Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

crimi : wie sneuvelde aan katte munten bos bij sempst laar ?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het Belgisch Leger 1914/1918 Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
etappe gent

BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2013 12:07    Onderwerp: crimi : wie sneuvelde aan katte munten bos bij sempst laar ? Reageer met quote

crimi : wie sneuvelde aan katte munten bos bij sempst laar ?

Ik vond onderstaand papier-lot in de bezittingen van oudstrijder De Rouck .

In de doos van zijn colt 1903 zaten enkele vroeg oorlogse dokumenten welke hij gedurende de gehele campagne moet bijgehouden hebben .

Ik toon u vooroorlogse foto's en na-oorlogse gegevens van de bezitter.

Mijn vraag gaat over het plannetje en bijhorende gekrabbel.

Kan iemand uitvinden wie er begraven is bij de kerk van Laar en mogelijks viel bij het kattemuntenbos bij het kanaal van Willebroek ?

Dut.... rue du berrily 10 Docteur brabant / a enterrť pres de l'eglise de laar ; Katte munten bosch pres du canal de vilvoorde a hauteur de humbeek 2KM est .

Lieutenant Mainghain nť purs ( ? puurs) chez le docteur maas rue haute

Uploaded with ImageShack.us

Alvast bedankt Frankie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Niko

BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2013 15:30    Onderwerp: Reageer met quote

het gaat hier volgens mij over de 2e Jagers te Voet, tijdens de tweede uitval uit Antwerpen.

Op 11 september 1914 voert het 3e battalion een aanval uit op het KATTENMEUTERBOS, maar lukt niet in dit te veroveren. Bij het vallen van de avond neemt het 1e battalion posities in aan de noordzijde van het bos.

verliezen (2e uitval): 2 officieren: Arpigny en Letellier, 26 troepen gesneuveld, 12 vermisten, 122 gewonden.

uit de historiek van de 2e/5e regimenten jagers te voet.

Ter herinnering aan mijn overgrootvader, Frans Van Kerckhoven, Vesting Jager te Voet tijdens het Beleg van Namur, augustus 1914

http://chasseurgraves.weebly.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het Belgisch Leger 1914/1918 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: