Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Amerika ook gevochten bij Verdun?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Verdun Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Robin

BerichtGeplaatst: 14 Dec 2011 19:44    Onderwerp: Amerika ook gevochten bij Verdun? Reageer met quote

Hallo iedereen,

na een tijd afwezig te zijn geweest ben ik weer terug. Op school in mavo 4 hebben we met geschiedenis het over wo1. Nu werd er gezegd dat er in de a30 hal van het lorentz lyceum hier in anrhem spullen heeft liggen die op de slagvelden van Verdun gevonden zijn. Daar tussen zit een gedeelte van een M1903 en de grendel van een 1903 tussen. Nu weet ik niet of de UK ooit m1903 in lend-lease contract heeft gekregen, dus ik ga er van uit dat het door de amis is gebruikt. Hebben de amerikanen ook bij Verdun gevochten?

Mvg,

Robin.
Eelke

BerichtGeplaatst: 14 Dec 2011 20:13    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Robin,

Er hebben inderdaad US troepen gevochten rondom Verdun, maar niet in 1916 vanzelfsprekend. De US troepen kwamen bij Verdun terecht tijdens het Meuse-Argonne offensief in 1918.

"The War was decided in the first twenty days of fighting, and all that happened afterwards consisted in battles which, however formidable and devastating, were but desperate and vain appeals against the decision of Fate." (Winston Churchill)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Verdun Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: