Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Amerikaanse deelname aan de oorlog was slecht voor Europa
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Stelling/discussie van de maand Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
moerasdraak

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 6:24    Onderwerp: Reageer met quote

Kom er nu pas toe te reageren. Met toenemende verbazing nog eens deze draad gelezen. Ene Hendrik die plompverloren beng! een potje "US-bashing" komt spelen en na drie posts weer zijn biezen pakt. Vlim die niet leest wat er in de openingspost staat en niet kan of wil ingaan op wat ik hem probeer uit te leggen. En Mercator die eerst ongefundeerd iets roept over WOII om daarna te verkondigen dat we die oorlog er maar buiten moesten laten. Om nog maar te zwijgen van de onzin - excusez le mot - over Belgrado en Obama. Ja, natuurlijk, en de Twin Towers zijn neergehaald door de Moshad, nietwaar?

Nogmaals:

ik ben niet kritiekloos pro-US

maar je moet een discussie zoals deze niet voeren op basis van post-WOII-frustraties omtrent de Amerikaanse buitenlandse politiek. Je kunt de huidige Amerikaanse politiek niet met terugwerkende kracht toepassen op een verklaring van hun beleid in 1917.

en discussies moeten gebaseerd zijn op feiten. De duikbootoorlog was, nadat het Zimmermanntelegram (en vooruit, het torpederen van de Lusitania) de VS al geprovoceerd hadden, de spreekwoordelijke druppel. Dacht dat de historici het daarover wel eens waren. En nogal wiedes dat het Zimmermanntelegram geen oorlogsverklaring bevatte, heb ik ook nergens gezegd. En nogmaals, de VS waren tot die tijd sterk isolationistisch: laat ze het in Europa maar zelf uitzoeken. Met die stemming in het land had Wilson wel degelijk rekening te houden. Amerika heeft niet pas in 1944 ingegrepen, het is eigenlijk te zot voor woorden om zoiets überhaupt te moeten weerspreken.

Ik ben best in voor een stevige discussie, maar wel serieus graag. Anders zit ik hier mijn tijd te verdoen. En verder sluit ik me aan bij Limburgse Jager.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mercator

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 12:40    Onderwerp: Reageer met quote

moerasdraak @ 06 Jan 2011 6:24 schreef:
En nogmaals, de VS waren tot die tijd sterk isolationistisch: laat ze het in Europa maar zelf uitzoeken.

...en isolationistisch waren ze beter gebleven. Die stemming is nu ook terug heel sterk aanwezig in de VS, ze bereiden hun aftocht uit Afghanistan en Irak al helemaal voor. Grosso modo kan je vaststellen dat Democratische "linkse" presidenten zich overal in de wereld willen moeien en de republikeinse dat nadien terugschroeven.
Ik begrijp dat je de GI"s zo "dankbaar" bent dat ze ons zijn komen bevrijden van die lelijke Duitsers-dat idee is zeer sterk aanwezig in zowat alle politieke middens-maar bedenk even dat ze helemaal niet hadden hoeven te komen in 1944 als ze in 1917 waren weggebleven.

Verder herinner ik me niet ook maar iets over de Twin Towers te hebben gezegd, wél dat de bombardementen op Belgrado bedoeld waren om de Islamisering van Europa te bevorderen. Ligt helemaal in de lijn van de VS politiek, net zoals de Amerikaanse druk om de EU moslimland Turkije in de maag te splitsen. Gelukkig zien we nu overal in Europa nationalistische bewegingen opkomen die Europa voor die ondergang willen behoeden: PVV van Wilders, Freiheitspartei in Duitsland en -ja waarom niet-NVA in Vlaanderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
moerasdraak

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 13:05    Onderwerp: Reageer met quote

.... maar je moet een discussie zoals deze niet voeren op basis van post-WOII-frustraties omtrent de Amerikaanse buitenlandse politiek, ik kan het niet vaak genoeg herhalen.

@Twin Towers: kennelijk is de ironie je ontgaan. Dan maar op deze wijze: beweren dat Obama een moslim is staat voor mij gelijk aan de onzinnige uitspraken van sommige lieden dat de Twin Towers zijn opgeblazen door het Grote Joodse Complot.

Je zeer dubieuze laatste alinea raakt kant noch wal en bevestigt voor mij wat ik hiervoor al schreef: deze draad is tijdverspilling waarvan ik mij wens te distantiëren.
Naar boven
mercator

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 13:08    Onderwerp: Reageer met quote

moerasdraak @ 06 Jan 2011 13:05 schreef:
.

Je zeer dubieuze laatste alinea raakt kant noch wal en bevestigt voor mij wat ik hiervoor al schreef: deze draad is tijdverspilling waarvan ik mij wens te distantiëren.

Ok droom dan maar verder tot er een moskee in je achtertuin staat , tot dat moment is je tijd zeer kostbaar neem ik aan.
Naar boven
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 13:25    Onderwerp: Re: Amerikaanse deelname aan de oorlog was slecht voor Europ Reageer met quote

louis @ 10 Okt 2010 11:07 schreef:

Quote:
Early in 1917, the sole alternative to a negotiated peace - the only type of peace which, as history has again and again shown, can lead to profit - was to put great battles into cold storage, and rely on the blockade to starve Germany into submission (...). Three months later America entered the war, and a negotiated peace became impossible. April 6 was the black day in European history.

Tóch knap... dat je vanuit bovenstaande stellingen terechtkomt bij een moskee in je achtertuin... Rolling Eyes Yvonne blik

"Omdat ik alles beter weet is het mijn plicht om betweters te minachten."
Marcel Wauters, Vlaams schrijver en kunstenaar 1921-2005
Naar boven
mercator

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 13:34    Onderwerp: Re: Amerikaanse deelname aan de oorlog was slecht voor Europ Reageer met quote

Percy Toplis @ 06 Jan 2011 13:25 schreef:

Tóch knap... dat je vanuit bovenstaande stellingen terechtkomt bij een moskee in je achtertuin... Rolling Eyes Yvonne blik

Dat is te veel eer voor mij hoor. Winston Churchill -en hier zijn we on topic a.g. WO I-kwam al lang geleden tot dezelfde conclusie. Google even "Churchill on Islam" en zie dat het niet zo ver gezocht is als het lijkt.
Naar boven
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 14:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ik word gewoon altijd een beetje onpasselijk van enge, foute borrelpraat. Daar heb ik communisten- én moslimvreter Churchill niet voor nodig...
Zal aan mij liggen. Excuses.

Naar boven
mercator

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 14:19    Onderwerp: Reageer met quote

Percy Toplis @ 06 Jan 2011 14:10 schreef:
Ik word gewoon altijd een beetje onpasselijk van enge, foute borrelpraat. Daar heb ik communisten- én moslimvreter Churchill niet voor nodig...
Zal aan mij liggen. Excuses.

Dat Mercator borrelpraat zou uitkramen, daar kan ik nog inkomen Smile i Maar van WC die toch eea uit eerste hand kon observeren en analyseren zou ik dat niet verwachten.
De vraagstelling van het topic was of de Amerikaanse inmenging in 1917 nu uiteindelijk een gunstig of een ongunstig effect heeft gehad voor de Europese volkeren, volgens mij is het het laatste en ik wil gewoon even de lijn WOI-WO II-koude oorlog-Islamisering van Europa aantonen. Een lijn die rechtstreeks tot stand is gekomen door de Amerikaanse invloed in Europa.

Heeft NIETS te maken met VS-bashen overigens, maar veel meer met de blindheid van de Europese politici die dit hebben laten gebeuren.
Naar boven
Fixbayonetbunny

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 14:31    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="mercator @ 06 Jan 2011 12:40Gelukkig zien we nu overal in Europa nationalistische bewegingen opkomen die Europa voor die ondergang willen behoeden: PVV van Wilders, Freiheitspartei in Duitsland en -ja waarom niet-NVA in Vlaanderen.[/quote]

Het is maar wat je gelukkig vindt puke puke puke
mercator

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 14:34    Onderwerp: Reageer met quote

Fixbayonetbunny @ 06 Jan 2011 14:31 schreef:

Alleen spijtig dat die beweging niet 20 jaar eerder op gang is gekomen. Alleen het Vlaams Blok in Vlaanderen was wat dat betreft profetisch en werd voor zijn standpunten vervolgd en gedemoniseerd.
Naar boven
Fixbayonetbunny

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 14:38    Onderwerp: Reageer met quote

mercator @ 06 Jan 2011 14:34 schreef:
Fixbayonetbunny @ 06 Jan 2011 14:31 schreef:

Alleen spijtig dat die beweging niet 20 jaar eerder op gang is gekomen. Alleen het Vlaams Blok in Vlaanderen was wat dat betreft profetisch en werd voor zijn standpunten vervolgd en gedemoniseerd.

Nou, ik vrees dat wij elkaar daar niet in zullen kunnen vinden.
Afijn, ieder zijn mening zullen we dan maar zeggen om niet in een politieke discussie ver verzanden.......
mercator

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 14:48    Onderwerp: Reageer met quote

Fixbayonetbunny @ 06 Jan 2011 14:38 schreef:

Afijn, ieder zijn mening zullen we dan maar zeggen om niet in een politieke discussie ver verzanden.......

Ok, laten we het daar dan maar op houden, fair enough.

K haalde W Churchill erbij omdat die een uitgesproken tegenstander van de Amerikaanse deelname aan W0 I was-zij het achteraf. Zijn argument was dat zonder vooruitzicht op een totale nederlaag van Duitsland een gentleman's agreement zou gesloten zijn naar Europees model zoals in 1815 en 1871 ook gebeurd was. Dat is ook logisch, Duitsland was in 1918 helemaal niet verslagen en de geallieerden zouden nooit tot in Berlijn zijn geraakt.
Naar boven
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 18:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ecuseer, er is blijkbaar sprake van een misverstand. Ik beschuldig Churchill niet van het bezigen van borrelpraat, maar de schrijver van dít geneuzel:

mercator @ 06 Jan 2011 13:08 schreef:
Ok droom dan maar verder tot er een moskee in je achtertuin staat (...)

Jakkes... puke

Naar boven
Aurel Sercu

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

mercator @ 06 Jan 2011 12:40 schreef:
(...) wél dat de bombardementen op Belgrado bedoeld waren om de Islamisering van Europa te bevorderen. Ligt helemaal in de lijn van de VS politiek, net zoals de Amerikaanse druk om de EU moslimland Turkije in de maag te splitsen.

Ik ben maar een leek, maar daar ben ik echt van geschrokken ! Is dat écht waar ? En is Obama écht een moslim ?
(Niet dat ik me in deze Topic wil moeien, maar ik zit toch met die vragen ...)

Aurel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Tandorini

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 18:54    Onderwerp: Reageer met quote

Aurel Sercu @ 06 Jan 2011 18:48 schreef:
... En is Obama écht een moslim ?

Aurel

Wie dat dat in de lucht geschoten heeft weet ik nie, maar Obama is geen moslin, maar protestants.
http://nl.escertico.wikia.com/wiki/Militaria_Wiki
Naar boven
Aurel Sercu

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 19:23    Onderwerp: Reageer met quote

Maar dat stond toch een paar postings hoger ? Zwart (nou ja) op wit (nou ja).
Maar oef, ik voel me gerustgesteld. Want ik had al gedacht : het hem misschien toch even laten weten ? Wie weet wist hij het zelf niet !

Aurel
(Sorry voor het off topic gaan.)
Naar boven
mercator

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 20:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben maar een leek, maar daar ben ik echt van geschrokken ! Is dat écht waar ? En is Obama écht een moslim ?

Ja hoor. Hij wil zelfs een moskee laten bouwen op de plaats van de Twin Towers. Gewoon intikken Obama Muslim en je krijgt overvloedige achtergrondinformatie.
Naar boven
mercator

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 20:57    Onderwerp: Reageer met quote

Percy Toplis @ 06 Jan 2011 18:16 schreef:
Ecuseer, er is blijkbaar sprake van een misverstand. Ik beschuldig Churchill niet van het bezigen van borrelpraat, maar de schrijver van dít geneuzel:

De geschiedenis zal het uitwijzen...
Naar boven
Fixbayonetbunny

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 20:58    Onderwerp: Reageer met quote

Aurel Sercu @ 06 Jan 2011 19:23 schreef:
Maar dat stond toch een paar postings hoger ? Zwart (nou ja) op wit (nou ja).
Maar oef, ik voel me gerustgesteld. Want ik had al gedacht : het hem misschien toch even laten weten ? Wie weet wist hij het zelf niet !

Aurel
(Sorry voor het off topic gaan.)

Nee, dat is ie niet. Dat het niet zo'n christelijke reli fanaticus is als zijn voorganger is voor veel vreemde vogels reden om hem een "Arab" of een "muslim" te noemen maar dat is eerder zwartmakerij dan op feiten gebaseerd.
mercator

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 21:01    Onderwerp: Reageer met quote

Fixbayonetbunny @ 06 Jan 2011 20:58 schreef:

Nee, dat is ie niet. Dat het niet zo'n christelijke reli fanaticus is als zijn voorganger is voor veel vreemde vogels reden om hem een "Arab" of een "muslim" te noemen maar dat is eerder zwartmakerij dan op feiten gebaseerd.

Velen willen dit niet zien. Obama steunt en promoot de Islamitische agenda overal ter wereld.
Naar boven
Fixbayonetbunny

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 21:02    Onderwerp: Reageer met quote

mercator @ 06 Jan 2011 20:56 schreef:

Ja hoor. Hij wil zelfs een moskee laten bouwen op de plaats van de Twin Towers. Gewoon intikken Obama Muslim en je krijgt overvloedige achtergrondinformatie.

Kijk, dat bedoel ik nou.....ik kan zien waar je jij info vandaan haalt.
Dat soort sites heeft maar een ding tot doel en dat is "Obama bashing"
Dat soort sites geeft "achtergrondinformatie die van gee kanten klopt of op zijn minst zwaaar gekleurd is. Nog afgezien dat het niet eens over een moksee gaat.
Ik wil u wel verzoeken dit soort onderbuik geneuzel op andere sites te ventileren. Er zijn genoeg plekken waar dat soort geleuter welkom is
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

Fixbayonetbunny @ 06 Jan 2011 21:02 schreef:
Ik wil u wel verzoeken dit soort onderbuik geneuzel op andere sites te ventileren. Er zijn genoeg plekken waar dat soort geleuter welkom is

De voice of reason van vandaag resideert in Amsterdam! eerbied

Naar boven
vlim

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Vlim die niet leest wat er in de openingspost staat en niet kan of wil ingaan op wat ik hem probeer uit te leggen.

En ook jij een prettig nieuwjaar in je moeras, draak puke
Naar boven
mercator

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 23:20    Onderwerp: Reageer met quote

Fixbayonetbunny @ 06 Jan 2011 21:02 schreef:

Kijk s p krapuul.nl, DE anti-Wilders haat-site van Nederland. Jouw taalgebruik over onderbuik en zo is daar de norm, je gaat je daar qua niveau heel zeker thuis voelen.

Ik zie dat jij een half-moslim bent, een figuur die uit een slecht-begrepen schuldgevoel en cultuur relativisme de Westerse beschaving wil uitleveren aan de achterlijke moslim-horden.

Even on-topic WO I: Kemal Ataturk zei "er zijn vele culturen, maar slechts 1 beschaving: de Westerse".
Naar boven
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 23:54    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, gelukkig dat er één iemand in de Nederlandssprekende wereld is die zich met hand en tand zal verzetten tegen de immer oprukkende Moslimhorden. Ik maak me een stuk minder ongerust, dat mag je rustig weten, Mercator, blij als ik ben dat er opnieuw een exponent van het gesundenes Volksempfinden aanwezig is op dit forum die zich garant stelt voor mijn veiligheid. Mag ik je hartelijk danken voor je versterkende woorden en aanstaande, hordenstoppende daden?

Ik ga snel slapen, nu het nog kan. Als er eenmaal een moskee in de achtertuin staat, is uitslapen er immers ook niet meer bij.

Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 07 Jan 2011 0:07    Onderwerp: Reageer met quote

[modbreak]
Heren!
Dit topic was bedoeld om te discussiëren over de invloed van het optreden van de Verenigde Staten in de Eerste Wereldoorlog.
Het gaat dus NIET om de rol van dat land na 1918. Niet in WO2, niet in de koude oorlog, en de rol in de huidige problemen tussen Moslims en de moderniteit, in welke vorm dan ook.
Bij de eerstvolgende uitspatting zullen we genoodzaakt zijn dit topic te sluiten, en dat zou zonde zijn. U vecht dit soort zaken maar ergens anders uit. [/modbreak]
Naar boven
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 07 Jan 2011 11:13    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry, L. Het was sterker dan ik... Terug on-topic dan maar?

Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 07 Jan 2011 11:32    Onderwerp: Reageer met quote

Graag!

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Stelling/discussie van de maand Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: