Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

The Great War 1918, modificatie voor Company of Heroes

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Modelbouw/wargames Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ScharfschŁtze

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2013 20:37    Onderwerp: The Great War 1918, modificatie voor Company of Heroes Reageer met quote

Hallo beste mensen,

Ik had me al eens eerder geregistreerd omdat de eerste wereldoorlog mij interesseerde maar op 1 of andere reden heb ik dat profiel dood laten gaan en nooit wat gepost, en mijn interesse voor de eerste wereldoorlog doofde ook uit. Nu heb ik een spel, een zogeheten mod, gespeeld wat mijn interesse weer heeft laten bloeien. Ik zag dat hier al eens eerder een mod, battlefield 1918 was geplaatst, dus dacht laat ik dit ook eens plaatsen.

Dit mod, is een modificatie is voor Company of Heroes, een strategie spel, en speelt zich af in het jaar 1918, en dan vooral het Duitse lente offensief, ook wel bekend als de Kaiserschlacht, en het Honderddagenoffensief.

Je kunt in deze modificatie als de Britten of de Duitsers spelen.
Het kleine team dat deze modificatie heeft gemaakt wil uiteindelijk ook de Fransen en Oostenrijk-Hongarije maken. Het spel is historisch correct, dus geen pickelhaubes in 1918, hoewel er wel een paar, noem het artistieke vrijheden, in het spel zitten. Zo kun je de Ehrhardt E-V/4 gebruiken, die niet op het Westfront werd ingezet, dit is gedaan voor het spel plezier.

Zo zijn er ook een aantal dingen niet in het spel. Dit om het spel, wat ze in het Engels noemen, balanced, te houden. Ik zou bijvoorbeeld graag canister shots (mijn excuses ik weet het Nederlandse woord er niet voor) willen zien voor de Britse mannelijke tanks, maar ze vonden dat het ervoor zou zorgen dat niemand de vrouwelijke versies zou gebruiken.

Hier een aantal afbeeldingen:

Je ziet dat deze trench raiders afgezaagde Lee Enfields hebben. Dit is weer een stukje artistieke vrijheid, want volgens de historicus van het mod was dit gemaakt voor de Royal Engineers die tunnels maakten en daarin vochten, want deze soldaten zouden ze hebben gebruikt. Maar omdat deze modellen anders niet zouden worden gebruikt hebben ze de trench raiders deze gegeven.

Een Britse MKIV tank.

Chemische oorlogsvoering.

Duitse infanterie, compleet met snorren.

Een Britse sluipschutter.

De nogal onbekende Fahrpanzer.

Er zijn niet veel spellen over de eerste wereldoorlog, dus ik denk dat het misschien wel leuk is om dit onder de aandacht te brengen. Ik zeg er wel bij dat je er van moet houden, het strategie spel, zowel het spel zelf als de modificatie, kost wel wat tijd om onder de knie te krijgen. Om dit te kunnen spelen heb je dus Company of Heroes nodig, wat tegenwoordig heel goedkoop is omdat het een vrij oud spel is, de modificatie is gratis.

Als je helemaal niet geÔnteresseerd bent in het spel zelf, is het misschien toch wel grappig om even te kijken naar de afbeeldingen, om te zien of het allemaal een beetje klopt. puh

Op deze website kun je alle afbeeldingen zien, en kun je ook naar het fora gaan van deze modificatie:

http://www.moddb.com/mods/the-great-war-1918
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Modelbouw/wargames Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: