Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Weekje Verdun (en omstreken)

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Verdun Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Boes

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2012 14:19    Onderwerp: Weekje Verdun (en omstreken) Reageer met quote

Hallo Allemaal,

Na mijn bezoek aan Ieper, Waterloo en Gettysburgh afgelopen jaren, is het dit jaar weer eens tijd voor een ander beroemd slagveld. Aanstaande maandag vertrek ik voor een 6-daags bezoek aan Verdun. Mijn plan is om op de eerste dag Verdun zelf te bezoeken. Op dag 2 en 3 wil ik een 2 daagse wandeltocht met backpack maken vanuit Verdun langs de forten etc. naar Charny sur Meuse, en dan de volgende dag weer terug via een andere weg. Vervolgens heb ik nog 3 dagen om vanalles met de auto te bezoeken.

Nu heb ik al begrepen dat er van de forten alleen Vaux en Douamont nog te bezoeken zijn, en dat de rest verboden is. Maar aangezien ik te voet ga heb ik natuurlijk veel mogelijkheden om dingen te zien. Zijn er buiten de forten om nog andere bezienswaardigheden waar ik echt even langs moet lopen?

Zijn er musea of andere bezienwaardigheden in de buurt van Verdun die ik echt moet gaan zien als ik met de auto op pad ga?

Jullie tips en adviezen zijn zeer welkom Smile. Ik zal er natuurlijk weer een mooi verslag met foto's van maken en alles delen met het forum.

Groeten,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Emiel

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2012 15:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan je het museum in Romagne sous Montfaucon aanraden. Weliswaar 40 km boven Verdun maar je rijdt dwars door de slagvelden. In Romagne iis ook de grootste Amerikaanse begraafplaats in Europa.

In het museum zijn allemaal bodemvondsten e.d. te zien uit die omgving, gevonden door een Nederlander met z'n maten: Jean-Paul de Vries. Je kan ook een wandeling met hem doen.

Zie voor alle info:
http://www.romagne14-18.com/index.php/nl/
Naar boven
leibhusar

BerichtGeplaatst: 26 Aug 2012 11:33    Onderwerp: vakantie verdun Reageer met quote

Zeker even stoppen en wat drinken Cool in Montfaucon (Argonne), bij le coq d'or.
Vlaamse uitbaters Mark en Elfi hebben in hun cafe een enorme collectie gevonden items uit de streek en vaak in verrassend mooie staat...

http://www.bblecoqdor.com/info.php

Daarna 3 minuutjes doorrijden naar het Nederlandse stel Maarten en Didi in Nantillois, alwaar Maarten zijn eigen museum heeft en ook gids is...

http://www.14-18nantillois.com/museum.php

Beiden absolute aanraders !!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht AIM Naam
Boes

BerichtGeplaatst: 26 Aug 2012 12:06    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de tips! Ik zal ze waar mogelijk bij de route inplannen Smile
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Verdun Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: