Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

kindvriendelijk

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Musea en tips Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ivanhoe

BerichtGeplaatst: 08 Feb 2012 21:16    Onderwerp: kindvriendelijk Reageer met quote

Welke WO I-musea in West-Vlaanderen (streek Ieper) zijn kindvriendelijk? 't Is maar dat er in de omgeving van Zonnebeke vroeger (misschien nu nog altijd) een aantal particuliere musea waren/zijn, die eerder focusten op gruwelfoto's enz...

Ik zou dus eventueel onze 5 jarige dochter een en ander willen laten zien... Wapens en historische foto's: allemaal okee, maar dus niks waar ze 's nachts nachtmerries van zal krijgen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 08 Feb 2012 22:08    Onderwerp: Reageer met quote

Talbot House in Poperinge vind ik zonder meer kindvriendelijk. Het is sfeervol want goed geconserveerd en er hangt een prettige ambiance. Museumpje is sober en niet gericht op gruwel en sensatie.

Gr P
ulaire

BerichtGeplaatst: 09 Feb 2012 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

Het ligt er een beetje aan wat je bedoelt met kindvriendelijk. Is het echt voor je kind dat je wilt gaan, of is het meer van "we gaan eigenlijk voor papa, maar het zou leuk zijn als de kleine zich ook amuseert..."?
Voor optie 1 zou ik niet direct iets kunnen opnoemen, maar voor optie 2 zou ik het Hoge Crater museum of het Ramparts War museum kunnen aanraden.
Alle 2 al getest met mijn 4-jaar oude zoontje, en hij heeft het er nog altijd af en toe over. De tunnel met de ontploffingen in Hoge Crater was alleszins een succes, maar misschien valt dat dan weer juist onder de categorie "risico op nachtmerries". Verder veel diorama's, en zeker niet vergeten om te kijken of je kleine al groter is dan de obussen.
Een beetje het zelfde verhaal in Ramparts War museum. Klein en charmant museum, niet te duur, je krijgt toch een beetje het gevoel hoe het was, maar zonder expliciete gruwel.

Dolle pret in Ramparts War museum: een soldaat op een fiets en dikke ratten!!!
Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 09 Feb 2012 23:59    Onderwerp: Reageer met quote

Lampje meenemen en de tunnels van Hill 62 in gaan. Sla de kijkkastjes over.
Is spannend en toch met lampje is het minder eng.
Op die manier heb ik mijn neefje ooit de (soort van ondergrondse) bunkers op Terschelling laten zien. Moest ik al eerste naar binnen en dan kwam hij er achteraan.

Ivanhoe

BerichtGeplaatst: 10 Feb 2012 11:18    Onderwerp: Reageer met quote

Josefien is 5 en speelt o.a. graag met dino's, dus ze kan wel zeker tegen een beetje griezelsfeer, voor zover het geen gruwel wordt.
Alvast bedankt, deze musea staan al genoteerd (en de tip met het lampje ook).
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Musea en tips Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: