Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

waar zoeken in Engelse archieven ?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Specifiek Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
lieven guffens

BerichtGeplaatst: 11 Nov 2013 20:03    Onderwerp: waar zoeken in Engelse archieven ? Reageer met quote

hallo,

Ik probeer reeds geruime tijd de eerste oorlogsmaand van mijn grootvader te reconstrueren, maar het vlot niet zo.
Ik weet dat hij :
-op 18.9.1914 thuis vertrokken is
-op 21.9.1914 zich te Beverlo gemeld heeft
-op 15.10.1914 in het opleidingskamp te Honfleur aangekomen is.

Maar wat gebeurde er tussen 21.9 en 15.10 ?
Ik weet reeds zeker dat hij vanuit Beverlo (waarschijnlijk via Antwerpen) naar Nederland is gegaan en van daar naar Engeland. Hij is daar dan ergens terug ingescheept om in Frankrijk in Port-le-Bessin aan te komen en naar Honfleur te gaan.

Maar ik had graag meer details en data gevonden.
Vooral dan : Heeft hij zich daar in Engeland ergens gemeld ?
In een ander soldatendossier vond ik een formulier uit Engeland (Folkstone), waarop stond dat die soldaat zich als vrijwilliger opgaf (hoewel hij zich reeds eerder had gemeld bij de Belgische militaire instanties in Maastricht (1915)). Bij mijn grootvader is zo'n formulier jammer genoeg niet aanwezig.

Kan iemand mij links, of adressen of tips bezorgen van Belgische of Engelse origine over hoe ik mijn grootvaders aanwezigheid in Engeland kan aantonen of eventueel zijn spoor kan volgen ?

Alvast bedankt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Specifiek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: