Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Hoe noemen de fronten in het Algemeen?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Overige oorlogstonelen in Frankrijk Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tom Oliviers

BerichtGeplaatst: 11 Mei 2013 8:57    Onderwerp: Hoe noemen de fronten in het Algemeen? Reageer met quote

Naast het onderzoek naar de Hindenburg en zijn hierarchie, zoek ik ook de namen van de fronten welke in de volksmond genoemd werden. Zoals de Lorraine, Verdun, Chemin des Dames, Ieper,...

De meesten zijn me wel bekend, maar moest er iemand een Duidelijke kaart hebben, dan is deze ook altijd meer dan welkom, want als beginnend WK1 onderzoeker (heb al wel 11 jaar Atlantikwall achter de kiezen maar ben een carriereswitch aan het maken zeg maar) is het soms moeilijk om te weten waar ik me juist bevind met mijn foto's..

Bijvoorbeeld de streek rond Nampcel, vele tunnels met duitse teksten, dit ligt echter 40km ten westen van de chemin des dames... Hoe noemt dit front hier? ik heb dit nu in een map Chemin des Dames zitten, maar 40km uit de richting, daarmee weet ik wel dat ik niet meer juist zit...

A hell of a front om te onderzoeken, maar ik vind ze veel toffer dan de Atlantikwall waar je gewoon de kust te volgen hebt. Ook de relicten die je random aantreft en de beeldhouwwerkjes in de krijtrotsen spreken me erg aan.

met vriendelijke groet,
Tom Oliviers, Bunkerfreaks Antwerpen
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Overige oorlogstonelen in Frankrijk Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: