Dossier officieren 11134

Dossier te verkrijgen in het KLM.

Groetjes

T
Naar boven
hovius

BerichtGeplaatst: 26 Dec 2013 18:00    Onderwerp: Reageer met quote

alvast dank daarvoor
Naar boven
ballon

BerichtGeplaatst: 28 Dec 2013 0:12    Onderwerp: regiment genie 1/1 fort anvers Reageer met quote

Ik ben op zoek naar enkele gegevens:
1mijn grootvader Ballon Benoît geboren 17.9.1879 ,van de lichting 1899 ( de oudste opgeroepen lichting) werd gemobiliseerd op 4.8.1914. In zijn militair dossier staat geschreven bij zijn wederoproeping voor de 1°WO " 4.8.1914 genie 1/1 fort anvers"

Wie kan mij mededelen waar dit regiment thuishoorde? Was dat in de 1° DA of in de 2°DA? Wat betekent juist 1/1?

Waar dienden de gemobiliseerden van zijn goep zich te verzamelen bij het uitbreken van de oorlog ?
Naar welk fort of streek vertrok hij nadien?
Aangezien hij blijkbaar bij het vestingleger behoorde ben ik niet zeker of hij betrokken was bij de 2 uitvallen uit Antwerpen.

Kan iemand mij hierop een antwoor geven? Mijn e-mail adres is paul.ballon@pandora.be
Dank bij voorbaat
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het Belgisch Leger 1914/1918 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: